به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





حماسه تیمی که دیگر تکرار نشد؛
روزی که تا صدسال دیگر برای ایرانیان خاص است

17 سال پیش در هشتمین روز از آذر ماه سال 1376 در آن روز سرد پاییزی حماسه ای رقم خورد که هرگز اذهان مردم ایران یاد و خاطره اش را از یاد نخواهد برد. حتی برای آنان که فوتبال را دنبال نمی کنند نام هایی چون مارک بوسنیچ، هری کیول، استن لازاریدیس و حتی ساندرو پل نه تنها آشنا که خاطره انگیز است. فیلم دیدار خاطره انگیز ایران و استرالیا را در انتهای گزارش ببینید

**روایت اول
تیم ملی ایران در آن سال برای صعود به جام جهانی 1998 فرانسه تلاش می‌کرد اما در مرحله گروهی نتوانست از پس عربستان سعودی برآید و به عنوان تیم دوم راهی مرحله پلی‌آف شد. تیم ملی سپس راهی دیدار با ژاپن شد. در آن بازی که به صورت تک بازی برگزار شد، تیم ملی نمایش خوبی داشت اما در نهایت رشادت های عابدزاده با وجود مصدومیت هم موجب نشد برابر چشم بادامی‌های ژاپنی شکست نخوریم و در این مرحله هم از رسیدن به جام جهانی ناکام ماندیم تا به ناچار در آخرین فرصت برای حضور در جام جهانی فرانسه در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف استرالیای قدرتمند برویم. این چنین بود که رویایی‌ترین شب فوتبال ایران رقم خورد.


نسل فوتبال ملی ما در سال 1376 به قدری قدرتمند و باصلابت بود که فوتبال ایران تا سال‌های سال از حضور آن‌ها سود برد و وجود بازیکنان آن نسل در فوتبال ایران منشاء اثرهای مفید و ماندگاری بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نگاهی به رویکرد شبکه دولتی انگلیس؛
خطری که فقط مردم ایران را تهدید می کند

ایجاد تردید و شبهه مهم ترین عامل در جنگ روانی و بازی های سیاسی است. شیوه ای که دولت های غربی و رسانه هایشان در آن تخصص دارند و در دهه های اخیر بارها آن را علیه دولت ها و ملت های مختلف آزموده اند و اغلب هم به نتیجه رسیده اند.

در این شیوه با کمترین هزینه و تنها با طرح چند سؤال جنجالی و با حمایت و فضاسازی رسانه ای پس از آن، ممکن است به تدریج ذهنیت ملت هدف نسبت به موضوعی تغییر کند و در نهایت خود آن ها تحت تأثیر فضا قرار گیرند و بدون آنکه تأمل کنند، رواج دهنده آن تردید و ابهام شوند.

نمونه ای از این شیوه و رویکرد غربی را می توان در ایجاد شک، تردید و ابهام درباره برنامه هسته ای ایران مشاهد کرد. نگاهی به این جملات بیندازید:

- «انرژی هسته ای گران است و توجیه اقتصادی ندارد.»

- «ایران که نفت و گاز و زغال سنگ دارد، چه نیازی به برنامه هسته ای دارد؟»

- «بسیاری از مردم نسبت به ایمنی تأسیسات هسته ای نگران هستند.»

- «نیروگاه هسته ای بوشهر در مقابل زلزله آسیب پذیر است.»

و ...

 

    خطری که فقط مردم ایران را تهدید می کند

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
ابطال بخشنامه محرمانه دولت سابق/ سانسور موضع قاطع وزیر علوم در برخی روزنامه‌ها/ پروژه صهیونیزه کردن منتقدان توافق هسته‌ای

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***
*کیهان

سانسور موضع قاطع وزیر علوم در روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی

روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی، تحلیل‌های باسمه‌ای خود را به جای گزارش جلسه رأی اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم منتشر کردند.این روزنامه‌ها ترجیح دادند اظهارات صریح فرهادی وزیر پیشنهادی درباره مرزبندی با فتنه‌گران را کاملاً از متن اخبار و گزارش‌های خود حذف کنند!!روزنامه‌های اعتماد و شرق در رفتاری عجیب و به دور از اصول روزنامه‌نگاری و خبرنگاری، متن سخنان دکتر فرهادی در جلسه  روز چهارشنبه مجلس را از شبه گزارش‌های خود حذف کردند. فرهادی در سخنانی صریح که به تیتر اول روزنامه کیهان و برخی دیگر از روزنامه‌ها تبدیل شد گفته بود «رهبری فصل الخطاب و فتنه خط قرمز ماست». خط قرمز فتنه همان موضوع روشنی بود که باعث رأی نیاوردن برخی گزینه‌های قبلی و استیضاح و برکناری فرجی دانا از وزارت علوم - با وجود اعتماد و حسن ظن قبلی مجلس به وی- شده بود. سخنان صریح فرهادی به عنوان یک چهره اصلاح‌طلب از تریبون مجلس، پاسخ کوتاه اما قاطعی بود بر اظهارات سست و لجوجانه علی مطهری که به خیال خود سوژه جالبی از رفتار متناقض نمایندگان اصولگرای مجلس در زمینه رأی دادن یا رأی ندادن به وزرای پیشنهادی پیدا کرده بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


دیدار آقا با ننه غلام

صدای زنگ در بلند می‌شود. ننه غلام فکر می‌کند،خانم دکتر و شوهرش هستند. مرد تکرار می‌کند: آقای خامنه‌ای دارندمی‌آیند منزلتان. ننه غلام یاد مراسم ازدواج پسردوم آیت الله سیدجوادخامنه ای می افتد. ذکر می‌گفت، تا این جوان نورانی بلند بالا چشم نخورد.

خیرا در کتابی با عنوان "میزبانی از بهشت”مجموعه از دیدارهای مقام معظم رهبری با چند خانواده شهید منتشر شده است .هفته بسیج بهانه ای است برای بیان ماجرای شیرین یکی از این دیدارها .

مشهد، سال ۱۳۴۳

کمی آن طرف تر از کوچه بازار سرشور، کوچه نسبتاً باریکی بود که آن روز پر از نور و هیاهو بود. زن‌ها داشتند مقدمات یک عروسی سنتی را آماده می‌کردند. حاجیه خانم میردامادی، همسر آیت‌ا… سیدجواد خامنه‌ای، می‌خواست پسر دومش را داماد کند. ننه غلام هم آمده بود کمک، همین طور که میوه‌ها را لب حوض می‌شست و در سبدی می‌ریخت، با لهجه شیرین تربتی‌اش ریزریز حرف می‌زد و زن‌های دیگر را سرگرم می‌کرد. چنان خوش صحبت بود که مجال حرف زدن به کس دیگری نمی‌رسید. ننه غلام از سر ذوق و علاقه‌اش آمده بود کمک، اما خدیجه خانم که از مشکلاتش خبر داشت، از همان صبح، مقداری پول کنار گذاشته بود که آن شب به او هدیه بدهد.



برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


عکسی که مایه افتخارِ «وزیر بهداشت» است

تصویری که پیش رو دارید، «قاضی زاده هاشمی» را در کنار سردار فراموش نشدنیِ «سنگرسازان بی سنگر» و فرمانده‌ی بی ادعای رزمنده‌گانِ یگان‌های «مهندسی-رزمی»، مهندس«سيد محمد‌تقي‌ رضوي‌مبرقع‌» به ثبت رسانده است

«سیدحسن قاضی زاده هاشمی»، وزیر فعلی بهداشت و درمان، طی سال های دفاع مقدس، از اعضای موثر و فعال نهادِ انقلابی «جهاد سازندگی» بود و مسئولیت های مهمی را در قرارگاه های «مهندسی-رزمی جهاد سازندگی» در مناطق عملیاتی بر عهده داشت.
تصویری که پیش رو دارید، «قاضی زاده هاشمی» را در کنار سردار فراموش نشدنیِ «سنگرسازان بی سنگر» و فرمانده‌ی بی ادعای رزمنده‌گانِ یگان‌های «مهندسی-رزمی»، شهید مهندس«سيد محمد‌تقي‌ رضوي‌مبرقع‌» به ثبت رسانده است. مردی که تمامی جهادگرانِ حاضر در خطوط مقدم نبرد، به وجودِ خاکی و متواضعش مباهات می کردند.

عکسی که مایه افتخارِ «وزیر بهداشت» است

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


شرط شهرداری برای پرداخت وام بلاعوض

به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران، برای رونق نوسازی در نیمه دوم سال به تمامی املاکی که با تجمیع برای نوسازی اقدام می‌کنند تا 10 میلیون تومان هزینه معماری و طراحی نما برای ترویج معماری ایرانی- اسلامی پرداخت می‌شود.

در حالی که مصوبه ماه گذشته هیات دولت برای پرداخت مبلغ50 میلیون تومان به سازندگان بافت فرسوده در قالب «وام» هنوز شکل عملیاتی به خود نگرفته است شهرداری تهران برای تحریک نوسازی بافت فرسوده، 10 میلیون تومان کمک هزینه «بلاعوض» به سازندگان پرداخت می‌کند.

 به عبارت دیگر شهرداری تهران یک پنجم مبلغی را که بانک‌ها با دستور دولت در قالب وام به بافت فرسوده پرداخت می‌کنند به شکل بلاعوض به سازنده‌ها پرداخت می‌کنند با این شرط که سازنده‌ها برای دریافت این کمک هزینه باید به تجمیع ملک خود (حداقل 200 مترمربع) اقدام کنند. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه هزینه‌های ساخت‌وساز در کل شهر تهران با توجه به رکود حاکم بر این بخش کاهش پیدا کرده است کمک بلاعوض شهرداری می‌تواند رقم قابل توجهی باشد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تذکر وزرات ورزش به رضازاده

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: با توجه به مسابقات جام ملت‌های آسیا فدراسیون فوتبال با وجود تذکراتی که به آنها برای قرارداد کی‌روش دادیم باز هم پرونده این مربی برای بررسی به وزارت ورزش ارسال نشد.

نصرالله سجادی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش درباره بررسی فدراسیون‌هایی که در بازی‌های آسیایی شرکت داشتند گفت: ما تیمی را تشکیل دادیم که عملکرد تیم‌ها را در بازی‌های آسیایی بررسی کنند. کالبدشکافی کرده نقاط ضعف و قدرت مشخص شد. از نظر ما دو سه فدراسیون ضعیف ظاهر شدند که در دو سه هفته آینده به صورت جداول عملکردها را رسانه‌ای خواهیم کرد.

وی درباره تشکیل کمیته‌ای برای المپیک 2016 برزیل عنوان کرد: ستادی برای المپیک و پارالمپیک ریو با حضور مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکیل دادیم که این کمیته نقش هماهنگ‌کننده و سیاست‌گذاری کلی را دارد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


"شیخ الفقهاء" لقب چه کسی بود

ایشان پس از رحلت حضرت امام خمینی(ره) و با درخواست فراوان مقلدان بنیانگذاران انقلاب، به عرصه مرجعیت وارد شد و در پنج سال جلوس بر این مسند، با هوشیاری و در عین حال نزاهت، عمر و روزگار خویش را به سر برد.

فقید سعید، حضرت آیت الله العظمی حاج شیخ محمدعلی اراکی (اعلی الله مقامه الشریف) از ارکان مرجعیت شیعه در دوران حاضر و از حامیان نظام مقدس جمهوری اسلامی در این مسند شریف به شمار می‌رفت. آن بزرگ که از شاگردان ممتاز آیت الله العظمی حائری(قدس سره) و از اساتید نامدار و پرسابقه حوزه قم بود، پس از رحلت حضرت امام خمینی و با درخواست فراوان مقلدان آن حضرت، به عرصه مرجعیت وارد شد و در پنج سال جلوس بر این مسند، با هوشیاری و در عین حال نزاهت، عمر و روزگار خویش را به سر برد. طوبی له و حسن مآب.

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/9/8/805589_648.jpg

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


علیزاده؛ استاد تابو شکن ایرانی
«حسین علیزاده» نشان «شوالیه» را رد کرد

«حسین علیزاده» نشان «شوالیه» را رد کردضمن قدردانی از مسئولین کشور و سفارت فرانسه، به احترام مردم هنرپرور و هنردوست ایران، به نام حسین علیزاده قناعت کرده، تا آخر عمر به آن پیشوند یا پسوندی نخواهم افزود.

«حسین علیزاده» انصراف خود را از دریافت نشان «شوالیه» از دولت و سفارت فرانسه اعلام کرد.این نوازنده موسیقی ایران با انتشار نامه‌ای، خود را از دریافت هر نشانی بی‌نیاز اعلام کرد و گفت که به «حسین علیزاده» بودن قناعت می کند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


نجف‌نژاد:شاید امیر در جای دیگر موفق‌ باشد

عضو هیئت مدیره استقلال اعتقاد دارد که باید شرایط ادامه همکاری با امیر قلعه‌نویی را سنجید و چه بسا سرمربی استقلال در جای دیگری بهتر کار کند.

مقداد نجف‌نژاد درباره نتایج ضعیف استقلال در لیگ برتر و کنار رفتن از رقابت‌های جام حذفی، اعتراض هواداران استقلال به عملکرد بازیکنان، برکناری امیر قلعه‌نویی و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

چرا استقلال در هفته‌های اخیر نتیجه نگرفته است؟

شرایط خوبی بر تیم حاکم نیست و استقلال باید فرصت بازسازی داشته باشد. در چند بازی اخیر نتایج خوبی نگرفته‌ایم و وضعیت اصلا مناسب نیست.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فرمانده واحدهای مدافع خلق(YPG) مطرح کرد؛
وجود کمپ‌های آموزش داعش در ترکیه

فرمانده واحدهای مدافع خلق(YPG) فعال در سوریه اعلام کرد که هم اکنون کمپهای مختلفی در ترکیه وجود دارد که نیروهای داعش را آموزش می دهند.

«سیپان همو» فرمانده واحدهای مدافع خلق (YPG) که در سوریه فعالیت دارند، در گفت‌وگو با آژانس خبری ANHA  اعلام کرد که ترکیه در همه حرکت هایی که علیه کردستان سوریه صورت گرفته است، دست داشته و در حال حاضر نیز بسیاری از کمپ های آموزش نیروهای داعش در ترکیه قرار دارد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


"یگان ویژه فاتحین" رکود جهانی را شکست

یگان ویژه فاتحین بسیج با اجرای عملیات اسپای (ورود و خروج سریع) ۱۴ نفره، رکورد اجرای این عملیات در ایران و جهان را شکست.

یگان ویژه بسیج که با عنوان "یگان ویژه فاتحین" "The Fatehin (Conquerors) Special Unit of the Basij Force" شناخته می‌شود، با اجرای یک عملیات اسپای، در اجرای این نوع از عملیات‌ها از حیث به کارگیری تعداد نفرات بالا، رکورد ایران و جهان را شکست.



برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جزئیات طرح مدیریت واردات خودرو

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو از طرح جدید دولت برای ساماندهی واردات خودرو و جلوگیری از ورود خودروهای بی‌کیفیت خارجی به بازار ایران خبر داد و گفت: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح مدیریت واردات خودرو در حال تدوین است که امیدواریم در ماه آینده به تصویب برسد.

ساسان قربانی با تشریح جزئیات طرح مدیریت واردات خودرو، گفت: تا به حال هر خودرویی تنها با محدودیت حجم موتور و به هر شکل وارد کشور شده که بر این اساس وزارت صنعت معدن و تجارت با دستور وزیر، کمیته‌های تخصصی برای تدوین طرح مدیریت واردات خودرو را در دستور کار قرار داده است.

سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو افزود: پس از تصویب نهایی طرح مدیریت واردات خودرو براساس چارچوب‌های معین خودرو وارد کشور خواهد شد و هم اکنون تیمی به شکل سازمان یافته در حال تدوین طرحی است که براساس آن، مشخص شود چه خودرویی با چه ویژگی‌هایی باید به بازار ایران ورود یابد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


برنامه پخش مستقیم رقابتهای فوتبال

رقابتهای لیگ برتر انگلستان و لیگ برتر ایران به صورت زنده از شبکه‎های سیما پخش می‎شود.

مسابقات لیگ برتر ایران و دیگر لیگ‎های اروپایی به صورت مستقیم از شبکه‎های سیما پخش می‎‌شود که برنامه آنها به شرح زیر است:

شنبه هشتم آذر

هفته 13 ليگ برتر انگليس:
* وست برومويچ - آرسنال، زنده از شبکه ورزش، ساعت 16:15

هفته 13 بوندسليگا:
* هرتابرلين - بايرن‎مونيخ، زنده از شبکه سه، ساعت 18

هفته 13 ليگ برتر انگليس:
* منچستريونايتد - هال سيتی، زنده از شبکه ورزش، ساعت 18:30

هفته 13 ليگ برتر انگليس:
* ساندرلند - چلسی، زنده از شبکه ورزش، ساعت 21

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امید ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    خداییش اون تیم ملی عجب تیمی بود
  • ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    درود بر حسین علیزاده عزیز
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    وزیر بهداشت بهترین وزیر کابینه دولت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس