کد خبر 369689
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

با نزدیک شدن به انتخابات عمومی پارلمان انگلیس،‌ شکاف‌ها میان اعضای ارشد دو حزب اصلی انگلیس و تشکیل دهنده دولت ائتلافی، بیشتر می‌شود.

به گزارش مشرق، محافظه کاران ارشد و وزرای لیبرال دموکرات انگلیس در ادامه گسترش اختلافات میان دولت ائتلافی،‌ از یکدیگر انتقاد می‌کنند.

شبکه خبری ‌بی‌بی‌سی در این‌باره نوشت، «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس با اشاره به موضوع کسری بودجه انگلیس گفته بود لیبرال دموکرات‌ها همه جا بودند.

کامرون در نامه‌ای به نمایندگان محافظه کار پارلمان انگلیس،‌ از افزایش سطح تاثیر لیبرال دموکرات‌ها انتقاد کرد. نخست وزیر انگلیس هم‌چنین گفته بود عملکرد لیبرال دموکرات‌ها به روی کار آمدن یک دولت شکست خورده از حزب کارگر منجر خواهد شد که به باور وی دولتی از حزب کارگر، امیدها، آرزوها و معاش میلیون‌ها انگلیسی را به مخاطره خواهد انداخت.

از سوی دیگر «دنی الکساندر» وزیر ارشد وزارت خزانه‌داری انگلیس به روزنامه دیلی تلگراف گفته بود محافظه کاران در چنگ درد پیش از انتخابات گرفتار هستند. وی هم چنین ادامه داد محافظه کاران به دلیل وعده‌های غیر عملی مالیاتی،‌ هزینه‌های سنگین برنامه‌ها و عمل کردن در جهت خوشنودی حزب استقلال انگلیس (یوکیپ) به دردهای پیش از انتخابات مبتلا شدند.

به باور بی‌بی‌سی، نشانه‌های تازه‌ای از پراکندگی میان اعضای این ائتلاف به چشم می‌خورد و «به نظر می‌رسد چسبی که اعضای این ائتلاف را به هم چسبانده بود به سرعت در حال از هم  باز شدن است».

در حالی‌ که کمتر از 5 ماه دیگر به انتخابات عمومی انگلیس زمان باقیست، این دو حزب در جهت اثبات تفاوت‌هایشان برای مردم اکنون در حال جدا شدن می‌باشند.

در انگلیس دولت ائتلافی در واقع کابینه دولتی از اعضای پارلمان است که چندین حزب سیاسی با همکاری ائتلاف کرده و دولت مشترکی تشکیل می دهند.

دولت کنونی انگلیس ائتلافی از دو حزب اصلی این کشور یعنی احزاب محافظه کار و لیبرال دموکرات است که مجموعا 16 محافظه کار و 5 لیبرال دموکرات در آن عضو هستند. هم‌چنین 8 محافظه کار و 1 لیبرال دموکرات دیگر در کابینه حضور دارند اما از اعضای کابینه نیستند.

دیوید کامرون نخست وزیر کنونی انگلیس بعد از استعفای نخست وزیر پیشین گوردون بروآن و با دعوت ملکه به این سمت منصوب شد. دولت ائتلافی دیوید کامرون از زمان دولت چرچیل، پس از جنگ جهانی دوم، تا کنون اولین دولت ائتلافی بریتانیا بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
    0 0
    در بريتانيا تعداد اعضاي كابينه 22 پست مي باشد ولي نخست وزير مي تواند وزراي ديگري را نيز منصوب كند كه اين ها جزء كابينه قرار نمي گيرند. مثلا غير از پست وزارت امور خارجه وزير مشاور در امور خارجي (يا وزير دولت در امور خارجه) نيز وجود دارد كه در جلسات كابينه شركت مي كند ولي حق رأي ندارد. يا وزارت محيط زيست كه حق رأي در كابينه ندارد. وزارت خزانه داري از وزارتخانه هاي اصلي است كه حق رأي دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس