کد خبر 379048
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲

یک رسانه غربی با اشاره به لیست شخصیت های بین المللی که قرار است در تظاهرات امروز پاریس شرکت کنند، رئیس جمهور آمریکا را یکی از غایبان اصلی این برنامه خواند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: «باراک اوباما» شب گذشته با حضور در سفارت فرانسه در واشنگتن و امضای دفتریادبود قربانیان حوادث اخیر پاریس، اعلام کرد که در تظاهرات امروز پاریس شرکت نمی کند. 

گفته می شود جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، به احتمال زیاد در مراسم امروز شرکت خواهد کرد.

«فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه پس از حملات خونین پاریس، از مردم فرانسه و رهبران جهان دعوت کرد تا در تظاهراتی که امروز یکشنبه به نشانه همبستگی و اتحاد در برابر تروریسم برگزار می شود شرکت کند. 

بر اساس این گزارش، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، و «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس بلافاصله بعد از دعوت اولاند اعلام کردند که در تظاهرات روز یکشنبه شرکت می کنند. 

برهمین اساس ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان، نیز در مراسم امروز شرکت می کنند. علاوه بر آن مقامات ارشد کشورهای بلژیک، اسپانیا، ایتالیا و لهستان نیز از جمله افرادی هستند که در تظاهرات امروز شرکت خواهند کرد. 

از روسیه نیز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه این کشور، در تظاهارت امروز پاریس شرکت خواهد کرد. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا، مارتین شولتز، رئیس پارلمان اروپا، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ینس اشتولتنبرگ، دبیر کل ناتو، و پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین، دیگر مقاماتی هستند که در مراسم امروز پاریس شرکت می کنند. 

شهرهای مختلف فرانسه امروز یکشنبه بر اساس برنامه اعلام شده و درخواست رئیس جمهور این کشور صحنه تظاهراتی گسترده در واکنش به تحولات روزهای اخیر این کشور خواهد بود.تظاهرات امروز با هدف نشان دادن اتحاد میان فرانسویان برگزار می شود و انتظار می رود تعدادی از رهبران سایر کشورهای جهان نیز در آن شرکت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
    0 0
    این همه انسانهای مظلوم و بی دفاع هر روز در عراق و سوریه و لبنان و افغانستان و بحرین بخاطر سیاستهای همین دولتهای غربى کشته میشن صدای این آقايون در نمیاد!! اینست معنای حقوق بشر غربى!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس