کد خبر 369596
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲

رژیم صهیونیستی، از آغاز بحران سوریه، برای هفتمین بار، خاک این کشور را با هشت جنگنده هدف قرار داد و چندین سوله و انبار را مورد هجوم قرار داد.

به گزارش مشرق، هشت جنگنده رژیم صهیونیستی یکشنبه شب، هفتمین حمله خود به خاک سوریه را از آغاز بحران در این کشور اجرا کردند.

روزنامه لبنانی «الاخبار» با انتشار گزارشی به بررسی این حمله و علل آن پرداخت و نوشت، حملات هوایی صهیونیست‌ها که یکشنبه شب صورت گرفت، مجموعه انبارها و سوله‌هایی را در نزدیک فرودگاه بین‌المللی دمشق و فرودگاه «دیماس» هدف قرار داد.

در همین راستا، فرمانده کل ارتش سوریه نیز با اعلام این خبر، انگشت اتهام را به سوی رژیم صهیونیستی نشانه رفت؛ رژیمی که محافل رسمی آن، در قبال این حملات سکوت اختیار کردند ولی برخی از رسانه‌های این رژیم تلمیحا، این حمله را  به «سلاح بر هم زننده توازن قوا» نامیدند و مدعی شدند که قرار بود این سلاح برای حزب الله برده شود.

جزئیات تجاوز هفتم

منابع امنیتی در گفت‌وگو با الاخبار اعلام کردند که 8 جنگنده صهیونیستی، فرودگاه بین‌المللی دمشق و یک مکان نزدیک به فرودگاه دیماس را در شمال غرب دمشق هدف قرار دادند. مکان نخستی که در نزدیکی فرودگاه دمشق مورد حمله قرار گرفت، مربوط به مکان تخلیه کالا و انبار کردن آن است. ولی مکان دوم مجموعه انبارهایی داخل یک مجموعه نظامی است. این حملات تلفات جانی در پی نداشته است.

فرمانده کل ارتش سوریه نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی این حملات را انجام داده و خسارت‌های مادی در پی داشته است. ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌ای، هدف از این حمله را کمک به تروریست‌های حاضر در سوریه دانست.

حمله؛ برای روحیه‌بخشی به تروریست‌ها یا سرپوش بر سقوط کابینه نتانیاهو؟

در ادامه این بیانیه آمده است که این حمله بیانگر دخالت مستقیم صهیونیست‌ها در حمایت ار تروریسم در سوریه است تا از این شیوه، روحیه تروریست‌ها را تقویت کنند.

در همین راستا، وزارت خارجه سوریه نیز با ارسال نامه به دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره حمله صهیونیست ها به سوریه، تأکید کرد که این حملات برای سرپوش نهادن بر حمایت رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی مسلح و پنهان کردن اختلافات داخلی این رژیم است تا توجه افکار عمومی را از سقوط کابینه اسرائیل و سیاست‌های افراطی آن منحرف کند. از این روی شورای امنیت و جامعه بین‌الملل مسئول محکوم کردن این تجاوز وحشیانه است و نباید تحت هیچ بهانه‌ای در تحمیل مجازات‌های بازدارنده علیه این رژیم این دست و آن دست کند.

در سوی دیگر، مسئولان تل‌آویو در قبال این جنایت، سکوت اختیار کرده‌اند و هیچ بیانیه رسمی در این باره منتشر نشده است. این در حالی است که رسانه‌های این رژیم به صورت جسته و گریخته به این حملات اشاره کرده‌اند و هیچ توضیحی درباره آن نداشته‌اند. این در حالی است که «رونی دنییل» یکی از خبرنگاران شبکه دو رژیم صهیونیستی مدعی شده است که جنگنده‌های اسرائیل سلاح‌های جنگی را هدف قرار داده‌اند که از ایران برای حزب الله فرستاده شده بود.


ادعای تکراری؛ ممانعت از انتقال سلاح برای حزب‌الله

از سوی دیگر، «ایهود یعری» خبرنگار شبکه امور عربی اسرائیل مدعی شد که این حملات برای جلوگیری از قاچاق محموله‌های سلاح پیشرفته از سوریه به حزب الله صورت گرفته است. شبکه 10 این رژیم نیز ادعا کرد که «اسرائیل همچنان سیاست هایی را اجرا می‌کند که مبتنی بر منع انتقال سلاح از بین برنده توازن قوا است و از سوریه به حزب الله ارسال می‌شد».

«اور هیلر» خبرنگار امور نظامی شبکه 10 صهیونیست نیز اذعان کرد که در سه سال اخیر 7 حمله به نیروی هوایی اسرائیل نسبت داده شده که 6 حمله در خاک سوریه و یک حمله در خاک لبنان صورت گرفته است.

هشدار؛ تجاوز برای جبران شکست داخلی نتانیاهو

به گزارش الاخبار، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه (روز گذشته) در آغاز جلسه دولت بدون اینکه ماهیت تهدیدات را تعیین کند، تأکید کرده بود که «اسرائیل آماده است با تهدیدها برخورد کند». رسانه‌های عبری نیز تأکید کردند که این سخن نتانیاهود تلمیحا به حمله احتمالی اشاره داشت که در سوریه رخ داد.

«یفعات کاریو» عضو کمیته خارحی و امنیتی کنیست اسرائیل نیز نسبت به مقاصد نتانیاهو برای شعله ور کردن خاورمیانه به منظور جبران شکست وی در تشکیل ائتلاف دولتی جایگزین کابینه‌اش هشدار داد؛ کابینه‌ای که در کنیست اعتبار خود را از دست داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس