فرزند یکی از ژنرال‌های مشهور اسرائیلی که از مخالفان این رژیم است، در سخنانی گفت که تحریم محصولات ساخته شده در اراضی اشغالی، همانند تجریه تحریم رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی ابزار مناسبی برای وارد کردن فشار به تل‌آویو است.

به گزارش مشرق، در جریان نشست فعالان صلح و هوادران مردم فلسطین در شهر فایرفاکس ایالت ویرجینیا آمریکا، میکو پلد، فرزند متیاهو پلد که یکی از فرماندهان اصلی اسرائیل در جریان جنگ 6 روزه سال 1967 بوده است در سخنانی با اشاره به سابقه تغییر نگرش وی و خواهرش نسبت به اقدامات اسرائیل و دوری‌گزینی از آن گفت: زمانی که فرزند خواهرم (نورینت) طی یک عملیات انتحاری جان باخت، خواهرم در بیانیه‌ای اعلام کرد که این وضعیت نتیجه سیاست‌های آپارتایدی رژیم صهیونیستی بوده است.

پلد که در سابقه خود ده‌ها سخنرانی در راستای حمایت از صلح داشته است اعلام کرد که وی خواستار یک راه‌حل صلح‌آمیز برای فلسطین اشغالی بدون طرح موسوم به 2 دولت است.

پلد که پیشتر کتاب مشهوری با عنوان "پسر ژنرال: سفر یک اسرائیلی در فلسطین" را نگاشته است، گفت که این کتاب بخشی از تلاش‌های سیاسی وی در برقراری صلح و دفاع از حقوق فلسطینیان است.

وی در سخنان خود گفت: بر اثر فعالیت‌های ضد صهیونیستی در آمریکا، سطح آگاهی و شناخت جوانان و دانشجویان این کشور از مسأله فلسطین همچنین حمایت آن‌ها از فلسطینیان در قیاس با 5 سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

پلد همچنین در پاسخ به سوالی در مورد چرایی تداوم رژیم اسرائیل و حمایت آمریکا از آن علیرغم گسترده فعالیت‌های روشنگرانه گفت: ما بایستی آمریکا و اسرائیل را به عنوان حامیان بی‌نظیر یکدیگر در نظر بگیریم. همچنین در ادامه تلاش‌های خود با به فکر تحریم محصولاتی باشیم که در سرزمین‌های اشغالی فلسطین تولید شده است زیرا این کار موجب افزایش شدید فشارها علیه اسرائیل می‌شود، همانند اتفاقی که برای رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی رخ داد.

وی با اشاره به غزه گفت: با توجه به سطح بالای سواد آموزی (90 درصد)‌ در این منطقه همچنین حضور تعداد بسیاری از معلمان، اساتید دانشگاهی و مهندسان که آماده خدمت‌رسانی هستند، مردم این منطقه تحت محاصره همچنان دچار کمبودها و نقصان‌هایی شدید هستند که از محاصره ناشی شده و در حال حاضر به کمک‌های فوری نیازمندند.

پلد که بنا به گفته خود طی جنگ اخیر ضد غزه در بیت‌المقدس به سر می‌برد شاهد این بوده است که در حالی که اسرائیل هزاران تن از مردم غزه را به خاک و خون کشید، تلویزیون این رژیم با افتخار این جنایات را پخش می‌کرد. به گفته وی  این جنایت با استفاده از تسلیحات آمریکایی و تحت حمایت واشنگتن انجام شده است. در واقع سیاستمداران آمریکایی موافقت خود را با انجام این جنایات اعلام کرده و آن را حق اسرائیل نامیدند.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس