به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





بی اطلاعی وزیر ورزش از جزئیات دستگیری سیاسی

محمود گودرزی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت خصوصی‌سازی باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس گفت: چرا امروز بزرگترین مساله خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس شده؟ استقلال و پرسپولیس تنها جزو کوچکی از ورزش کل کشور هستند، در حالی‌که همه روی این مساله متمرکز شده‌اند.

وی در مورد دلیل دستگیری سیاسی، مدیرعامل باشگاه‌پرسپولیس نیز گفت: تا این لحظه‌اطلاعی از جزئیات این دستگیری‌ ندارم، تنها می‌دانم وی دستگیر شده، اما نمی‌دانم دلیل آن چیست. با این وجود پیگیر این مساله هستم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گزارشی از تکاپوی غرب در فلسطین؛
چرا کشورهای غربی به دنبال به رسمیت شناختن فلسطین هستند

بعد از تهاجم 51 روزه رژیم صهیونیستی به غزه، موجی از مواضع مقامات کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن دولت فلسطین به راه افتاد. پارلمان کشورهای انگلیس، فرانسه، اسپانیا، سوئد و چند کشور اروپایی دیگر در ماه‌های گذشته دولت فلسطین را به رسمیت شناختند و "هیو لووات" هماهنگ‌کننده مسائل اسرائیل و فلسطین در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، گفت که کشورهای اروپایی بیش‌تری در ماه‌های آینده اقدام مشابهی را صورت خواهند داد[1].
چرا کشورهای غربی به دنبال به رسمیت شناختن فلسطین هستند؟
نمایندگان پارلمان انگلیس، با رأی بالا، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را تصویب کردند

با آن‌که کشورهای اروپایی، هدف از این تصمیم را تسهیل "صلح" بین فلسطینی‌ها و اسرائیل عنوان کرده‌اند، این مسئله ابعاد دیگری هم دارد و می‌توان به آن از زوایه دیگری هم نگریست: کشورهای اروپایی، در حقیقت به رویکردی جدید برای موجه نشان دادن صهیونیسم و بازگرداندن اعتبار از دست رفته رژیم صهیونیستی متوسل شده‌اند. آن‌ها در تلاشند با زدودن وجوه منفی مرتبط با رژیم صهیونیستی، این‌طور القا کنند که زمینه‌هایی برای سازش فلسطینی‌ها با این رژیم که تحلیل‌های مختلف از افول آن حکایت دارد، فراهم شده است.


برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پیش بینی قیصر؛
پهپاد‌ها داوران آینده مستطیل سبز!

فرانتس بکن‌باوئر معتقد است استفاده از تکنولوژی در مستطیل سبر تنها به دوربین‌های چک‌کننده عبور توپ از خط دروازه محدود نخواهد شد و باید انتظار نفوذ بیشتر تکنولوژی به دنیای فوتبال را داشت.

فدراسیون فوتبال آلمان هفته گذشته پیشنهاد مسئولان بایرن مونیخ برای استفاده از تکنولوژی خط دروازه برای رفع ابهاماتی را که درباره عبور یا عدم عبور توپ از خط دروازه وجود دارد، برطرف کند، پذیرفت و قرار است از فصل آینده این تکنولوژی در فوتبال ژرمن‌ها به کار گرفته شود. در حال حاضر این تکنولوژی در لیگ برتر فوتبال انگلیس به کار گرفته شده که موفقیت‌آمیز هم بوده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مدیران ذی‌ربط پاسخگو باشند؛
اظهارنظر محسنی اژه‌ای درباره انتصاب مدیران بانکی

حجت‌الاسلام والمسلمین "محسنی اژه‌ای" معاون اول و سخنگوی قوه قضاییه، در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره چرایی عدم مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی، به عدم مسئولیت پذیری مسئولان اشاره کرد و گفت: اگر در زیرمجموعه هر دستگاهی فساد بزرگی اتفاق افتاد و تکرار هم شد آن مسئول عالی نمی تواند بگوید که من هیچ مسئولیتی ندارم.

وی افزود: ما در 15 سال گذشته چند فساد بزرگ بانکی در شبکه بانکی ما رخ داده است. مثل اختلاس 123 میلیارد تومانی در بانک صادرات که سال ها قبل رخ داد یا اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی چند سال پیش.


برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تدارک داعش برای نبرد با جیش‌الاسلام

تدارک گروهک تروریستی تکفیری «داعش» برای رویارویی با گروهک تروریستی موسوم به «جیش الاسلام» به سرکردگی «زهران علوش» که سر سپردگی‌اش به عربستان سعودی برکسی پوشیده نیست در غوطه شرقی دمشق، پیروزی جدید ارتش سوریه علیه داعش در شهر «دیر الزور» در شرق سوریه و انتشار اولین تصاویر از سرکرده گروهک تروریستی تکفیری «جبهه النصره» در جنوب سوریه، جدیدترین تحولات میدانی سوریه ظرف 24 ساعت گذشته بشمار می‌آید.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تازه‌ترین تحولات سوریه؛
جزئیات حمله هوایی اسرائیل به دمشق/ جنگ رسانه‌ای ارتش سوریه در دیرالزور جواب داد/ منازل سازمانی ارتش سوریه در تیررس انتحاری‌ها

برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از چهار زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ تحولات میدانی جبهه «دمشق» و حاشیه آن، تحولات میدانی جبهه «غوطه شرقیه»، تحولات میدانی جبهه «دیرالزور» و تحولات میدانی جبهه «درعا» رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه دمشق و حاشیه دمشق

حمله هوایی اسراییل به اهدافی در حاشیه شهر دمشق

عصر دو روز گذشته 8 فروند هواپیمای جنگنده بمب افکن ارتش رژیم صهیونیستی (احتمالا از نوع اف 16 ) به اهدافی در حاشیه شهر دمشق حمله کردند که طی آن دو مرکز متعلق به ارتش سوریه مستقر در "فرودگاه بین المللی دمشق" و "فرودگاه نظامی الشراعی واقع در منطقه دیماس" (25 کیلومتری حاشیه شمال غربی دمشق) هدف چندین موشک کروز هوا به زمین قرار گرفته و بطور کامل منهدم شدند.

تازه‌ترین تحولات سوریه
نمونه موشک کروز شلیک شده از سوی بمب افکنهای اسراییلی از نوع پاپ آی توربو

تازه‌ترین تحولات سوریه

تازه‌ترین تحولات سوریه
بقایای موشک کروز ساقط شده توسط پدافند هوایی ارتش سوریه

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تاملی بر واکنش مردم به یک اتفاق؛
ایران، کانادا و واکنش‌ها به یک رفتار

مرگ یک اسطوره در کبک وقتی حضور 600 نفر در تدفین قهرمان ورزش کانادا به زنده بودن این جامعه تعبیر می‌شود، چگونه تفاسیری عجیب از توجه و احترام ایرانی‌ها به شخصیت‌های خود منتشر می‌شود.

ژان بلیوو (Jean Béliveau) اسطوره هاکی روی یخ ایالت کبک کانادا در 83 سالگی درگذشت. هر چند این موضوع به احتمال فراوان جهانی نیست و برای مردم بسیاری از کشورها کوچکترین اهمیتی نخواهد داشت؛ اما مثل همیشه ماجرای «مقایسه» به میان آمد. بر آن شدیم تا قیاسی میان این حادثه با مشابهات آن در کشور داشته باشیم.

نویسنده از خواننده محترم این درخواست را دارد تا به رغم اهمیت موضوع از نوشتن نام اشخاص در بخش ایرانی خودداری کند و قیاس مصداقی در این دامنه را به عهده اشخاص بگذارد. بحث اصلی نیز همین است که اسم‌ها گاهی باید کنار بروند تا ماجرا با لباس بی لباسی حقیقت، رخ بنماید و تعریف شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سربریدن کودکان مسیحی توسط داعش

گروه تروریستی داعش شماری از کودکان مسیحی را در عراق سربریده است.

"اندرو وایت" یکی از کشیش‌های کلیسای انگلیکن عراق اعلام کرد که گروه تروریستی و تکفیری داعش، تعدادی از کودکان مسیحی را به بهانه خودداری از پذیرفتن دین اسلام، سر بریده است.

روزنامه انگلیسی "میرور" به نقل از این کشیش عراقی نوشت: داعش هنوز هم مسیحیان عراق را می کُشد و حتی مسیحیانی را که به استان نینوا فرار کرده اند و این استان را برای خود امن می دانند، تعقیب می کند و می کُشد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


واقعیت‌های جشنواره سینما حقیقت/
آسیب جدیِ 'مدیران فستیوال زده' و 'چنارستان' هایی که از دل آنها سبز می شوند

فستیوال بازی و جشنواره سازی ، یک فرصت و وسیله است، متاسفانه حالا به هدف و مقصد نهایی سینمای کشور تبدیل شده است. شاید معترض شوید که این هم حرف تازه ای نیست! ولی گوشزد این خطر، تازه و جدی است: اگر تا چند سال قبل جشنواره زدگی دربین سینماگران قابل بررسی بود، اما امروز این انحراف دامن مدیران را هم گرفته است. همه راه ها به جشنواره های داخلی و فستیوال های خارجی ختم می شود.

این روزها که جشنواره سینما حقیقت به پایان رسید شاید لازم باشد که بازتعریفی از سینمای تجربی صورت بگیرد یا به نسبت واقعیت و حقیقت و ازاین مقوله ها پرداخته شود، اما ازآنجایی که بحث خیلی تخصصی و فرصت چنین تحلیل هایی زیاد و از سوی خیلی ها مطرح شده و می شود، بهتر است تا به موضوعاتی ریزتر، بومی تر و کاربردی تر بپردازیم. شرایط و واقعیت هایی که از دل آن «چنارستان»ها سبز می شوند و دانه هایی که پاشیده شده، توسط میراب های کم تعهد و مسلح به شیپورهای با دهش «تخصص» و «استاندارد» آبیاری می شود.

مدیران فستیوال زده ، آسیب جدی ؟! چنارستان فرع است

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


افشای اطلاعات جدید درباره جسد بن‌لادن

پایگاه خبری ورلد آبزرور  (WorldObserverOnline) گزارش داد "اسامه بن لادن رهبر سابق القاعده پس از کشته شدن به دریا انداخته  نشده بلکه جسد وی به آمریکا منتقل شده است."

بنا به این گزارش، در پی افشای  ایمیل های یک  شرکت تحلیل اطلاعات امنیتی به وسیله پایگاه ویکی لیکس (WikiLeaks)، مشخص شد جسد بن لادن به وسیله هواپیما به آمریکا فرستاده شده تا سوزانده شود.

یک گروه هکر به نام Anonymous (=ناشناس) یا "سایه سیا" (Shadow CIA) ادعا کرده است این ایمیل ها را از صندوق ایمیل شرکت امنیتی پیش بینی راهبردی (Stratfor) واقع در تگزاس آمریکا به دست آورده و به 2.7 میلیون گزارش امنیتی این شرکت دسترسی پیدا کرده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
اصغرزاده:اصلاح‌طلبان اهل اعتراض خیابانی نیستند/ آقای عارف،تجاهل و مغالطه نفرمائید/ چه کسی می تواند داعش را از پا در بیاورد؟/ آموزش و پرورش: استخدام نداریم

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.


*وطن امروز

خلف برداشت4 میلیارد دلاری

برداشت 1/4 میلیارد دلار از حساب صندوق توسعه ملی توسط دولت خلاف قانون تشخیص داده شد و دولت متخلف شناخته شد. غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تهیه گزارشی درباره برداشت 1/4 میلیارد دلاری دولت از حساب صندوق توسعه ملی در پایان سال 1392 در کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: برداشت 1/4 میلیارد دلاری از حساب صندوق توسعه ملی برخلاف مفاد بند 2-2 قانون بودجه سال 1392 کل کشور است و دولت در برداشت از این صندوق در انتهای سال گذشته تخلف قانونی انجام داده است. وی افزود: طبق بند 2-2 قانون بودجه سال 92 استفاده از ذخایر ارزی بانک مرکزی و منابع صندوق توسعه ملی ‌به‌ استثنای مجوزهای صادره این قانون برای تأمین نیازهای بودجه کل کشور به هر شکل ممنوع است. کاتب ادامه داد: این مبلغ (1/4 میلیارد دلار) مطالبه وزارت نفت از محل صادرات نفت بوده که عنوان می‌شود دولت این مبلغ را در پایان سال وصول کرده اما بعد از تبدیل ارز آن به ریال از طریق بانک مرکزی، این مبلغ را برای پروژه‌های عمرانی هزینه کرده که جمعاً بیش از 10 هزار میلیارد تومان است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


والی سابق داعش در موصل اعدام شد

تکفیری‌های داعش والی سابق خود در موصل را به اتهام خیانت بزرگ اعدام کردند.

به نوشته شبکه العربیه، برخی منابع آگاه در موصل اعلام کردند که تکفیری‌های داعش، حکم اعدام «معمر توحله» والی سابق خود در موصل را اجرا کردند.

داعش پیش از این او را به اتهام خیانت عزل و «حسن سلطان الجبوری» را جایگزین او کرده بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مدرسه‌ای که 75درصد دانش‌آموزان آن خواهر و برادر هستند

در روزگاری که برای مشهور شدن باید بیشترین و بزرگترین و پرتعدادترین باشی، لقب یکی از مشهورترین مدارس ایران را، مدرسه کوچک روستای جمال آباد کالو در شهرستان دیر استان بوشهر گرفت؛ چرا که به عنوان کوچکترین مدرسه ایران شهرت یافت.

از این قبیل مدارس که در کنار کوچکی، دارای ویژگی‌های برجسته باشند، در استان بوشهر فراوان است که یکی از این مدارس در روستای دوتوسو شهرستان جم واقع شده است.

دبستان ملاصدرا در روستای صعب العبور دوتوسو شهرستان جم که هشت دانش‌آموز بیشتر ندارد، شش خواهر و برادر در کنار عمه و عمویشان مشغول به تحصیل هستند.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/9/18/818389_193.jpg

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


رانت‌میلیاردی پروازچارتری و بخشنامه‌‌بی‌اثر

مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و موسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به صدور 257 مجوز پروازی به عتبات به منظور جلوگیری از افزایش قیمت بلیت هواپیما گفته بود:‌ با توجه به اینکه نرخ بلیت در مسیرهای خارجی تابع مقررات نرخ‌گذاری داخلی نیست، اما تذکر لازم به شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر نظارت بر سیستم فروش داده شده است.

وی با بیان این‌که در همین راستا به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی ضمن نظارت مستمر بر شبکه فروش خود و خودداری از فروش پروازهای مذکور به صورت چارتری، طی بخشنامه‌ای شرکت‌های هواپیمایی را ملزم به درج لیست نرخ پروازهای مذکور روی سایت شرکت مربوطه کرده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس