به گزارش مشرق، پربازدیدترین عناوین سایت خبری تحلیلی مشرق به این شرح می باشد:





پاسخ شریعتمداری به سخنان هاشمی رفسنجانی در مجمع

جناب آقای هاشمی‌رفسنجانی در توصیه هر از چندگاه خود درباره «حق‌الناس دانستن رأی مردم» به نمونه بارز و غیرقابل انکار این حق‌کشی، یعنی خیانت به رأی مردم از سوی اصحاب و عوامل فتنه آمریکایی-اسرائیلی 88 نیز اشاره کرده و آنان را از تکرار آن خیانت بزرگ نهی کنند.

حسین شریعتمداری در یادداشتی به سخنان دیروز هاشمی رفسنجانی در مجمع تشخیص مصلحت پاسخ داد و نوشت: دیروز آقای هاشمی‌رفسنجانی در ابتدای جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این کلام رهبرمعظم انقلاب که «رأی‌مردم حق‌الناس است» سخن حکیمانه ایشان را جمله‌ای تاریخی و برگرفته از اصول مسلم دینی و قرآنی دانسته و گفت «اگر این رهنمود رهبری به طور کامل در مقدمات انتخابات، حین برگزاری و مراحل پس از آن توسط کاندیداها، مجریان و ناظران انتخابات مورد توجه قرار گیرد، هیچ حقی از مردم ضایع نمی‌شود.»

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


پیام دایی برای اسطوره فوتبال دنیا

بهترین گلزن فوتبال دنیا در رده ملی برای اسطوره فوتبال جهان آرزوی سلامتی کرد.

بعد از بیماری پله اسطوره فوتبال جهان، علی دایی بهترین گلزن ملی جهان در پیامی برای او آرزوی سلامتی کرد. در این پیام که به ایمیل شخصی پله ارسال شده آمده است:

 دوست خوبم

 جای تو روی تخت بیمارستان نیست. چشم همه دنیا به توست تا بلند شوی و با حضورت خاطرات خوب تو در فوتبال دنیا زنده بماند. می‌دانم که به زودی دوباره برمی‌خیزی. پس برای آن روز و آن لحظه انتظار می‌کشم. به امید سلامتی برای تو.

 علی دایی

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


اخبار ویژه روزنامه‌ها؛
انتقاد نمایندگان به پنهان‌کاری ظریف/ دستور جدید دولت به ابتکار/ تبرئه فرعون در دادگاه قاهره/ طرفداران حاکمیت یا گویندگان رادیو اسرائیل؟!

قرار بود روز گذشته در نشست غیرعلنی مجلس گزارشی از کیفیت، محتوا، شکل و نتایج مذاکرات هسته‌ای که اخیراً در وین، پایتخت اتریش برگزار شد، ارائه و همچنین به سوالات نمایندگان در این باره پاسخ داده شود اما...

روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

****

*وطن امروز

انتقاد شدید نمایندگان ملت به پنهان‌کاری ظریف

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه روز گذشته به منظور ارائه گزارش مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 به نمایندگان، در نشست غیرعلنی مجلس حضور یافت. براساس آنچه از پیش اعلام شده بود، قرار بود در این نشست غیرعلنی گزارشی از کیفیت، محتوا، شکل و نتایج مذاکرات هسته‌ای که اخیراً در وین، پایتخت اتریش برگزار شد، ارائه و همچنین به سوالات نمایندگان در این باره پاسخ داده شود اما همانطور که براساس روال معمول گزارش‌دهی ظریف به نمایندگان مجلس درباره مذاکرات هسته‌ای انتظار می‌رفت، وکلای ملت در اظهارات جداگانه‌ای اعلام کردند این بار نیز وزیر امور خارجه به کلی‌گویی درباره مذاکرات هسته‌ای بسنده کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


جزئیات‌حادثه اسیدپاشی به مدیربیمارستان ضیائیان

مدیر بیمارستان ضیاییان بعد از حادثه اسیدپاشی از ناحیه چشم آسیب دید و به بیمارستان چشم فارابی منتقل شد.

عباس زارع نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت با اعلام این مطلب افزود: انوری مدیر بیمارستان ضیاییان است و رئیس بیمارستان نیست وی پعد از اتمام کار هنگام بازگشت به منزل توسط موتورسواری تعقیب می شد تا اینکه سرانجام هنگام رسیدن به جلوی منزل و هنگام پیاده شده از  خودرو مورد اسیدپاشی قرار گرفت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آمار مهاجم برزیلی جدید پرسپولیس

ژائو فرانسیسکو دی سالس مهاجم 28 ساله جدید برزیلی پرسپولیس که قرار است مشکل گلزنی این تیم را حل کند، آمار یک گل در چهار بازی را در کارنامه اش ثبت کرده است.

این مهاجم یک متر و 83 سانتی در تیم های آمه ریکا، سائو کتانو، گرمیو، موگی، براگانتینو، ایکاسا، آراپونگاس، لیننزه و ویلانوآ برزیل سابقه بازی دارد. او همچنین فصل 07-2006 را در تیم اسلوان لیبرچ اسلواکی سپری کرده و در سال های 2008 تا 2010 به مدت سه فصل در لیگ دسته دوم ژاپن پیراهن تیم های ونتفورت، ولگاتا سندای، و یوکوهاما را بر تن کرده که در مجموع 36 بازی، 8 گل زده است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


درگیری‌کردها با داعش در گذرگاه عین‌العرب

درگیری های شدید میان واحدهای دفاع کُرد و گروه های مبارز از یک سو و تروریست های داعش از سوی دیگر در گذرگاه مرزی میان عین العرب و خاک ترکیه ادامه دارد.

دیده بان حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان) به نقل از منابع موثق اعلام کرد که این درگیری ها در پی حمله تعدادی از تررویست های داعش که از خاک ترکیه و با انفجار یک خودروی بمب گذاری شده به منطقه گذرگاه مرزی حمله ور شدند، شروع شده است.

این درگیری ها در حالی در جبهه جنوب غربی شهر عین العرب ادامه یافته که داعشی ها تانک به محل درگیری آورده و منطقه را زیر گلوله گرفته اند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


فرماندار: عاملان حمله به بانوان در جهرم دستگیر شدند

فرماندار و رییس شورای تامین شهرستان جهرم گفت: در کمتر از 72 ساعت، نیروهای امنیتی و انتظامی عاملان حمله به بانوان در جهرم را دستگیر کردند.

 'حجت الله رضایی' در گفت وگو با ایرنا، با بیان اینکه این عوامل ناامنی با تلاش نیروهای امنیتی سپاه ، اطلاعات، انتظامی، قضایی و بسیج دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان حمله به چند نفر از بانوان این شهرستان به هیچ ارگان و نهادی وابسته نیستند و ادعای رسانه های بیگانه در این ارتباط بی اساس و کذب محض است.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


گفت و گویی با خبرنگار العالم در سوریه؛
حسین مرتضی: دوربین های ما مثل موشک حزب الله بود/600 تا 900 جنگجوی تونسی در سوریه کشته شدند/جنگ در سوریه،جنگ رسانه‌ای ست

وقتی به دفتر «حسین مرتضی» رفتم آسمان شب پاییزی دمشق بارانی بود. اینکه چند نیروی امنیتی حفاظت از دفتر کار یک خبرنگار را بر عهده دارند برایم جالب بود. ماموران با دقت، جدیت و احترام کارشان را انجام می‌دادند. وقتی وارد دفتر کارش شدیم مهربان و صمیمی پذیرایمان شد. گفت قبلا خودش با آقای شریعتمداری به عنوان مدیر مسئول کیهان مصاحبه کرده است. گفتم آمده ام بازدیدتان را پس بدهم و این بار نوبت کیهان است که با شما مصاحبه کند. سوریه و مقاومت برای حسین مرتضی بسیار با اهمیت‌تر از یک سوژه خبری صرف بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


تلخی وزارت فرهادی برای گروه‌های حامی فتنه

رسانه‌های ضد انقلاب و حامی فتنه نسبت به رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم ابراز ناخرسندی کردند.

رسانه‌های ضد انقلاب و حامی فتنه نسبت به رای اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی علوم ابراز ناخرسندی کردند.

وبسایت روز‌آنلاین در نوشته‌ای به قلم یکی از اعضای متواری گروهک‌ ملی- مذهبی نوشت: محمد فرهادی در حالی با رای موافق و قابل توجه 197 نماینده مجلس وزیر علوم شد که همچون برخی از همکاران جدید خود در دولت بنفش، کوشید با «جنبش سبز» مرزبندی نماید، و از «فتنه» تبری جوید. گزینه پیشنهادی وزارت علوم در مجلس اصولگرایان تصریح کرد:‌ «بنده معتقدم فصل‌الخطاب رهبری هستند و فتنه خط قرمز ماست.»

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ثبت‌نام برای نیروگاه خورشیدی+ جزییات

مجری طرح‌های عوارض برق شرکت توانیر با اشاره به نصب 7.5 مگاوات نیروگاه خورشیدی در فاز اول طرح نصب نیروگاه‌های خورشیدی در پشت‌بام منازل، اظهار کرد: در راستای اجرای فاز دوم نصب نیروگاه‌های خورشیدی، مشترکین خانگی تا پایان این هفته مهلت دارند با مراجعه به سایت‌های شرکت‌های توزیع استان خود ثبت نام کنند.

مسعود خانی با اشاره به تبصره 11 قانون بودجه، گفت: می‌توانیم در هزینه‌های نصب سیستم فتوولتاییک با مشترک سهیم شده و 50 درصد مبلغ را بابت تسهیلات بلاعوض تقبل کنیم.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


آبی‌ها سراغ بازیکن سابق پرسپولیس رفتند

مسئولان باشگاه استقلال به دنبال معاوضه بازیکن با پیکانی‌ها هستند.

مسئولان باشگاه استقلال برای حضوری پر قدرت در نیم فصل دوم لیگ برتر به دنبال جذب بازیکنان مد نظر کادرفنی شان هستند و در این راستا صحبت از حضور بازیکنان زیادی در استقلال شنیده می شود.

در این خصوص گفته می شود میلاد نوری و امیرحسین فشنگچی 2 بازیکن پیکان هم مد نظر استقلالی ها برای نیم فصل دوم هستند اما از باشگاه پیکان شنیده می شود این دو بازیکن در لیست ذخیره فروش پیکانی ها قرار دارند به این صورت که اگر بازیکنان مدنظر مرفاوی جذب پیکان شوند این دو بازیکن از این تیم جدا خواهند شد و اگر مسئولان پیکان نتوانند بازیکنان مد نظر سرمربی جدیدشان را جذب کنند این 2 بازیکن در این تیم ماندنی خواهند شد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


ریشه‌یابی یک تفاوت فرهنگی/
چرایی متعصب‌تر و بااخلاق‌تر بودن ورزشکاران شرقی از غربی‌

فلسفه ورزش در فرهنگ وسترنکمتر دیده شده یک ورزشکار غربی به خصوص در آمریکا با دست شکسته یا سر بانداژ شده به کار خود ادامه دهد یا از مردم بخواهد برایش دعا کنند یا با درد شدید در ناحیه معده به طلای المپیک برسد و از شدت شادی اشک بریزد.

«مشکل بزرگ ورزشکاران غربی در برخورد با تعصبات و احساسات ملی و مذهبی آغشته با ورزش این است که فلسفه شرق را در دست گرفته اما قیافه حق به جانبی از سوی یک انسان غربی به خود گرفته اند» - اسپنسر ک. ورتس استاد دانشگاه کریستین تگزاس – دپارتمان فلسفه

یک هفته پیش مقاله ای از سوی نیویورک تایمز منتشر شد که البته محل انتشار آن در صفحه فلسفه شرق بود و نگارنده مطلب به صورت تصادفی آن را مشاهده کرد. تیتر این مقاله به نظر غریب می آمد: ذن، یوگا و ورزش: فلسفه شرقی برای ورزشکاران غربی

نگاه فیلسوفانه نویسنده به مقوله ورزش به کنار اما نکته پنهان شده در این مقاله نگاه تیزبینانه و اتفاقا بی طرفانه نویسنده مقاله به حقانیت فلسفه شرق بود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


سوال از ظریف در مجلس به تعویق افتاد

نماینده مشهد و یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس اعلام کردند که سؤالی که حاصل تجمیع 7 سؤال بوده و به امضای 100 نماینده رسیده باشد، هرگز از دستور کار مجلس خارج نمی‌شود و بررسی سؤال از وزیر خارجه طبق توافقات، به تاخیر افتاده است.

جواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری جلسه علنی صبح امروز خانه ملت در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح سؤالش از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، اظهار داشت: دیروز خود وزارت خارچه اصرار داشت که امروز در صحن علنی حاضر شود و به سؤال تجمیع شده که به امضای 100 نفر رسیده، پاسخ دهد اما با توجه به اینکه روز گذشته آقای وزیر خارجه در جلسه غیرعلنی پارلمان حضور یافته بود، اعضای هیأت رئیسه و آقای لاریجانی اکراه داشتند وزیر خارجه دو روز پشت سر هم به مجلس بیاید و نظرش نسبت به این موضوع مثبت نبود.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید


یک روزنامه کویتی مدعی شد:
آمریکا خواستار بازدید از مراکز ساخت موشک ایران شد

منابع مطلع مدعی شدند که آمریکا و اروپایی‌ها از ایران خواسته‌اند اجازه بدهد از مراکز تسلیحاتی این کشور بازدید شود اما ایران آن را رد کرده است.

روزنامه «الرأی» کویت مدعی شد که آمریکا از جمهوری اسلامی ایران خواسته است که اجازه بدهد از کارخانه‌های نظامی این کشور بازدید کند.

این روزنامه کویتی به نقل از این منابع که به هویت آنان اشاره نکرد، نوشت که «آمریکا و شرکای اروپایی آن، از جمهوری اسلامی ایران خواسته‌اند که اجازه بدهد -نه فقط هسته‌ای- بلکه از کارخانه‌های تسلیحات نظامی نیز بازدید کنند».

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازي ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    0 0
    بازديد از كارخانجات موشكي ايران؟ آمريكا و اسراييل و ناتو و خوكهاي شكمباره جنوب خليج فارس فقط ميتوانند موشك هاي ما را نوش جان فرمايند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس