به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:






داعش چه زمانی زنان را می کشد؟

یک مبلّغ افراطی لبنانی برای توجیه جنایات گروه تروریستی داعش ادعا کرد: گاهی کشتن زنان و کودکان در مدارس و حتی بیمارستان ها ضروری است.

"عمر بکری فستق" در صفحه فیسبوک خود نوشت، زنان و کودکانی که با داعش مخالف هستند، باید کشته شوند.
فستق از ورود به انگلیس منع شده و در لبنان هم به اقدامات تروریستی و چند پرونده قتل متهم شده است.

فستق اعلام کرد : "کشتن زنان و کودکانی که به مدارس و بیمارستان ها پناه برده اند، گاهی ضروری است."

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
آخرین خبرها از وقوع اسیدپاشی در پایتخت/ روایت مشاور خاتمی از حیات نباتی اصلاح‌طلبان/ نان از امروز گران می‌شود

مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور از اجرای مصوبه افزایش۳۰ درصدی قیمت نان در راستای ارتقای کیفیت نان از امروز 10 آذر خبر داد. این افزایش قیمت برای جبران تعدیل قیمت گندم و افزایش دیگر هزینه‌های 2 سال اخیر کارخانجات آسیابانی و نانوایی‌ها نسبت به قیمت‌های رسمی و مصوب 1392 در سراسر کشور صورت گرفته است.

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

****

*وطن امروز


کرانه باختری؛ جهنم صهیونیست‌ها

حمایت عملی ایران از مقاومت فلسطین مدت‌هاست که صراحتا از زبان رهبر معظم انقلاب و فرماندهان نظامی ایران اعلام می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، بعد از فرمان رهبر انقلاب مبنی بر مسلح شدن کرانه باختری و تاکید دوباره بر آن، این حمایت شکل  ویژه‌ای به خود گرفت. فرماندهان نظامی ایران نیز که به عنوان مهم‌ترین مخاطبان این پیام رهبر انقلاب محسوب می‌شوند بارها در اظهارات خود بر تسریع در تسلیح کرانه باختری تاکید کرده‌اند. سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه نیز با اشاره به این موضوع تاکید کرد کرانه باختری به جهنم صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود. به گزارش تسنیم، جانشین فرمانده کل سپاه در گفت‌وگوی تلویزیونی «نگاه یک» اظهار داشت: آمریکا قادر به تامین امنیت رژیم صهیونیستی نیست زیرا تمام سرزمین فلسطین اشغالی محل تقاطع آتش حزب‌الله، حماس و جهاد اسلامی است. وی درخصوص تسلیح کرانه باختری نیز گفت: فلسطینیان کرانه باختری آرمان خود را کنار نخواهند گذاشت و در روزی که خیلی دور نیست کرانه باختری به جهنمی برای امنیت صهیونیست‌ها تبدیل می‌شود و فرزندان کرانه باختری و نوار غزه به هم دست می‌دهند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


این سرلشکر را می شناسید؟

یک ماه از جنگ گذشته بود که به جبهه رفتم. به دلیل نوع فعالیتی که داشتم و مسئولیت های اطلاعاتی – عملیاتی که بر عهده‌ام بود، تقریبا می‌توان گفت عملیاتی نبود که در آن نباشم. من در عملیات ثامن‌الائمه(ع) که شکست حصر آبادان بود، حضور نداشتم و در باقی عملیات‌های مطرح دفاع مقدس حضور داشتم.

سردار سرلشکر محمد باقری از فرماندهان و یادگاران دوران 8 سال دفاع مقدس است که به گفته خود از زمانی که حوادث کردستان شروع می‌شود به عضویت در سپاه پاسداران درآمده و از تابستان سال 59 در این نهاد انقلابی مشغول به فعالیت می‌شود.

وی در این باره می‌گوید: "یک ماه از جنگ گذشته بود که به جبهه رفتم. به دلیل نوع فعالیتی که داشتم و مسئولیت های اطلاعاتی – عملیاتی که بر عهده‌ام بود، تقریبا می‌توان گفت عملیاتی نبود که در آن نباشم. من در عملیات ثامن‌الائمه(ع) که شکست حصر آبادان بود، حضور نداشتم و در باقی عملیات‌های مطرح دفاع مقدس حضور داشتم".

http://www.mashreghnews.ir/files/fa/news/1393/9/9/807894_542.jpg

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سرشناس‌ترین قعرنشین فوتبال اروپا

 هفته سیزدهم بوندسلیگا با شکست بروسیادورتموند در خانه اینتراخت فرانکفورت به پایان رسید تا زردپوشان فوتبال آلمان در قعر جدول بوندسلیگا قرار گیرند و شاید به عنوان سرشناس ترین قعرنشین حال حاضر فوتبال اروپا شناخته شوند.

این در حالی است که شاگردان یورگن کلوپ در لیگ قهرمانان اروپا با اقتدار در صدر گروه خود ایستاده و به مرحله حذفی صعود کرده اند.



ردیف تیم بازی
برد مساوی باخت گل زده گل خورده تفاضل گل امتیاز
1 بایرن مونیخ 13 10 3 0 32 3 29 33
2 وولفسبورگ 13 8 2 3 25 12 13 26
3 بایرلورکوزن 13 6 5 2 24 17 7 23
4 آگزبورگ 13 7 0 6 18 13 5 21
5 مونشن گلادباخ 13 5 5 3 16 10 6 20
6 شالکه 04 13 6 2 5 21 18 3 20
7 هافنهایم 13 5 5 3 21 21 0 20
8 هانوفر 13 6 1 6 13 18 -5 19
9 اینتراخت فرانکفورت 13 5 3 5 22 24 -2 18
10 ماینتس 13 3 7 3 16 18 -2 16
11 پادرن بورن 13 4 4 5 18 22 -4 16
12 کلن 13 4 3 6 13 18 -5 15
13 هرتابرلین 13 4 2 7 17 23 -6 14
14 وردربرمن 13 3 4 6 18 26 -8 13
15 فرایبورگ 13 2 6 5 14 20 -6 12
16 اشتوتگارت 13 3 3 7 18 27 -9 12
17 هامبورگ 13 3 3 7 7 17 -10 12
18 بروسیا دورتموند 13 3 2 8 14 20 -6 11

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


زنی که به جانبازترین جانباز پیشنهاد ازدواج داد

نمی گذارم بنیاد شهید سیاسی شود/ روحانی طالب دیدار با خانواده شهدا و جانبازان استپدر و برادرم شهید شدند و من گفتم آنها راه امام حسین(ع) را ادامه دادند پس من باید راه زینب(س) را بروم. رفتم گشتم و جانبازترین جانباز را پیدا کردم. همه خانواده‌ام مخالفت می‌کردند اما گفتم کاری به شما ندارم و رفتم به ایشان پیشنهاد دادم و همسرش شدم.

حجت الاسلام سید محمد علی شهیدی محلاتی در 16 شهریور سال 92 به ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران انتخاب شد. وی اولین رییس این بنیاد است که هم زمان نمایندگی ولی فقیه را نیز در همین سازمان بر عهده دارد. شهیدی پیش از این سالها در کنسولگری عربستان بوده و در سومین دوره مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان نماینده ملت حضور داشته است. وی سوابق دیگری نیز در کارنامه خود دارد که می توان به معاون حقوقی پارلمانی وزارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در اوایل انقلاب اشاره کرد. آنچه خواهید خواند حاصل گفت‌وگویی است که با وی انجام شده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اعدام 3شیخ عشیره الجبور توسط داعش

گروه تروریستی داعش روز یکشنبه سه تن از شیوخ عشیره الجبور موصل عراق را اعدام کرد.

رویترز نوشت: یک منبع بیمارستانی این خبر را اعلام کرد. همچنین گزارش های محلی حاکی است که داعش در مقابل ساختمان استانداری استان نینوا این سه شخصیت عشیره الجبور را اعدام کرده است.

الجبور یکی از بزرگترین عشیره های عراقی است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


عکسی دیده نشده از دو موسس «حزب الله لبنان»

تصویری که پیش رو دارید، پیش از تاسیس «حزب الله لبنان» به ثبت رسیده است و دو تن از موسسان «حزب الله لبنان» در آن دیده می شوند.

«حجة الاسلام والمسلمین عباس الموسوي» یا «سید عباس موسوی»، یکی از موسسان «حزب الله لبنان» به شمار می رود. وی به تاریخ 4 آبان ماه سال 1331 شمسی، در روستای «نبی شیث» واقع در «بقاع»(شمال لبنان) متولد شد و در 27 بهمن ماه سال 1370 شمسی، به همراه همسرش «ام یاسر» و آخرین فرزندش «حسین»، هدف هلی کوپترهای «آپاچی» رژیم صهیونیستی قرار گرفت و بال در بال ملائک گشود. «سید عباس موسوی» در زمان شهادت، دومین دبیرکل حزب الله لبنان بود که پس از «شیخ صبحی طفیلی»، این مسئولیت را بر عهده گرفت. به دنبال شهادت ایشان، «سید حسن نصرالله» سکانِ هدایت «حزب الله لبنان» را به دست گرفت و تا به امروز، در این مسئولیت باقی است.

عکسی دیده نشده از دو موسس «حزب الله لبنان»

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


قیمت جدید انواع نان در پایتخت

قیمت جدید انواع نان در پایتخترئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نان، قیمت جدید انواع نان با 30 درصد افزایش به طور متوسط را براساس تازه‌ترین مصوبه دولت اعلام کرد.

محسن لزومیان با تشریح جزئیات افزایش به طور متوسط 30 درصدی قیمت آرد و نان در استان تهران گفت: دولت به منظور بهبود کیفیت نان، کاهش ضایعات و اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها، قیمت آرد و نان را در سراسر کشور اصلاح کرد که بر این اساس، کارگروهی که به ریاست استاندار در استان تهران تشکیل شده بود نیز شب گذشته در رابطه با قیمت نان در این استان به جمع بندی رسید.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


واکنش آیت‌الله مصباح به بی‌حیایی برخی مسوولین

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر اهمیت نعمت عظیم ولایت‌فقیه و شخص امام (ره) و رهبری را درک کنیم، متوجه می‌شویم، امروز دشمن‌ترین افراد کسانی هستند که در جهت تضعیف ولایت‌فقیه و شخص ولی‌فقیه گام بر می‌دارند.

رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در هفتمین یادواره شهدای این مؤسسه با تشکر از دست اندرکاران برگزاری این یادواره، اظهار داشت: هر موجود زنده‌ای بر اساس فطرتش، میل به ادامه حیات دارد و انسان نیز به عنوان یک موجود زنده، علاقه به حیات دارد، وگرنه انگیزه‌ای برای کار و تلاش و امرار معاش نداشت؛ آن هم در زندگی‌ای که سختی‌ها و مشکلات همیشه وجود دارند.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: اما از طرف دیگر می‌بینیم انسان‌هایی پیدا می‌شوند که بر خلاف میل فطری، اقدام به نثار جان خود در راه هدف می‌کنند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


وحشت داعش در موصل

یک منبع محلی در شهر موصل از وحشت بی‌سابقه عناصر داعش در پی پیشروی‌های نیروهای امنیتی و عشایر عراق خبر داد و گفت که شماری از سرکرده‌های داعش در موصل به الرقه سوریه گریخته‌اند.

منبع محلی در شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق عناصر گروه تروریستی داعش از بیم سقوط موصل در پس شکست‌های این گروه در مناطق شرق دجله به طور بی‌سابقه‌ای در خیابان‌های شهر موصل مستقر هستند.

وی افزود: تروریست‌های داعش اجساد کشته‌های خود را در روستاهای القیاره تا الحاج علی در 90 کیلومتری شهر موصل که از آنجا مجبور به فرار شدند، رها کردند.

اخبار پربازدید 12 ساعت اخیر مشرق؛

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


مردی که آل خلیفه را به واکنش وادار کرد

رژیم بحرین که از هیچ اقدامی برای به کشاندن مردم به سمت رویارویی نظامی دریغ نکرد برای جبران شکست های خود راه انتقام گیری از چهره های سرشناس و محبوب ملت بحرین را انتخاب کرد.

بحرین جزیره کوچکی است که در ساحل غربی خلیج فارس قرار دارد.این کشور با پل موسوم به ملک فهد با عربستان سعودی مرتبط است و در 200 کیلومتری ایران واقع شده است.کشور بحرین در سال 2011 همزمان با برخی دیگر از کشورهای عربی شاهد قیام مردمی بود.خاندان آل خلیفه در این کشور حکومت می کنند و آنها از چند دهه قبل زمام امور را در دست دارند و مشابه همتایان سعودی خود با هر اصلاحی مخالفند.رژیم بحرین با کمک سعودی ها قیام مردم این کشور را سرکوب کردند.پس از آن بسیاری از رهبران مخالفان دستگیر و به زندان انداخته شده اند و موارد فراوان نقض حقوق بشر از سوی مجامع جهانی گزارش شده است.

مردی که آل خلیفه را به واکنش وادار کرد

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


داعش:با"بمب کثیف"لندن را نابود می‌کنیم

گروه تروریستی داعش مدعی شده که "بمب کثیف" ساخته شده از اورانیوم خود را علیه لندن استفاده خواهد کرد.

گروه تروریستی داعش با ادعای ساخت "بمب کثیف" به وسیله اورانیوم، تهدید کرد که از این بمب علیه لندن استفاده خواهد کرد.

گروه داعش از طریق شبکه های اجتماعی ادعا کرد که توانسته است پس از سرقت 40 کیلوگرم اورانیوم از یکی از دانشگاه های بغداد، توانسته است "بمب کثیف" بسازد.

یکی از عناصر داعش نیز اعلام کرد که ممکن است از این بمب برای نابودی لندن پایتخت انگلیس استفاده شود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


حکم دستگیری ستاره فوتبال

معاون اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مهرداد پولادی به دلیل کارت جعلی معافیت، سرباز غایب و فراری محسوب می‌شود به همین دلیل نیروی انتظامی می‌تواند او را دستگیر و به خدمت اعزام کند.

سردار موسی کمالی با حضور در رادیو جوان و برنامه چهار چهار دو در مورد آخرین خبرها در خصوص پرونده بازیکنان متخلف اظهار داشت: اوایل سال گزارشی آمد که تعدادی از فوتبالیست مرتکب تخلف شده و با جعل مدرک کارت معافیت دریافت کرده‌اند که متأسفانه این موضوع رسانه‌ای و باعث شد این کار از دست مسئولین امر خارج شود. در سال‌های گذشته هم این مسائل وجود داشت اما رسانه‌ای نشد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آزادگانی که برای زیارت کربلا پا به رکاب شدند

همزمان با فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گروه‌های بسیاری با پای پیاده از مناطق مختلف خود را به بین‌الحرمین می‌رسانند تا علاوه بر اینکه عشق و ارادت خویش را به ساحت مقدس امامت و ولایت نشان دهند لبیکی به «هل من ناصر ینصرنی» سر داده باشند.

همزمان با فرارسیدن اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گروه‌های بسیاری با پای پیاده از مناطق مختلف خود را به بین‌الحرمین می‌رسانند تا علاوه بر اینکه عشق و ارادت خویش را به ساحت مقدس امامت و ولایت نشان دهند لبیکی به «هل من ناصر ینصرنی» سر داده باشند.

در میان گروه‌های پیاده‌ای که به سمت حرم حسینی در حرکت هستند، گروه پنج نفره‌ای نیز از آزادگان هشت سال دفاع مقدس حضور دارند که این مسیر را رکاب می‌زنند.

آزادگانی که برای زیارت کربلا پا به رکاب شدند+عکس

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    نان بربری خوبتره....من هرچه قدر پول بخوای میدم برات بربری عزیز
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    شیب ملایم افزایش قیمت ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس