به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





عملکرد لژیونرها زیر ذره‌بین مشرق؛
از گلزنی دژاگه و شجاعی تا درخشش حقیقی/ قطر در انتظار یک جدال تمام ایرانی

لژیونرهای ایرانی حاشیه خلیج فارس برخلاف لژیونرهای اروپایی در این هفته بهتر کار کردند و 2 گل زدند. ستاره هفته های قبلی ایران در جمع لژیونرها یعنی علیرضا جهانبخش این هفته به علت اخراج در بازی قبلی غایب بود.

در ادامه عملکرد لژیونرهای ایرانی که در لیگ های خود بازی کردند را مرور می کنیم:

اسپانیا

اوساسونا: تیم فوتبال اوساسونا در هفته شانزدهم لیگ دسته دوم اسپانیا در خانه میراندس به میدان رفت و با نتیجه یک بر صفر شکست خورد.

در این بازی جواد نکونام و کریم انصاری‌فرد هر دو در ترکیب اصلی اوساسونا قرار داشتند اما انصاری‌فرد در دقیقه 67 جای خود را به میکل مرینو داد. تک گل این بازی را اورکو ورا در دقیقه 66 برای میراندس به ثمر رساند. اوساسونا با قبول این شکست 16 امتیازی ماند و به رده هجدهم جدول 22 تیمی لیگا آدلانته سقوط کرد. میراندس هم 21 امتیازی شد. اوساسونا یکشنبه هفته آینده میزبان وایادولید خواهد بود.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/9/16/816385_309.jpg

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آژیر خطری که 16 آذر به صدا درآمد؛
خطر نفوذ فتنه و افراط را در دانشگاه‌ها جدی بگیرید!

شاید بتوانیم حوادث و بی تدبیری‌های دیروز دانشگاه تهران و دانشگاه‌های دیگر را، یکی از نتایج نفوذ شبکه فتنه و افراط در مدیریت وزارت علوم بدانیم، شبکه‌ای که بارها توسط نمایندگان و دلسوزان انقلاب نسبت به حضور آنها در دانشگاه‌ها هشدار داده بودند.

برگزاری مراسم 16 آذر امسال را می توان یک نقطه تاریک در پرونده مدعیان تدبیر و اعتدال در دانشگاه های مختلف کشور به ویژه تهران دانست.

تکرار سریال برچسب‌زدن به منتقدین

16 آذری که رنگی از تدبیر نداشت!16 آذری که روز دولت بود نه دانشجو!در همین حال، رییس جمهور محترم در اظهارات خود در جمع حضار با اشاره به انتقاد از دولت در گرانی‌های موجود و مذاکرات هسته‌ای گفت: یک عده تازه به دوران رسیده که البته ما به آنها هم احترام می گذاریم، نمی خواهد اینقدر نسبت به آینده و ارزشهای انقلاب و ارزشهای اسلام دل‌نگران باشند. ما همه باید در ارزشها اجماع نظر پیدا کرده و نظر مشترک پیدا کنیم. امروز دنیا باور دارد که مذاکرات ما یک مذاکرات جدی و منطقی و روبه جلو است. قبلا هم همینطور بوده ولی باور نمیکردند. امروز دنیا قبول دارد که جمهوری اسلامی ایران مسلح به سلاح منطق و عقلانیت است. امروز همه قبول دارند که جمهوری اسلامی ایران ضدخشونت و افراطی گری است و اگر نبود چطور اعلام جمهوری اسلامی ایران برای جهان عاری از خشونت و افراطی گری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اتفاق آرا و مخالفت فقط دو سه کشور مثل آمریکا و اسرائیل به تصویب جهانی می رسد؟



برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


انتقاد حسین شریعتمداری؛
آقای روحانی! در 16 آذر از هر دری سخن گفتید جز جنایات آمریکا؟!

حسین شریعتمداری در سرمقاله کیهان به نقد سخنان حسن روحانی در مراسم 16 آذر پرداخت و نوشت:1
1- بعدازظهر یکی از روزهای اردیبهشت‌ماه سال 1348 بود. از سوی شهید بزرگوار حضرت آیت‌الله سعیدی پیغام آورده بودند که برای یک کار ضروری به دیدن ایشان برویم. آن روز به اتفاق آقای مرتضی‌ الویری عازم منزل آیت‌الله سعیدی در خیابان غیاثی- آیت‌الله سعیدی‌ امروز- شدیم. خدمتشان که رسیدیم فرمودند مسئله‌ای از مدتها قبل ذهن ایشان را به خود مشغول کرده است و احضار ما به همین علت بوده است. و توضیح دادند که؛ تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌ها اگرچه مفید و موثر است و باید ادامه داشته باشد ولی این تظاهرات یک نقص بزرگ دارد که اگر برطرف نشود، راه به جایی نخواهد برد. ایشان درباره نگرانی خویش گفتند؛ شما در دانشگاه‌ها علیه رژیم شاه تظاهرات می‌کنید و اصلی‌ترین شعارتان این است که؛ «من اگر بنشینم، تو اگر بنشینی، چه کسی برخیزد؟ من اگر برخیزم، تو اگر برخیزی، همه برمی‌خیزند» و شعارهای دیگری شبیه آن. این شعارها دعوت به خیزش و برخاستن است ولی مشخص نمی‌کند که برای چه باید برخیزیم و بعد از برخاستن به کدام سو برویم؟ شهید سعیدی این حرکت را ناتمام و بی‌نتیجه می‌دانستند و می‌فرمودند حرکت دانشجویی باید مطالبه مشخصی داشته باشد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مروري بر پيشنهاد حجاريان بر تشكيل «گارد ویژه حزب الله»

در سال 1984 تحقيقات دوباره يك قاضي جوان ايتاليايي به نام "فليس كاسون" Felice Casson بر روي پرونده‌اي تروريستي و مختومه شده‌، پرده از رازي برداشت كه ناگهان كل اروپاي غربي را در بهت و حيرت فرو برد. با پايان جنگ جهاني دوم و آغاز جنگ سرد، ‌ايتاليا تبديل به يكي از حادثه‌خيزترين كشورهاي اروپايي تبديل شد، حوادث تروريستي، بمب‌گذاري، قتل‌هاي سياسي كه در بسياري از موارد دامن مردم عادي را نيز مي‌گرفت تقريبا در اين كشور به حادثه‌اي عادي تبديل شده بود. بر طبق آمار رسمي در يك محدوده زماني از ابتداي سال 1969 تا پايان سال 1987، 14591 حادثه تروريستي در ايتاليا اتفاق افتاده است. بسياري از اين حوادث منتسب به گروه‌هاي دست چپي مانند "بريگاد سرخ" بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


علت حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت اخرونوت» در گزارشی با موضوع حمله روز یکشنبه جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به مناطقی در خاک سوریه، نوشت به نظر می‌رسد این اقدام از بیم تجهیز حزب‌الله لبنان به موشک‌های دقیق ایرانی صورت گرفته باشد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت اخرونوت» روز دوشنبه (امروز) در گزارشی با موضوع تجاوز اخیر جنگنده‌های اسرائیلی به حریم هوایی سوریه و حمله به مناطقی داخل خاک این کشور، نوشته است که این اقدام احتمالا از بیم رسیدن موشک‌های دقیق و قدرتمند ایرانی به حزب‌الله لبنان صورت گرفت است.

روز یکشنبه رسانه‌های وابسته به مخالفان مسلح دولت سوریه با انتشار تصاویر و فیلم‌هایی از حمله جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی به مناطقی در سوریه، از جمله پایگاه هوایی «دیماس» در نزدیکی دمشق را هدف قرار داده‌اند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جهانگیری مطرح کرد؛
گلایه رهبر انقلاب از عدم برخورد قاطع سران سه‌قوه با فساد/ چرا اقدام قاطع انجام نمی شود که نتیجه را مردم به صورت ملموس مشاهده کنند؟

مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه جهانگیری اعلام کردند:اهتمام دستگاه‌های مختلف برای مبارزه با فساد تحسین آمیز است لیکن این سمینار ها و امثال آنها چه معجزه ای می کند؟چرا اقدام قاطع انجام نمی شود که نتیجه را مردم به صورت ملموس مشاهده کنند؟

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امروز با حضور در همایش ملی ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد با اشاره به اینکه در یک سال و چند ماهی که بنده در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی عضویت دارم، مطالب نگران کننده ای از وضعیت فساد در جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است، اظهار داشت: از اول انقلاب اسلامی امام (ره) یکی از اهداف خود را مبارزه با فساد اعلام و از همه دستگاه ها درخواست کرده بودند که با همکاری یکدیگر مانع بروز فساد در سطح جامعه شوند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


خداحافظ مگان

تولید خودروی مگان از چند ماه پیش متوقف شده است. علت توقف تولید این خودرو توقف ارسال قطعات از سوی شرکت رنو پارس بوده است.

در این زمینه گفته می‌شود تولید مدل فعلی خودروهای مگان در خارج از ایران متوقف شده و به همین دلیل تولید قطعات و ارسال آن به ایران از توجیه اقتصادی لازم برخوردار نیست.

بنابراین در این شرایط به نظر می‌رسد که مگان دیگر به خطوط تولید باز نخواهد گشت و تولید این خودرو برای همیشه در ایران متوقف شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


هیچ صهیونیستی جرات نزدیک شدن به نتانیاهو را ندارد

فضای سیاسی رژیم صهیونیستی بیانگر افزایش تلاش‌ها و درخواست‌ها از بنیامین نتانیاهو برای کناره گیری از عرصه سیاسی است.

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نوشت: اکثر تحلیلگران و روزنامه نگاران برجسته صهیونیستی در مقالات سه روز گذشته خود بر این مساله تاکید کرده‌اند که صهیونیست‌ها برای کنار گذاشته شدن بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر فعلی اسرائیل از سمت نخست وزیری لحظه شماری می‌کنند؛ چرا که وی با سیاست‌ها و کوته بینی‌های خود خسارت‌های زیادی را به رژیم صهیونیستی وارد کرده است.

مساله جالب توجه در این میان، حضور سیاستمداران راستگرای رژیم صهیونیستی در صف طرفداران پایان عمر سیاسی نتانیاهوست؛ به طوری که شالوم یرشالمی تحلیلگر سیاسی روزنامه "میکور ریشون" طی مقاله‌ای خاطرنشان کرده است که تداوم بقای نتانیاهو در سمت نخست وزیری به معنای قربانی شدن امنیت و آینده اسرائیل به پای حفظ قدرت وی است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گزارش ویژه؛
با گزینه جدید هدایت ماشین جنگ آمریکا بیشتر آشنا شوید

اشتون کارتر در دولت کلینتون و همچنین در سال 2006 بر بمباران تأسیسات هسته‌ای کره‌شمالی تأکید کرده بود؛ اما در مورد ایران معتقد است "تهدید" جواب نمی‌دهد. او در عین حال برنامه هسته‌ای غیرنظامی‌ ایران را نیز تهدیدی برای امنیت منطقه می‌داند. در این گزارش با گزینه جدید اوباما برای هدایت پنتاگون بیشتر آشنا خواهید شد.

گزینه جدید ریاست پنتاگون را چقدر می شناسید؟

سوابق کارتر

اشتون بالدوین کارتر 60 ساله، قبل از معرفی اوباما به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت دفاع هیچ گاه در لباس رزم دیده نشده است در حالی که هیگل گروهبان ارتش آمریکا در جنگ ویتنام بوده و دو بار نیز مجروح شده بود. همچنین اگر چه هیگل دوبار از ایالت نبراسکا به سنای آمریکا راه یافته بود، اما کارتر هیچ گاه در این حد در فعالیت‌های حزبی درگیر نشده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

معاون اول قوه قضاییه در گفت‌وگوی ویژه خبری؛
در ماجرای فساد 12 هزار میلیاردی پولی از بانک برده نشده است/برخورد با دانه درشتهای بسیار بزرگ/ افرادی در حد رده دوم و سوم نظام تعقیب شدند

در ماجرای فساد 12 هزار میلیاردی پولی از بانک برده نشده است/برخورد با دانه درشتهای بسیار بزرگ/ افرادی در حد رده دوم و سوم نظام تعقیب شدند به گزارش مشرق، غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری که درباره همایش مبارزه با فساد اداری و ارتقای سلامت اداری برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: مسئله فساد در هر نظامی و به خصوص در نظام اسلامی بسیار حادز اهمیت است و اگر خدای نکرده فساد اعم از اداری و مالی به وجود بیاید می تواند نظام را آسیبب پذیر کند و می تواند راه نفوذ دشمن را باز کند.

وی ادامه داد: فساد در یک نقطه باقی نمی ماند و سرایت می کند و مثل خره قسمت های مختلف را در بر میگیرد فساد اثر وضعی دارد و اگر مسئولان و افرادی که امانت دار مردم هستند اگر الوده به فساد شوند زیانش بیشتر از افراد خارجی است.

وی گفت: فساد اگر در دستگاه حکومتی باشد مردم را بی اعتماد میکند و به خصوص در نظام اسلامی ما که سرمایه آن مردم است فساد می تواند امید و اعتماد مردم را کمرنگ کند و می تواند تولید را آسیب پذیر کند و فعالیتهای اقتصادی دچار اخلال شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شرایط صدور گواهینامه شغلی

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران با اعلام شرایط لازم برای صدور گواهینامه‌های شغلی، آمار دقیق ایرانیان شاغل در خارج را منوط به ثبت و ورود اطلاعات آنها در سامانه صدور و تمدید گواهینامه شغلی دانست.

حسن کرباسی افزود: یکی از دغدغه‌های نیروهای کار ایرانی شاغل در خارج پس از بازگشت به کشور موضوع سوابق بیمه‌ای و برخورداری از مزایای بازنشستگی است که خوشبختانه به دنبال راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات ایرانیان شاغل در خارج این دغدغه اکنون برطرف شده است.

وی درباره آمار تعداد نیروهای کار شاغل در خارج اظهار کرد: تا زمانی که آمار اطلاعات نیروهای کار شاغل در خارج وارد این سامانه نشود نمی‌توان آمار دقیقی ارائه کرد، اما می‌توان از طریق وزارت امور خارجه یا شورای عالی ایرانیان خارج کشور آمار موثق‌تر را به دست آورد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قلع و قمع درختان بلوط در زاگرس

یورش مجددخطوط گازبه منطقه حفاظت شده دناوقطع تعداد زیادی از درختان درحالی پس ازپنچ سال براثر مماشات سازمان محیط زیست دوباره آغاز شده که وزارت نفت در دوره قبل به خاطر این اقدام یک میلیاردتومان جریمه شد.

از زمانی که پیمانکاران شرکت نفت به منظور انتقال خط لوله گاز بندر عسلویه به شمال و شمال غرب کشور در مناطق جنگلی غرب منطقه حفاظت شده دنا  اقدام به نابودی حدود 15 هزار اصله درخت بلوط کردند، 5 سال می گذرد.

هفتم مهر سال 88 جنگل بلوط زاگرسی ناحیه غرب دنا که تحت مدیریت سازمان محیط زیست بود مورد هجوم عوامل اجرایی و پیمانکاران احداث جاده انتقال خط گاز قرار گفت و طی آن حداقل 14 هزار اصله درخت بلوط که عمر آنها تا 400 سال بود، قلع و قمع شدند و پس از آن برای تعریض این جاده تا 50 متر نیز حدود 2 هزار اصله دیگر از ناب ترین درختان بلوط زاگرس مرکزی قربانی توسعه لجام گسیخته خطوط انتقال گاز شد.

قلع و قمع درختان بلوط در زاگرس+عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مردی که نهضت جنگل را آغاز کرد

روز ۱۱ آذر۱۳۰۰ ه.ش ميرزا كوچك‌خان جنگلي پس از سال‌ها مبارزه عليه خيانت‌هاي قاجار و استبداد رضاخاني، به شهادت رسيد. در تاريخچه مبارزات آزاديخواهانه مردم ايران‌، قيام ميرزا كوچك خان جنگلي از جمله نهضت‌هايي است كه با انديشه اسلامي و ضداستعماري شكل گرفت، امّا با نيرنگ و خيانت كمونيست‌ها به انحراف، تجزيه و نفاق داخلي دچار گشت و نهايتاً همسويي اعلام نشده روس‌هاي بلشويك با رژيم استبدادي قاجار و سپس نظاميگري سركوبگرانه رضاخان آن را به شكست كشاند.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/9/17/816991_968.jpg
 میرزا کوچک خان جنگلی در دوره طلبه گی

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قتل هولناک جوان 30 ساله در مشهد

 ساعت ۲ بعدازظهر روز گذشته صداي زنگ تلفن همراه قاضي ويژه قتل عمد به صدا درآمد و خبر رسيد زوج جواني که در کاشمر دستگير شده اند، در بازجويي ها به ارتکاب جنايتي هولناک اعتراف کرده اند. اين زوج که هنوز علت دستگيري آنان در کاشمر مشخص نيست، در اظهارات خود عنوان داشته اند جواني را به منزل مسکوني خود در پلاک ۴۷ طبرسي شمالي مشهد کشانده و او را به قتل رسانده اند.

آنان همچنين اظهار داشتند، جسد مقتول را نيز داخل پذيرايي منزل مسکوني دفن کرده اند.

قتل

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    اجب‍!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس