کد خبر 359364
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از نمایندگان کنیست و اعضا کابینه خود خواست در قبال مسائل مسجدالاقصی از خود خویشتن‌داری و حس مسئولیت نشان دهند.

به گزارش مشرق، پس از هشدارهای شخصیت‌های مختلف فلسطینی وغیر فلسطینی درباره احتمال آغاز انتفاضه مردم فلسطین در قدس، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از اعضا کابینه خود و نیز نمایندگان کنیست (پارلمان اسرائیل) خواست لحن خود را درباره مسجدالاقصی آرام کنند و از خود خویشتن‌داری نشان دهند.

پایگاه خبری «عاروتص شوع» اسرائیل گزارش داد، نتانیاهو شنبه‌شب (دیشب) از مقامات صهیونیستی خواست درباره مسئله مسجدالاقصی از خود حس مسئولیت و خویشتن‌داری نشان دهند. در واقع، او در دیدار با «یولی ادلشتاین» رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی از وی خواست این پیام را به نمایندگان پارلمان منتقل کند.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تلاش است همزمان با افزایش درخواست‌ها برای تغییر قوانین مسجدالاقصی بعد از ترور یک خاخام صهیونیستی  تنش در قدس شرقی را کاهش دهد. بعد از این حادثه (ترور خاخام یهودی) درخواست‌ها برای تصویب قانونی که به یهودیان اجازه عبادت در مسجد الاقصی را دهد، افزایش یافت. اما نتانیاهو اخیرا با متعهد شدن به حفظ وضعیت کنونی مسجدالاقصی، در برابر فشار اردن تسلیم شده است. طبق قوانین حاکم بر این مسجد مقدس، یهودی‌ها حق عبادت در این مکان را ندارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس