کد خبر 383703
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱

نخست وزیر کانادا تاکید کرد که این کشور پس از دو حمله صورت گرفته در سال گذشته، قصد دارد قانون جدیدی را معرفی کند که بر اساس آن قدرت بیشتری به پلیس و نهادهای امنیتی خود خواهد داد.

وضع قوانین جدید امنیتی در کانادا
به گزارش مشرق، رویترز نوشت: استفان هارپر نخست وزیر کانادا روز گذشته تصریح کرد که قوانین امنیتی جدید تا روز جمعه آینده به پارلمان ارائه خواهد شد.

حزب حاکم محافظه کار کانادا در حالی قصد ارائه قانون جدید امنیتی را دارد که انتخابات سراسری این کشور قرار است امسال برگزار شود. از زمان حمله صورت گرفته به پارلمان کانادا در اکتبر گذشته، مقام های امنیتی در آماده باش به سر می‌برند.

هارپر در این باره گفت: این تدابیر به این منظور اتخاذ شده تا به مقام‌های امنیتی برای متوقف کردن حملات طراحی شده، کمک کند و تهدیدات را از سطح خیابان‌های ما دور کند و مانع از سفر تروریست‌ها به کانادا و اجیر کردن دیگران خواهد شد.

نخست وزیر کانادا افزود: این قانون شامل مجموعه‌ای از تدابیر خواهد شد تا پلیس و نهادهای امنیتی ما، ابزارهای لازم برای مقابله با تهدیدات را داشته باشند و شهروندان کانادایی را ایمن نگه دارند.

هارپر بدون اشاره به جزییات بیشتری در خصوص قانون جدید امنیتی، تاکید کرد: این قانون خللی به حقوق قانونی مربوط به آزادی بیان، تجمعات و آزادی‌های دینی وارد نخواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس