کد خبر 379073
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱

معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه ۱+۵ به منظور گفت‌وگو و رایزنی‌های دوجانبه هسته‌ای با مقامات کشورمان امروز (یکشنبه) وارد تهران می‌شود.

 به گزارش مشرق، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده این کشور در گروه ۱+۵ در آستانه دور جدید مذاکرات جامع هسته‌ای در شهر ژنو و به منظور گفت‌وگو و رایزنی‌های دوجانبه هسته‌ای امروز (یکشنبه) وارد تهران خواهد شد.

ریابکوف در این سفر  علاوه بر دیدار و گفت‌وگو با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، با سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای به رایزنی خواهد پرداخت.

پس از تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو در دهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در وین، رایزنی‌ها برای حصول توافقنامه جامع آغاز شد که یازدهمین دور مذاکرات ۲۶ آذر ماه در شهر ژنو برگزار و قبل از آن نیز تیم مذاکره کننده هسته‌ای از ۲۴ آذر به مدت ۲ روز رایزنی‌هایی را با هیأت مذاکره کننده آمریکایی و فرانسوی صورت داد. در این مذاکرات تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران همچنین با روسیه، چین و سه کشور اروپایی نیز به گفت‌وگو پرداخت و مقرر شد که دور بعدی گفت‌وگوها اواسط ژانویه برگزار شود که بر همین اساس ۲۸ دی ماه (۱۸ ژانویه) دوازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای برای دومین بار در شهر ژنو و در سطح معاونان برگزار می‌شود و روز چهارشنبه ٢٤ دی (14 ژانویه) ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به ژنو خواهند رفت تا پیش از مذاکرات دوجانبه معاونین خود با یکدیگر دیدار کرده و راهنمایی‌های لازم را به عمل آورند.

همچنین طی روزهای ٢٥ الی ٢٧ دی (15 تا 17 ژانویه) هیات‌های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی در ژنو مذاکره دو جانبه خواهند داشت. همچنین قبل و بعد از این مذاکرات، با بقیه اعضای 1+5 نیز به صورت دو جانبه ملاقات و مذاکره صورت خواهد گرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس