در طول حیات دانشگاه تهران از سال 1312 تاکنون سابقه نداشته است که این دانشگاه با سرپرست اداره شود و فقط در وزارت علوم دولت یازدهم این اتفاق افتاده و هنوز هم دانشگاه تهران با سرپرست اداره می‌شود!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان از نقشه جدید افراطیون برای دانشگاه ها پرده برداشت و نوشت:1- شاید جناب دکتر روحانی، آنچه را در این نوشته آمده است، «تلخ» تلقی کنند و بعید نیست ابرو در هم کشیده و زبان به گلایه بگشایند ولی «تلخی» اگر از «دارو» باشد، نوشیدنش شیرین است و از آن چاره نیست.
شواهد فراوانی در دست است که نشان می‌دهد، برخی از همراهان - بخوانید ناهمراه- رئیس جمهور محترم، وزارت علوم و آموزش عالی را «بی‌ثبات» و دانشگاه‌ها را «آشفته» می‌پسندند و شاید تعجب‌آور باشد، اما واقعیت دارد و رخدادهای یکسال و چند ماه اخیر حاکی از آن است که این جماعت کم‌شمار و سایه‌نشین، افرادی را برای تصدی پست حساس وزارت علوم به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنند تا از سوی ایشان به مجلس معرفی شود، که از رأی عدم اعتماد مجلس به آنها اطمینان کامل داشته باشند و چنانچه توانست با «وعده» و «وعید» نظر موافق نمایندگان را جلب کرده و بر کرسی وزارت علوم تکیه بزند، از اینکه وعده‌ها و تعهدات خود را نادیده گرفته و آنچه را سایه‌نشینان دیکته می‌کنند به اجراء درآورد، امتناعی نداشته باشد. به بیان دیگر، جماعت مورد اشاره برای وزارت علوم، «وزیر» نمی‌خواهند، بلکه به دنبال و «رو»!  هستند، یعنی کسی در کسوت ظاهری «وزیر» و یا به عنوان «سرپرست» که فقط نمای بیرونی و «روکار» وزارت باشد و تصمیم‌سازی‌ها و سیاست‌پردازی‌ها کماکان در اختیار سایه‌نشین‌هایی قرار گیرد که زیر این پوشش جای گرفته‌اند و در عمل «وزیر» واقعی! هستند.
گفتنی است سایه‌نشین‌های مورد اشاره که برخی از آنان به حضور در فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 آلوده‌اند، حتی از رئیس جمهور نیز با عنوان یک پوشش ظاهری برای فعالیت‌های پنهان و غیرقانونی خود یاد می‌کنند تا آنجا که با وقاحت و به صراحت اعلام می‌کنند دولت روحانی «رحم اجاره‌ای»! اصلاح‌طلبان است! یعنی تنها رسالتی که برای دولت ایشان قائل هستند این که «نطفه نامشروع» مدعیان اصلاحات را در خود جای داده و بپروراند!... و بدیهی است، این نطفه با توجه به بصیرت مثال زدنی مردم که حماسه عظیم 9 دی فقط یک نمونه از تجلی آن است، قبل از تولد سِقط خواهد شد.
2- باید به این نکته نیز توجه داشت که سایه‌نشین‌های یاد شده، بهره‌گیری از وزیر پوششی را در وزارت آقای دکتر فرجی‌دانا تجربه کرده‌اند ولی استیضاح و عزل ایشان به آنها آموخته است که فعالیت‌های غیرقانونی با هدف تنش‌آفرینی در سایه «وزیر پوششی»! می‌تواند وزیر علوم را برای بازخواست به خانه ملت بکشاند و در نهایت وی را با استیضاح و عزل روبرو کند. از این روی، برای جماعت مورد اشاره، تصدی وزارت علوم از سوی «سرپرست» مطلوب‌تر است، زیرا در دوران تصدی سرپرست می‌توانند اهداف خود را با خاطر آسوده‌تری دنبال کنند. چرا که می‌دانند «سرپرست» برای توضیح درباره عملکرد خود به مجلس احضار نمی‌شود. بلکه اگر نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد سرپرست وزارت ابهامات و پرسش‌هایی داشته باشند، باید رئیس جمهور را که مسئولیت اصلی وزارتخانه در دوران حضور سرپرست را برعهده دارد، به مجلس احضار کنند و... سایه‌نشین‌ها مطمئن هستند نمایندگان مجلس به دلیل برخی از ملاحظات که منطقی و مصلحت‌جویانه نیز هست از احضار رئیس جمهور به مجلس خودداری می‌کنند. از این روی با جرأت می‌توان گفت اگر قانون اساسی حداکثر سرپرستی وزارتخانه‌ها را 3ماه تعیین نکرده بود، جماعت یاد شده راه و روشی را برمی‌گزیدند که وزارت علوم برای تمامی دوران باقیمانده از عمر دولت محترم با سرپرست اداره شود! برای پی بردن به صحت و درستی برداشت فوق می‌توانید به گستره و حجم گسترده تغییرات وزارت علوم در دوران سرپرستی آقای توفیقی بعد از رأی عدم اعتماد مجلس به آقای میلی منفرد و تغییرات و تصمیم‌های سؤال‌برانگیز فراوان در دوران سرپرستی آقای نجفی بعد از استیضاح و برکناری آقای فرجی دانا مراجعه کنید و یا تغییرات و تحولات بعضاً سؤال‌برانگیز دانشگاه تهران در دوران سرپرستی آقای نیلی احمدآبادی را مرور کنید!
و اما، بعید نیست و شواهدی نیز حکایت از آن دارد که جریان مورد اشاره باز هم برای تصدی وزارت علوم، افرادی را به آقای روحانی پیشنهاد کنند و نهایتاً به مجلس معرفی شوند که از رأی عدم اعتماد نمایندگان به آنها اطمینان داشته باشند! چرا که به دلایل پیش‌گفته، بی‌ثباتی وزارت علوم مطلوب آنان است و معرفی و عدم رأی اعتماد مجلس با چاشنی تبلیغات رسانه‌ای مشترک بیرونی و داخلی می‌تواند در فضای سیاسی کشور تنش‌آفرین باشد که این نیز مطلوب سایه‌نشینان است  حتی اگر به بهای سوءاستفاده از شخصیت وزرای پیشنهاد شده باشد.
3- و اما، اصلی‌ترین نکته سرنوشت‌سازی که مسئولان محترم، نمایندگان ملت و مخصوصاً جناب آقای دکتر روحانی نباید از آن غافل باشند، این که به نظر می‌رسد بحث‌های دامنه‌دار و پر سر و صدای این روزها درباره انتخاب وزیر برای وزارت علوم، ابعاد انحرافی نیز داشته باشد و به بیان دیگر، این بحث‌های پردامنه می‌تواند در نقش «نارنجک‌های دودزا»! و «بمب‌های صوتی»! تدارک شده و به صحنه آمده باشد تا اذهان مخاطبان به ویژه مسئولان دست‌اندرکار و نمایندگان محترم مجلس را از موضوع اصلی که تغییرات بی‌حساب و کتاب و در برخی از موارد، بازگشت افراد ناصالح به مدیریت‌های حساس وزارت علوم است، منحرف کند. گزینش وزیر صالح و متعهد برای آن است که «خط علم» در کشور کند نشده و از شتاب نیفتد و مسئولان دلسوز و متعهد در مسئولیت‌های تعیین کننده به کار گرفته شوند. بنابراین رسیدگی و بررسی صلاحیت برخی- تأکید می‌شود برخی- از افرادی که در دوران سرپرستی آقای دکتر توفیقی، وزارت آقای دکتر فرجی دانا و سپس سرپرستی آقای دکتر نجفی به مسئولیت گمارده شده‌اند و یا تغییر و تحولاتی که در پاره‌ای ازمقررات صورت پذیرفته، ضروری است و نباید از کنار این ماجرا که با سرنوشت آینده وزارت علوم گره‌خورده است، بی‌تفاوت عبور کرد.
4- برای پی بردن به اهمیت آنچه در بند پیشین این یادداشت آمده است اشاره به موارد و نمونه‌های زیر ضروری و هشدار دهنده است.
در دوران وزارت آقای فرجی دانا و سرپرستی آقایان توفیقی و نجفی بر وزارت علوم و نیز سرپرستی آقای نیلی احمدآبادی در دانشگاه تهران؛
✓ همه معاونان وزارت علوم بدون استثناء تغییر کرده‌اند.
✓ همه مدیران وزارتخانه، باز هم بدون استثناء برکنار و با افراد جدیدی جایگزین شده‌اند.
✓  بسیاری از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور - تقریباً نزدیک به تمامی آنها- برکنار شده و برخی دیگر در آستانه برکناری هستند.
✓  تمامی مدیران کل دانشگاه تهران، یعنی بزرگترین و با اهمیت‌ترین دانشگاه کشور عزل شده‌اند.
✓  در طول حیات دانشگاه تهران از سال 1312 تاکنون سابقه نداشته است که این دانشگاه با سرپرست اداره شود و فقط در وزارت علوم دولت یازدهم این اتفاق افتاده و هنوز هم دانشگاه تهران با سرپرست اداره می‌شود! و... که باید پرسید آیا هیچیک از اینهمه رئیس دانشگاه، معاون‌وزیر، مدیران کل و دهها مسئول قبلی دیگر شایستگی نداشته‌اند؟ بر فرض که شماری از آنان با بینش و منش دولت اعتدال همخوان نبوده‌اند! ولی آیا تمامی دانشگاه‌ها و نظام آموزش عالی کشور از نظر دولت یازدهم نامطلوب تلقی شده‌اند؟! اگر چنین است، چرا رئیس جمهور محترم در تبلیغات انتخاباتی خود، آنهمه از دانشگاه‌ها و اساتید و نخبگان مایه می‌گذاشتند؟!
5- و بالاخره در این باره اگرچه گفتنی‌های فراوان دیگری نیز هست ولی وجیزه پیش روی را به همین اندازه بسنده می‌کنیم و باقی به بعد می‌گذاریم که امید است، نیازی به پرداخت بیشتر نباشد ولی در این زمینه، سخنی دلسوزانه با رئیس جمهور محترم در میان است و آن، این که؛ سایه‌نشینان مورد اشاره، به خوبی می‌دانند، در قد و قواره‌ای نیستند که یکی از اصلی‌ترین مراکز نظام اسلامی را به انحراف کشیده و خط علمی پرشتاب کشور و سرنوشت بیش از 4 میلیون دانشجوی این مرز و بوم را به بازی بگیرند. مأموریت آنها تنش‌آفرینی است و در این راه نه فقط کمترین ارادتی به حضرتعالی ندارند بلکه در افق پیش‌روی آنان برای دور دوم دولت شما نیز جایی تعریف نشده است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 100
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 27
  • محمد ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    خدایا شر منافقان را به خودشان برگردان منافقان داخلی بدتر داعشیها هستن درود بر جناب شریعتمداری
  • ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    درود خدا بر حاج حسین که نقشه های شوم اصلاح طلبان منافق و آمریکایی رو برملا میکنه
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    حاج حسین حرف دل دانشجویان را زده
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    خوب این یعنی چاشنی فتنه بعدی هم دانشگاه ها هستند...
  • ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    افراطیوووون؟!!!!! کی به کی میگه افراطی!!!
  • ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    این تعداد عجیب و غریب تغییراتی که انجام دادند واقعا به مردم برخورنده است. این چه وضعیه؟ چرا اینهمه قلع و قمع؟؟ این امل بازیها در کدام کشور دیگری وجود دارد؟
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    آقا نگو این تغییرات امان مردم را بریده!! یاد دوران اصلاحات آدم می افتد که تا آبدارچی عوض میشد چون رایش با آنها فرق داشت. اصلا دولت جواب بدهد چه کسی گقته همه باید مثل شما فکر کنند؟ بیشتر ادامه بدهم منتشر نمیشود همین قدر هم امید که جنابتان سانسور نکنید.
  • ۰۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    کو گوش شنوا اگر دیدی سلام ماراهم برسان جناب شریعتمداری
  • ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    برای رشد سريع علمی بايد وزارت علوم خارج از مسائل سياسی اداره بشه ! چرا با آينده کشور اينطوری رفتار ميشه هر کسی که مياد رو کار هرچی بوده نبوده صاف ميکنه ، هر دو طرف از هم بدتر رفتار ميکنن ، تا کجا سياسی کاری !!؟
  • ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    اسلام همه ما را به پرهیز از پر حرفی توصیه کرده
  • مسلم ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    حرفهای شریعتمداری به اندازه یک ارزن هم ارزش ندارد البته برای انگلیسهیا خیلی ارزش داره .
  • ۰۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    افراطیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لااقل یه اسم دیگه میذاشتید حاج حسین. چون ما میدونیم افراطیون به کی میگن. مثلا میذاشتید فتنه ایون!
  • سید هاشمی ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    خدا رحت کند مرحوم عسگراولادی راجمله زیبای دررابطه شما گفت (استاد قلم)باین قلم اجرشما با ارباب امام حسین(ع)
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    خخخخخخخخ
  • ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    آخرش هم بهونه خوبی دارن که میخواستیم کار کنیم اینا نذاشتن
  • ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    دست پیش رو گرفتن که پس نیفتن!!
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    برو عمو
  • ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    تا وقتی ادامه خواهد داشت همین است
  • سید ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    کو گوش شنوا؟! انسان خواب را میشه بیدار کرد ولی کسی که خودش را به خواب زده ....
  • سید ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    نه در مقابل ظلم و حرف نا حساب. در برابر ظلم باید صحبت کرد طوری که حضرت زهرا خطبه مفصلی را در برابر ظالمین ایراد فرمودند با این که در برابر نامحرمان بود. کم باید حرف زد اما نه در برابر ظلم!
  • فرامرز تکش ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    حقیقتاً حیرت انگیز و تأسف آور است که چگونه ماشین تخریب ... به انهدام حساسترین ارگان حیاتی جامعه بی‌ محابا و بدون ترس مشغول شده و در حالیکه بروشنی می‌بیند که وطن پرستان و پیروان راستین انقلاب در مقابلش قد علم کرده و ایستاده اند بدون کمترین توجهی‌ به کژ راهه مصیبت بار خود ادامه میدهد، وزارت علوم یعنی‌ بستر ساز تحصیلاتی کشور از کودکستان گرفته تا دانشگاه‌های کشور که امروز به برکت انقلاب اسلامی عزیزمان دارای حدود چهار میلیون دانشجوی افتخار آور است قطعاً شاهرگ حیاتی جامعه انقلابی و اسلامی ما است و بمناسبت همین اهمیت و حساسیت است که دلسوزان آگاه و جان بر کف مانند آقای حسین شریعتمداری اینطور "جزّ جگر" میزنند که به انحراف نرویم، باید پرسید که اینگونه "شلم شوروأیی" در ارکان مدیریت و خصوصاً در وزارت علوم که قلب تپنده جامعه است از کجا آمده و از چیست؟ امید وارم دولت محترم توجه فرماید که بقیمت خون پاک بیش از دویست و بیست هزار شهید مقدس و جانفشانی میلیونها وطن پرست با ایمان کشور عزیزمان به این مرتبه بلند رسیده از اینرو بعنوان یکی‌ از افراد این جامعه بقول سهراب سپهری عرض می‌کنم که "آب را گل نکنید" از خداوند منان توفیق ملت بزرگ ایران را مسلت دارم فرامرز تکش
  • فدایی روحانی ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    جناب شریعتمداری اصرار و لجبازی شما که عادت دارید مرتب فتنه فتنه کنید تغجب بر انگیز است! خودتون هم میدانید روحانی کارگر شما نیست که طبق نظر شما عمل کند. به هر حال فردای توافق 3آذر ایران و امریکا روزنامه تان را میخرم برای شیشه پاک کنی استفاده میکنم!
  • محمد ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    خودش تنهايي فكر كرده به اين نتيجه رسيده؟ يا كسي كمكش كرده؟
  • ناشناس ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    حاج حسین فدایی داری .
  • ناشناس ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    حاج حسین دوستت داریم .
  • سعید ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    سلام فرض آقای شریعتمدار در این نوشته ودیگر یادداشت هایشان این است که آقایان معرفی شده همه فتنه گر هستند. بااین فرض البته می شود به توهم پردازی پرداخت وسناریو نوشت .اما واقعا اقای دکتر فرجی دانا فتنه گر بود ؟اخر چه دلیلی دارد که خود رابه خواب زده اید ،حداقل شما وآقای شریعتمداری می دانند که آقای فرجی دانا فتنه گر نبود وآقای نیلی هیچ ارتباطی با اهالی فتنه نداشت . بااین وجود حتی به فرض صحت این ادعا این سناریوی ترسیمی -توهمی آقای شریعتمداری فاقد انسجام معنایی وعملی است ،ایشان توضیح نمی دهد که عدم حضور یک وزیر دریک وزارتخانه چه نتایج مثبتی برای یک دولت دارد ؟واساسا کدام منفعت سیاسی را عاید یک دولت می کند .به نظرم ،قای شریعتمدار موضوع بورسیه ها وآن رسوایی علمی که در دولت ناکارامد احمدی نژاد به بار آمد را می خواهند بپوشانند وگرنه کافیست به محیط دانشگاه سری بزنند وآنگاه برآیند کلی دانشگاه را بررسی کنند وببینند که این سناریو ها فقط در اتاق های ویژه قابل طراحی واجراست وبا واقعیت بسیارفاصله دارد.
  • ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    52005
  • محمدی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    شما به اين بنده هاي خدا بگو اعتدالي . واقعيت چي مي گه
  • مملی ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    برادر حسین آخه قرار نیست هر کی اصلاح طلب است را افراطی خطاب کنید! روحانی باید در جلسه بعدی رای اعتماد حتما دست و پایش را جمع کرده و برای اینکه به نمایندگان ثابت کند در برابر لجاجت شان کم نمیاره از تجربه احمدی نژاد استفاده کرده و سر جلسه رای اعتماد بنای تمسخر نمایندگان را گذاشته و رای چند هزاری فلان نماینده را با رای 19 میلیونی خویش مقایسه نموده و رسما بگوید بر همین اساس مجلس را در راس امور نمی داند!! بعد رو به نمایندها کنه و بگه:حالا که شما اصرار دارید مرتب فتنه فتنه کنید ما هم میخواهیم صلاحیت وزیر را بین دانشجویان و استادان به رفراندوم بگذاریم!
  • صديق ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    برادر جان وزارت علوم چه ربطي به مذاكرات هسته اي داره ؟
  • مح ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    براي مثل مسلمي كه نمي دونه نام نائب امام زمان عاشورا رو داره ، باز هم با بي بصيرتي قضاوت مي كنه... ارزش زماني معلوم مي شود كه معاويه زمان (انگليس ) روي جهل بي دقت ها سرمايه گذاري كنه..
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    الهی زودتر فدا شی تا نظر الکی ندی
  • محمدی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    فداي روحاني بشي ايشالا.3آذر وعده گاه شيطان بزرگه براي منافقين دانشگاه شكن.براي متوقف كنندگان اقتصاد مقاومتي . براي جاده صاف كن هاي تجارت جهاني (استعمار فرانوين) جهت نابود سازي 100 سال آينده ايران و ايراني از هر مرام و مسلكي كه باشد.... ما دلخوش وعده الهي هستيم در اربعين و محرم و صفر كه بواسطه آن بندگان خدا از حيرت گمراهي نجات مي يابند. (ليستنقذ عبادالله من الجهاله و حيرت الضلاله)
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    نکنه تو هم از همون پشت پرده نشیناییییییییییییییییی عمووووووووووووو
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    درهیچجا چون احتمالا همه جا اعتدال نیست و فقط قراره اینجا اعتدال باشه! خوبه معنای اعتدالم فهمیدیم!!
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    کاملا با نظر ناشناس موافقم اسلام همه را به پرهیز از پرحرفی توصیه کرده به احمق نبودن و وطن فروش نبودنم توصیه کرده به خائن و منافق نبودن هم توصیه کرده به دوستی با دوستان و دشمنی با دشمنان هم توصیه کرده حالا دشمنان چه درونی و چه بیرونی! راستی، اسلام به پرحرفی هم توصیه کرده!! آن هم در مقابل خیانت و وطن فروشی
  • ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    خب بهرحال از هرکسی به انداه فهم او انتظار می رود شما راحت باش!
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    فردای توافق ۳ آذر ....!؟!؟!؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخه عزیزم این توافق به جز با وطن فروشی به دست نمیاد و اون موقع که وطن فروشان وطنمان را فروختند حق را به تو می دهم که بخواهی با یک رسانه آزادی خواه و عزتمدار چنین کاری بکنی چون دیگه از آزادی و عزت چیزی نمونده که این روزنامه بخواد بازم ازش دفاع بکنه ....
  • ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    اخه فتنه ایون بذارن فردا باز میگید چرا گذاشتید فتنه ایون! میذاشتید افراطیون!!!!!!!!!!!!!!!!1111 کلا به حرف ادمای دهن بین نگاه کردن هم خطاست!
  • ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    روحانی کارگر شریعتمداری ممکنه نباشه اما کارگره همه ملته نوکره همه ملته وظیفشه که به حرفای ملت توجه کنه، لطف نیست، وظیفشه!!! مسئولی که به نوکری مردم نپردازه (حرف امام خمینی ره)
  • اكبر ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    میخوام بدونم که جناب رئيس جمهور نمیتونه یه نفرمثل دکتر هاشمی که وزیر بهداشت هست ، پیدا کنه که هم به فکر آخرت خودش باشه و هم دنیای ملت ، و وزارت علوم رو بهش بسپره وشر این فتنه‌گران را از سر مردم کم کنه ، یعنی واقعاً قعط الرجال آمده و .....
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    مشرق سانسور نکن! حرف امام خمینی هست که میگه حاک سر سر مسئولی که به نوکری ملت نپردازه حرف امام هم سانسور کردن داره!؟!؟!؟!؟
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    مشرق سانسور نکن! حرف امام خمینی هست که میگه حاک سر سر مسئولی که به نوکری ملت نپردازه حرف امام هم سانسور کردن داره!؟!؟!؟!؟
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    ظاهرا اقای روحانی به دنبال ترمیم کابینه است
  • ناشناس ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    مسلم خدا شفات بده .
  • بردیا ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    با سلام شریعتمداری از کی شده منبع موثق ؟
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    یه دف نشد یه فکری برای اتحاد ملی بکنن این آقایون... انتقاد و مچ گیری که کاری نداره... خود پسند خود را تک میداند و به دیگران تک میدهد..!!!
  • حسن ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    چاپ نکن اما خودت بدون. آدم باید بره بمیره که امثال شریعتمداری بیاد روشنگرش باشه. وای به حال ما.
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    واقعا که
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    دمت گرم بابا اگه اینطوریه که الان امریکا و المان و انگلیس و فرانسه خیلی عقب موندن واس وازارت خونه هاشون وزیر دارن ازین پیشنهادات کاربردی! به اونوریام بده تا از گمراهی دربیان و از ثمره جدید دولت تدبیریون بی بهره نمونن خدایی ناکرده!
  • ناشناس ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    بسيجي بدون هيچ ادعايي ميرفت بدنش صد تيكه ميشد تازه 40 درصد سهميه بهش تعلق گرفت حتي بايد آزمون هم ميداد حالا اين رانت خوارها و فرزندان نماينده ها با كدام جبهه نرفته و جانبازي 100 درصد سهميه استفاده كردن ؟؟؟؟؟ زنده باد حامي حقوق مردم روحاني
  • ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    راستی راستی که از هرچه دانشگاه و شاغلین در آن حال آدم به هم می خورد - چرا این قدر در این بخش باند بازی و پارتی بازی و... فساد زیاد است - آموزش عالی شده محل امن یک عده مفت خور بی مصرف که به جای پرداختن به حل مجهولات با علم - نون دونی عده ای با نخبه های تقلبی شده - یاد سریال و راننده قطاری که در جنگ راه جنوب را طی می کرد و می گفت در کشوری که همه قهرمان هستند دیگه هیچ کس به هم فخر نمی فروشد - حالا خدارا شکر در این کشور مردم از صدقه سری رسانه ها و فضاهای مجازی و... مملو از علوم هستند دیگه این ادا و اطوارها برای کارکنان رده مدیریتی دانشگاهها معنی ندارد لذا قبل از این که علم را از وجهه بیندازند برای حفظ شرف علمی این مکان های مقدس را از و جاهت و جاذبه نیندازند که فردا دیر است/
  • ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    آقای ناشناس مواظب باشد با زنجیر نامرعی اسارت فکرت و مبارزه با بیان(الرحمن علمه البیان) در درون سیاه چاله خود خودت نپوسی اگر به معالج روانشناس مراجعه کنید بهتر است.
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    هخخخ!!!
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    آقای دکتر روحانی چند تا مثل شما فائی داشته باشد نیاز برای دشمنی با یاشان بس است/
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    مملی تو هستی عملی
  • مسعود ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    متاسفم برات آقای شریعمتداری با این تحلیل های من دراوردی
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    چند روز بعد: پرده برداری و نقد شریعتمداری از سیستم کامپیوتر روحانی:آقای روحانی چرا msi؟
  • lمحسن ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    درودبرحاج حسین خودمان
  • ناشناس ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    حاج حسین پاینده باشی .
  • حسین ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    روحانی تاج سر همه ماست.این سایت منحرف رو ببین از 1000نظر اصلاح طلبان 1 نظر رو میزاره. یادش نیست رو حانی پنجاه درصد ارا رو داره. خجالت بکشید که تحمل نظر رو هم ندارد.
  • ناشناس ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    حالا سال 2014 هستیم خدا بخیر کند سال 2020 را و..........با این اوضاع
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • حسن ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    تومطمئنی با فکر اطهار نظر میکنی؟ نچایی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • مدافع ارزشها ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    چرا حزب الله به وزیر بهداشت افرین میگن با اینکه اصلاح طلبه؟ ما فقط عملکرد را میبینیم نه گرایش سیاسی را
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    بازم 1 2 3 4 شروع شد.
  • ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    کدوم دانشجویان؟
  • ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    شواهد بسیاری هست... اسناد زیادی هست ... مدارک فراوانی وجود دارد... کو؟!
  • افشین تهران ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    نه از زیبا کلام و اشنا مشورت گرفته!!!
  • افشین تهران ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    رسوایی بورسیه ها برای این دولت بیشتر هست یا برای دولت قبل؟اصلا این مشاورین و باسودان شناسنامه دار خودشون چظوری دکترا گرفتن؟حتما با دود چراغ خوردن و کارگری در دوران دانشجویی!!!توهم رو شما دارید که سطل اشغال اتیش میزنید.
  • افشین تهران ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    این نظر هست یا چرند؟تا کی میخواهید خودتون رو با دولت قبل مقایسه کنید شماها که باسوادین!!شناسنامه دارین!!چرا به بقیه وزرا نمیگن فتنه ای؟چرا به وزیر بهداشت افرین میگن با اینکه اصلاح طلبه؟
  • افشین تهران ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    حتما قحطی شده.
  • افشین تهران ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    از وقتیکه اشنا شده مشاور ارشد.
  • افشین تهران ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    میخوای مهاجرانی رو از لندن بیاریم برات روشنگری کنه؟
  • افشین تهران ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    زرشک.حتما عوامل کرسنت و استات ویل هم از دوستان حاج حسین هستند؟امثال شما به سهمیه شهدا و جانبازان و رزمندگان هم تا جاییکه یادم میاد اعتراض داشتین حالا چی شده یاد بسیجیان افتادی؟مهمانی گرفتن در کاخ و 5تا 5تا سکه دادن رو هم حتما خانم حاج حسین گرفته نه؟رانت 650میلیون یورویی هم که مال روزنامه کیهان هست نه؟
  • ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    کسی تو رو آدم بحساب میاره جناب؟؟؟؟؟من از روزنامت فقط شیشه ماشینمو تمیز میکنم !!!!!!برو بمیر
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    شریعتمداری یک هموطن است
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    توی این سالها که ما دانشگاه بودیم همه از امثال شما اقای شریعتمداری شاکی بودن! حالا طلبکارم هستید؟
  • یار ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    0 0
    هر اصول گرایی و اصلاح طلبی افراطی نیست ولی نباید از حیله دشمن دورماند.مطمعنا شریعتمداری بعضی وقتها افراطی اما خدایش اطلاعاتش عالیه
  • ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    چشم عالیجناب حتما مواظب باشم با زنجیر نامرعی اسارت فکرم و مبارزه با بیان در سیاه چاله خود خودم نپوسم. الان به کارشناس ادبیات مراجعه کنم بابت نامرئی؟ به مفسر قرآن؟ به کیهان شناس بابت سیاه چاله؟ یا به روانشناس؟ قربانت عزیز. معذرت خواهی میکنم متن شما نمونه ایی از پر حرفیه. یعنی یه چیزی میخوای بگی اما همه چی و درگیر میکنی. سخن من هم از روی بی احترامی به عنوان حرف زیادی زدن نبود. منظور حرف های تکرای کافیه. یه تذکر بدهند تمام. همون حرفهای مجلس موقع رای اعتماد به نیلی تکرار شده. اسرائیل و آمریکا از خداشونه ما بزنیم تو سر هم تا بجایی نرسیم. باید فکر حل مشکلات بود و راهکار دادن نه گمانه زنی.وقت تنگ است برادر.یک ساعت فکر در قدرت آفرینش به از هفتاد سال عبادت بی هدف.والسلام
  • Admin ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    افراطیون؟؟؟؟!!! یعنی نقشه ی شریعتمداری برای دانشگاه ها؟؟؟ من که افراطی تر از خود شریعتمداری نمی شناسم!!!
  • ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    آقای مملی رسوبات تفکر شاهی ضد پارلمان در مغز شماها{ مثل داعشی ها که ناخواسته دست به کارهای نامعقول می زنند} در جان وتن مغز شماها موج می زند
  • ابجدی ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    یاد سال ۲۰۱۲ افتادم که عده ای نادان به تبعیت از صهیونیستها می گفتند دنیا در فلان روز به پایان می رسه به نظر شما چه اتفاقی بعد از ۳ آذر می خواد بیافته کمی فکر کنید.
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    می سوزه؟!!!
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    بسیار برازنده است تازه باید می گفت: افراطیون دیکتاتور
  • آشناس بابا ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    چقدر ناشناس؟!
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    شما که خیلی به فکر اتحاد ملی هستید برای توبه و اقرار به اشتباه فتنه گران چه کردید؟
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    فکر کردی الان زنده ای
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    آخه همه باسوادها اونجا جمعند!
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    یک تحلیل تودرآوردی ارائه کن! خخخخخخخخخخخخ
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    ببین دوست عزیز آقای ناشناس02:5 - خداوند در سوره الرحمن می فرمایند : الرحمن - علم القرآن- خلق الانسان -علمه البیان -... خداوند می فرمایند: خداوند رخمان - به انسان قرآن آموخت و خلق کرده انسان را - هنر بیان را یا هنر سخن گفتن را به انسان آموخت -...- پس : این هنر را نباید ملامت کنیم نگاه نکنیم چه کسی می گوید دقت کنیم که شخص چه می گوید - اگر گفتاری به مذاق ماخوش نیست این حق ما است اما با برچسب زدن لوث نکنیم یا تروز شخصیت نکنیم - خوب دیگران می پسندند - به این دلیل به شما گفتم : به روانشناس مراجعه کنید چون لیبل زدن از مصادیق بیماری های روانی است- به این دلیل از کلمات عربی بهره جستم شمارا با کلام خدا (البته عربی است) قرآن اشارت دادم که کلام خدا وبالاترین کلام هاست و شما و انسان ها همه فخر خلقت خداوند هستند(همان سوره= من صلصال کالفخار)- سیاه چاله را در قدیم که کیهان شناسی از واژه استفاده نکرده بود به زندان تاریک و چاه و چاله مانند تاریک در زمین می گفتند پس زحمت شمارا کم می کنم به کیهان شناس مراجعه نکنید به بزرگان و پیران مراجعه و به پرسی پاسخ روشن خواهی گرفت - - حالا قربانت عزیزم کلام قل اما پر از دل است شنیدن برایتان سخت نیاید - توجه ! ببینیم شخص چه می گوید اگر حوصله شنیدن و خواندن نداریم - نخوانیم و گوش ندهیم - متاسفانه این لیبل زدن در جامعه ما آدم هارا درون نگر و منزوی ناتوان در برقراری روابط اجتماعی می نماید - خدا شمارا حفظ کند/
  • آرش ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    خلاصه یادتون باشه هرکی مثل آقا محمد فکر نکنه منافقه!
  • ساعی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    راس می گه بیست سی نفر فدایی داری بنظرم وقتشه دور بعد کاندید ریاست جمهوری بشی!
  • ساعی ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم
  • کامران ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    اگه پات به بیمارستانا می افتاد به اونم آفرین نمی گفتی
  • سعید ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    ای بشر!!! تو رسما بیماری!!!
  • ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    تمام نظرات که غیب شدن
  • هیات علمی دانشگاه ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    0 0
    اینکه جناب افراطیون سایه نشین به دلایل سیاسی دست از سر وزارت علوم بر نمی دارند توضیح واضحات است. یک نمونه در زمان دولت اصلاحات آقای دکتر معین پزشک که رشته اش هیچ ربطی به وزارت علوم ندارد ، تنها و تنها به دلیل سیاسی می شود وزیر علوم !!! در تمام دانشگاههای زیر مجموعه وزارت علوم احتمالا یک نفر برای تصدی این وزارتخانه پیدا نمی شد.!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس