کد خبر 359414
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰

رئیس پیشین رژیم صهیونیستی در اظهاراتی گفت که بدون صلح با فلسطینی‌ها رژیم اسرائیل امنیت دائمی نخواهد داشت.

به گزارش مشرق، تایمز او اسرائیل خبر داد: "شیمون پرز" رئیس پیشین رژیم صهیونیستی در مراسم بزرگداشت "اسحاق رابین" نخست وزیر اسبق این رژیم گفت: بدون صلح با فلسطینی‌ها اسرائیل امنیت دائمی نخواهد داشت.

پرز در تجمع صهیونیست‌ها در یکی از میادین تل‌آویو گفت:" ما امروز برای برپایی مراسم بزرگداشت مبارز صلح در اینجا حاضر شده‌ایم. ما به اینجا آمده‌ایم که بگوییم که این راه یعنی راه صلح زنده و پیروز است. ما کلمه صلح را به کلمه‌ای بد بدل کرده‌ایم.

پرز، که پس از پایان دوره ریاست خود، برای اولین بار به صورت عمومی سخنرانی می کرد، به صورت غیرمستقیم از نتانیاهو انتقاد کرد و گفت: افرادی که کلمه صلح را برای مردم همانند توهم تعبیر می‌کنند، افراد وطن پرستی نیستند. من در برابر این افراد با صدای بلند می‌گویم کسی که از صلح ناامید شود یک انسان خیال‌پرداز و ابله خواهد بود. هر فردی که از صلح چشم پوشی کند فردی ساده لوح است و وطن پرست نیست. "

وی افزود: اسرائیل برای اینکه آینده بهتری داشته باشد نباید شانس صلح با فلسطینی‌ها را در تمامی حیطه‌ها از دست بدهد. اسرائیل بدون صلح امنیت دائمی نخواهد داشت. اسرائیل بدون صلح اقتصادی باثبات و موفق نخواهد داشت. اگر وضعیت کنونی ادامه پیدا کند آنگاه اسرائیل بازنده خواهد بود.

پرز گفت: هیچ صلح کاملی وجود ندارد. اما صلح به منزله درگیری هم نیست. پیمان‌های صلح با اردن و مصر به ما نشان داد که صلح برای خنک کردن آب جوشان خوب است. ما بر سر چهار راه تصمیم گیری درباره سرنوشت اسرائیل و کشور یهودی قرار داریم. نباید اجازه دهیم که این فرصت را ناتوانی، کوری و بی‌تفاوتی راهبردی از ما بگیرد. حالا زمان حرکت است و حالا زمان صلح کردن است.

رئیس پیشین رژیم صهیونیستی گفت: افرادی هستند که این روز‌ها درباره مدیریت منازعه صحبت می‌کنند. این اظهارات به درد درگیری غزه در تابستان و تحولات این روز‌های بیت المقدس (قدس اشغالی) می‌خورد. آیا اجازه بدهیم که منازعه را مدیریت کنیم یا اینکه منازعه ما را مدیریت کند؟

وی در پایان گفت: من زمانی جوان بودم و حالا پیر هستم. من نمی‌دانم که تا چند سال دیگر می‌توانم در این میدان و در مراسم بزرگداشت قتل رابین حاضر شوم. دعا می‌کنم تا آنقدر با شما در این میدان بمانم که توافق نامه امضاء شود.

در این حال شماری از فعالان راست‌گرای صهیونیست تجمعی در حمایت از یهودا گلیک صهیونیست افراطی عامل بی‌حرمتی به مسجدالاقصی در قدس اشغالی برگزار کردند.

"جین کایل" یکی از حاضران در این تجمع گفت:" این تجمع به خاطر یهودا گلیک دوست خوب من که مورد اصابت گلوله قرار گرفته، برگزار شده است. او یک فعال سیاسی بزرگ برای مرد یهودی و اسرائیل بوده است که برای حق عبادت ما در معبد تلاش فراوانی کرد. وی زمانی که قصد داشت برای حضور در تجمعی در مرکز مناخیم بگین با خودرو راهی آنجا شود و درباره این موضوع سخنرانی کند یک تروریست عرب به طرفش آمد و به وی شلیک کرد. یهودا کلیک دوستان زیادی دارد. وی حامیان زیادی دارد که معتقدند که مردم یهودی حق عبادت در معبد را دارند و ما امروز برای دعای برای وی و اتحاد با خانواده‌اش در اینجا گرد هم آمده‌ایم. "
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس