کد خبر 358978
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۳

گزارشی با عنوان «لابی ایران: زنده، فعال و تغییردهنده چهره خاورمیانه» توسط اندیشکده «مرکز سیاست امنیتی» آمریکا منتشر شده و از روابط نزدیک دولت اوباما با یک گروه حامی ایران به نام «شورای ملی ایران-آمریکا» NIAC نیز خبر داده و از این موضوع احساس خطر کرده است.

گروه جنگ نرم مشرق- چندی پیش گزارشی با عنوان «لابی ایران در آمریکا کیست و چقدر پول دریافت می‎‌کند؟» برای نخستین‌بار در مشرق منتشر شد که درباره لابی‌گری‌های غیررسمی وزارت خارجه در سازمان ملل بود. اکنون اما یک اندیشکده آمریکایی با توجه به رشد نفوذ «شورای ملی ایران-آمریکا» در این کشور، این شورا را که در تمام طول عمر خود حافظ منافع آمریکا و اسرائیل در رابطه با جمهوری اسلامی ایران بوده، جزو خطرات امنیت سیاسی این کشور معرفی کرده است. لازم به ذکر است که شورای ملی ایران-آمریکا از افرادی چون تریتا پارسی و بیژن خواجه‌پور تشکیل شده است.

مرکز سیاست امنیتی
Center for Security Policy از اندیشکده‌های آمریکایی، گزارشی درباره لابی ایران در آمریکا منتشر کرده است.

این اندیشکده آمریکایی که به صهیونیست‌ها گرایش دارد، در این گزارش تلاش کرده با اغراق در قدرت، نفوذ و اثربخشی آنچه که لابی‌های حامی ایران در واشنگتن خوانده، دولت اوباما را برای تغییر در نگاه خوش‌بینانه به ایران، تحت فشار قرار دهد.

این گزارش که با عنوان «لابی ایران: زنده، فعال و تغییردهنده چهره خاورمیانه» منتشر شده، دولت اوباما را مهمترین لابی ایران در آمریکا خوانده است.

ادعای اندیشکده آمریکایی درباره لابی قدرتمند ایران در واشنگتن

مرکز سیاست امنیتی اعلام کرده که از همان شروع به کار دولت اوباما در سال 2009 هشدار داده بود که چهره‌های حامی ایران در حال به دست گرفتن مناصب مهم در دولت وی هستند.

در این گزارش به مقاله 29 آگوست 2014 مایکل لدین اشاره شده است. لدین در آن مقاله به نقل از ویلیام میلر سفیر سابق آمریکا در ایران در دوره رژیم پهلوی ادعا کرده بود که اوباما در زمان رقابت‌های انتخاباتی سال 2008 به طور مخفیانه و از طریق میلر به ایران پیام دوستی داده بود. میلر در سال‌های اخیر در کمپین‌های مختلف حمایت از عادی‌سازی روابط ایران و آمریکا حضور داشته است.

مرکز سیاست امنیتی درباره دوران قبل از اوباما نیز ادعا کرده که گزارش موسوم به «برآورد اطلاعات ملی آمریکا» که در سال 2007 درباره برنامه هسته‌ای ایران منتشر شد، با ملاحظات سیاسی و تحت نفوذ حامیان ایران در آمریکا تدوین شده بود. در آن گزارش، نهادهای اطلاعاتی آمریکا تصریح کرده بودند که ایران برنامه ساخت بمب هسته‌ای را از سال 2003 متوقف کرده و دیگر سراغ آن هم نرفته است. این گزارش، اتهامات چندساله علیه ایران درباره تلاش برای دستیابی به بمب هسته‌ای را رد می‌کرد و یکی از مهمترین اسنادی است که ایران در سال‌های اخیر برای رفع اتهامات از خود، به آن استناد کرده است.

مرکز سیاست امنیتی در ادامه با انتقاد از تمایلات دولت اوباما به بهبود روابط با ایران، نوشته است: تعامل‌های دولت اوباما با ایران در سال‌های اخیر در حالی رخ داده که طی همین مدت، ایران به طور جدی توان موشکی و هسته‌ای خود را با هدف ضربه زدن به منافع آمریکا توسعه داده است.

این اندیشکده آمریکایی از روابط نزدیک دولت اوباما با یک گروه حامی ایران به نام «شورای ملی ایران-آمریکا» NIAC نیز خبر داده است. در این گزارش ذکر شده که فیلیپ گوردون هماهنگ‌کننده کاخ سفید در مسائل خاورمیانه، در جلسه شورای ملی ایران-آمریکا که در 27 سپتامبر 2014 برگزار شد، حضور پیدا کرده بود. حضور این مقام آمریکایی در یکی از مهمترین لابی‌های حامی ایران موجب خشم صهیونیست‌ها شده بود.

مرکز سیاست امنیتی مدعی است سخنرانی گوردون در شورای ملی ایران-آمریکا نشان‌دهنده موفقیت عملیات‌های اطلاعاتی ایران برای نفوذ در مقامات دولت اوباما است.

در پایان این گزارش، مرکز سیاست امنیتی به دولت اوباما هشدار داده که با وجود فعالیت فشرده لابی ایران، آمریکا نباید در تداوم دشمنی ایران، تردید کند.

ادعای اندیشکده آمریکایی درباره لابی قدرتمند ایران در واشنگتن
برای دانلود سند روی تصویر کلیک کنید

حال با توجه به دشمنی قدیمی شورای ملی ایران-آمریکا با جمهوری اسلامی ایران و نسبتش با دولت آمریکا و صهیونیست‌ها، این سوال پیش می‌آید که چرا اکنون این اندیشکده آمریکایی اقدام به اعلام خطر درباره نفوذ این شورا در این کشور نموده است!.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • دمو ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    درود بر رزمندگان مشرقی.. هرجا باشید خداوند یارتان
  • عباس ۰۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    لابی ایرانی باهردوحزب دمکرات وجمهوریخواه درارتباط باشند.
  • بو عجب ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    همه اين قصه ها را گفتي كه بگي اينها امريكائي !!! هستند و چرا اسرائيلي ها با اين شورا مخالف شدند ؟‌ خوب ميخواستي استراليائي يا سنگاپوري باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس