کد خبر 390047
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳

ارگان شورای روابط خارجی آمریکا در گزارش خود به بررسی مسائل ازدواج در ایران می‌پردازد و با ارائه داستان‌هایی از برخی جوانان ایرانی نوع رابطه دختر و پسر و مشکلات ازدواج آنها و در پی آن محبوب‌تر شدن روز ولنتاین به عنوان روزی برای دور هم بودن دختران و پسران اشاره می کند.

گروه جنگ نرم مشرق _ عشق پدیده مقدسی است که پیرامون آن سخنان بسیار زیادی ایراد شده است. این عشق می‌تواند عشق انسان به خالق که برترین نوع آن شناخته می‌شود باشد و یا عشق یک انسان به یک انسان دیگر. در حالت دوم اگر که این عشق از روی هوس و زودگذر باشد مسلماً نه تنها ارزشی نداشته بلکه مصائبی را نیز برای فرد و جامعه به همراه دارد.

به تازگی نشریه فارین افرز ارگان شورای روابط خارجی آمریکا در گزارشی به بررسی وضعیت جامعه ایران در روز ولنتاین و محبوب جلوه دادن آن پرداخت.

فارین افرز در گزارش خود به بررسی مسائل ازدواج در ایران به ویژه شهرهای بزرگ می‌پردازد. در این گزارش با ارائه داستان‌هایی از برخی جوانان ایرانی نوع رابطه دختر و پسر و مشکلات ازدواج آنها و در پی آن محبوب‌تر شدن روز ولنتاین به عنوان روزی برای دور هم بودن دختران و پسران آورده شده است.

خوشحالی فارن افرز از گسترش ولنتاین در ایران+عکس


این گزارش همچنین به مؤسسات همسریابی اشاره کرده و می‌آورد: «در مرکز شهر تهران ساختمانی وجود دارد که با دریافت مبلغی معادل 180 هزار تومان در خصوص مسائل همسریابی به مراجعه‌کنندگان خود مشاوره داده و همسر مورد نظر آنان را پیدا می‌کند. در این مرکز پس از پرکردن پرسشنامه‌ای در مورد ازدواج و همسر مورد نظر فرد، جلساتی برگزار می‌شود تا در آنها دختران و پسران با هم ملاقات کرده و در صورت پسندیدن یکدیگر مشخصات فردی و شماره تماس آنها با هم رد و بدل می‌شود تا بتوانند در داخل یا خارج موسسه با هم بیشتر آشنا شوند.»

در ادامه، مکان دیگری که جوانان می‌توانند برای دیدار با هم از آن استفاده کنند دانشگاه معرفی شده است. به گفته یکی از مصاحبه‌کنندگان این گزارش، دختران و پسران می‌توانند فارغ از محدودیت‌هایی که جامعه یا خانواده برای آنها ایجاد می‌کند به راحتی در این مکان با هم آشنا شده و حتی مدتی را با هم سپری کنند: «دانشگاه بهترین مکان برای قرار گذاشتن است. زیرا همیشه بهانه‌ای برای با هم بودن دارید... والدین هم هیچ وقت سؤالی نمی‌پرسند.»

فارین افرز با اشاره به این مسائل مدعی است که روز ولنتاین معیار خوبی برای اندازه‌گیری میزان ترویج چنین قرارهایی در بین جوانان در تهران، اهواز، کرمان و دیگر شهرهاست. این گزارش محبوبیت بسیار زیاد این روز را این چنین استدلال می‌کند که برای رفتن به رستوران‌های معروف تهران در چنین روزی حتماً باید یک هفته زودتر جا رزرو کنید.

خوشحالی فارن افرز از گسترش ولنتاین در ایران+عکس

در ادامه فارین افرز در اشاره به گرایش‌های موجود برای استقبال از روز ولنتاین صحبت‌های مغازه‌داری که در این روز کارت، کادو و شکلات می‌فروشد را آورده و می‌نویسد: «ما پدران هم باید به این جریان (روز ولنتاین) بپیوندیم. من برای دخترم کادو و کیک می‌خرم و به او پول می‌دهم. البته دخترم می‌خواهد چند سال دیگه به آمریکا برود و من را کلاً فراموش کند.»

در پایان گزارش، فارین افرز به تلاش‌های دولت برای معرفی جایگزین برای روز ولنتاین اشاره کرده می‌آورد: «برای جایگزین کردن این روز با دیگر روزها تلاش‌هایی صورت گرفت است؛ سایت‌های محافظه‌کار سعی می‌کنند تا سالگرد ازدواج (حضرت) فاطمه و (حضرت)  علی، دختر پیامبر و اولین امام شیعیان را برای جشن در نظر بگیرند. در رسانه‌های اجتماعی نیز سعی شده است تا یکی از ایام زرتشتیان به نام سپندارمذگان را به عنوان روز عشق‌ورزی معرفی کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    0 1
    حالا چکار کنیم؟
  • ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۷
    4 0
    تا تونستید فرهنگ اصیل ایرانی را مورد حمله قرار دادین و خواستین اسلامی بشه، نتیجش اینه که دارین می‌بینید
  • با نام ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    1 1
    واقعا افرادی که فقر فرهنگی دارند ولنتاین رو مهم میدونند و برای خودشون روز بسیار مهمی تلقی می کنند. ایرانی های اصیل به هیچ وجه به مناسبت های من در آوردیه فرهنگ ابتذال غرب نیازی ندارند.
  • کربلا ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    1 0
    ماها رو قاجاری ها و پهلوی ها عادت دادن که مث غربی ها باشیم و فک کنیم اونا عجب آدم های بزرگ و خیلی باکلاسی هستند. و ایجوری هست که کم کم فرهنگ خودمون یادمون میره.
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    1 0
    حالا ما که زن نداریم چیکار کنیم؟؟؟
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 1
    الان اینی که گفتی دقیقا یعنی چه؟
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    1 0
    هزارتا مثبت داره این حرفت
  • سید ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    1 1
    روز ولنتاین کلا روز آدمای ندید بدید و واداده و خودباخته است که از خودشون هیچی ندارند و مدام به شیوه های زندگی غربی آویزون میشن تا بلکه دیده بشن. بعضیا که علی رغم داشتن این فرهنگ ملی اسلامی غنی دنبال بابا نوئل و ولنتاین و چه وچه می گردند و بغل کردن سگ و گربه و شاسخیم و نمیدونم چی رو پیشرفت میدونند همون بهتر که در جهل مرکب بمونن و با جهلشون حال کنند...ولتنیان کیلویی چنده...اگه آدم ، آدم باشه هر روز روز عشق ورزی به زن و خونواده و بچه و همنوعه و اگه فکر و آزادگی نباشه با ولنتاین کسی آدم نمیشه...خلاص
  • سید ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    1 0
    زن بگیر
  • ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 3
    تو شکر اضافه خوردی کدوم فرهنگ اصیل ایرانی؟ همون توهماتی که به عنوان فرهنگ ایران باستان به خودر خودتون و مردم میدین و به جز توهمات شما هیچ عنصر واقعی توش وجود نداره؟
  • ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    شما راحت باش خودتو ناراحت نکن!
  • ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    2 0
    تا تونستید یک سری از مزخرفات رو به خود جوونها دادید به اسم فرهنگ باستانی ایران، در صورتی که خیلی هاش اصلا فرهنگ قدیم ایران نبوده و خیلیهاش هم به صورت گزیده برای اهداف خاص!!!! مثلا این که دایم تأکید میشه که تاریخ پادشاهی 2500 ساله!!!!! در صورتی که بیش از 5000 سال تاریخ داریم نمونش هم شهر سوخته هستش!!! چرا گفته میشه 2500 ساله چون هخامنشیان به یهودی ها خدمت کرده اند تو خود حدیث مفصل بخوان.....
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    این حرف شما مثل اینه که یک نفر به خاطر اختلافاتش با مادرش بره یه مادر دیگه انتخاب کنه!!!!!! میشه !!!!!! فرهنگ مثل مادر ماست.....
  • مهدی 90085 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 1
    متاسفم برای کسانی که نمیدونن ولنتاین چه کار کثیفی میکرده وبعد برای همسرشون کادو میخرند.....
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    دقیقا همین طور است: به نظرم هستند! سالها پیش وقتی که روز مادر نبود آیا مادران ما کمتر از امروز تمجید می شدند؟ وقتی هر روز ما روز مادر است این واژه وارداتی چرا به فرهنگ ما رسوخ کرد؟ که بعدها روز زن ، روز ازدواج، جشن تولد و امروز ولنتاین!!! تمامی این روز ها باعث تنش و بیچارگی خانواده ها شده است. حتی روز مادر باعث بگو مگو های مشاجره آمیز مادر من، مادر تو همراه با فشار و زور و ناچاری خرید کادو و تفاخر بین فرزندان... هر روز ما روز مادر است تعیین وقت و محدود ساختن آن به یک روز غلط و باعث تورم و فشار عصبی و روحی می شود... اما اگر این مهر و مودت در طول سال به شکل طبیعی اتفاق بیفتد انسانی تر و طبیعی تر است. این یک روز مختص آن فرزند ناخلف غربی است که مادرش را در خانه سالمندان رها کرده و احتمالا تنها یک روز با یک شاخه گل به دیدندنش می رود. همه روز ها را از دست ما گرفتند که تمام عمرمان وقف مادران و پدرانمان بود... جالب آنکه در یک انفعال وحشتناک در صدد جایگزین ساختن روزی با گزینه ای مناسب برای چنین روز شرم آوری هستند، روز ولنتاین اسلامی!!! جالبتر زمانی است که برای چنین روز منحوسی در پی روزی هستند که یک واقعه مذهبی است، شاید چیزی نزدیک به آن چیزی که پیشتر کردند، روز ازدواج، روز زن ، روز مادر، روز پرستار و روز مرد و ... ساختند و پرداختند. و متاسفانه چه بی حرمتی هایی که دقیقا روز جشن ازدواج و روز زن بر این روزهای و به این نامها نمی شود. فردا نیز روزی به مناسبت روز همجنس بازی اسلامی دایر فرمایند تا از قافله تجدد و انفعال دور نمانیم!! براستی انسان ناگزیر از تهوع از چنین تعفنی است.
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    سالها پیش وقتی که روز مادر نبود آیا مادران ما کمتر از امروز تمجید می شدند؟ وقتی هر روز ما روز مادر است این واژه وارداتی چرا به فرهنگ ما رسوخ کرد؟ که بعدها روز زن ، روز ازدواج، جشن تولد و امروز ولنتاین!!! تمامی این روز ها باعث تنش و بیچارگی خانواده ها شده است. حتی روز مادر باعث بگو مگو های مشاجره آمیز مادر من، مادر تو همراه با فشار و زور و ناچاری خرید کادو و تفاخر بین فرزندان... هر روز ما روز مادر است تعیین وقت و محدود ساختن آن به یک روز غلط و باعث تورم و فشار عصبی و روحی می شود... اما اگر این مهر و مودت در طول سال به شکل طبیعی اتفاق بیفتد انسانی تر و طبیعی تر است. این یک روز مختص آن فرزند ناخلف غربی است که مادرش را در خانه سالمندان رها کرده و احتمالا تنها یک روز با یک شاخه گل به دیدندنش می رود. همه روز ها را از دست ما گرفتند که تمام عمرمان وقف مادران و پدرانمان بود... جالب آنکه در یک انفعال وحشتناک در صدد جایگزین ساختن روزی با گزینه ای مناسب برای چنین روز شرم آوری هستند، روز ولنتاین اسلامی!!! جالبتر زمانی است که برای چنین روز منحوسی در پی روزی هستند که یک واقعه مذهبی است، شاید چیزی نزدیک به آن چیزی که پیشتر کردند، روز ازدواج، روز زن ، روز مادر، روز پرستار و روز مرد و ... ساختند و پرداختند. و متاسفانه چه بی حرمتی هایی که دقیقا روز جشن ازدواج و روز زن بر این روزهای و به این نامها نمی شود. فردا نیز روزی به مناسبت روز همجنس بازی اسلامی دایر فرمایند تا از قافله تجدد و انفعال دور نمانیم!! براستی انسان ناگزیر از تهوع از چنین تعفنی است.
  • حسین ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    ؟؟؟ ببنیم شما خوبید؟
  • ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    خخخ درباره ی ایران نظر می خوای بدی حداقل با آی پی ایران بده خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 1
    وقتی انجام حلال خدا (ازدواج) سخت باشد در نتیجه حرام خدا زیاد خواهد شد
  • ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    پول نداریم که
  • ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    خداوکیلی تحلیل کاملا درستی بود.
  • شاهد ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    جای تاسف داره ،فرهنگ ما سرشار از روزهای مهم و با ارزشه ،روز مادر ،پدر ،جوان ،دختر واقسام عیدهای مبارک که همه بهم هدیه میدن ،اونا در مقابل چی دارن ،چون هیچ فرهنگ کاملی ندارن رو آوردن به ابداع کردن این روزها ،و اسطوره های تخیلی مثل پطروس ،که آخرش نفهمیدیم اون وقت شب پشت سد چیکار میکرد ،چطوری سد ترک خورد ،که انگشت پطروس رفت توش ، یه کم فکر کنیم ،واقع بین و منطقی باشیم ،ما ملت فهیم و با فرهنگی غنی هستیم،یه کم فروشنده گان تعصب داشته باشن و اینقدرفرهنگ غرب رو تو کشور ترویج نکنن،غربی که بیش از 400سال کشور رو چپاول و36 سال با تحریم های ناجوانمردانه بیشترین مشکلات را برایمان فراهم کردند.
  • صابر ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
    0 0
    سلام روز ولنتاین که میشه در و دیوار تو ایران شروع ی کنن به خبررسانی از خارج که این تخفیف اون اتفاق ، اون فلان...
  • صادق ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    0 0
    سلام میخوام این رو فقط بگم که تحقیقات نشون داده در دوستی بین دختر با پسر فقط ۱۰٪ پسرها هستند که به ازدواج فکر میکنند و بر عکس ۹۰٪ دختر ها نیز به ازدواج فکر میکنند پس در نتیجه این دوستی هایی که صورت میگره در آخر با به هم زدن پسر ها بعد از وجود بسیاری از گناهان قطع میشه جالبه این رو هم بدونید که این اتفاقات اکثرا بین دختران و پسران اتفاق میافته که فرهنگ غرب گرایانه دارند و عفت فاطمی و علی اکبر(س) رو فراموش کرده اند.
  • حسين ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
    0 0
    به زنان ومردان مومن که کارهای خوبی میکنند بشارت بده...بهشت وحور وپری بهتر است از آب وآتش و سوز وگداز. وقتی فرشته های عصبانی میان ولنتاینی برپامیکنند وسوری میدن که حال کنند.روزی که زنان تازه مسلمان اروپایی توکاخهاشونن با بچه هاواهل میان جنة الماوي ميچرخن مسلمونای مرتد وکافرشده پای ماهواره های اروپاوآمریکا حسرت میخورن.وداد میزنن کاش خاک بودم یعنی.کاش شیعه بودم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس