یکی از این نیازهای غیرضروری وام گرفته شده از غرب که ابتدا در طبقه مرفه‌نشین جامعه ایرانی و بعد در دیگر طبقات پایین‌تر اقتصادی بروز پیدا کرد، نگه‌داری از حیوانات در خانه بود که از سگ و گربه شروع شد و حالا نوبت به نگهداری از نوع وحشی آن رسیده است.

گروه جنگ نرم مشرق- جامعه ایرانی با سرعت بسیار باورنکردنی در حدود بیست سال اخیر شروع به تغییراتی با موازات رشد سریع وسایل ارتباط جمعی مانند ماهواره، اینترنت، تلویزیون، تلفن همراه... کرده و به نیازهای جدید غیرضروری و مدل‌های جدید برای برآوردن این نیازها رسیده است. هرچه این نیازها گسترده‌تر می‌شود، دامنه آسیب‌پذیری انسان ایرانی نیز به مراتب بالاتر می‌رود؛ نیازهایی که تا چند سال پیش در ذهن مردم ایران جایگاه خاصی نداشت اما به مدد فضای سایبر و وجود شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌‌های ماهواره‌ای به دغدغه‌هایی با اولویت بالا تبدیل شده‌اند.

یکی از این نیازهای وام گرفته شده از غرب که ابتدا در طبقه مرفه‌نشین جامعه ایرانی بروز پیدا کرد و بعد در دیگر طبقات پایین‌تر اقتصادی شایع شد، نگه‌داری از حیوانات در خانه بود که از سگ و گربه شروع شد و حالا نوبت به نگهداری از نوع وحشی آن‌ها مانند کروکودیل، شیر و ببر، انواع مارها، انواع سگ‌ها، میمون، سنجاب، انواع گربه‌سانان، خرس و... در محیط کاشانه و زندگی رسیده است.

123

نمونه‌ای از نگه‌داری یک حیوان وحشی در یکی از آپارتمان‌های تهران

زندگی با حیوانات در جوامع غربی نیز مدت‌ها است که ادامه دارد و این فرهنگ به دیگر کشورها و مردم جهان نیز صادر شده است. برای رسیدن به جواب علت این کار باید دامنه بیشتری از این موضوع را بررسی کنیم.

زندگی با حیوانات، اولویت اول انگلیسی‌ها

بسیاری از مردم انگلیس حیوانات خانگی خود را به اعضای خانواده‌های‌شان ترجیح می‌دهند و می‌گویند بیشتر مایلند تعطیلات خود را به جای خانواده با حیوانات خانگی خود بگذرانند. یونایتدپرس گزارش داده که نتایج یک نظرسنجی از دارندگان حیوانات خانگی در انگلیس نشان می‌دهد چهل و هفت درصد آنها در زمان دوری از خانه بیشتر دل‌شان برای حیوانات خانگی‌شان تنگ می‌شود تا اعضای خانواده و سیزده درصد نیز گفتند اگر امکان انتخاب داشته باشند، بیشتر ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را به جای اعضای خانواده با حیوانات خانگی خود بگذرانند.

123

مردم انگلیس ترجیح می‌دهند تعطیلات را با حیوانات خانگی خود بگذرانند

پرطرفدارترین حیوانات خانگی در کشورهای غربی سگ‌ها و گربه‌ها هستند. مثلا در سوئد با 9 میلیون نفر، دارای بیش از 950 هزار قلاده سگ شناسنامه دار است که بیش از 80 درصد این سگ‌ها دارای بیمه درمانی هستند؛ یا در آمریکا که جمعیت آن بیشتر از سیصد میلیون نفر می‌باشد، حدود 63 درصد خانواده‌ها دارای حیوان خانگی هستند و بیش از نیمی از خانواده‌ها بیش از یک حیوان دارند. اخیرا نیز خبرهایی از ازدواج با حیوانات در این جوامع به گوش می‌رسد.

123

123

نمونه‌هایی از ازدواج با حیوان در جوامع غربی

گرایش ایرانی‌ها به نگهداری حیوان خانگی

همانطور که در بالا اشاره شد موج نگه‌داری حیوانات خانگی در ایران تشدید شده و علت آن را می‌توان از دو منظر دید. یکم، وجود کمبودهای روانی و عاطفی که به دلیل وجود آسیب‌های فردی و خانوادگی بوجود آمده و دوم، تبلیغ رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی برای تبلیغ و تشویق این نوع از زندگی می‌باشد.

طلاق، تک فرزندی و تنهایی...

با تغییر خانواده‌های با جمعیت به خانواده‌های هسته‌ای، دیگر خانواده‌ها علاقه یا توان برای نگهداری بیش از یک فرزند ندارند و برای پر کردن تنهایی فرزند خود و با توجه به افزایش روحیه فرزندسالاری، ترجیح می‌دهند یک هم‌بازی از جنس حیوان خانگی برای او بیاورند. کودکان و نوجوانانی که عمده وقت خود را صرف بازی‌های کامپیوتری و کارتون‌های غربی می‌کنند که در آنها داشتن یک حیوان خانگی موضوعی عادی بوده و به نوعی به فرهنگ تبدیل شده، و با توجه به الگوگیری آنها از این کارتون‌، بازی و فیلم‌ها، می‌توانند پدر و مادر خود را که برای تامین نیازها و خواسته‌های زندگی ساعت‌ها در بیرون از خانه مشغول هستند برای خرید حیوان خانگی متقاعد کنند.

برخی از افراد نیز بخاطر شکست‌های عاطفی ناشی از خیانت، طلاق، مرگ عزیزان و تنهایی به نگهداری حیوانات روی می‌آورند تا آلام ناشی از خلاء‌های عاطفی را جبران نمایند.

پرستیژ اجتماعی با نمایش سگ!

بعضی از علت‌های علاقه به حیوانات در میان جوانان و برخی خانواده‌های ایرانی نشان از تلاش برای دست یافتن به گونه‌ای از پرستیژ اجتماعی است. از نظر آنها به نمایش گذاشتن سگ در معابر عمومی نوعی تشخص به حساب می‌آید در نتیجه این شیوه از تفکر به خانواده‌‌های متوسط شهری هم کشیده شده و جزو لاینفکی از زندگی شهری و کلاس اجتماعی آن‌ها شده است. به دست آوردن موقعیت اجتماعی از طریق جلب توجه دیگران و چشم و هم چشمی با همسایه‌ها و اقوام، در پیشی گرفتن نگه‌داری از نژادی خاص و یا حیوانی گران‌قیمت برای عده‌ای تبدیل به یک تفریح و سبک خاصی از زندگی شده است.

123

بعضی افراد برای به دست آوردن موقعیت اجتماعی سگ خود را در معابر عمومی به نمایش می‌گذارند

ناگفته نماند که در بسیاری از اوقات خیابان‌گردی این حیوانات (بخصوص سگ) موجب آزار و آسیب به دیگر شهروندان کشور شده که به همین دلیل قوانینی برای این موضوع توسط مجلس شورای اسلامی تصویب گشته اما این قوانین با حمله سایت‌های فارسی زبان خارج از کشور مواجه شده است.

123


123

123
ناراحتی سایت‌های فارسی زبان غربی از قوانین مجلس شورای اسلامی

رسانه‌های فارسی‌زبان و زندگی با حیوانات

بسیاری از رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور گزارش‌هایی برای مخاطب ایرانی از مزایای استفاده از حیوانات در خانه منتشر می‌کنند و بعضی از آنها مانند بی‌بی‌سی فارسی اقدام به فراخوان ارسال عکس از حیوانات خانگی ایرانی‌ها کرده است.

از مزایای نگه‌داری حیوانات خانگی از منظر این رسانه‌ها می‌توان به افزایش طول عمر، افزایش روابط اجتماعی، رسیدن به آرامش بیشتر، افزایش سلامتی بدن و... نام برد؛ در واقع رسانه‌هایی مانند شبکه «من و تو»، بی‌بی‌سی فارسی، صدای آمریکا و سایت‌های دیگر از این جریان با معرفی و تبلیغ این فرهنگ، به دنبال پاسخ دادن به خلاءهای بوجود آمده از تضعیف خانواده‌ای است که خود آنها متهم ردیف اول برای تضعیف این نهاد استراتژیک هستند.

123

123

123

اخبار و گزارش‌های سایت‌های بی‌بی‌سی و دویچه‌وله فارسی برای نگه‌داری حیوانات خانگی

در خانواده‌های غربی تک والدینی و زندگی مجردی به امری معمولی تبدیل شده و انسان‌های این جامعه برای از بین بردن تبعات روانی و عاطفی این نوع از زندگی به جای اصلاح سیستم جامعه به زندگی با حیوانات پناه برده‌اند و حالا همین نسخه توسط این رسانه‌ها برای مردم ایران پیچیده می‌شود.

رسانه‌های داخلی

تبلیغ نگه‌داری از حیوانات خانگی در ایران فقط مربوط به رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور نیست و تعدادی از رسانه‌های داخلی نیز این نوع از زندگی را تشویق می‌کنند و به تأسی از همان رسانه‌ها بدون توجه به ساختار فرهنگی کشور از مزایایی که دلایل علمی آنها نیز اثبات نشده است، سخن می‌گویند.

123

یک مجله داخلی مرتبط با موضوع نگه‌داری حیوانات خانگی

انتقال بیماری از حیوانات خانگی

نگهداری حیوانات خانگی به ویژه سگ و گربه می‌تواند منشایی برای انتقال انواع میکروب و قارچ‌های پوستی به انسان شود. افرادی که سابقه آلرژی، حساسیت پوستی و تنفسی دارند به دلیل ریزش مکرر موی سگ و گربه بیشتر در معرض این خطرات هستند. نگه‌داری هر نوع حیوان از جمله سگ و گربه عامل انتقال عفونت‌های پوستی، عفونت‌های انگلی، سالمونلا، لیپتوسیروز، انواع ژیاردیا، بیماری‌های قارچی، انواع حیوان گزیدگی، مانند کک و کنه و لارو مهاجر است.

الزاما با زدن واکسن یا دارو تمام بیماری‌های این حیوانات قابل پیشگیری نیست. حتی در کشورهای اروپایی که نگه‌داری حیوانات خانگی مثل سگ و گربه مرسوم است بر این نکته اذعان دارند که نگه‌داری این حیوانات مشکل‌ساز و عامل انتقال بیماری می‌باشد.

123

با زدن واکسن یا دارو تمام بیماری‌های حیوانات خانگی قابل پیشگیری نیست

آرامش در کنار سگ و گربه حاصل می‌شود؟

در دنیای استرس‌زای امروز هرکسی به دنبال خریدن متاع ارزشمندی است که با آن زندگی کند و به «آرامش» برسد؛ آرامش خریدنی یا خوردنی نیست بلکه آرامش به‌دست آوردنی است آن هم از مسیر درست و با قواعد استاندارد مخصوص به خودش. زمانی که افراد و خانواده‌ها در حوزه ارتباطات فردی و اجتماعی آگاهی کافی نداشته باشند و به لحاظ ارتباطات اقناع نشوند، با آدرس راه‌های تقلیدی از زندگی غربی دست به اقداماتی مانند زندگی با حیوانات برای کسب آرامش روانی می‌زنند.

خلاءهای عاطفی باید ازطریق كانال صحیح خودش رفع شود؛ زندگی با حیواناتی مانند سگ که در روایات ما نجس تلقی شده است، بیشتر موجب اختلال در ارتباطات اجتماعی فرد می‌شود زیرا انس با حیوان هیچگاه برای انسان رشد حاصل نمی‌کند و همچنین موجب می‌شود ابراز احساس به همنوع و تمایل برای تشکیل خانواده که لازمه حرکت جامعه می‌باشد، بشدت کم و حتی از بین برود. تحمل اضطراب‌ها و تسکین فشارهای روانی بیشتر با افزایش ایمان بدست می‌آید تا همنشینی با حیوانات.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 162
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 38
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    11 25
    مشرق الاغ ازحقوق شهروندی چیزی بارته یا نه...
  • احمد ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    16 11
    حیوانات مثل انسان موجودات خداوند هستند و این حیوانات مانند سگ و گربه و اسب و... از قدیم با مردم همزیستی داشتند نمونه آن ذولاجناح .و سگ اصحاب کهف و ...
  • دامپزشک ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    32 20
    ازدواج با خر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ آخه بگو اجوزه این همه حیوون چرا خرررررررررررررررررر !!! :)))))
  • محسن ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    7 6
    اون دنیا هم با همون حیوانات محشور میشوند
  • مانی ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    17 6
    سگ و گریه یه موچود نجس هستند . سگ هار شه به هیشکی رحم نمیکنه امکان ریسکش بالاس.
  • حسین ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    10 3
    اینکه افرادی متاسفانه از پوستین خودشون درمیان و پوستین بیگانه رو تن می‌کنند تا برای خودشون شان اجتماعی فراهم کنند، درد بزرگیه. متاسفانه این جوانهای عزیز در طول زندگی نابود میشن یا نهایتا آدمهای درجه دوم فکری میشن. حیوان خانگی ذاتا بد نیست ولی هدف است که اصالت کار را مشخص می‌کند. متاسفانه اگر در غرب عده‌ای روی دماغشان راه بروند، عده‌ای در اینجا تقلید کورکورانه خواهند کرد. آقایان متصدی فرهنگ، حضراتی که در ۲۹ نهاد و مجموعه فرهنگی موازی کشور در حال فرصت سوزی و حیف کردن بودجه و زمان هستید، وظیفه شما ایجاد سبک زندگی اسلامی-ایرانی است نه کارت زدن در ورود و خروج از اداره(!) - جواب خدا را چه خواهید داد؟
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    5 4
    البته من تو بعضی روایات کبوتر رو به عنوان حیوان خانگی مستحی اعلام کرده سگم برای گله
  • ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    7 6
    یک پسر کوچک با مادرش نزدیک منزل ما از کنار مسجد میرفتند و پسره هی به مادرش اصرار میکرد بریم مسجد، بعد یک سگی اومد سمتش و اونم ترسید و هی فرار میکرد و سگه هم اینور اونور دنبالش. یه سگ گیر داده بود به داداش من اونم یک لگدکی بهش زد دختره اومد زد تو گوش داداشم و گفت وحشی. مادرم بخواد بره پیاده روی تو فضای سبز اطراف منزل از این سگها میترسه. خودم هم یکدفعه یکیشون ناغافل کنارم پارس شدیدی کرد که وقتی عصبانی شدم خانمه اومده میگه ببخشید پسرم این سلامشه اینجوری، داره سلام میکنه. من میگم خدا خیرتون بده، ما از برخی حیوانات خوشمون نمیاد و میترسیم و ... حالا اگر شما خوشتون میاد، نمیشه که به ما زور کنید که ناراحت نشیم و اذیت نشیم. شاید یکی از سوسک یا مار خوشش بیاد، حق داره بیاره سمت شما و بزاره با شما تماس پیدا کنه؟ باور کنید اگر کسی بخواد دایناسور یا کوسه یا کفتار نگهداری کنه من باهاش مشکلی ندارم، به شرطی که مزاحم دیگران نشه. اما الان متاسفانه بیرون آوردن سگ مزاحمت ایجاد کردن برای دیگران است اما شاید حوصله جر و بحث و درگیری نداشتن، و اینکه مبادا خوب نتونیم بگیم و ترس از برخی برخوردهای بد باشه که چیزی نمیگیم.
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    8 4
    سگ تو روحشون
  • فریبا ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    7 4
    خوب شما چرا ناراحتید هر کس با هم نوع خودش و یا چیزی که لایقشه به آرامش می رسه مشکلیه؟
  • ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    4 2
    به عنوان كسي كه پانزده سال از سگ (البته سگ نگهبان مخصوص محل كارم ) نگهداري كرده با بيشتر موارد ياد شده موافقم
  • وحید ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    7 4
    جاهلیت مدرن
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    5 4
    این ازادی مطلقی که اقای خاتمی برای یاران و دوستانش می خواهد برای همین چیزهاست /
  • حاجی ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۲
    5 4
    با سگ هم نفس شده اند ان شاالله با همین حیوانات دراخرت محشور محسون شویدوملعونین
  • ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    5 2
    "یک نظرسنجی از دارندگان حیوانات خانگی در انگلیس نشان می‌دهد چهل و هفت درصد آنها در زمان دوری از خانه بیشتر دل‌شان برای حیوانات خانگی‌شان تنگ می‌شود تا اعضای خانواده" دررابطه با گزارشی که از طلاق در انگلیس منتشر کردید هم کامنت گذاشتم و گفتم غرب را نمیتوان با ایران مقایسه کرد.مخصوصا در زندگی اجتماعی برای انسان غربی که از سن18سالگی از خانواده جدا میشود و زندگی مستقل تشکیل میدهد و آنها را سالی یکبار یا فقط در تعطیلات میبیند دلتنگی برای خانواده مفهومی ندارد زیرا به دوری از خانواده عادت کرده اما حیوان خانگی خود را همیشه و همراه خود نگهداری میکند و طبعا دوری از آن برایش سخت تر است
  • ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    5 4
    بعضی ادما از غربیا فقط سگ بازی رو یاد گرفتن .
  • عبدالله ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 0
    سلام تو بوشهر امشب بخاطر مخالفت امت حزب الله با و برادران مظلوم بسیجی ... نیروی انتظامی برخورد بدی با آن ها کرد... یه مطلب کار کنید.. منابع سایت سوک .. سایت بوشهر 24
  • ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    5 2
    در آینده این جماعت تقلید کننده از غرب و غربگرایی با اسب و خر و سگ هم ازدواج می کنند کمی صبر کنید این صحنه ها را خواهید دید. آنوقت به تقلید از عالم به دور از هوای نفس که رساله عملیه دارد و خود عالم عامل هست خرده می گرفتند و تقلید را کار اشتباهی می دانستند در حالی که خودشان از سگ بازان ، همجنسبازان و ...تقلید می کنند و نمی فهمند
  • جواد ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    46 17
    عکس این زنه که با خر ازدواج کرده چه وحشتناکه
  • ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    5 1
    نمیدونم چرا ما فقط فرهنگ های نادرست غرب رو الگوبرداری می کنیم؟ و دقیقا اون هایی رو میخوایم قبول کنیم که برامون مضر هم هست
  • سباستین ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 6
    کبوترباکبوترباز با باز بنظر وجود سگ در روستا لازمه.نه در خانه های شهری و داشتن رابطه عاطفی..
  • سارا ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    10 4
    غرب و الاغ پیوندتان مبارک
  • محمد ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    4 1
    من به برنامه های این شبکه های فارسی زبان توجه کردمه و تنها چیزی که از این شبکه ها فهمیدمه اینه که اینا با اینکه فارسی زبانن ولی از ایرانو ایرانی متنفرن و همیشه مخالفن دست خودشونم نیست.و احمق تر از اونا اونایین که با اونا در تماسن.مثلن اگر همین الان 1نفر تو ایران بگه فیس بوک خوبه اونا صداشون در میاد که نه فیس بوک بده.اگر باور ندارید امتحان کنید
  • ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 2
    هنگ کردم!!!!!!!!!!!!!
  • دانشجو ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 3
    خب حتما اون خره يه جذابيتي داشته که دوستش داره
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 1
    عجیب
  • مانی ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    9 2
    دلمون میخواد سگ گربه داشته باشیم به کسی ربطی نداره
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    6 2
    یعنی باید تو همه چیز دخالت کنین؟
  • ابوالفضل ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 2
    خودم شخصا بیزارم از داشتن این چنین حیواناتی ولی تصور کنید جامعه ای را که هرگاه دور هم جمع می شوند از پول و مادیات و گرانی حرف می زنند طبیعتا برای گریز هم که شده به جای مصاحبت با چنین آدم هائی همنشینی با حیوانات را ترجیح می دهی
  • حامد ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    9 0
    باور کنید وفاداری و معرفت سگ خیلی بیشتر از بعضی زنهاست واسه همینه که مردا میرن دنبال سگ.
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    12 9
    ازدواج با خر جالبه . مهریه واین حرفا چطور؟
  • رضا ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 16
    بیا تا قدر یک دیگر بدانیم که تا ناگه ز یک دیگر نمانیم کریمان جان فدای دوست کردند سگی بگذار ما هم مردمانیم غرض‌ها تیره دارد دوستی را غرض‌ها را چرا از دل نرانیم گهی خوشدل شوی از من که میرم چرا مرده پرست و خصم جانیم چو بعد از مرگ خواهی آشتی کرد همه عمر از غمت در امتحانیم کنون پندار مردم آشتی کن که در تسلیم ما چون مردگانیم چو بر گورم بخواهی بوسه دادن رخم را بوسه ده کاکنون همانیم...
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    4 1
    خود فراموشی خدا فراموشی بهمراه دارد و خدا فراموشی ......؟؟؟؟؟!!!! افتادن همانا و .....؟؟؟؟؟!!!
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 5
    برای بدی و عدم وفای جنس خانمها است که گهگاه آقایان دوتا دو تا می گیرند؟؟!!!!!
  • امیرسعیدابوزهرا ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    6 2
    عکس وتصویراین گزارش خیلی جالب است،خانمی با حجاب نیم بند وسگ دربغل... این یک تضاداست،اگرکسی واقعابه حجاب اعتقادداشته باشد .، نمی تواند به این حالت سگ را دربغل بگیرد. پس نتیجه می گیریم که این حجاب دغل وتقلبی است. مسئولین یه فکری بکنند.
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 1
    جو گیری و تقلید میمون وار از غرب عاقبت همین میشه. فقط میخوان بگن ما هم پیشرفته ایم و نماد پیشرفت شده تقلید
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    6 0
    احترام به حيوانات و حيوان دوستي جزو آموزه هاي ديني خود ما اسلام هم هست. بعنوان مثال گرچه سگ نجس است اما هيچ گاه آزار رساني به آن تاييد نشده است.مثلا نگهداري سگ در آپارتمان نقض حقوق حيواني است كه دويدن در فضاي باز را دوست دارد. بهتر است به جاي زير سوال بردن علاقه ذاتي انسان به حيوانات و نگهداري از آنها، اين امر ساماندهي بشود. مثلا تخصيص فضايي خاص براي هواخوري حيونات خانگي يا تبليغ براي آموزش نگهداري صحيح حيوانات خانگي. محلي براي عرضه غذاي آنها و ... كه براي علاقمندان به اين زمينه شغل آفرين هم هست. ضمنا علاقه به حيوانات لزوما به معني خدافراموشي نيست. اين هنر ما بايد باشد كه از طريق ارتباط دهي بين انسان و ديگر مخلوقات آفريدگار بزرگ جهان، خدا را به بهتر بشناسانيم.
  • ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    18 3
    الاغ تویی که فکر میکنی زندگی با سگ وگربه جزو حقوق شهروندیه
  • ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 1
    چه ربطی داره؟
  • تقی ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 3
    ناشناس سرگین الاغ تو از ادب چیزی حالیته؟
  • ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 2
    احسنت عالی بود
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 1
    ازطرز حرف زدنت معلومه که ازحقوق شهروندی خیلی میدونی!!!
  • شهیدزنده ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 3
    ایرانیان عزیز بدانند که فرق است بین یک ملت متمدن همچون مردم فهیم ایران و ملل خردوست و سگ چران.آخه ازدواج با خر هم................واقعأ که!!!!!!!!!!!!
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 2
    یعنی میگین اگه یه حیوون زیبا باشه اشکال نداره؟؟؟؟؟؟!!!!
  • مجید ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 1
    اشتباه اومدی.گربه نجس نیست ولی حامل بیماریها وانگلهای مضر برای انسانه
  • ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    15 3
    ظاهرا اونقدر با الاغ و سگ و خر چريدي كه حقوق باغ وحش رو حقوق شهروندي فرض كردي!
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    10 3
    آره دیگه! ازنظر شما سگ وگربه والاغ جزو شهروندان یک جامعه هستند!
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 0
    پرندگان اهلی خانگی اشکال نداره
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 1
    آقا حامد! مشکل شما قابل حل است؛ برو یک زن سگ صفت بگير که بهت وفا کنه!!!!!
  • ناشناس ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 2
    خاک برسرشون
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    13 3
    سگ در احكام اسلامي نجس است، يعني نمي تواند با انسان همزيستي و مجالست همچون يك انسان داشته باشد. نگهداري سگ آن هم با شرايطش بلامانع است (مثلا براي چوپاني، نگهباني و...) اما اين كه كسي سگ رو بغل كنه و مايه مباهات و فخر فروشي كنه ...؛ بعد هم مغالطه اينقدر سخيف كه بلاتشبيه ذوالجناح معصوم(ع) را با سگ شپرمن يك جوان هرزه يكي ميدوني؟؟!!!
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 1
    سایت تازه به دوران رسیده مشرق لطفا به ۴ پایان توهین نکنید
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    7 0
    خخخخخ...بی ادبی هم حدی دارد باالاخره... حقوق حیوانات تصریح شده در آیین ماست و جایی حیوان شهروند فرض نشده... الا در جاهلیت مدرن شماها
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    هم زیستی در امورات جاری و کاری نه هم خوابگی...
  • ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    12 0
    کجا در تاریخ نوشته شده که سگ اصحاب کهف تو بغل اصحاب کهف خوابیده؟
  • ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 3
    در خیلی جاها این خر به صد مرد می ارزه،
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 1
    عجب قیاسی کردی استاد
  • رضا ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    13 0
    ای بابا بنده خدا چیزی نگفت که این فقط خودشا با الاغ یکی میدونه و دوست داره با الاغ حقوق برابر داشته باشه..... والا...
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    11 0
    توصیه می کنم شما هم چندروزی در طویله و یا سگدونی سکونت داشته باشی تا اونها هم بتونند از حق ببخشید هوس همزیستی با شما بهره مند بشن شاید اصلا تصمیم بگیری ادامه عمر شریفت را در همونجا سپری کنی به هر حال امتحانش هزینه چندانی نداره
  • علی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    حالا سگ و گربه و خر و الاغ نباشه نمیشه ؟؟ ما تو خونه یه جفت مرغ عشق داریم خیلی عاطفی و باحالن .. واسه ما قانون وضع کردن 10 شب به بعد وقت خوابه چراغ روشن کنیم قاطی می کنن قفس شون هم باید تمیز باشه وگرنه بیچاره ای روزی دو وعده هم کاهو تازه میل می کنن فقط نمیدونم چرا مولد نیستن ؟ نه خلاف عرفه و نه خلاف شرع بقول شما مستحبم هست تازه
  • محمد ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 2
    خدایا جمعیت سگ باز رو با امیرشان یزید محشور بفرما
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 1
    با سلام یکی از موارد ضروری در دوستی و زندگی مشترک همسانی و کفویت است. به افرادی که طبق گزارش فوق شریک و دوستشون رو انتخاب کردند تبریک میگم..........
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    13 2
    چرا با سگ گردانی برخورد جدی نمی کنید؟ مثل بدحجابی باید گندش کل جامعه رو ورداره ؟ اون وقت دیگه نمی تونید جمعش کنید ها...
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    12 0
    ناشناس خودش الاغه فکر می کنه باید حقوق شهروندی داشته باشه
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    10 1
    خوشا به حال خر که اشرف مخلوقات را در حصر خود درآورده و بد به حال انسان که خودرا به کمتر از اشرف مخلوقات فروخته است.
  • محمد ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 2
    در خیلی جاها هم خر به صدتا زن می ارزه
  • مرتضي ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    خاك برسرت كه حق الاغ رو با خودت يكي ميدوني بنظرم برو تو جنگل زندگي كن كه حقت ضايع نشه
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 1
    دو جفت قناری تو خونه دارم کل آپارتمان و خانواده ازم شاکی هستند و اصلا وقت رسیدگی بهشون رو ندارم دو هفته به دو هفته آ ب و دونشون رو چک می کنم اونوقت در عجب این سگ باز ها موندم دو تاشون تو آپارتمان خودمون هستن که یک سره سگشون پارس می کنه و کل خانوادشون قربون صدقش می شن
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 0
    اینو خوب اومدی دوست عزیز. قابل پیش بینیه. من 30 سال خارج کشور زندگی میکنم بیست سال پیش به دوستام میگفتم روزی خواهد رسید که غربی بر اثر تداوم انحرافات عمیق اجتماعی و فرهنگی حتی با سگ و الاغ هم ازدواج کنند که البته دوستانم میخندیدند ولی حالا میبینیم که این دارد یواش ی.اش از حالت تک و توک به یک اپیدمی تبدیل میشود. اصولا غربی ها بخاطرنوع نگاه حیوانی شون و ریشه های مادی شون یک نوع همزادپنداری با حیوانات دارند. تنهایی وحشتناک و عدم معنویت درزندگی چیزهای کمی نیست و ما ایرانی ها باید قدر خود را بیشتر بدانیم و افسار خود را به رفتارهای منحرف و بی ریشه غربی ندهیم. انها این کارها را میکنند چون نیاز روحی انها در زندگی مادیگرایانه و پست شان است
  • ساناز ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    بيش باد
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    7 1
    اینها شیطان پرست هستن
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 6
    هنوز نمی فهمید - این حیوانات شرف شان از سایت مشرق بیشتر است
  • فرشاد ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    6 1
    الاغ‌های ناشناس: "خفه"!!!
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    9 1
    به چه علت در نظام اسلامی با مجوز از جیب بیت المال سگ وحیوانات دیگر به اسم نگهبان وارد کشور میشود به چه علت مراکز پرورش سگ در کشور اسلامی اینگونه رشد می کند دشمن زیر بنایی کار میکند و ما در خوابیم !مانند 88
  • محمدی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 1
    زندگی با سگ و گربه عالیه ولی توی روستا..
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    حقتونه !
  • ehsan ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    3 0
    ببخشید الاغ شهروند که به شما بر خورد
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    خخخخخخخخخخخخ حیوون بهتره دیگه توی زندگی جروبحث نیست.
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 1
    ... تویی سگباز .
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    6 0
    احمق فکر میکنه هرکاری غربیا کردن عین حقیقته ماهم باید اونا رو تکرار کنیم .
  • محسن ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    6 0
    مانی سر خریت خود تاکی مانی؟؟
  • اهوازي ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    6 1
    اينها با آدمها تفاهم نميكنند و ميرن با الاغ ازدواج ميكنند.حتما اون خره بهتر دركشون ميكنه.
  • ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    مزاحم دیگران هم میشین یا نمیشین؟
  • مرحوم ويگن ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    5 1
    غنچه بياريد لاله بكاريد خنده براريد ميره به حجله شاه دوماد.بله برونه سم ميتكونه ميره به حجله شاه دوماد.
  • علی ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    وقتی انسان خدا رو از یاد ببره چه بد حیوونی میشه..... بیچاره خر که مجبوره با اینا زندگی کنه.......
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    حالت خوبه شما؟!
  • ایران ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    من خواستم چیزی بگم که دوستان گفتند .. اخه تو خجالت نمیکشی خودتو با خر مقایسه کردی ؟
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 1
    لطفا از طرف خدا حکم نکنین
  • فربد ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 1
    همسایه ما سگ باز بود ......وقتی مرد .....تو خواب دیدم وق وق میکرد ...............گفتم چته .....جواب داد برو برو وگرنه گازت میگیرم ....منم رفتم ..........تا از خواب پریدم
  • ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 14
    آقا چرا هرچی میشه میگین فرهنگ غرب؟ مگه ایرانیا فهم و شعور ندارن؟ مگه خودشون نمیتونن خوب و بد رو تشخیص بدن؟ ینی ایرانی اینقدر در نظر شما حقیر شده که باید بشینه ببینه یه غربی چیکار میکه، بعد اونم تکرار کنه؟ نخیر... خدارو شکر همه ایرانی ها آدمهای با فهمی هستند... خوب و بد رو هم میتونن تشخیص بدن
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    4 0
    آزادی با هرج و مرج فرق داره
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 10
    لطفا از طرف خدا حکم نکنید شاید خداوند بخاطر بقیه اعمال این افراد، بر اینها ترحم کنه... ما که نباید به راحتی مردم را لعن کنیم که
  • امیر ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    اشتباهی موافق زدم.. طرز حرف زدنت معلومه چه کاره ای
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    ههههههههههههههههههه شما احتمالن دانش آموز دوره ی ابتدایی تشریف دارید عزیزم این مطالب برای سن شما یه کوچولو سنگینه لطفا مطالب رده ی سنی خودتونو مطالعه بفرمایید
  • ریاستی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    برای امثال شما باید حقوق الاغ وندی تدوین کرد
  • ramin ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 6
    شما‌ها میگین مردم فقط گریه کنن و بزنن تو سرشون!!!!بهتره خودتونو معالجه کنین!!!!!خیلی‌ بهتون فشار آمده که طرف مردمو گرفتن،نه‌؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بد عادت شدین دیگه!!!!
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 0
    اتفاقا اگر حقوق حیوانات را قبول دارید باید بگذارید که زندگی طبیعی آنها از بین نرود و یکی از اعضای خانواده انسانها نباشند. استفاده از حیوانات با بازی با حیوانات فرق دارد.
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 0
    به به ناشناس ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳ البته اگر شعور داشتند می فهمیدند حتی از نظر اقتصادی هم که باشد نگهداری مرغ و خروس و یا بز بیشتر به صرفه است تا نگهداری یک سگ! پس شعور ندارند.
  • عارفه ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    8 0
    خاک بر سرتون خدا حیوانات ا روی زمین قرار داد تاما از اونا استفاده کنیم نه اینکه باهاشون ازدواااااااج کنیم!!
  • احسان ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    10 2
    سلام. ميلاد پيامبر اعظم مبارك. حضرت محمد(ص) مي فرمايند در خانه اي كه سگ باشد فرشته نازل نمي شود. والسلام. در ضمن من ديدم بسياري كه به خاطر سگ از هم ديگه طلاق گرفتند. سگ محبت رو تو خونه بين اعضا كم ميكنه. تاثيرات رواني و ذهني سگ بيشتر از بيماري و مسائل بهداشتي اون هستش
  • سبحان ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    10 0
    جناب ramin ، هیچ کسی نمیگه بزنید توی سرتون. خوب این همه کنسرت موسیقی توی ایران برگزار میشه. این گروه حتما یک ویژگی داشته که مردم دیندار مخالفش بودن. پس این مردم دیندار حق شهروندی ندارن که با اعتقاداتشون بازی میشه؟
  • امیر ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 10
    بجای فحش دادن بهمدیگر علت گرایش به اداب غربی ها رادرایران بررسی و راه حل بدهید عزیزان شما انسانید ومسلمان فکرنکنم حیوانات هم باین شکل بهم توهین کنند!
  • محمد ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    5 0
    نه! ...!!!!! ..... :O شما خیلی مودبی ها
  • محمد ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    11 0
    چوپان ها سگ دارند.. روستائیان مرغ و اردک و بوغلمون نگه میداشتند... قدیمها اسب هم بود و مردم گاو و گوسفند هم داشتند (که هنوز هم هست) اما انها را بیرون از منزل و در طویله نگه میداشتند نه در کنار خود روی کاناپه حیوان ادم شده که اوردی درون خانه ...یا..شما بجای خانه در طویله زندگی میکنی؟
  • سید ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    اتفاقا حکم از طرف خدا همینه. حدیث داریم که هرکسی با هرچیزی که دوست داره محشور میشه و نمیتونه از اون چیز جدا بشه، چه مایه سربلندی در حساب قیامت باشه و چه سرخوردگی.
  • ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    1 0
    من جارضم با الاغ ازدواج کنم ولی با سپورت پوش ها نه . الاقل الاغ ها دستنخورده ترند
  • فريد ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    بيشتر فكر كنيد كه چرا اين چنين شديم تا اينكه فقط طرف را بكوبيم!
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    7 1
    من فرانسه بودم رئیس لابراتور مون یه خانوم جا افتاده بود. خلاصه مادرش فوت کرده بود فرداش با یه شیشه اومد اصلا گریه هم نمی کرد ناراحتم نبود و گفتیم این شیشه چیه گفت پودر جسد مادرمه!!! این گذشت یه روز صبح که اومد لبو دیدیم شور شور داره گریه می کنه و اشک امونش رو بریده گفتیم چی شده!!! گفت سگم مرده!! گفتیم مادرت مرد اشک نریختی سگت مرد داری گریه می کنی! دقیقا همین بلا رو سر انسان بی خرد میاره
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    5 0
    داستان مولوی را ترجمه کنید بدهید بهشون
  • ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    آقایی که با آی پی کشور رومانی همه جا پیام میذاری و خودت جواب خودت رو میدی بعضی وقتا در رد پیام خودت بعضی وقتا در تایید اون بنظرم باید بری پیش یه مشاور بدجوری اوضاع احوالت بهم ریختس
  • ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    5 0
    کاراینابرعکس سگ والاغ باید ایناروببرن توطویله
  • محمد ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    مشرق خیلی باحالی نوشتم لطفا ادب رعایت بشه بهت برخورده و منتشر نمیکنی
  • احمدرضا ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    2 1
    حرف دل ما را زدید مشرقی ها موضوعی که مدتی است خودم با آن درگیرم و متوجه شدم قانون هم تاکنون راهکاری برای آن ندارد مساله نگهداری سگ در آپارتمان و گرداندن آن در معابر است. این مساله سگ برای ما که در شمال تهران زندگی می کنیم مساله خیلی عینی و روزمره است. سگ نجس است . صاحبان سگ ها با استفاده از قلاده هایی با ریسمان بلند یا بعضا بدون قلاده آنها را به خیابان یا حریم عمومی آپارتمان می آورند و عملا ما که تقیداتی داریم باید کنار برویم تا سگ ها عبور کنند! پارک های کوچک محلی که تفرج گاه سگ ها و صاحبان آنها شده. حتی دیده می شود که بعضی با سگشان به اماکن عمومی مثل میدان میوه و تره بار برای خرید می آیند! و سگ را وارد محوطه می کنند. بعضی از این سگ ها حالت تهاجمی دارند و به نظر می رسد حتی ممکن است خطرناک باشند... تذکر به مسئولین اماکن عمومی هم بی فایده است چراکه می گویند قانونی که صریحا نهی کند نداریم. موردی در آپارتمان محل زندگی خود بنده هست که یک سال است سگ خریده. این فرد مذهبی نیست و نصیحت قایده ندارد. یک فرد سکولار مودب هم نیست. آدمی ضداجتماعی است و فقط زور قانون او را مهار می کند. سگش را بدون قلاده در حیاط آپارتمان رها می کند. همسایه های ما مذهبی و سکولار همه به این فرد تذکر داده اند. یکی دغدغه نجاست دارد. یکی از سگ می ترسد. یکی فضای بازی بچه کوچکش را ناامن می بیند. اما افراد لجوج ضد اجتماعی فقط زبان پلیس و قانون را می فهمند. خلاصه ما در پایتخت مملکت تشیع احساس غربت می کنیم. یک وطیفه وطیفه نهی از منکر زبانی من است اما وقتی فضای گفتمان حق و تکلیف بر محور قانون می چرخد و علنا گفته می شود که اعتقاد مذهبی شما برای شخص شما محترم است نه دیگران، باید قانون ودولت به وطیفه خودعمل کنند. متاسفانه قانونی برای منع این افراد از نگهداری سگ وجود ندارد و این باعث گستاخی مضاعف آنها شده است. همسایه ها با 110 هم تماس گرفتیم اما پلیس می گوید کار این فرد غیرقانونی نیست و تذکر عمومی برای سر و صدای سگ می دهد که کافی نیست. اقدام عملی مستقل ما برای برخورد با این سگ ها و صاحبانشان هم شاید تاثیرگذار نباشد و اگر باشد هم موردی است و تازه متهم به خودسری و قانون شکنی هم می شویم. ولو اینکه مستمسک شرعی داشته باشیم در مملکتی که مجلس و نیروی انتظامی هست چنین اقداماتی وجاهت ندارد. من در اینترنت سرچ کردم و دیدم در مجلس قبلی طرحی برای محدودیت وممنوعیت سگ مطرح بوده اما بخاطر فشار خبری رسانه های بیگانه که در ایران سگ را هم ممنوع کرده اند و... از دستور کار خارج شده. دوستان مشرقی نمی دانید از دیدن این مطلب چقدر خوشحال شدم. شما را به خدا این موضوع را رها نکنید و پیگیر باشید تا قانونی برای محدود کردن این سگ گردانی ها و این مزاحمت سگ ها در آپارتمان ها تصویب شود. با تشکر
  • سید مهدی ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    حقوق شهروندی مربوط به ما انسان هاست البته اسلام در مورد شماها هم توصیه های به ما کرده گفته بر شما داغ نزنیم بار زیاد بر پشتتان نگذاریم اگر در جایی مشغول حرف زدن بودیم مدت زیادی پشت شما ننشینیم کاه و علوفه مناسب در اختیار شما بگذاریم اگر بر آبی رد شدیم از آن اب به شما عرضه کنیم به هر حال شما هم از مخلوقات خدا هستی جناب ناشناس 22: 44
  • ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    سطح فکر و شعورت رو با این حرف زدن قشنگت فهمیدم
  • سید مهدی ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    مشتی احمد !!! چرا قیچی وارو میزنی اخوی ؟؟؟ ذوالجناح توی خونه و اطاق حضرت اباعبداله بود ؟؟ سگ اصحاب کهف سگ چوپانی بود کنار اصحاب کهف و بغل دست اونا خوابیده بود ؟؟؟ یعنی شبکه نسیم باید حضرتعالی را بعنوان مشاوره خنده درمانی استخدام کند !!!
  • سیستانی ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    برخی انقدردرخوشی غوطه ورهستندکه روال طبیعی زندگی انهاراقانع نمیکند!به همین دلیل دنبال تنوع طلبی میگردنداما هرچیزتازه تنهابرای مدتی انهاراسرگرم نگه میداردودلزده میشوند!وقتی تشنه باشید،لذت خوردن یک لیوان اب راباتمام وجودحس خواهیدکرد!اماهمین لیوان اب درزمانی که بدن به ان نیازندارد،نفرت ایجادمیکند!کسی که زندگی باالاغ راپیشه میکند،مدت زمانی محدودادامه میدهدوپس ازمدتی دوباره دنبال تنوع جدیدی راه می افتد!مولوی چندقرن پیشترداستان کنیزک وخررابه نظم اورده است!قدیم میگفتندوقتی طرف روغن اضافی دارد،بدن خرش راهم چرب میکند!تمام این حرکات بشرهای غیرعادی ازمال مستی است!
  • معتدل ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    یه پیش بینی کوچولو احتما لا تا چند وقت دیگه انسانها در طویله ها وحیوانات در قصرها زندگی خواهند کرد
  • گوديني ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 9
    از خدا جوييم توفيق ادب بي ادب محروم شد از لطف رب بي ادب تنها نه خود را داشت بد بلكه آتش در همه آفاق زد. دريغ از يك جو ادب
  • مردازما ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    کلهم قاطی کردید برید یه فکری به حال خودتون بکنید وگر نه همتون تعطیلات خوبی دارید !!!!!!!!!!!!
  • قاسم ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    6 0
    کبوتر با کبوتر باز با باز اینا هم خودشون فهمیدن که دست کنی از حیون ندارن میرن با حیون ها می گردن
  • بهزاد ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    1 12
    جمع کنید بند و بساطتتون رو برید جلوی غارت و چپاول و رانت خاری ها رو بگیرید
  • ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 2
    چرا ما هنوز بلد نيستيم با هم تبادل نظر كنيم؟
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    11 1
    هرکس هر چیزی رو دوست داشته باشه روز قیامت با همون محشور میشه خلاصه آویزونشه
  • مانی ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 14
    خر اون کسی که در جزئی ترین مسائل زندگی مردم دخالت میکنه امسال محرم روی یه طبل بزرگ نوشته بودن هر کس دوست دارد شکایت کند شهر باید به من هیتی عادت کند تو هم از امثال همونا هستی
  • qwertyuiop ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    13 0
    تو خیلی اسبی بابا تو حقوق شهروندی رو خوابیدن با حیوانا میدونی خوب پس یه طویله سراغ دارم برو اونجا .
  • qwertyuiop ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    هم زیستی با هم خونگی فرق داره ... آره اگه خونه ویلایی داشتی تو حیاط خونت نگه دار.ولی این که بیاری تو آپارتمان عین خریته .
  • qwertyuiop ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    9 1
    اگه یارو غرب زده نبود سگ تو خونش نمی اورد پس یا غرب زدهست یا شعور نداره .. بعضی ها که منتظر هست غرب دست کنه تو دماغش اونا هم همون کارو کنن
  • خ ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    آدم با آرامش خودش آرامش کسای دیگه رو خراب نمی کنه.البته اگه بفهمه
  • عجب ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    به جای این که به این چیزا بپردازید باید کنسرت های یک زن بهایی تو تهران رو جمع کنید یا اینکه بهایی ها و مهد کودک هاشون تو فردیس کرج جمع بشه .
  • محمد ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    9 0
    اگر قرار باشه بخاطر جنجال رسانه ای غربیها ما از اعتقادات وباورهایمان کوتاه بیایم پس چرا انقلاب کردیم اینکه میشه هدایت غیر مستقیم درجهت فرهنگ غرب مثل کلاهی که سر قضیه جمعیت سرمون رفت.
  • abbas ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    در دین مبین اسلام نگه داری از حیوانات ترویج و تشویق شده حیوانات اهلی مثل پرندگان زینتی و مرغ و خروس یا نگه داری از آبزیان برای دفع بلا از اعضا خانواده اما نگه داری از سگ و گربه به نظرم کار بیهوده و کثیفیه کلاسم ک نداره هیچ فقط بدبختیو مریضی داره
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    2 0
    ما از حقوق الاغان دفاع ميكنيم جمعيت داعش در ايران......
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    عمو کلاس چندمی؟املات خیلی ضعیفه
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    منهم اینو تو سوئد دیدم. یارو برا گربه ش که مرد بشتر اشک ریخت تا چندین روز. ولی وقتی زنش مرد همون روز اول فقط یه مقدار متاثر بود!
  • ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    های نفس کش!!! شما هم قراره ازدواج کنی اینقدر عصبی هستی؟
  • ابراهیم ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    این ها مرفهین بی درد جامعه هستند.
  • حاجی ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 1
    سگ وگربه نرجس هستن مسلمان واقعی نباید توی خونه خودش از سگ وگربه و....نگهداری کنه اانهایی که از این کارها می کنند مسلمان نیستن من خودم سگ دارم برای نگهبانی ولی همیشه توی حیاط ولانه خودش است
  • ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    اون حیوان بی چاره که وظیفه شو انجام داده و در حد وسعش از عقل و شعور بندگیشو کرده شانش اجله از الاغ باز و سگ باز...
  • مجتبی ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 1
    چشم بسته غیب گفتی؟ نکته دقیقا همینه و این که ما داریم خدای نکرده به همون سمت حرکت می کنیم...
  • وطن دوست آریایی ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 9
    مردم ایران چطونه؟ خودتونو دارین با فکاهی تو فضای مجازی تخلیه میکنین؟؟؟؟؟!! اون بدبختی هم اگر حیوان زبان بسته ای رو نگه میداره خوب لابد نمیتونه ب همنوعش اعتماد کنه(بی اعتمادی در جامعه)..... وای ب حال ایران عزیزم تورا چ میشود ای وطن عزیزم
  • ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    6 0
    واقعا شما ها نوبرید. به شخصه بدون اغراق فکر می کنم یک از بی فرهنگ ترین قشر هایی که تا حالا باهاش مواجه شدم همینایین که بیشتر از همه دم از فرهنگ و تو غرب اونجوره و ... می زنن. یک ادا و اطوارای در می یارن و عارق روشنفکریشون همسایه رو بیدار می کنه. ولی موزیکشون بقیه رو آزار می ده، بد دهنند، سگشون دل دختر مردمو می ترسونه (خدا می دونه خود من که یه پسر جوونم چند بار از پارسای وسط شب سگا زهره ترک شدم!)، شیشه ی بنزشونو می کشن پایین خیلی راحت آشغال می ریزن تو خیابون، منابع ملی مثل آب و برق و هدر می دن... و این قدر مغرور و خودخواهند که اصلا بقیه براشون مهم نیست و اعتراض رو هم تحمل نمی کنند.... بلا نسبت عین اون سگه که فقط واق واق می کنه و حرف حالیش نیست.
  • ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    1 0
    واااااااااااای خدایا خییییییییییییلی خییییییییییییلی پر رو هستین. شهر و به گند کشیدین، واق واق دم به دقیقه ی سگاتون آرامش شهر و گرفته، پیاده رو ها برای مردم نا امن شده، دست شویی سگاتون شهر و خیابونو به گند کشیده، بعدم ژست حق به جانب می گیرین! فردا نصف شب چشتو باز می کنی می بینی دزده داره نصف وسایل خونه رو می بره، بری بیرونش کنی بر می گرده بهت می گه تو باید تو زندگی شخصی من دخالت کنی؟!
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    متاسفانه توی بعضی قشر های جامعه واقعا همین طوره. مرد بی غیرت، زن بی حیا، ... چه قدر باید زندگی کثیف و حال به هم زن شه که تو با یه موجود زبون نفهم دمخور شی و درکت کنه.
  • ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    تازگیا هر کدوممون هر جور می خوایم دین داری می کنیم...
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    این قدر یه چیز خلاف فطرت رو رسانه ها به خورد ملت کردن که اونو با «علاقه ی ذاتی انسان» یکی گرفته اند.
  • ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    اگر توهینی باشد، به دو پایانی است که خودشون به خودشون توهین می کنند
  • ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    12 0
    وقتی این قدر پست و بد بخت شدی که با سگ (که چهار دست و پا راه می ره و عورتشو نمی پوشونه و واق واق می کنه و دست شویی شو در جای عمومی می کنه و فقط می خوره و کثیف می کنه و جفت می گیره) هم صحبت شدی و هم سطح، قطعا نظرت برای جامعه انسان ها هم ارزش واق واق همون پاپی جونته.
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
    0 0
    احسنت به مشرق که توهینهای منتسب به خودش رو هم میچاپه و سانسور نمیکنه
  • مریم ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    حالا تو با این طرز حرف زدنت خیلی ادعای فرهنگ داری ؟؟؟؟؟؟
  • م ن ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    این یارو خر تر از این الاغ کسی رو پیدا نکرده که شوهرش بشه. بهر حال خوبه اگه تفاهم داشته باشند؛نسل خوبی رو به جامعه تقدیم میکنند.
  • کم ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    2 1
    ازدواج با سگ ،نتیجه اش تولد انسان نماهایی است که به استخدام داعش در میآیند برای اینکه آدم بکشند و بخورند.
  • زبل ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    خوشبحال خره...
  • ترنج ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    من خانمی رو میشناختم که یک گربه ی ملوس و زیبا داشت همون خانم گربه تموم گربه های محل رو به خونه دعوت میکرد ، شهر آشوبی شده بود... من جرأت نداشتم به خونشون برم از سر و کولم گربه بالا میرفت ... یکبار با عجله رفت آشپزخانه میگو و ماهی از فریزربیرون آورد، منم دنبالش رفتم و گفتم من ناهار نمی مونم میرم گفت : برای گربه هامه!!!!!!!!
  • داریوش ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    اخر چرا به حقوق بشر احترام نمی گذاریید ازادی یعنی این
  • اکبر ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    اولا ذوی الجناح رو درست بنویس!! ثانیا اون حیوان تو خونه اهل بیت رفت و آمد نداشت!! سگ اصحاب کهف هم به قول سعدی شیرین سخن پی نیکان گرفت و مردم شد! نه اینکه بپره بغل بابا سر و دماغ ماکسی میلیانوس رو بلیسه!! یه ذره فکر کن و تا ده بشمر و بعد بنویس!
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    من حاضرم با الاغ زندگی کنم ولی با این شخص ابدا ...
  • ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    1 0
    رابطه انسانها با هم خیلی ضعیف شده - نمیتونیم همدیگر را تحمل کنیم- ارتباط برقرارکردن دو طرفه را بلد نیستیم - برخی غربیها به خاطر خلا روحی و برای تنها نبودن به حیوانات پناه برده اند. این فرهنگ در حال گسترش به کشورهای دیگر است . اسلام ازدواج و تفاهم زن و شوهر را مقدس میدونه ..
  • شهلا ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
    0 0
    به نظر من هر چیزی جای خودش رو باید داشته باشه ، و خونه رو نباید با باغ وحش و طویله اشتباه گرفت و حیوون آورد توش!!!
  • غریبه ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
    1 1
    از اینهمه عکس العمل ب وجد اومدم!! من میخوام ی چیز بگم اونم اینه که دوستان شاید تو غرب ازادانه مطرح بشه ولیییی باور کنید تو همین سرزمین اصیییییل خودمون ک از بعد حمله عربها اصالتش رو پنهان میکنه اوضاع داغووووونتره.... ایکاش بجای غیرتی شدن و توهین ب غرب,رفتار زشت و غیر انسانی رو همه جای دنیا حتی کنار دست خودمون,رو محکوم کنیم
  • سعید ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
    1 0
    آدم اشرف مخلوقات است پس چرا با حیوان مگر ادم قحطه؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۴
    4 13
    دوستان سلام، چرا باید برای کوبیدن یک فرهنگ، یا ترویج اعتقادات خودمان، سایر مخلوقات خداوند رو پست بدانیم، چه اشکالی دارد که از هر فرهنگی نکات مثبتش رابگیریم، چرا داشتن حیوان خانگی زشت شمرده میشه، وقتی خداوند نیکی را به همه موجودات توصیه می کنه، مگر نه اینکه در خود روایات اسلامی داریم که پیامبر دلشان نمیامده یک گربه خوابیده بر دامنشان را از جا بلند کنند، حیوانات باید آزاد باشند به شرطی که ما انسانها تمام طبیعت رو به قبضه خودمان درنیاورده باشیم که اینها برای تغذیه به زباله ها روی بیاورند، از جنبه روانشناسی هم بگیرید داشتن یک موجود زنده ( البته من مخالف خرید حیوان به این قصد هستم، بیشتر منظورم پناه دادن هست) باعث مثبت شدن افکار و کاهش بار منفی میشود، خواهش می کنم قبل از نظر کلی دادن و همدیگر را محکوم کردن فقط کمی فکر و تحقیق کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس