وزیر خارجه اسبق آمریکا تصریح کرد وی نیز با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مشکلاتی داشته است.

به گزارش گروه بین الملل مشرق، جیمز بیکر، وزیر خارجه اسبق آمریکا در دولت «جورج بوش» (پدر) روز یکشنبه در مصاحبه‌ای درباره جنجال‌های ایجاد شده بر سر توهین یک مقام ناشناس آمریکایی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل تلاش کرد این موضوع را کم‌اهمیت جلوه دهد و گفت که خود او هم در دوران مسئولیتش مشکلاتی با نتانیاهو داشته است.

هفته گذشته یک مقام ارشد کاخ سفید که اشاره‌ای به نامش نشده بود نتانیاهو را فردی «بزدل» خوانده بود.

جیمز بیکر البته تصریح کرد که به زبان آوردن چنین اظهاراتی از سوی مقامات آمریکایی تأثیر مثبتی بر روابط تل‌آویو ـ واشنگتن ندارد اما در عین عال خاطرنشان کرد که خود او هم در دوران مسئولیتش درمقام وزیر خارجه آمریکا مشکلات خاص خودش را با نتانیاهو داشته است.

رئیس اسبق دستگاه دیپلماسی آمریکا که با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت‌وگو می‌کرد، افزود: «این مسائل ممکن است گاه به گاه اتفاق بیفتند.همیشه در روابط خارجی کشورها، حتی بین متحدان تنش‌هایی وجود دارند، اما می‌توان بر آنها غلبه کرد.»  

برخی گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از تنش‌هایی در روابط واشنگتن و تل‌آویو هستند. موضع آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران در مذاکرات هسته‌ای جاری بین تهران و کشورهای 1+5 از جمله مهم‌ترین عوامل اختلاف بین روابط واشنگتن ـ تل‌آویو دانسته می‌شود.

اسرائیل که تنها رژیم دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه دانسته می‌شود و از امضای پیمان ان‌پی‌تی امتناع ورزیده خواستار توافقی با ایران در مذاکرات هسته‌ای است که تمامی زیرساخت‌‌های هسته‌ای تهران را نابود کند. 
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس