کد خبر 373323
تاریخ انتشار: ۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

32 هزار رزمنده، برای این نبرد آماده شدند که به همین دلیل، ضربه به داعش بسیار غافلگر کننده بود، نیروی مزبور تا ده ها کیلومتر پیشروی کرد که به هلاکت و اسارت شمار زیادی از تروریست های داعش انجامید.

به گزارش مشرق، نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: ارتش عراق با عملیات خود در سنجار، داعشی‌ها را غافلگیر کرد."عدنان السراج" که در گفتگو با شبکه العالم سخن می گفت، اظهار داشت: هماهنگی ارتش و نیروهای هوایی؛ و همچنین نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای پیشمرگه و نیروهای ویژه در شهر دهوک و علاوه بر آن، حضور عشایر عراق در تلعفر، ایزدی ها در سنجار و شنکال، و همچنین کُردها در زمار و جلولاء و سایر مناطق برای آزادی موصل، بسیار زیاد بود. 

وی تصریح کرد: 32 هزار رزمنده، برای این نبرد آماده شدند که به همین دلیل، ضربه به داعش بسیار غافلگر کننده بود، نیروی مزبور تا ده ها کیلومتر پیشروی کرد که به هلاکت و اسارت شمار زیادی از تروریست های داعش انجامید.

وی خاطر نشان کرد: رویداد های اخیر نشان داد که داعش، ببری کاغذین است که ضعف آن در برابر حملات نیروهای عراقی آشکار شده است. 

السراج یاد آوری کرد که پادگان کسک در سی کیلومتری سد موصل و هفتاد کیلومتری شهر موصل، نقطه مهمی پس از آزادی تلعفر است. 

وی با اشاره به وضعیت نامناسب عشایر و اهل سنت در مناطق تحت سلطه داعش گفت، رفتار داعش با مردم نشان داد هدف آنان، مسخ هویت عراقی و اسلامی است به همین دلیل مردم به طور گروهی از این مناطق گریختند. 

السراج گفت که حمایت عشایر از ارتش، در زمینه ارائه اطلاعات درباره داعش، سهم بسزایی در تحقق پیروزی های اخیر و موفقیت حملات هوایی علیه مواضع این گروه تروریستی داشت.

وی افزود: توافق شده است که نیروهای هوایی ائتلاف جهانی، دخالت نکنند. لذا آنچه در پایگاه عین الاسد رخ داد با شرکت نیروی هوایی، عشایر، ارتش و نیروهای مردمی عراق بود که بیش از 128 داعشی به هلاکت رسیدند.

السراج گفت: این عملیات، در مساحتی حدود ششصد کیلومتر مربع از منطقه بسیار مهم الجزیره تا مناطق تحت سلطه گروه تروریستی داعش انجام می شود اما ائتلاف بین المللی نقشی در آن نداشته و تنها نیروهای عراقی در آن ایفای نقش می نمایند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 30
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    اگر خیانت بارزانی ها نبود داعش اینقدر در عراق پیش نمی رفت
  • ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 0
    ارتش عراق هیچ نقشی توی سنجار نداشته. این رو همه خبرگزاریهای خارجی میگن. ارتش عراق از پس داعش در اطراف بغداد برنمیاد. این پیروزیها هم مربوط به نیروهای مردمی و پیشمرگه هاست. الان عملا عراق هیچ ارتشی نداره.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    ناشناس چرت نگو . خدا حافظ ارتش و ملت عراق باشد احسنت
  • موریس ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 1
    با خیانت کردها موصل اشغال شد .الان هم ارتش و نیروهای مردمی نبودند نیروهای پیشمرگه عرضه این کارها رو ندارند.این بارزانی هم فقط به فکر تجزیه هست.مشکل اول داعش هست و مشکل دوم تجزیه طلبی کردها.
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    اخه این گروه چکار کرده چطوری جمع شده وکی اینقدر رشد کرده حالا زمین وزمان باهم متحد میشوند که ان را شکست دهند؟؟
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    مقابله به مثل راه برخورد با داعش و جبهه النصره است. وقتی دار و دسته داعش بر شهری حاکم می شوند، دست به قتل و غارت خانواده ها می زنند.چرا نباید با خانواده اعضای داعش برخورد حذفی نمود. چگونه؟.مثلا چنانچه اعضایی از داعش دستگیر شوند و یا در عملیات های گونانگون کشته شوند،باید به طرق مختلف شناسائی شده و اگر مقدور باشد مشخصات و محل سکونت آنها بر روی اینترنت قرار گیرد. در این حالت وقتی داعشی که مقیم اروپا،آمریکا،آسیای میانه، آسیای شرقی،کشورهای عربی و هر کجای دیگر است شناسایی می گردد و قطعا اعضای خانواده اش مشخص می شوند.به احتمال زیاد در غرب و دیگر نقاط جهان افرادی هستند که از دهشت افکنی داعش ها متنفر شده اند و با مشخص شدن خانواده داعشی ها به سراغ آنان رفته و آنها را به آتش خواهند کشید. سگان داعش و النصره فقط همین زبان را فهم می کنند و قطعا در زمانی نه چندان دور ترمز دستی داعش کشیده می شود.
  • ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 0
    ارتش بی مقدار عراق هیچ عرضه ای در دفاع از سرزمین هایش ندارد.هنوز فیلم های تسلیم دانشجویان دانشکاه افسری و سربازانش روی اینترنت هست که چگونه مفتضحانه اسیر داعش شدند. واقعا اگر بیشمرگه ها و ایرانی ها و چریک های داوطلب نبودند داعش کل عراق را گرفته بود
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    این گروه به برکت برادر مسعود وبرادران ترکیه به وجود امد تا خون مردم رو توشیشه کنن
  • احمد ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 0
    با سلام به تمامی دوستان ن خودم الان در اربیل عراق هستم در پیروزیهای اخیر بیشتر نیروهای ائتلاف و پیشمرگه ها و نیروهای خود جوش مردمی کرد دست داشتند و ارتش عراق بیشتر در پاکسازی مناطق جنوبی فعال است و به علت برخی از اختلافات بر سر تشکیل ارتش جدید(محلی) در آزاد سازی شهر سنجار فعالیتی نداشت
  • کامران ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 0
    اگه اونا نبودن الان تو ایران بودن .
  • کامران ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    کرد با داعش مخالفه عزیزم . تا الان هم کلی شهید دادن اگه چیزی بلد نیستی نظر ندید لطفا .
  • ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 0
    ارتش عراق را با غافلگیری چکار ؟ اینها پیشمرگها هستند .
  • ضدداعشی ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    دوستان صحیح می فرمایند .حتی در جنوب بیشتر پیروزیها مدیون برادر قاسم سلیمانی و شبه نظامیان بدر و اصائب و صدر است.در شمال هم نیروهای پیشمرگ.تا الان هم همینها عراق را نگه داشتند وگرنه داعش کل عراق را گرفته بود
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    مرگ بر ترکیه
  • ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 1
    کامران جون بازم توهم زدینا ایران جلوی سقوط اربیل رو گرفت اون وقت اگه بارزانی نبود اینا ایران بودن؟ بارزانی اگه عرضه داشت جلوی سقوط سنجار و اون فجایع رو میگرفت
  • ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 1
    جمع کنید خودتونو بابا پیشمرگه اگه عرضه داشت تنهایی جلوی پیشروی داعش به سمت اربیل رو میگرفت
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 1
    استاد!!!! پیشمرگه سلاح داشت و سنجار رو تحویل داد این دانشجوهای بیچاره عراقی که اغلبشون ۱۷ ۱۸ ساله بودن سلاحی نداشتن که جولی داعشی ها بایستن
  • ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 1
    پیشمرگ ها به خودشون خندیدن اگه عرضه داشتن جلوی سقوط سنجار رو میگرفتن
  • محمد ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 1
    وقتی داعش وارد عراق شد من توی عراق بودم.. اقای بارزانی وقتی داعش وارد شد حرف از استقلال کردستان میزد و حتی نیروهای بیشمرکه شروع به عقب راندن نیروهای عراقی در کرکوک کردن و کرکوک رو کامل گرفتن.. به نظر من یک طرحی بود که عراق تقسیم بشه با همکاری اکراد و سنی های عراق و ترکیه. ولی خوب در اخر کار ورق برگشت و داعش رسید به چند کیلومتری اربیل و دیگر حرفی از استقلال کردستان نشنیدیم..... به نظر من اگه فتوای اقای سیستانی نبود داعش الان در بغداد بود. برادران کرد همیشه باعث این میشن ک بودجه ی عراق خونده نشه..الان 2 ساله ک عراق بدون بودجه است و بازار کار در عراق خوب نیست و اینکه موافقت نمیکردن عراق هوابیماهای جنگی بخره... ولی الان دیگه همه با هم متحد شدند و انشالله نژادبرستی از بین همه عراقی از بین بره. انشالله هر کسی که در راه ازادی عراق میجنگه و کشته میشه شهیده.
  • تقي ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 0
    مشرق چرا اشتباه خبر مي زني؟ عمليات سنجار مربوط به پيشمرگه هاست نه ارتش عراق
  • کامران ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    ناشناس جون میدونم ایران کمک کرد ولی اونا تو خط مقدم اند .کوبانی رو لابد یادت رفته ؟ کی تا اخرین گلوله ایستاد ؟ ارتش عراق یا کردها ؟ موصل که سقوط کرد دست عربهای وابسته به نوری مالکی بودن نه بارزانی تعصبی نظر نده ؟ کردستان عراق با شیعه عراق دست دوستی داد نه با سنی ها چون از اونا دل خوشی ندارند .پس وقتی عربستان -ترکیه -امریکا - قطر - اسراییل - و... پشت سر داعش بودن پیشمرگه چکار کنه ؟شما کاری میتونید بکنید بفرما راهی نیست تا جبه های جنگ اینجا عیار کسی مشخص نمیشه
  • کامران ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    1 0
    سقوط سنجار هم شرایط منطقه اش بد بود چون جایی قرار داره که پیشمرگه نمیتونست این ریسک رابکند شما برید نقشه ها رو نگاه کنید ببینید کجا قرار داره این منطقه از لحاظ پشتیبانی در سه طرف محاصره بود نیروی کمی هم اونجا بود ولی همین که الان پس گرفتن خودش خیییییییییلیه
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    میشه بفرمایید ارتش عراق توی این چهار ماه کجا بود؟؟؟؟ چرا تا پیشمرگه ها راه رو باز کردن اینها دعش رو غافلگیر کردن؟؟؟؟؟ عجب غافلگیری هم بوده!
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    0 0
    دیگه چی بلدی شما؟؟
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    در اصل مرگ بر اردوغان و همکارانش
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    0 0
    احسنت بنده هم کاملآ یادمه که در اوایل حضور داعش ، کردها حاضر نشدن با دملت عراق همکاری کنن و بر طبل تجزیه طلبی می کوبیدند.
  • افشین تهران ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    این تمام حقیقت ماجرا بود البته ساده گفته شد معامله ای که پشت پرده شده بود اما بهم خورد.
  • افشین تهران ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    داش تو المان صفا میکرد.
  • افشین تهران ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    مرگ و ننگ بر نژاد پرست و تجزیه طلب در کل ممالک اسلامی.
  • کردشیعه ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    آقای کامران بدان که بارزانی یکی ازمهره های آمریکاوصهیونیستهاست وبه داعش هم کمک میکنه .داره ازآب گل آلودماهی میگیره وشده شریک دزدورفیق قافله ولی برای حفظ موقعیتش درمیان کردها خیلی محافظه کارانه عمل می کنه .هفت خط روزگاره کردهای ایزدی وکوبانی روهمین بارزانی ملعون به خاک سیاه نشوند.

این مطالب را از دست ندهید....

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس