کد خبر 379940
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۴

وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی مشترک با سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان گفت ما همچنان در منطقه و افغانستان حضور خواهیم داشت.

به گزارش مشرق، «جان کری» در کنفرانس مطبوعاتی مشترک امروز سه شنبه با «سرتاج عزیز» مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی گفت: نمی توان این واقعیت را مخفی کرد که آمریکا و پاکستان اختلافاتی با هم دارند اما می توانند با توجه به فهم مشترکی که از مسایل داریم، این اختلاف ها را حل و فصل کنیم.

وی به اینکه دو کشور در چه مسایلی با هم اختلاف دارند، اشاره ای نکرد. نحوه برخورد با تروریست ها، حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به مناطقی از پاکستان و سیاست های دوگانه آمریکا در قبال کشورهای شبه قاره هند به ویژه هند و پاکستان، از جمله بخشی از این اختلاف ها محسوب می شود.

وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره مستقیم به گروه های تروریستی «لشگر طییبه» و «شبکه حقانی» و نیز با اشاره تلویحی به اینکه این گروه های تروریستی خطر جدی برای هند محسوب می شوند، گفت: این گروه ها برای همسایگان پاکستان تهدیدی جدی محسوب می شوند.

وی در بخشی دیگر از سخنانش در این کنفرانس مطبوعاتی، به عملیات نظامی ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان در شمال غربی این کشور اشاره کرد و گفت: این عملیات تا کنون نتایج خوبی به دنبال داشته اما هنوز کامل نشده است. انجام این عملیات کار دشواری است و باید به گونه انجام شود که افراطیون و شبه نظامیان دیگر احساس امنیت نکنند.

 در افغانستان می مانیم

وزیر امور خارجه آمریکا، بخشی از سخنانش را به موضوع افغانستان اختصاص داد و گفت: نقش آمریکا در افغانستان در حال تغییر است اما پایان نیافته است.

جان کری با بهانه قراردادن ضرورت آموزش دادن به نیروهای امنیتی افغانستان، اظهار داشت: ما همچنان در منطقه و افغانستان حضور خواهیم داشت و به آموزش و کمک به نیروهای امنیتی این کشور خواهیم پرداخت تا این نیروها بتوانند از عهده تامین امنیت کشورشان بربیایند.

وزیر امور خارجه آمریکا برای انجام دور جدید مذاکرات راهبردی با پاکستان، روز گذشته وارد اسلام آباد شد و در اولین برنامه خود، با نواز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

وی صبح امروز نیز پس از شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرتاج عزیز، برای دقایقی در جلسه مذاکرات راهبردی دو کشور حضور یافت.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با ژنرال راحیل شریف فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت و گو کرد.

کری قرار است امشب اسلام آباد را به مقصد ژنو ترک کند. وی روز چهارشنبه در ژنو با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران گفت و گو خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
    0 0
    روس ها خیلی مقاومتر و سرسخت تر از امریکائی ها هستند ولی عاقبت دمشون رو گذاشتند روی کولشون و در رفتند
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
    0 0
    پس لطفا زحمت سنگ قبرتون رو هم بکشید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس