سخنگوی دبیرکل سازمان ملل با ابراز تاسف از کشته شدن خبرنگار پرس تی وی در ترکیه، گفت: امیدوارم تحقیقات کامل درباره این حادثه از سوی مسئولان ذیربط صورت گیرد و همه چیز روشن شود.

به گزارش مشرق، استفان دوژاریک دوشنبه در نشست خبری روزانه خود در پاسخ به سئوال  واحد مرکزی خبر در نیویورک درباره کشته شدن خبرنگار شبکه انگلیسی زبان پرس تی وی در ترکیه افزود: قطعا ما به دلیل از دست رفتن همکار شما بسیار ناراحت هستیم. خبرنگار ما به گزارش جمعه گذشته سرنا شیم، خبرنگار پرس تی وی از مرز ترکیه با سوریه اشاره کرد و گفت: او در آن گزارش از سوء استفاده آنکارا از کامیون های سازمان خاروبار و کشاورزی جهانی (فائو) برای انتقال تروریست ها به داخل سوریه پرده برداشت و گفته بود که تصاویری به دست وی رسیده است که این امر را تائید می کند ولی دو روز بعد، این خبرنگار در حادثه رانندگی در جنوب ترکیه کشته شد.

وی از سخنگوی دبیرکل سازمان ملل پرسید: با این اوصاف برخی معتقدند که دولت ترکیه در حادثه کشته شدن خبرنگار پرس تی وی دخالت داشته و از آنجا که فائو از سازمان های تخصصی سازمان ملل متحد است، واکنش شما به این موضوع چیست؟

استفان دوژاریک گفت: ما همواره از این تریبون بر لزوم حفاظت از خبرنگاران در خطوط مقدم جنگ ها تاکید کرده ایم.

وی افزود: من در موقعیتی نیستم که بگویم احتمال دارد چه اتفاقی رخ داده و یا رخ نداده است.

دوژاریک گفت: امیدوارم تحقیقات کامل درباره این حادثه از سوی مسئولان ذیربط صورت گیرد و همه چیز روشن شود.

وی ضمن اذعان بر اینکه در شرایط کنونی علاوه بر این مطالب، نمی تواند مطلب بیشتری بگوید، گفت: قول می دهم موضوع را پیگیری کنم.

خبرنگار دیگری به سخنگوی بان کی مون گفت: خبرنگار پرس تی وی در تصادفی مشکوک در نزدیکی مرزهای ترکیه - کوبانی کشته شده است و ما موضع سازمان ملل را می خواهیم.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: من هنوز این گزارش ها را ندیده ام و در موقعیتی نیستم که بتوانم درباره اش قضاوت کنم.

وی افزود: به دلیل اینکه همه جزئیات را در اختیار ندارم، نمی توانم بگویم دقیقا چه اتفاقی رخ داده است ولی قطعا همانطوریکه از همین بلندگو نیز بارها گفته ام ضرورت دارد از خبرنگاران در نواحی درگیری حفاظت شود و آنان قادر باشند کار خود را انجام دهند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس