کد خبر 367459
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹

یک منبع محلی در شهر موصل از وحشت بی‌سابقه عناصر داعش در پی پیشروی‌های نیروهای امنیتی و عشایر عراق خبر داد و گفت که شماری از سرکرده‌های داعش در موصل به الرقه سوریه گریخته‌اند.

به گزارش مشرق، منبع محلی در شهر موصل مرکز استان نینوا در شمال عراق عناصر گروه تروریستی داعش از بیم سقوط موصل در پس شکست‌های این گروه در مناطق شرق دجله به طور بی‌سابقه‌ای در خیابان‌های شهر موصل مستقر هستند.

وی افزود: تروریست‌های داعش اجساد کشته‌های خود را در روستاهای القیاره تا الحاج علی در 90 کیلومتری شهر موصل که از آنجا مجبور به فرار شدند، رها کردند.

این منبع محلی شهر موصل تاکید کرد:با رسیدن اخبار حاکی از نزدیکی نیروهای پیشمرگه کرد به کارخانه داروسازی موصل، داعش نظارت بر عناصر خود را از بیم وجود شکاف بین آنها شدت بخشیده است.

وی تاکید کرد: شماری از سرکرده‌های داعش در موصل به سوی شهر الرقه سوریه در آن طرف مرز عراق گریخته‌اند.

شبکه خبری العربیه هم از وقوع درگیری شدید دیروز یکشنبه میان ارتش این کشور و نیروهای داعش در شهر رمادی در استان الانبار و شهر موصل در نینوا خبر داد.

ارتش عراق با پشتیبانی نیروهای عشایر هجوم گسترده‌ای را برای پاکسازی شهر رمادی از عناصر داعش آغاز کرده است. در این حمله جنگنده‌های ائتلاف ارتش عراق و نیروهای عشایر را پشتیبانی می‌کند.

این در حالی است که داعش از ترس درز شدن اطلاعات درباره مراکز تجمع نیروهایش و نیز تعداد کشته شدگان این گروه در موصل، اقدام به قطع کلیه خطوط ارتباطی از قبیل تلفن و شبکه اینترنت کرده است.

در همین حال نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا طی دو روز گذشته بیش از 5 بار مواضع داعش را  در عراق بمباران کردند.

طبق این گزارش آخرین حمله به مواضع داعش بامداد دیروز یکشنبه توسط سه جنگنده از نوع میراژ فرانسه صورت گرفت. این جنگنده ها از  پایگاهی در اردن به پرواز در آمدند.

به گزارش تلویزیون العربیه درگیری شدید میان ارتش عراق و نیروهای داعش در مناطق رمادی، حومه بیجی، صلاح الدین، موصل، تکریت، بلد، دجیل و منطقه ضلوعیه در شمال پایتخت عراق هنوز هم ادامه دارد.

همزمان با این درگیری‌ها نیروهای ائتلاف حملات هوایی خود را به مواضع داعش در شمال این کشور در نزدیکی سد موصل و شهرهای تلکیف و البعاج ادامه دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا از مشهد ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۰
    0 0
    و وحشت آمریکا از نقش پرفروغ ایراندر جریان عراق سردار سلیمانی خدا نگهدار تو و هم رزمانت باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس