کد خبر 358575
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۵۷

ظاهرا رئیس جمهور محترم در مقایسه میان رأی مردم به ریاست جمهوری ایشان و رأی همان مردم به نمایندگان خویش در مجلس شورای اسلامی با یک خطای محاسباتی روبرو هستند و به گونه‌ای در این‌باره سخن می‌گویند که انگار فقط رأی مردم به رئیس‌جمهور محترم را می‌توان «رای» و «نظر» ملت تلقی کرد!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی به نقد موضع گیری توئیتری رئیس جمهور پرداخت و نوشت: دیروز، بعد از آن که نمایندگان مردم با اکثریت قاطع آراء‌خویش از دادن رای اعتماد به آقای دکتر نیلی احمدآبادی وزیر پیشنهادی علوم خودداری کردند، آقای دکتر روحانی رئیس‌جمهور محترم کشورمان در صفحه «توئیتر» خود با اشاره به این رای عدم اعتماد نوشت «افکار عمومی قضاوت خواهد کرد، افکار عمومی ملت ما نه فاصله را می‌پسندد و نه خدای ناکرده لجبازی را می‌پسندد»!
گلایه رئیس‌جمهور از نمایندگان مردم و متهم کردن آنان به «لجبازی»! اگر چه با ادعای قانون‌گرایی ایشان همخوانی ندارد و به اتهامات ناروای مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور شبیه است که نمایندگان مخالف وزیر پیشنهادی را به «باج‌خواهی»! متهم کرده بود و از این روی درخور ملامت جدی است ولی این وجیزه در پی اشاره به نکته دیگری است که متاسفانه طی یک سال و چند ماه اخیر، بارها از سوی آقای دکتر روحانی و برخی از اطرافیان ایشان مطرح شده و از نگاه - با عرض پوزش- غیرمنطقی جناب رئیس‌جمهور در مقایسه میان جایگاه خود و جایگاه مجلس شورای اسلامی حکایت می‌کند و در این باره گفتنی است که؛
1- آقای دکتر روحانی از قضاوت افکار عمومی نسبت به رای عدم اعتماد دیروز مجلس به وزیر پیشنهادی ایشان سخن می‌گوید و این در حالی است که رای عدم اعتماد اکثریت قاطع نمایندگان مردم به وزیر پیشنهادی ترجمان غیرقابل تردید «قضاوت افکار عمومی ملت» است. مگر نمایندگان مجلس، برخاسته از رای مردم و نماینده آنها نیستند؟! بنابراین مفهوم عدم رای اعتماد آنان به وزیر موردنظر آقای روحانی به معنای آن است که اکثریت قاطع ملت در این مورد با نظر رئیس‌جمهور محترم موافق نبوده‌اند.
2- مجلس آنگونه که حضرت امام راحل(ره) به حکمت فرموده‌اند و آقای روحانی نیز بارها بر آن تاکید داشته‌اند «درراس امور است» و این جایگاه از آنجاست که به قول حضرت امام(ره) «مجلس عصاره فضیلت‌های ملت» و برخاسته از رای و نظر مردم است. از این زاویه نیز، رای عدم اعتماد دیروز نمایندگان به وزیر پیشنهادی، همان «قضاوت افکار عمومی» است که آقای رئیس‌جمهور خواستار آن بوده و هستند.
3- دیروز آقای روحانی در جلسه هیئت دولت تاکید کرده‌اند که «به حق قانونی مجلس احترام می‌گذاریم» و اگر این  احترام به مفهوم احترام به خواست ملت نباشد که اهمیتی ندارد! و اگر هست- که به یقین هست و منظور آقای رئیس‌جمهور نیز همین است- ایشان از «قضاوت افکار عمومی» باخبرند و دیگر نیازی به نوشته یاد شده در صفحه توئیتر نبوده و نیست.
4- ظاهرا رئیس جمهور محترم در مقایسه میان رأی مردم به ریاست جمهوری ایشان و رأی همان مردم به نمایندگان خویش در مجلس شورای اسلامی با یک خطای محاسباتی روبرو هستند و به گونه‌ای در این‌باره سخن می‌گویند که انگار فقط رأی مردم به رئیس‌جمهور  محترم را می‌توان «رای» و «نظر» ملت تلقی کرد! و توجه ندارند که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیز با رای همان مردم انتخاب شده و به خانه ملت رفته‌اند. و اگر تفاوتی میان این دو نوع رای قائل باشیم- که معمولا نباید باشیم- این تفاوت احتمالی را می‌توان به طور منطقی، اینگونه توضیح داده و تشریح کرد که حوزه انتخابیه یک نماینده مجلس از حوزه انتخابیه ریاست‌جمهوری بسیار محدودتر است بنابراین بدیهی است که رأی مردم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقایسه با رأی آنان به رئیس جمهور از دقت به مراتب بیشتری برخوردار است، چرا که در حوزه محدود نمایندگی مجلس، فرصت و زمینه بیشتری برای شناخت نامزدها وجود دارد و این زمینه در حوزه گسترده انتخابات ریاست جمهوری که در سطح و پهنه کشور برگزار می‌شود بسیار کمتر خواهد بود و هست.
و از سوی دیگر و به همان علت پیش گفته، یعنی محدود بودن حوزه انتخابیه نمایندگان مجلس نسبت به حوزه انتخابیه ریاست جمهوری، مردم شناخت دقیق‌تر و بیشتری از نامزدهای حاضر در صحنه دارند و از این روی می‌توانند با ضریب اطمینان و اعتماد بیشتری درباره «واقعی» یا «نمایشی» بودن شعارهای انتخاباتی نامزدها قضاوت کرده و میزان انطباق این شعارها با واقعیت را ارزیابی کنند. اما در انتخابات ریاست جمهوری به علت گستره حوزه انتخابیه، زمینه این ارزیابی با همان دقتی که در انتخابات نمایندگان مجلس می‌توان انتظار داشت، وجود ندارد و به همین دلیل کم نیستند مواردی که انتظار مردم از رئیس‌جمهوری که انتخاب کرده‌اند با آنچه در شعارهای انتخاباتی از وی شنیده‌اند متفاوت بوده است و...
و بالاخره، با توجه به موارد فوق اگر میان رأی مردم به نمایندگان مجلس با رأی همان مردم به رئیس جمهور تفاوتی هم وجود داشته باشد، این تفاوت را فقط می‌توان در آن دانست که رای مردم در انتخاب نمایندگان خود برای حضور در خانه ملت، در مقایسه با رای آنان در انتخابات ریاست‌جمهوری، با دقت و شناخت بیشتری به صندوق‌ها ریخته شده است و از این روی- و به روال معمول و منطقی- در قضاوت مردم، رای عدم اعتماد مجلس به وزیر پیشنهادی در مقایسه با نظر دولت محترم در معرفی ایشان، از اعتبار بیشتری برخوردار است و قانون نیز همین گونه قضاوت می‌کند.
5- آقای دکتر روحانی به طور تلویحی- که به تصریح نزدیک است- رای عدم اعتماد به وزیر پیشنهادی ایشان را ناشی از «لجبازی» نمایندگان مخالف دانسته‌اند که در این باره فقط باید پرسید؛ اصرار بر معرفی افرادی با همان خصوصیت وزیر قبلی که از سوی همین مجلس استیضاح و برکنار شده بود و تاکید چندباره بر صلاحیت وی، لجبازی است یا اصرار نمایندگان مردم بر معرفی گزینه‌ای همخوان با نیاز وزارت علوم و...
و اما، بعید نیست منظور رئیس‌جمهور محترم از دخالت‌لجبازی در رای عدم اعتماد دیروز مجلس، اشاره برخی از نمایندگان به لجبازی دولت در معرفی نامزدی مشابه وزیر استیضاح شده قبلی باشد که در این صورت می‌تواند گلایه‌ای از سوی ایشان تلقی شود و نه متهم کردن نمایندگان به لجبازی.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 149
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    عالی مثل همیشه ما شاء الله حاجی حسین
  • سجاد ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    مثل همیشه 20...
  • ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حالا می بینی جناب شریعت مداری با هوش !!!
  • Admin ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    راستی شیشه هامون کثیف شده؛ فردا برم کیهان بخرم!!!
  • ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    باز این شریعمداری اومد حرف بزنه راه رفت.. روحانی در مورد رای مردم به خودش گفته نه نماینده های مجلس
  • علی ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اشتباه نوشتی مگر توییتر فیلتر نیست
  • ازاده ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حق با اقاي روحاني هست هميشه حق با اعتدال هست
  • ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حاج حسین ماشا الله تیرانداز ماهری است از چشم بد در امان باشد انشاالله این رسواگر
  • ناشناس ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا شما رو حفظ کنه
  • mohammad ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    کساییکه منفی دادن مطمئنم این مطلبو نخوندن و از روی لجبازی منفی دادن.
  • داود ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آقای ح ش نظر خودشون را گفتن. ولی دم روحانی گرم با این معرفی مردم خیلی چیزها را فهمیدند.روحانی دست داریم.
  • ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    کار و زندگی نداره که این مرد منتظر یک حرف و حرکت روحانیه تا به قول خودش جواب بده
  • علی ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آقای شریعتمداری از ین پس آقای روحانی حرفها وکارهایش را باجناب عالی هماهنگ نمایید خیلی خوب می شود شما به نظر من خودت را به دکتر معرفی کن برای سلامتی شما همه ما دعا می کنیم زیرا این همه بدبینی غیر عادی ونشانه دورشدن شما از سلامتی می باشد
  • اميد ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    همانطور كه درانتخابات 1392 مردم نشان دادند خواستار اعتدالند جناب روحاني با كانديد كردن آقاي نيلي جهت وزارت علوم خواستند قبل از انتخابات مجلس نقش تندروها را در مجلس نشان دهد كه كاملا موافق بود واگر سي سفراستاني مرفتند و صدها جلسه انتخاباتي حضور براه ميكردند نمي توانست انقدر موافق باشد ؛ حال هر چقدر حاج حسين شريعتمداري بخواهد انكار كند و هرچند آرزوهاي خود را بجاي واقعيت بيان كند در پايان آرزوي سلامتي رهبر عظيم الشان را دارم
  • محسن ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بازم کل کاشتی حاج حسین
  • محسن ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بازم کل کاشتی حاج حسین
  • حسین ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    نمایندگاه مجلس نماینده ی همه ی مردم نیستند برادر حسین همانطور که رییس جمهور منتخب همه ی مردم نیست
  • نیما ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اضافه شود........تویتر خوان ها قاطبه مردم نیستند.
  • مازندرانی ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ماشالا دستکاری ....................
  • عموعلی ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حرف حساب جواب ندارد .آقای روحانی شعار اعتدال دادند.اما اغلب وزرا-معاونین -مشاورین واستانداران و...ازیک جناح است .راستی حذف یارانه ثروتمندان چی شد؟؟
  • mehdi ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    به هر حال دلیل نمی شود که مردم به عملکرد منتخبین خود بعد از انتخاب نظارت نکنند.در مجموع حرف ریاست محترم جمهور صحیح است.کما اینکه خود حاج حسین هنوز دست از نقد عملکرد دوران ریاست جمهور اقایان هاشمی وخاتمی و مجلس اصلاح طلبان بر نداشته وصرف انتخاب افراد را کافی برای صحت انجام هر کاری در زمان وکالت نمی دانند.
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حداقل نقد رو توی روزنامه مینوشتید تا بتونیم باهاش قشنگ شیشه هامون رو پاک کنیم...
  • ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    الان روحانی از خنده روده بر شده.....
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اتفاقا دولت زرنگتر از این حرفهاست. سر مردم را با این چیزها گرم می کند که در جاهای دیگر بی دغدغه کار خودش را بکند.
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    کسی که 95 درصد مردم بش رای ندادن نماینده مردم نیس.در بهترین حالت نماینده مجلسه.کلمه ارزش داره. درست به کار ببرینش. دین ما دین کلمه س
  • هموطن ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بله رای ما به مجلسیان محترم و آقای رییس جمهور الان یک فرق اساسی دارد گرچه در ابتدای کار یکسان بوده است. ما به مجلسیان با صداقت رای دادیم ولی الان با موضوع بورسیه ها و روتد اجرای استیضاح ها متوجه شدیم که برای حفظ امانت ما دقت کافی نشده است. آقای روحانی را فردی تلاشگر و متعهد به قول هایشان دیده ایم؛ گرچه در بسیاری از تلاش ها با سنگ اندازای و کارشکنی سیاست پیشگان مواجه بوده اند و در نتیجه کند عمل شده است. پیشنهاد میشود اگر خیر و صلاح مملکت و انقلاب را میخواهید این لج بازی ها را خاتمه دهید. آقای روحانی در ابتدای کار ۸ ساله خود هستند و نمیتوان ایشان را حذف کرد پس مجلس محترم با جلو انداختن انتخابات که چیزی از آن باقی نمانده است این اختلافات را خاتمه داده و انتخابات زود هنگام برگزار کنند و دوباره انتخاب شوند و دل بزرگان کشور و ملت صلح طلب و خدا جوی ایران اسلامی را شاد کنند. ما میدانیم که خواسته ما را اجابت خواهند فرمود.
  • یونس ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اگر اقای روحانی قردی اعتدال گرا ست چرا اکثر کابینه و مشاورین ایشونو یاران اصلاح طلب و ه.ر هستند
  • ناشناس ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    معرفی عناصر فعال فتنه 88 از سوی رئیس جمهور برای وزارت علوم لجبازی و دهن کجی به مجلس و مردم تلقی خواهد شد.
  • ناشناس ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • ناشناس ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حاج حسین مچکریمممممم.
  • ناشناس ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    مجلس در راس امور است و نظر نمایندگان منتخب ملت نظر مردم محسوب میشود و امیدواریم که جناب رئیس جمهور به رای مردم احترام بگذارند.
  • یک هموطن ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    در دولت قبلی که علنا می گفت این قانون مجلس به صلاح نیست و اجرا نمی کرد، کجا بود این جناب!؟ در اون زمان معنای لجبازی رو نمی دونستند شاید!!
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آقای روحانی گفتند دولت اهل لجبازی نیست این رو در جواب نمایندگانی گفتند که عنوان میکردند دولت با معرفی نیلی دنبال لجبازیست آقای شریعتمداری هم بهتر است بدون تعقل به این راحتی دست به قلم نشوند
  • فدایی روحانی ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    جناب شریعتمداری هر چه باشد فردای توافق 3 آذر روزنامه های کیهان و وطن امروز را میخرم از هر دوتاش برای شیشه پاک کنی ماشین و خونه ام استفاده میکنم!
  • ناشناس ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ما که از روزنامه آرمان و شرق برای پاک کردن شیشه استفاده میکنیم خیلی هم شیشه ها خوب تمیز میشوند.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    سیاست روز هم خوب شیشه پاک میکنه علاوه بر ایندو
  • حسین ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    شما بهتره فدایی امام زمانت باشی نه روحانیی
  • صدرا ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بیچاره با پاک کردن مسئله چیزی حل نمی شود
  • چوبین ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آقای شریعتمداری یعنی امکان نداره شما یا همفکرانتان یک بار هم اشتباه کنید .همیشه حق با شماست ودیگران اشتباه می کنند
  • صدرا ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ضمنا بهتره شما یه چیزی بخری عقلت رو باهاش پاک کنی !!!!
  • 888 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    شما میتونید فردای توافق 3 آذر با فلزات اسقاطی سانترفیوژها که تو توافق 3 آذر دولت محترم به باد خواهد داد ،خیلی کارها بکنی حتی میتونی به کسانی که ضایعات آهن میخرن بفروشیشون پول خوبیم گیرت میاد!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    این حاج حسین هم دیوانه شده..یکی نیست بگه آخه تو چیکاره این مملکتی که رییس جمهور یک ملت رو میخوای تحقیر کنی...آخه چه پخی هستی تو :)
  • فضول باشی ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    از آفتابه یزد هم میشه ماشین شست و هم .......
  • ناشناس ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    درود بر حاج حسین بازهم مثل همیشه مستدل و منطقی .
  • ناشناس ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حاج حسین زنده و پاینده باشی انشاءالله .
  • ناشناس ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حاج حسین دوستت داریم .
  • سلمان ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    برای من و تو آره برای بزرگان نه
  • ناشناس ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    دكتر روحاني عزيز هرچي هم كه نوشته باشه واقعيت را گفته ،دوستش داريم وحمايتش ميكنيم تا كور شود هرآنكه نتواند ديد
  • سلمان ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    تازه پا هم داریم ، خوب بگو دوست داریم
  • سعید ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    سر راه چندتا شرق و اعتماد بگیر کفشای منم گلی شده
  • ناشناس ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حاج حسین اجرت با امام حسین (ع)
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آخه چون محتواسش مشخصه مثل همیه نیاز نیست وقت تلف کنی،........
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بله چقدر هم اعتداله!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    افسادطلبها در سايتهاشون نظرات مخالف رو منتشر نمي كنن مشرق تو هم بايد همين كار رو بكني
  • درویش ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آدم شیشه هاش کثیف باشه ولی کرش نه زنده باد مخالف من
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    لابد آن همه بدبینی غیر عادی و موذیانه رسانه های زنجیره ای تندرو نشانه سلامتی می باشد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    خدا شفا بده خودت می بری و می دوزی البته دولت کارهای مهمتری بر دوش دارد و اینها نشانه.....................
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    جناب مگر "صرف انتخاب افراد را کافی برای صحت انجام هر کاری در زمان وکالت می دانید"؟ زمان احمدی نژاد هم میگفتید؟؟!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اگر اسمش زرنگیه در مواجهه با 5+1 زرنگ باشه نه با مردم خودش!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    مشرق وقاحت و قباحت از متن این ناشناس بی ادب و فرهنگ فوران میکنه لطف کن وپیام این عنصر سوخته رو حذف کن !!!
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    از افاضاتتان محظوظ شدیمممممممممممممم
  • مشدی ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    آقای ناشناس نمایندگان مجلس حاصل صد در صد رای مردمندو آقای روحانی حاصل نیم درصد بیشتر از نصف مردم که اکثر آنها هم به خاطر فشار اقتصادی رای دادند که الان با شیب ملایم جوابشان را گرفته اند و در قضیه انصراف از یارانه جواب آقای روحانی را دادند
  • سیستانی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    انچه درتریبونهای رسمی وحاشیه ای علیه مجلس پخش میشود،درحقیقت اتش تهیه انتخابات دوراتی مجلس است!خواهیددیدکه عده اه ی درزمان انتخابات به مردم چنین القاخواهندکردکه نماینده درخط روحانی بایدبه مجلس برودتاهرکس وهرموضوعی راکه اصلاحات مدنظرداشت،تحقیق نشده تصویب گردد!
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    جنابعالی در آن زمان با روزنامه و مطالعه بیگانه بودید!!!!!!!!!!
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اقایون که نمیاند نان خودشون را اجر کنند
  • ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ابرا بریز انجا که حسابی سوختی
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    رو اب بخند
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بی ادبِ فاشیست
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    داداش مگه میخواهی ماشینت را نجس کنی که با افتابه یزد و ارمان و شرق و اعتماد و سایر مزخرف نامه ها ماشینت را میشوری؟
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    همان بهتر که تو یک پخی هستی
  • شهاب ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    تفرقه بینداز و ...
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    با کیهان می تونی ذهنت رو هم از گرد و غبار برهانی تا حقایق رو ببینی.
  • ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    خب کسی از شما بیشتر از این انتظار نداره راحت باش!
  • شهاب ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    تفرقه بینداز و ...
  • محمد ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    خیلی چیزها برای بعضی ها حلال وبرای مردم حرام است یکیش هم توئیتر
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    از طرف مردم حرف نزنید من یکی به خاطر حمایت خاتمی به روحانی رای دادم.
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    مشکلِ دیدت در کثیفی شیشه های فضای محقّر ماشین و خونه ات نیست. رو سينه را چون سينه ها هفت آب شوی از کينه ها، وآنگه بنوش کیهان را تا دُر شوی بی کینه ها
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    انصافا خودت فهمیدی چی نوشتی؟
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    یعنی منظورت پرونده م ه هست؟ خخ
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    محمد من این مطلب رو خوندم و با اگاهی منفی دادم بهتره فکر نکنید طرف مقابل حرفی برای گفتن نداره ... شما متاسفانه به مونولوگ علاقه دارید همین
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    الان دوتا سوال مهم اول اینکه شما ازتعهد به قولهاشونو کجا دیدید؟ به ما هم نشون بدید یکی از اون قولایی که دم انتخابات دادن ولی کوووو؟ دوم اینکه شما از کجا دراوردی هشت ساله!؟ مگه شما جای بقیه ملت هم رای میدی؟ یا اینکه نکنه برنامه ای در راه هست و بقیه بیخبر!؟
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بازم این شریعتمداری اومد به حرف زدن، تو چکاره ای؟ حرفات هم پشیزی ارزش نداره.
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    خوشگله، روحانی به نماینده های مجلس گفته بود! دیگه خیلی بده که ادم اینو ندونه. خوبه عدم بدون تعقل دست به قثلم نشه!!!
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    کاش حداقل اسم خودتو درست مینوشتی مابقی خصوصا اون اخرش که هیچ
  • ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    مگه موفق نیود پس چرا گریه میکنی گوگولم
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    وای خدای من برخی ها چقدر بی سوادن شنگول جان منبع مشرق هم کیهانه
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    پ تو چرا عصبانی هستی؟!
  • رضا ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اکثر مردم ما سیاسی نیستن و موقع انتخابات ریاست جمهوری هم براساس احساسات و هیجان رای میدن اما تو انتخابات مجلس رای دهنده های غیر گفتمانی کمتره و طبیعیه که درصد شرکت هم کمتره اما درعوض انتخابات دقیق تری برگزار میشه
  • داوود ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    این گونه اظهار نظر درست نیست اونجایی که به نظر شما در این یاداشت درست نیست را نقد کن و دلیل بیاور که منطقی نیست
  • داوود ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    لاتینی جون پولت را خرج نکن آدرس بده من هروز چندین روزنامه زنجیره ای مجانی مندازند توی خونمون رو برات بفرستم
  • داوود ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    در انتخابات 92 هم مردم و هم خود اصلاح طلب ها فهمیدند رای ندارند به همین جهت عارف را به زور کشوندند تواوت
  • شادی ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حتما ادعای اعتدال هم داری با این نظرت حسین آقا
  • ریاستی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    از بس هر روز موفق تر از دیروز هستیم دارم ریسه میرم
  • ریاستی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ریسس جمهور محترم دست منتقد را میبوسند .البته خودشان فرمودند.
  • ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    خودت چه پخی هستی،شماها همتون مثل هم بی ادبین
  • صدرا ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    هموطن جان بورسیه ها که آبروریزی دولت بود که ادعا کرد 3772 نفر الکی بورسیه شده اند و چون فرجی دانا قصد برخورد داشت استیضاح شد بعد معلوم شدکه دروغ بوده تنها 36 نفر انهم به علت عدم ارئه مدارک و چیزهای جزیی بورسه آنها مشکل دارد خلاصه همه چیز دروغ بود و بیخودی آبروی چندین هزار نفر از خانواده این نخبه ها به علت بازی های سیاسی این دولت بر باد رفت جنابعالی هم فکر ی کردی کاربران حالیشون نیست با دروغ پردازی بورسیه ها را مطرح کردی
  • صادق ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    خب روحانی که میگه من کارم درسته و اعتدال توی ژن من و دارو دسته ام نهادینه شده به مجلس احترام بذاره با اعتدال اعتدال گفتن میانه روی زائیده نمیشه
  • شادی ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    دوصد گفته چون نیم کردار نیست به عمل کار برآید به سخنرانی نیست
  • کریم شیره ای ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    فدایی جون درشت نیشت کشی فدایی روحانی باشه بعد بره روژنامه بخره و شیشه ماشین و خونه خودشو پاک کنه تو باید میگفتی روژنامه میخرم میرم شیشه ماشین و خونه روحانی قربونش بشم انشاالآن را تمیژمیکنم فدایی الکی که نیشتی
  • سوفیا لوره ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ناشناس ! الآن خاتمی و رفسنجانی و احمدی نژاد جه کاره مملکت هستند ؟ روحانی هم چند ماه دیگه مثل همین ها میشه سابق حاج حسین باز خواهد ماند و تیری خواهد بود بر چشمان صهیونست جهانی و کلان سرمایه داران دزد و سیاسیون دغل باز
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حيف وقت نيست حرفاي اينو بخوني
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اتفاقا با کاغذهای باکیفیت و گرون روزنامه های افسادطلب که پولش اصلا و ابدا از بیت الحال تامین نشده بهتر میتونی شیشه پاک کنی جناب شیشه شور
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    لابد به ریش امثال تو میخنده که ندونسته راه افتادین دنبالش
  • ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    جناب هموطن فرمایش بفرمایید دوستان افسادطلبتون مجلس رو به توپ ببندن
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    لابد فکر کرده مثبت در منفی میشه مثبت
  • ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ماشالا ادبیات اعتدال!!!!!!!!
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    اشتباه مثبت شد
  • ناشناس ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    هر چند می دونم درج نمی کنید ولی بدونید منظور آقای روحانی قضاوت مردم در اسفند 94 می باشد که بعید می دونم شما متوجه نشده باشید.
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    همون بهتر که گوسفندانی فدا شوند
  • erfan ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    جناب شریعتمداری بزرگوار این نکته هم یادتون نره که این مجلس رو مردمی انتخاب کردن به جناب احمدی نژاد رای دادن. شما منتظر باش دور جدید انتخابات مجلس ثابت میشه که مردم چه نماینده ای رو انتخاب میکنن
  • محسن ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    احسن
  • افشین تهران ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    سخن منطقی جواب منطقی را طلب میکند.چرا وقتی کم میارید شروع به توهین میکنید.
  • افشین تهران ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    این نوع جدید اعتدال هست.ما چون بی سواد و فاقد شناسنامه هستیم با انواع جدید اعتدال اشنایی نداریم.
  • افشین تهران ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ناشناس 12.54منظور این دوست عزیز از مردم فتنه کران نبودند شما به دل نگیرید.
  • افشین تهران ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ایشان در انزمان هم انتقادات منطقی خود را میگفتند اما شما مثل اینکه تازه با رسانه و روزنامه اشنا شدید و در ضمن دولت قبل تمام شد تاکی میخواهید ناتوانی این دولت را با گناهکار نشان دادن دولت قبل بپوشانید.کسیکه از اعتدال میگوید باید به ان عمل کند والا گوش مردم از شعار های قشنگ پر هست.
  • افشین تهران ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    در منطق کم اوردی ؟
  • افشین تهران ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بی ادبی و بیشعوری از کلمه کلمه این کامنت میباره و خدا رو شکر که ما بیسوادیم.اینها باسوادن مردم ببینن.
  • افشین تهران ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    بکن تا صبح دولتت بدمد.منطق شما و دارو دسته شنسنامه دارتان در همین حد هست.
  • افشین تهران ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    ببینید این جماعت از اعتدال دارن حرف میزنن.کسانیکه در شنیدن انتقاد هم ضعیف هستن دم از اعتدال میزنن.
  • افشین تهران ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
    0 0
    حاج حسین ادامه بده و از فحاشیهای این جماعت خود بین حراس نداشته باش.اگر سخنت غیر از حق بود این جماعت اینگونه بی منطق جواب نمیدادند.رای اعتماد و استیضاح حق مجلس هست و حق مردم.وای به روزیکه مجلس و دولت در یک سو قرار بگیرند انوقت هست که دیگر باید بعد نظارتی مجلس را هیچ حساب کرد و میشود حاصل ان کرسنت و استات ویل و ......
  • ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    من نخوندم فقط یکی بگه جورج سورس اومده بود توش یا نه؟
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    خب کسی به دوستش گیر نمیده به مخالفش گیر میده
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    وقتی خودش میگه دروغه نمیشه گفت واقعا قصدش چی بوده
  • ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    مثل دو تا بچه به جون هم افتادید.واقعانکه
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    کسی که جواب بی ادب و با بی ادبی میده خودشم بی ادبه
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    البته منتقدان خارحیشون رو داخلی ها همه بیسواد و بی شناسنامه هس وباید برن حهنم!!
  • فرامرز تکش ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    به عنوان یک ایرانی‌ از خدمات قهرمان و سردار مبارز جناب آقای حسین شریعتمداری تشکر می‌کنم ارزش خدمات این مرد راه رو حق و این خادم انقلاب آنقدر عظیم است که هیچ بیانی‌ گویای آن نمی‌تواند باشد خدا نگهدارش باد فرامرز تکش
  • ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    اينه تمام نماي انقلاب اسلامي هستند .
  • سجاد ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    شریعتمداری خاری در چشم فتنه و طرفداران به ظاهر معتدل فتنه. خدا حفظ اش کنه.
  • پاشاه ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام شما فرموده بودید به حرفهای درست جواب میدید اما جناب اقای دکتر روحانی عزیز رئیس جمهور محترم سئوال کردم چرا اقای ال اسحاق را که مدیری لایق هستند انتخاب نکردید جواب ندادید
  • امیر ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    همه باید از این اقای خاص مطبوعات بترسن همش باهمه درگیره
  • مجنون ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    روحاني : هواي امروز چقدر خوب است شريعتمداري : اينکه گفته ميشود هوا امروز خوب است يعني هواي ديروز نعوذ بالله بد بوده و خود بدعتي ديگر است هواي ديروز بعد بوده خود ناشکري از از درگاه الهي است رئيس جمهوري که از درگاه الهي ناشکري کند که کفران نعمت کرده کسي که کفران نعمت کند کافر است و خود مستحق مجازات است چه در اين دنيا چه در دنياي آخرت مجازات او در اين دنيا اعدام است بازم ببندم يا در همين حد بسته
  • بهار ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    شمو راحت باش. ببند. اگه حرف حساب داری جوابشو بده.. حرفش حسابه دیگه..
  • ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
    0 0
    ادم مجنون اسمش رو خودشه خداوند شفا دهد
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    شاگرد اگر نمره 20 بگیره میگه :"بیست گرفتم" . اگه نمره ی صفر بگیره ، میگه "معلم بمن صفر داد". اگه توی انتخابات مثل 88 رای نیارن ، میگن "تقلب شده" و اگه مثل92 رای بیارن میگن " پیام ملت را بشنوید" . وجدانا" خودتون قضاوت کنید !
  • احمد ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    برادر ارجمند ضمن تایید نظر شما ، "هراس " صحیح می باشد. دوستت دارم افشین جان
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    احسنت شریعتمداری
  • شهاب ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    مشدی عزیز کاش کمی مطالعه میکردی نمایندگان مجلس فقط از شهر حوزشون رای میارن نه از کل ملت ایران-و نسبت به بالاتر بودن رای انتخاب میشن وممکنه ده درصد آرا رو آورده باشن اونم از شهرشون مثلا صدهزار نفر
  • شمس ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    وا اسفا..................
  • ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    آن را که حساب پاک است ......
  • ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    احسنت داداش خودتو ناراحت نکن اینا همینن! الکی میگه عصبانی نیستم ولی حرف زدنش پر از نفرته. مرگ بر منافق مرگ بر ضد ولایت فقیه هزاران مدل از اینا تو کربلا با همین استدلالات سبزی آبکیشون رفتن تو سپاه یزید.
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    واقعا باعث تاسف است مجنون استدالالت هم مثل نامت ميمونه
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    حرف حساب جواب نداره
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    فعلا كه تا اسفند سال اينده تقريبا هيجده ماه ديگه مونده .صحبت از حال بفرماييد
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    يك جمله به اين مخالفين كه اينجا نظر گذاشتند و بعضا ناسزا هم گفتن ميگم اونهم اينه كه اگر كسي روزنامه كيهان نميخونه ، و به حرفهاي شريعتمداري ارزش قائل نيست شما چرا انقدر از اين صحبتها عصباني شديد ؟؟؟
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    يك جمله به اين مخالفين كه اينجا نظر گذاشتند و بعضا ناسزا هم گفتن ميگم اونهم اينه كه اگر كسي روزنامه كيهان نميخونه ، و به حرفهاي شريعتمداري ارزش قائل نيست شما چرا انقدر از اين صحبتها عصباني شديد ؟؟؟
  • معتدل ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    درود بر روحانی عزیز
  • محمد صادق ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    0 0
    خب من سر یه توافقی بی سواتم و دوستش ندارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس