شبکه راشا تودی از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره علل عدم همکاری واشنگتن در مرگ تبعه خود پرس و جو کرده که با پاسخ بی‌تفاوت این مقام آمریکایی مواجه شده است. جف راتکه از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا به شبکه راشا تودی گفته است: «ما هیچ اطلاعی در این زمینه نداریم.»

گروه جنگ نرم مشرق- بستگان خبرنگار پرس تی.وی که چندی پیش در حادثه مشکوک تصادف در ترکیه کشته شد، از عدم همکاری دولت آمریکا در زمینه تحقیقات این پرونده، انتقاد کردند.

سرنا شیم خبرنگار پرس تی.وی 27 مهرماه در تصادفی مشکوک در نزدیکی مرز ترکیه و سوریه کشته شد.

شیم در حالی کشته شد که در ماموریت شغلی خود در ترکیه برای پوشش اخبار مربوط به محاصره شهر کوبانی توسط تروریست‌های داعش مشغول بود.

شبکه راشا تودی از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره علل عدم همکاری واشنگتن در مرگ تبعه خود پرس و جو کرده که با پاسخ بی‌تفاوت این مقام آمریکایی مواجه شده است. جف راتکه از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا به شبکه راشا تودی گفته است: «ما هیچ اطلاعی در این زمینه نداریم.»

وزارت خارجه آمریکا چگونه قتل خبرنگار پرس تی.وی را پیچاند

شیم شهروندی آمریکایی با اصالت لبنانی است که در کشورهای لبنان، عراق و اوکراین برای پرس تی‌.وی گزارش تهیه می‌کرد.

وی چند روز پیش از این حادثه مشکوک، ضمن ابراز نگرانی از دستگیر شدن خود به پرس تی‌وی گفته بود آژانس اطلاعاتی ترکیه وی را احتمالا به دلیل تهیه گزارش‌هایی درباره موضع ترکیه در قبال تروریست‌های داعش در کوبانی و اطراف آن، به جاسوسی متهم کرده است.

اینک با گذشت چندین هفته از ماجرای کشته شدن خانم شیم، خانواده این شهروند آمریکایی از بی‌تفاوتی آمریکا در پیگیری موضوع تبعه خود، گلایه کرده‌اند.

آنها گفته‌اند که در طول تحقیقات درباره مرگ شیم، دولت و مقامات آمریکا از هر نوع همکاری در این باره، خودداری کرده‌اند.

خواهر شیم اظهار داشته که خانواده وی گزارش‌های متناقضی درباره مرگ او دریافت کرده‌اند. فاطمه شیم به شبکه راشا تودی روسیه گفته است: «روایت‌های متعدد و متناقضی در این باره وجود دارد. اولین روایت این بود که خودروی سرنا با یک خودروی سنگین تصادف کرده است.»

او اضافه کرده که ترکیه ابتدا اعلام می‌کرد که نه خودروی سنگین مذکور و نه راننده آن را پیدا نکرده است، اما ناگهان دو روز بعد مقامات ترکیه‌ای اعلام کردند که خودرو و راننده آن را پیدا کرده‌اند و تصاویر صحنه تصادف را نیز در اختیار دارند.

خواهر سرنا شیم به این موضوع هم اشاره کرده که خواهرش در تصادف در دم جان نداده بلکه 30 دقیقه بعد در بیمارستان و به خاطر نقص قلبی جان داده و این موضوع نیز بر ابهامات افزوده است.

فاطمه شیم اذعان کرده که هم او و هم خواهر مرحومش متولد و بزرگ‌شده آمریکا و شهروند ایالات متحده بوده‌اند، اما آمریکایی‌ها نه تنها هیچ کمکی در جریان پرونده تحقیقات نکرده‌اند بلکه حتی ابراز همدردی نیز نکرده‌اند.

بی‌تفاوتی آمریکا درباره مرگ سرنا شیم در حالی است که طی دهه‌های اخیر دولت آمریکا نسبت به سرنوشت شهروندان خود در کشورهای مختلف، بسیار جدی بوده و از هر نوع ابزار فشار قانونی و غیرقانونی بر کشورهای دیگر برای حمایت از شهروندان خود استفاده کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس