کد خبر 356562
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰

باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ آیا سران فتنه از جنایت و خیانتی که مرتکب شده بودند، توبه کرده‌اند؟ که سخن از بخشش و پذیرش توبه آنها در میان باشد؟! اگرچه در هیچیک از سیستم‌های حقوقی‌ دنیا، توبه جنایتکاران مانع مجازات آنان نمی‌شود و در نظام حقوقی اسلام نیز چنین است.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز کیهان به نقد سخنان روحانی در زنجان پرداخت و نوشت: دیروز آقای دکتر روحانی در اجتماع مردم زنجان به تشریح نظرات خویش درباره فریضه امر به معروف و نهی از منکر پرداخت که باعرض پوزش باید گفت؛ اظهارات ایشان اولا؛ در بیان موضوع «دو پهلو»!، ثانیا؛ با توجه به مختصات زمانی- یعنی ماجرای اسیدپاشی ضدانقلاب داخلی و توهم‌پراکنی دشمنان بیرونی درباره آن- «حساب‌نشده»! و ثالثا؛ در برخی از موارد با واقعیات جاری انطباق نداشت! که پرداختن به آن، اگرچه ضروری است ولی فرصت دیگری می‌طلبد.

اما، رئیس‌جمهور محترم کشورمان در همین اجتماع به یکی از «درس»ها و «عبرت‌»های عاشورا نیز اشاره کرده و گفت: «یک درس کربلا هم درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین می‌باشد.»

آقای دکتر روحانی یک عالم دینی، حقوقدان و اهل سیاست هستند بنابراین به خوبی می‌دانند که همیشه «اشتراک لفظی» به معنای «اشتراک‌در مفهوم» نیست و برخی از کلمات در بستر حقوقی، سیاسی و یا فنی و... به واژه‌ای تبدیل شده‌اند که با معنای لغوی آنها فاصله دارد و «مذاکره» یکی از همین نمونه‌هاست. مذاکره اگرچه به معنای گفت‌وگو و سخن گفتن با یکدیگر است ولی امروزه «مذاکره» در فرهنگ سیاسی مفهوم و معنای ویژه‌ای دارد که با معنای لغوی آن متفاوت است و به نشست طرفین دعوا برای حل اختلافات فیمابین گفته می‌شود و ماهیت آن «دادن‌و ستاندن» است. با این توضیح که دو طرف برای حل اختلافات فیمابین با یکدیگر به مذاکره می‌نشینند و امتیاز یا امتیازاتی می‌دهند تا در مقابل آن امتیاز یا امتیازاتی بگیرند. مانند مذاکرات هسته‌ای که جناب روحانی از آن با عنوان «برد-برد» یاد می‌کنند و در توضیح آن می‌گویند « مذاکرات باید هم به نفع ما باشد  و هم به نفع طرف مقابل» و تاکید می‌فرمایند که «امتیازی می‌دهیم و امتیازی می‌گیریم».

خب! با این حساب باید از جناب آقای روحانی پرسید که  آیا گفت‌وگوی حضرت امام حسین علیه‌السلام با دشمن از این نوع بود؟ و حضرت می‌خواستند امتیازی به عمرسعد بدهند! و در مقابل از او امتیازی بگیرند؟! چه کسی می‌تواند انکار کند که گفت‌وگوی سیدالشهداء علیه‌السلام با سران شرک و نفاق از نوع نصیحت و دعوت آنان به صراط‌مستقیم الهی و دست کشیدن از کفر و پلیدی بود، نه آن که حضرت با اهدای امتیاز به آنان در پی کسب امتیاز از آنها باشد، یعنی آنچه در تعریف سیاسی واژه «مذاکره» به مفهوم رایج امروزی آن آمده است!

ممکن است جناب روحانی بفرمایند که منظور ایشان نیز مفهوم مذاکره به معنای لغوی آن- یعنی گفت‌وگو با دشمن برای نصیحت آنها و نه امتیاز دادن به آنان- بوده است. که متأسفانه این عذر نمی‌تواند پذیرفتنی باشد، چرا که ایشان می‌فرمایند؛ یکی از درس‌های کربلا هم درس «تعامل سازنده»! و «مذاکره»! است  و «تعامل» چه در فرهنگ سیاسی و چه در فرهنگ لغت به مفهوم معامله کردن است یعنی «بده‌وبستان» و در فرهنگ سیاسی ترجمان دیگری از همان «مذاکره» است! و باید پرسید؛ آیا امام‌حسین علیه‌السلام در پی معامله با عمرسعد  و ابن‌زیاد  و یزید بود؟!
رئیس‌جمهور محترم بلافاصله بعد از بیان فوق به مذاکرات هسته‌ای جاری میان ایران و 5+1 می‌پردازند و از آنچه  به امام حسین(ع) تحت‌عنوان «مذاکره و تعامل سازنده» با دشمن نسبت داده‌اند، برای توجیه بینش و منش دولت محترم در مذاکرات - بینش و منش دولت در مذاکره و نه اصل مذاکرات- استفاده می‌کنند! و این نیز نشانه دیگری است از آن که منظور آقای روحانی از «مذاکره و تعامل سازنده»! در کربلا همان مفهوم سیاسی رایج آن، یعنی «بده و بستان» می‌باشد که نه فقط به شهادت تمامی اسناد تاریخی، بلکه به گواهی آنچه حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) درباره قیام خویش فرموده‌اند، این بده و بستان! از ساحت مقدس کربلا و عاشورا به دور است و تعجب‌آور است که رئیس‌جمهور حقوقدان که یک روحانی و سیاستمدار نیز هستند، به این نکته بسیار بدیهی توجه نکرده‌اند!

انتظار آن بود- و هنوز هم هست- که رئیس‌جمهور محترم بر این واقعیت تأکید ورزند که بزرگترین و با اهمیت‌ترین درس عاشورا، ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان قدار و ستمکار است، حتی اگر بهای آن ایثار جان در راه خدا باشد.

مگر این کلام از سید‌الشهداء علیه‌السلام نیست که «انّی لا اری‌الموت الّا سعاده و الحیاهًْ مع‌الظالمین الّا برما- من مرگ (در راه خدا) را جز سعادت نمی‌بینم و زندگی با ستمگران (سازش با آنها) را جز خواری نمی‌دانم».

آقای رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره درس‌های کربلا  و عاشورا به «قبول توبه» اشاره کرده و می‌فرمایند؛ «ما تابع همان حسینی(ع) هستیم که توبه حر را هم قبول کرد... من در جامعه کسی را نمی‌شناسم که گناهی بالاتر از گناه حر مرتکب شده باشد و (هیچ) عظیم‌الشأنی را در تاریخ بعد از پیامبر(ص) و امام علی(ع) جز اباعبدالله‌الحسین(ع) نمی‌شناسم که در برابر سری که حر برایش خم کرد، گذشت کرده و او را در آغوش کشیده باشد».

این بخش از اظهارات آقای روحانی «سخن حق» و صدالبته قابل قبولی است اما، اگر خدای نخواسته منظور آقای رئیس‌جمهور از اشاره به این فراز از تاریخ کربلا، مقایسه آن با سران فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 باشد که متأسفانه شواهدی از این فرض حکایت دارد، باید گفت نظر یاد شده از نوع «قیاس مع‌الفارق» است و نه فقط کمترین مشابهتی میان جناب «حر» با سران فتنه وجود ندارد، بلکه این دو ماجرا با یکدیگر تفاوتی در حد تضاد و فاصله‌ای به اندازه زمین و آسمان دارند.

اول آن که، جناب حر، کمترین اهانتی به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) روا نداشت بلکه در مقابل اعتراض حضرت خطاب به وی که مادرت به عزایت بنشیند- ثکلتک امک- در کمال ادب و خضوع عرض کرد؛ هیچکس در میان عرب چنین سخنی به من نمی‌گوید مگر آن که پاسخ می‌شنود اما، چه کنم که مادر شما، حضرت فاطمه زهرا‌سلام‌الله‌علیها است و من خود را خاکسار حضرتش می‌دانم.

دوم آن که تنها جرم جناب حر، بستن راه بر کاروان حسینی(ع) بود، که این گناه خود را روز عاشورا با توبه و ایثار جان خویش جبران کرد.

اکنون باید از آقای روحانی پرسید؛ کدامیک از عوامل و سران فتنه آمریکایی اسرائیلی 88 کمترین شباهتی با جناب حر دارند که این «پاکدامنی و ایثار» حر را با «فساد و تباهی» سران فتنه مقایسه فرموده‌اید؟! و چنانچه منظورتان از پیش کشیدن ماجرای توبه حر و پذیرش آن از سوی امام حسین علیه‌السلام، اشاره و کنایه به سران فتنه نبوده است، این بخش از اظهارات حضرتعالی در جغرافیای سخنان دیروز شما در زنجان چه جایگاهی داشته است؟! و با چه مقصود و منظوری مطرح شده است؟! شواهد فراوانی که برخی از اظهارات و مواضع اخیر نزدیکان جنابعالی از جمله آنهاست، نشان می‌دهد منظور شما از پیش کشیدن ماجرای حر، ارتباط دادن آن با ماجرای خیانت سران فتنه بوده است که نه فقط قیاس مع‌الفارق است بلکه می‌تواند برای جنابعالی یک درس بوده و «توبه» شما را از آنچه گفته‌اید در پی داشته باشد.

و اما، جناب حر همانگونه که آقای رئیس‌جمهور اشاره کرده‌اند، از اقدام خود که با وطن‌فروشی و جنایت سران فتنه قابل قیاس نیست، توبه کرد و به مصداق آیه شریفه‌ای که «توبه‌» را با اصلاح عمل انجام شده و بیان آنچه انکار کرده‌اند- الّاالذین تابوا و اصلحوا و بینوا (160 بقره)- صداقت خود را در توبه با ایثار جان خویش امضاء کرد.

حالا باید از رئیس‌جمهور محترم پرسید؛ آیا سران فتنه از جنایت و خیانتی که مرتکب شده بودند، توبه کرده‌اند؟ که سخن از بخشش و پذیرش توبه آنها در میان باشد؟! اگرچه در هیچیک از سیستم‌های حقوقی‌ دنیا، توبه جنایتکاران مانع مجازات آنان نمی‌شود و در نظام حقوقی اسلام نیز چنین است. از این روی اظهارات جناب رئیس‌جمهور که یک عالم دینی و حقوقدان هستند، تعجب‌آور است و انتظار آن است که به صراحت اعلام کنند منظورشان سران فتنه و گذشت از جنایات آنان- آنهم بی‌آن که توبه کرده باشند- نبوده است.

و اما، درباره سخنان دیروز رئیس‌جمهور محترم گفتنی‌های دیگری نیز هست که به بعد موکول می‌کنیم و تنها خطاب به ایشان می‌گوییم «آقای روحانی از شما بعید بود»!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 216
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 143
  • مجید ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اقای کیهان دست از سر مردم بردار
  • ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    باز حاج حسین و باز هم مقاله‌های بی‌ارزش!
  • ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ایول حاج حسین، این قلم و این سخنان از شما بعید نیست مثل همیشه محکم و متین
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خیلی عالی بود حاج حسین اقا
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    دم حاج حسین گرم زنده باد
  • ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    احسنت به اقای شریعتمداری مثل همیشه دقیق وبه موقع
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    یه دونه ای حاج حسین
  • حاج احمد ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    یاشا حاج حسین
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حرس نخور. دور از جونت شما هم رحلت میکنی
  • کاپیتان ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مشرق یکی تو راست میگی یکی کیهان!!!
  • ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اگر کسی شرب خمر کند و قبل از ارائه بینه توبه کند مجازات نمیشود، هر چند شرب خمر جرم است. فقط چون حاج حسین کلی گفته بود.
  • ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    این هم از افاضات برادر حسین البغدادی
  • مانی ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ما خواهان بسته شدن این روزنامه کیهان هستیم هیچ محدودیت برای این روزنامه نیست و هر چرندی با خیال راحت نشر میده
  • ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اقاي سردار قلم فكر نمي كنم احدي به اندازه شما نعل وارونه زن و بي چشم رو باشد باید فتنه گران را همان اول اعدامشان كنيد
  • کاظم شیرین ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خدایا آقای شریعتمداری این سردارقلم واین یارانقلاب رادرپناه خودت حفظ کن
  • ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    احسنت
  • ۰۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مطالب بجا ومستدلی بود ، البته ظاهرا بدلیل اشتباه تایپی کلمه ( دشمنان غدار) دشمنان(قدار) نوشته شده است.
  • علیرضا ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حرف سال: "یکی از درس‌های کربلا هم درس «تعامل سازنده»! و «مذاکره»! است" آن هم کربلایی که نماد مقاومت تا پای جان است !!!
  • ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    من حقوقدان هستم من سرهنگ نیستم ؟
  • ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اتفاقا اصلا از آقای روحانی این حرفها بعید نبود!!! راستی الان دیگه انحرافی وجود نداره؟؟؟؟ الان اصلا اسلام در خطر نیست؟؟؟ حتما انحرافی وجود نداره !!!وگرنه انحراف یابان قهار کشور اینطور همه با هم و یک صدا سکوت !! پیشه نمیکردن مشرق منتشر کن لطفا
  • ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    شما در حدی نیستید که بخواهید از دکتر روحانی انتقاد کنید.
  • اكبر ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ريس جمهور محترم گفتند ، امام حسين عليه السلام توبه حر را قبول كرد . واقعا حر کی بود ؟ کسی بود که واجباتی مثل نماز و روزه رو انجام نمی‌داد ؟ کسی بود که مال یتیم و حرام می خورد ؟ کسی بود که خمر شرب می‌کرد ؟ کسی بود که حق مظلوم رو پایمال می‌کرد ؟ کسی بود که دستش به خون مسلیمن آلوده بود ؟ واقعا حر کی بود ؟ کسی بود که در طول زندگی تا قبل از بستن راه امام حسین علیه السلام هر جا که می‌رسید حق را نا حق و باطل رو حق جا میزد ؟ نه حر در زندگی مردانه زیست و جایی که فهمید چه ظلمی به خودش کرده که دنبال رو ولایت نبوده توبه کرد و در پی جبران ، حر در روز عاشورا هیچ دینی از حق‌الناس بر عهده نداشت جز حق پیروی از ولایت . واقعا چطور میشه بعضی ها رو با حر مقایسه کرد ؟
  • مشدی ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    فتنه گران مرده اند صدایش سال 96 درمیاید انشاا..
  • ناشناس ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    احسنت آقای شریعتمداری شیر مادرت حلالت. مگر اینکه امثال شما مواظب دین باشید تا به بیراهه نبردنش. از .. بعید بود!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    سخنان روحانی دخالت در قوه قضاییه بود و ایشان حق ندارند حقوق پایمال شده مردم را به راحتی ببخشند
  • سید احسان ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    احسنت ب سردار اهل قلم..
  • سروش ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مگر این کلام از سید‌الشهداء علیه‌السلام نیست که «انّی لا اری‌الموت الّا سعاده و الحیاهًْ مع‌الظالمین الّا برما- من مرگ (در راه خدا) را جز سعادت نمی‌بینم و زندگی با ستمگران (سازش با آنها) را جز خواری نمی‌دانم». نوکران این سران فتنه در روز تاسوعا و آشورای سال 1388 به صاحت مقدس آقا امام حسین (ع) توهین کردند. مردم می دانند که این سران قناری صفت هنوز توبه نکرده اند.
  • ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    استادهمه چیزدان درزمینه های پزشکی هوا.فضا.دریا.قضاوت.فقه.فیزیک.دارو.اقتصاد.صنعت.گمرک.مفسرقران.امورخارجه............................................................................................................................
  • ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    التحریف ماالتحریف وما ادراک ماالتحریف
  • منتظر ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    درود بر شریعتمداری دلاور الحق والانصاب واقعا عمار زمان هستند که با بصیرت کامل واقعیات را می گویند تا مردم فهیم آنها را بدانند و در فرصت مناسب پاسخ دهند. متشکر
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    این اقایان حتی حاضرند کربلا را به نفع مذاکره تحریف کنند کربلا یعنی مقاومت وایستادگی در برابر طاغوت یعنی برسر ارمانهای دین تکه تکه شدن وخون دل خوردن نه خندیدن و وادادگی
  • جواد ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    آقای رییس جمهور قبل از هرچیز یک سیاستمدار است، آنچه احمدی نژاد نبود. آقای روحانی ناگزیر باید شرکای انتخاباتیش را راضی نگه دارد. کاری که احمدی نژاد با خود راییهای عجیبش نکرد ، حتی با وزرایش آنهم با بدترین روش . البته گاهی هم به قول ظریف، برخی حرفها جدی نیست و مصرف داخلی دارد. بلاخره شرکای سیاسی انتخاباتی جناب آقای روحانی هم مطالباتی از وی دارند ، ولو در حد حرف.اگر چه در این صورت آقای روحانی باید جای دیگر آن را جبران کند ، مثلا در تغییرات ریز مدیریتی در آموزش عالی. اگرعملکرد مدیران تزریق شده در حوزه وزارت علوم و دانشگاهها را از صدر تا ذیل با دقت ملاظه کنیم،بدون شک در می یابیم که یکی از چالشهای بزرگ نظام در حال و آینده در این حوزه خواهد بود . به زودی معلوم خواهد شد که اگر چه شخص آدمهایی مانند مهاجرانی که همه چیزش را در ایران باخته وارد وزارت علوم نشده اند، اما فتوکپی بسیاری از امثال وی در مسندهای مدیریتی حوزه آموزش عالی قرار گرفته اند ، آنهم با بر کناری خصمانه بهترین نیروهای گذشته که تک تک بسیاری از آنان بر عصاره مجموع مدیران جدید برتری دارند. اما ربط دادن سخیف این سلایق و دیدگاها به رویداد های عاشورا اوج بی سیاستی است که امید است دیگر اتفاق نیافتد.
  • ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    جناب اقای حاج حسین شریعتمداری مرد بزرگ و انقلابی ..... جنابعالی فقط خودت را خسته میکنی
  • ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مذاكرات درقالب نظريه نرمش فهرمانانه شكل گرفت كه به استناد نمونه ناريحي صلح امام حسن (ع) بوده است وقياس آن با واقعه عاشورا ويا قياس واقعه عاشورا با آن بسيار مضحك است عليرغم ارادات به آقاي روحاني بايد بگويم ديروز ايشان اصلا" مثالهاي تاريخي خوبي براي مكنونات قلبي اشان ارائه نكردند.بعلاوه مگر جناب كروبي وموسوي توبه كرده اند كه ايشان ميگويند امام حسين (ع) توبه حر را قبول كرد كسي كه توبه مي كند قبل از هرچيز به اين جمع بندي رسيده است كه اشتباه كردم وتقاضاي عفو وجبران مافات را ميكند آيا اين حضرات چنين عملي انجام داده اند بهرحال سحنان ديروز رئيس جمهور دراين دومورد كاملا" با واقعيات تاريخي درتضاد است واينرا يك دانش آموز دبيرستاني نيز كه قدري تاريخ خوانده باشد درك ميكند.متشكرم
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    همه ما بی سوادیم دیگه
  • علی ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    درود بر شریعتمداری عااااالی
  • سعید ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    عالی بود. حرف خق جواب نداره. لطفا اگه کسی مخالفه استدلال کنه نه فحش بده
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    درود خدا بر مومنین تیز بین و دلسوز
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خدا رو شکر هنوز کسانی هستند که جواب برخی به ظاهر مسلمانان را بدهند
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مشرق تو هم که نظرات را دیگر منعکس نمی کنی ؟ نکنه دستور آقای روحانیه ؟
  • سعید ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    عالی بود خدا ایشان را حفظ کند
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    رحمت خدا بر حاج حسین خدا ایشان را حفظ کند
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    يكبار حرف درست زدي در مورد فتنه اونم اين دفعه بود
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    رحمت خدا بر حاج حسین خدا ایشان را حفظ کند
  • حامد ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    آقای شریعتمداری، شتابزده پاسخ داده‌اند و می‌شد بهتر نوشت و حتی مصادره بمطلوب کرد.
  • مهدی ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    بیشتر مطالب و اظهار نظرهای آقای شریعتمداری را خوانده ام واقعآ ایشان یکی از عمارهای انقلاب و شجاعتش قابل تحسین است ایشان نان را به نرخ روز نمی خورد و خیلی تیز بین و با سواد می باشد0
  • ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    وای چه خبر مهمی بورس های لندن و نیویورک سقوط کردند و قیمت نفت بالا رفت!
  • ali ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مرگ بر سران فتنه و بر حامیانشان باد.
  • مهدی ص ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    زنده باد تنها قلم بدستی که فقط و فقط مدیون امام و رهبری و انقلاب است ولاغیر . مرحبا حسین جان . ان شا الله تا خود ظهور امام زمان (عج) زنده باشی و حامی اسلام و انقلاب .
  • ناشناس ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اولا"سران فتنه با حر آزاده قابل قیاس نیستند و ثانیا" این فتنه گران تاکنون توبه نکرده اند و از خیانت خود پشیمان نشده اند که قابل گذشت باشند.
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    جناب شریعتمداری آیا شما از اسیدپاشی به صورت مردم توبه کرده اید؟؟
  • ناشناس ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم .
  • مینا ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اگر توبه نکردند پس محاکمه کنیدشون ..مگر کسی که خطایی مرتکب شده نباید محاکمه بشه ..نکنه که.....یه مسایلی هست
  • ناشناس ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حاج حسین مچکریمممممم.
  • كند اوشاقي ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اين جمله " حضرت می‌خواستند امتیازی به عمرسعد بدهند! و در مقابل از او امتیازی بگیرند؟!: بله امام حسين ميخواستند در مقابل به آنها بهشت را بدهند، از خشم خدا حفظ شوند عاقبت بخير شوند آيا اين يك امتياز نيست حر آمد در مقابل امتياز عظيم بهشت را گرفت
  • ناشناس ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حالا خوبه درطول یکسال مذاکره با امریکا هشت بار تحریم شدیم و مذاکرات بجز متوقف کردن پیشرفت صنعت هسته ای نتیجه ای نداشته است !
  • ناشناس ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    تنها راه دفع شر سران فتنه و خائنین به کشور محاکمه و اعدام است و مطالبه اکثریت مردم هم همین است .
  • بهزاد از کرمانشاه ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    عالی بود ماشاالله
  • مهدی 90085 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ما بیسواد نیستیم ولی دولتی ها وکسانی که رسانه دست آنهاست مارا بیسواد فرض میکنند البته هوش وذکاوت افرادی مانند آقای شریعتمداری جواب خوبی برای همه آنهاست
  • ایرانی ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    والله مادربزرگ من که 82 ساله و بی سواد هست تا این حرف رو شنید خیلی ساده گفت این مقایسه اشتباهه !
  • علی ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    جناب آقای شریعت مداری نامبرده مذاکره راباارشادخلط کرده ایدآنجاکه امام میفرمایدمن برای اصلاح آمده ام نه برای جنگ وخونریزی این مذاکره نیست اگرمذاکره نیست پس چیست
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    یکی به ما بگوید موسوی چه جنایتی کرده است؟
  • حسین ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    از درایت و نقد سخنان رئیس جمهور توسط اقای شریعتمداری متشکریم
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خدا حفظش کنه
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اما روحانی نگفت که این توبه رو بزرگای نظام گفتن و گفتن میتونن برگردن!
  • ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    بصیرتی که رهبری همیشه بهش تاکید میکنند یعنی همین. یعنی قاطی نکردنه مسائل. خدا حفظت کنه آقا اگه تو نبودی معلوم نیس آخر و عاقبت این مملکت چی بود
  • رضایی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    بله امام حسین در مسیر کربلا مذاکره به معنی" بده بستان " را نیز انجام دادند ایشان به حر گفتند : 1-بگذار به مدینه برگردم 2- اجازه بده به سمت مرز ایران بروم تا از حوزه اقتدار ابن زباد خارج شوم تا تو دیگر مسئولیتی در قبال حکم وی نداشته باشی البته حر هیچ کدام از این پیشنهادات را قبول نکرد
  • حسن ۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حاج حسین خداوند شما را سرافراز و سر بلند کند که همیشه ندای حفاظت از نظام و ارزشها را از سوی گفته ها و قلم حضرتعالی باید جستجو کرد
  • ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    یک حرف حساب! از جناب شریعتمداری!
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اما از شما و امثال شما اصلا بعید نیست..
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    جناب شریعتمداری پایه های استدلالشون فقط حرفهای خودشونه. بحث باهاشون بی مورده. مشرقم چاپ نمیکنه
  • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    موسوی و کروبی چون در جهل مرکب هستند توفیق توبه رو پیدا نمی کنند و در همین حالت گمراهی خواهند مرد
  • ميثم ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    آقاي روحاني منظورش اين بود كه اگر سران فتنه توبه كنند ما هم توبه آنها را قبول كنيم اين مرام سيد الشهداء است ولي متاسفانه تا كساني امثال شريعتمداري ها در جامعه هستند نمي گذارند وحدت در جامعه ايجاد شود
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مشکل اینه برادر شما اصلا استدلال و منطق ندارید.
  • ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    شریعتمداری متخصص در همه علوم زمینی و آسمانی
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مگه شما از ملت نظرسنجی کردی کا اینو میگید یا زبون اکثریت ملت هستید؟
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حر بدون توبه بهشت گرفت یا اینکه توبه کرد و عملا جانش را فدای اشتباهش کرد و بدست همان اوباش روز عاشورا کشته شد .
  • افرا ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اشتباهی مثبت دادم . سوالی که دارم این است که ایا لازمه توبه جبران مافات نیست . چگونه می خواهند حق خون های به زمین ریخته شده را بپردازند ؟
  • نسل سومي ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    سلام .كسي راه توبه و اظهار ندامت و پشيماني رو بر روي سران فتنه نبسته .ولي متاسفانه انها هنوز خودشون اشتباهات و خيانتهاشون رو به نظام وانقلاب ، قبول ندارند كه بخوان توبه كنند.
  • محمد ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    در انتظار بررسی: ۱۳۵ =)) چتد تاش قراره غیب بشه؟ جیره خوار شرافتش رو هم برا یه لقمه نون فروخته...
  • پسر شیک پوش ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خب اندیشمند! کو توبه سران فتنه؟
  • سیدمهدی موسوی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مشرق جان دمت گرم !!!!!!!!!!!!!!!!!!! چیه کم آوردی نتوانستی در مقابل کامنت من جواب بدهی فیلترش کردی ؟؟ من چی گفته بودم ؟؟ فقط یه سوال کردم از حاج حسین حاج حسین من اصلا" نمی گم موسوی و کروبی حر هستند که هر گز نیستند ولی پیامبر در قبال قاتل عموی خود حمزه سید الشهدا چه رفتاری کردند ؟؟؟؟؟ موسوی و کروبی همپای وحشی برده اجیر شده هند هستند یا نه ؟؟؟ البته تا این لحظه ممکنه فردا همین ها هم با توبه و برائت و ندامت از دیروز متنبه شوند و عاقبت بخیر هیچ کس از فردای آدم ها خبر ندارد کجای این حرف و کامنت من ترسناک بود که ارکان مشرق ریاکار را به لرزه انداخته ؟؟؟
  • ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    شما این اگر را از کجا اوردی ؟
  • erfan ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    منظورت از مردم خودت و دوستاته دیگه؟
  • erfan ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اگه وحدت ایجاد شه که حاج حسین بیکار میشه.
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    همش استدلال بود که
  • ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حتمامي خواي بگي آقا سعيد بي سواد هم هست و شناسنامش هم ..... چرا همتون مثل هم هستيد « ....الذين من قبلهم مثل قولهم تشبهت قلوبهم ....» بقره 118
  • ریاستی ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    توبه یک عمل فردی است ومحاکمه حق خدا مردم ونظام اسلامیست.
  • فرهاد ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    بقول شما سران فتنه با حر قابل مقایسه نیستند ولی عایا طرف مقابل انها در جایگاه سرور شهیدان هست؟؟؟
  • امیر ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    چرب وشیرین دنیاوعافیت طلبی وحب قدرت ادمی را به گمراهی میکشاند. گویااقای روحانی سخنان سال88 خودرادرباره ان فتنه بزرگ فراموش کرده اندویا صلاح است که فراموش کنند؟؟؟!!! کدام عقیده وسخن ایشان را باور کنیم؟سخنان گذشته یا حال را؟؟ ضمنااگر امام حسین (ع) قصدتعامل با یزیدیان راداشت دیگرجان خودواهل بیتشان رافدا نمیکردند
  • علی ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حاجی الحق قلمت برنده است.
  • محمد ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مشرق نظرم چی شد مگه من چی گفتم منتشر نشد؟!
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    جناب روحانی حر پیشمان بود و توبه کرده بود...شما در اینها پشیمانی می بینید؟؟؟..اینها که حتی اصل اسلام رو هم تهجر می دانند..
  • هجرت ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    باسمه تعالی از دیشب که حرفای آقای رئیس جمهور رو شنیدیم توی شوک بودیم. ممنون از آقای شریعتمداری که هم پاسخ دادند و هم برای ما تحلیل کردند.
  • هجرت ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    باسمه تعالی از دیشب که حرفای آقای رئیس جمهور رو شنیدیم توی شوک بودیم. ممنون از آقای شریعتمداری که هم پاسخ دادند و هم برای ما تحلیل کردند.
  • هادی شیرازی ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ههه! بهتر نبود آقای روحانی منظورش رو مثل شما واضح میگفت و حرف دوپهلو نمیزد؟؟؟
  • نیکتا ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    دلواپسیم
  • ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    از مرحله پرتی
  • داوود ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    قطعا نظام توبه سران فتنه را می پذیرد آن هم با آغوش باز . اما بعد از محاکمه علنی و عادلانه و جبران خسارت ها و خون های بر زمین ریخته . و آنها انشاءالله بعد از توبه به جرم ایستادن در مقابل نظام اسلامی و برای بازدارندگی به حکم اسلام و قانون اعدام خواهند شد . انشاءالله که خداوند در آخرت از گناه ایشان بگذرد .
  • ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    در جواب آقامیثم می گویم: 1) یه مقدار فکر کن بعد اظهار نظر کن 2) مگه سران فتنه گوش بفرمان آقای شریعتمداری هستند که ایشان مانع وحدت در جامعه است؟ 3) البته این حرف درسته که تا امثال آقای شریعتمداری هستند نخواهند گذاشت وحدت بین ایمان و نفاق حاصل شود. ضمن آنکه این هیچ موقع ایجاد نمی شود مگر آنکه موضوع ایمان و توحید از بین برود و آن موقع به تعبیر شما(آقامیثم) کفر، شرک ، نفاق و هر "ونه پلیدی یکی خواهند شد همچنانکه در فتنه امریکایی و اسرائیلی 88 به غیز از جبهه ایمان و معنویت تمام افکار انحرافی و ضد دینی و ضد انسانی مانند بهائیت، وهابیت، سلطنت طلب ها، منافقین، همچنس بازان، جریان تروریستی ریگی، و تمامی معاندین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وحدت رسیدن و همه آلوده های عالم با سران ملعون فتنه و با شعارهای هنجار شکن در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکصدا شدن و به مقدس ترین ارزشهای ملت بزرگ و شهید داده ایران اهانت کردند امروز با آن پرونده سیاه چه توقعی دارند؟ ملت ایران در صورت صلاحدید مسئولان محترم، محاکمه سران فتنه را درخواست می کند.
  • مهرابی ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    تا این حضرات و فتنه گران محاکمه و اعدام نشوند.انرزی و نیروی کشور بیخودی برای این اشغال ها صرف میشه.اول باید محمد خاتمی محاکمه بشه بعد بقیه شون
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    تو خودت که لیسانس داری فهیدی ککه ننه بزرگت بفهمه؟
  • مهدی ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اقای شریعتمداری مثل همیشه عاااااالی بود تشکر از درایت شما بزرگوار زنده باشی انشاءالله الحق که سردار قلمی حاج حسین دلاور
  • زمانی ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حمایت ازسران فتنه کمال بی بصیرتی است
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خطای حر در عصر خفقان و عدم دسترسی آسان به اخبار و حقایق و نظرات گوناگون رخداد و ظرف چند روز که از واقعیت و حقیت موضوع ی منجر به خطای خویش آگاهی یافت از همراهی یزیدیان دست کشید و از آنچه به دلیل عدم آگاهی مرتکب شده بود توبه کرده و زار و پریشان و شرمسار، از سالار شهیدان طلب عفو و بخشش نمود. حال کجای زمانه ما و روند حوادت منجر به خطا و توطئه ی سران فتنه شبیه عصر حر است؟!!! اینان که خود پیشتر درون نظام اسلامی مسئولیت ها و مناسب بالا داشته اند و از حقایق و اوضاع کشور بی خبر نبوده اند و با عدم آگاهی حر ابن یزید ریاحی قابل مقایسه نیستند. لذا علت ارتکاب به اعمال و رفتار منجر به فتنه را در قدرت طلبی و دنیا دوستی آنان حتی به بهای به تاراج گذاردن استقلال کشور و بر با دادن ثمرات انقلاب باید جستجو کرد. و اینکه ملت ایران در رفتار و گفتار فتنه گران نیز تا به حال هیچ نشانه از پشیمانی و ندامت مشاهده نکرده است چه رسد به توبه حر گونه.
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    فدايي داري حاج حسين يدونه اي حاج حسين
  • ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حرص نه حرس
  • ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ماهم خواهان بستن دهان جنابعالي هستيم
  • محمد ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    شریعتمداری مگه شماها خدا هستین که بخواهید توبه قبول کنید !
  • joonoob ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    حرص.......
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    البته هر چي شما خوشت بياد اون درسته هرچي شما بگي مذاكره است هرچي هم شما بگي درسته
  • ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    شما به من بگو تعريفت از جنايت چيه تا بهت بگم
  • ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    توبه گناهان مخفي بله اما توبه خيانت به كشور خير
  • محمد ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مطمئن باش اگه وضعیت کشور عزیزمون جوری بود که شما میتونستی صدای ما رو بشنوی، امثال آقای شریعتمداری و مشرق وجود نداشتن...
  • محمد امین ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    شمادست ازسر مردم بردارید بااین حرف های منحرفانه
  • سلمان ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    شما برو از تهمت زدن به مردم توبه کن
  • سلمان ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اونوقت امام حسین (علیه السلام ) چه امتیازی ای وسط دادن که شده بده بستان و مذاکره
  • سلمان ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    بخشش وحشی حبشی قاتل جناب حمزه سیدالشهدا پس از واقعه فتح مکه اتفاق افتاد که پیامبر در جریان فتح مکه به امر الهی تمام خونهایی که در جاهلیت ریخته شده بود را بخشیدند این مساله شامل خونریزیها میان مسلمین و کفار و خونریزی هایی که میان قبایل مختلف در تنازعات پیش از اسلام رخ داده بود می شد تا باب انتقام گیری های شخصی و گروهی که ارکان حکومت اسلامی رو تهدید می کرد بسته بشه ؛ این امر در تمام دوره نبوت انجام می شد و حضرت رسول (صلوات الله علیه و آله و سلم ) پیش از این مورد و بعد از صلح حدیبیه خالد بن ولید و عمرو بن عاص که اسلام آورده بودند رو هم با وجود جنایاتی که در جنگهای اسلام و کفار قریش رخ داده بود بخشیدند ولی اعلام رسمی این سیاست در روز فتح مکه بود که باعث شد وحشی با پذیرش اسلام نزد رسول خدا بیاید ولی با این وجود ایشان از پذیرش وحشی اجتناب کردند و او را طرد کردند که بنا به روایات تاریخی وحشی تا پایان عمر حضرت رسول (صلوات الله علیه ) جرات ظاهر شدن در برابر ایشان رو نداشت
  • ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    شوما با سوات ها خودشون را ناراحن نکنین
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    یه چرند نویس داعشیه، ولی یه بار درباره بحرین یه چیزی نوشته بود ازش خوشم اومد
  • ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    آقای مجید سر مردم به تو ربطی نداره
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    وباز شرو ور بافتن کسانی که منطق حالیشون نیست
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خداییش دکترت رو عوض کن، ویروست از ابولا هم خطرناکتره
  • واله ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خودش و دوستان و خیل عظیم مردم 9 دی، البته شما بیشمارررررریییییییید!!!!!!!!!!!!!
  • افشین تهران ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    بخواب عزیزم بخواب!!!!
  • ناشناس ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    استدلال: امام حسین تا لحظه آخر کوشید با مذاکره جلو خونریزی را بگیرد ودر این کار تاحدودی موفق هم شدند.به این دلیل روشن که شمر مرتب نزد ابن زیاد سعایت می کرد تا جلو توافق را بگیرد.نهایتا هم ابن زیاد،عمرسعد را تهدیدکرد که اگر حاضر به آغاز حمله نیست فرماندهی را به شمر بسپارد.وآن بدبخت به طمع ملک ری به سپاه امام حمله کرد.
  • ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اون یه موضوع شخصی بود و حق پیامبر و میتونستن ببخشن یا نبخشن اما در موضوعات اجتماعی پیامبر از حق ملت چشم پوشی نمیکردن خلط مبحث نکن سید مهدی موسوی
  • ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ایا این اسید پاش خبیث هم اگر توبه کند در آغوش دولت قرار خواهد گرفت؟ ومورد حمایت خواهد بود؟ اسید پاشی وکشتار فتنه گران در سال88 کمتر از این جنایت کار بود؟
  • محمدجواد ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ای کاش موسوی توی فرانسه زندگی می کرد. شاید هم فرگوسن امریکا یا لندن.
  • بهنود ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    داداش امسال این شریعتمداری ایقدر سواد علمی ودینیشون پایینه که این چیزارو نمیدونم ولی عوضش میدونن چطوری خودشون رو معروف کنن با اراجیف
  • سید ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    قلم این فرد در خدمت اصحاب تفرقه است چرا ایشان در باب تاراج بیت المال و اوضاع مصیبت بار ملت و خیانت های چین و روسیه و ... قلم فرسائی نمی نمایند .
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ادم از بيشعوري برخي از اين كامنت گذاران با بصيرت انگشت به دهان ميشود البته با شست وشوي مغزي كه توسط اصحاب با بصيرت به عمل مي ايد و همچنين جيره خوار بودن برخي ادم نما ها شايد تعجب بي مورد باشد.
  • ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    لعنت خدا برفتنه گران وحامیانشان
  • ناشناس ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    منتقدان بروند به جهنم اما سران فتنه آزاد شوند !!!
  • ناشناس ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    گر منتقدی باش ولیکن به جهنم !
  • ناشناس ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اسید پاشی که کار شما افساد طلب هاست که سطل زباله آتش میزدید و به عزاداران حسینی بی حرمتی میکردید.
  • ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    از حرف حق ناراحتی؟مثل مردم جاهل کوفه نباشبید که حرفحق را می شنوند ولی در جانشان اثری نداشت
  • ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    جناب اقاسی شریعتمداری عزیز مردم ایران از شما خواهش دارند که آمار بیکاری- فقر خشکسالی- مواد مخدر - را منتشر کنید. شما فقط هدفتان این است که جو کشور را ملتهب کنید. خواهش میکنیم. دست بردارید برادر عزیز.
  • سربازولایت ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    من ارادتی به آقای شریعتمداری ندارم...اما برداشت جناب رییس جمهور ازواقعه ی کربلا هم خیلی اشکال داره..یعنی چی که واقعه ی کربلا درس سازش واعتدال است؟ کجای کربلا سازش داشته دقیقا؟
  • حامد ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    یادداشت کیهان، کاملا متین و منطقی است.
  • علیرضا ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    شما جوابش رو بدید
  • علیرضا ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    عزیزم قرصاتو خوردی؟!
  • علیرضا ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    بگو چه جنایتی نکرده؟ الفتنة اشد من القتل
  • 9 دی ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مردم 9 دی یا اونها که پرچم امام حسین اتش زدند
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    راست میگه دیگه چرا از تجربه این اقا استفاده نمی کنی
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مثبتم حرومت باشه . مثبتم کوفت بشه
  • مهدی ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    مصاحبه موسوي با مجله تایم 12 ‍‍ژوئن 22 خرداد را بخوان تا بدانی . همه تصمیمات پشت پرده را لو داده .
  • ناشناس ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    شما غیر از اینکه بی انصافید به نظرم مسلمان هم نیستید. چون رسما به یک مسلمان تهمت زدید و افترا بستید. آخه بی انصاف شریعتمداری را متهم به اسید پاشی می کنید!
  • ناشناس ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    جناب آقا مهدی سید عزیز. شما چون قصاص شخصی را با قصاص اجتماعی اشتباه فهمیده ای اینطور قضاوت می کنی. اگر موسوی و کروبی باعث کشته شدن یک نفر بودند و اولیای دم میگذشتن حرف شما صحیح بود. اما این دو نفر با نظام اسلامی در افتادند و البته با عث کشته شدن و خسارات مادی فراوانی نیز شدند. پس این حق شخصی نیست که کسی ببخشد و تمام شود. البته شاید این دو نفر توبه کنند و در پیشگاه الهی پذیرفته شود که هیچکس از روز جزا خبر ندارد اما ما مکلف به اجرای شریعت هستیم و شریعت یعنی اجرای احکام. و همین شریعت می گوید که مجرم باید مجازات شود ولو اینکه توبه کرده باشد. چون بخشی از توبه جبران عمل است و مجازات باعث می شود که بار سنگینی گناه در آخرت کمتر شود. موسوی و کروبی باید خدا را شکر کنند که در یک نظام اسلامی محاکمه شوند و اعدام شوند . چون بار گناهشان کمتر خواهد شد.
  • ابوالفضل ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خب اونوقت عمرسعد ميخواست چه امتيازي به امام حسين بده؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حمیدشیراز ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ﺳﯿﺪﻣﻬﺪﯼ ﻣﻮﺳﻮﯼ هر کوته فکری میتونه بفهمه که پیامبر از حق خویش گذشت نه حق ناس.عمل سران فتنه حق الناس است. افتاد.
  • ناشناس ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    هیچی مگه جنایتی کرده!!!!!!!!!!!!!!!!! شما خوب هستید؟!!!!!!!!!! هوا هم خوبه ها.....
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    از دیکتاتورهایی مثل شماها این درخواستها بعید نیست!!!!!
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    خدا شفایت بدهد هرچند مرض تهمت بدمرضیه
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    erfan قطعا از تعداد شما بیشتره
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    با امثال شما چطور؟ اصلا وحدت معنا خواهد داشت؟!
  • علی ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ناشناس اول خدا شفات بده... پایه هاش که آیه قرآن یا کلام امام بود که...
  • علی ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اگر مذاکره نیست که نیست، اصلاح دین امت روسول الله هستش... اصلاح دین هم مذاکره بردار نیست... تبعیت محض از امام می خواد...
  • روح اله ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    اگه بی ارزشه چرا میخونی و نظرم میدی؟؟؟
  • ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ماهم خواهان بسته شدن روزنامه های آرمان شرق و اعتماد هستیم
  • اکبر ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    ابتدا اینکه اگر حر خبر داشت که با بستن راه برامام حسین ع عاشورا رقم خواهد خورد به قبر باباش می خندید که راه بر امام ما ببنده در ثانی حر پشیمان شد وخودش نادم به نزد امام رسید وفدایی شد ثالثا جناب روحانی یکی از لوازم اعمال حاکمیت داشتن دولت ومشروعیت است درست است که حقوق ائمه ما در بحث خلافت ومشروعیت ضایع شده بود لکن عمل حر حاکمیت را مورد هدف قرار نداده بود.
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    0 0
    سرداری که قلم را به جا بر روی کاغذ می آورد
  • مرگ بر فتنه گر ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    اول خاتمی و بعد موسوی و بعد رهنورد و در انتها کروبی و بعدش مهدی هاشمی
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    ببخشید با شما مشورت نکردن و ازشما اجازه نگرفتن جناب حاج حسین.
  • ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    ایندفعه 1 2 3 4 بند بند نذاشتین.
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    یه دونشم خیلی زیاده.
  • ۰۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    تو بدبختی که در یک جمله غلط املایی داری حرف نزنی بهتره.
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    فعلا که چرندیات را شرق و اعتماد مینویسند.
  • ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    احسنت
  • ۰۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    خلاصه این که سالها سوژه ی کیهان تامین شد!
  • ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    برای من سوال است مردم مومن را عده ای افراطی بیسواد بدون شناسنامه و.....الان اسید پاش ولی انگلیس روباه پیر امریکا شیطان بزرگ واسرائیل رااین جماعت محکوم نمیکنند
  • shadman ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    با سلام حر قبل از هر عمل جناینکارانه ای که یزیدیان مرتکب ان شدند توبه کرد نه بعد از بریدن سر مبارک فرزند رسول گرامی اسلام این چه قیاسی است در حالیکه سران فتنه هنوز راهشونو از شعار دهندگان بر علیه اصل ولایت فقیه و هتاکان به عاشورا ابراز نداشته اند. الله اکبر از این قیاس جناب روحانی به کجا چنین شتابان.
  • ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    اینو از جناب روحانی بپرسید
  • shadman ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    شما بگیر بخواب راحت باش
  • رضا ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    وان یکاد بخوانید ،برای سلامتی حاج حسن صلوات
  • محمد ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    بازهم مقاله کیهان و بازهم عده ای وطن فروش از خدا بی خبر بی همه چیز که مردم را له کردند در 92 و پشت ... پنهان شدند.
  • محمد ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    آقای سید!!!! اولا بیش و پیش از همه کیهان به موضوع غارت بیت المال پرداخته است. ثانیا که الآن رئیس و دوستان هستند که به چین و روسیه دل باخته اند. ثالثا که خیلی با حالی!!!!
  • محمد ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    و صد البته یکی هم فتنه گران!!!!!
  • محمد امین ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    جواب من یکم طولانیه ولی حتما بخوانین جناب آقای سیدمهدی موسوی اسلا م دین دوستی محبت عفو وگذشت هست اما این عفو وگذشت هرجائی جاری نیست یک مثال جالب ازشهیدمطهری برات میارم ایشان میفرمایند خـانـواده ای دارای چند فرزند است. پدر و مادر, همه آنها را دوسـت دارنـد. حـال اگـر یـکی از اینها به حق دیگر فرزندان دست درازی کـنـد, آیـا مـی تـوان گـفـت: چون پدر و مادر او را دوست دارنـد, بـایـد او را آزاد بـگـذارنـد. در این جا دوستی و محبت دیـگران هم مطرح است. در این جا دوستی عقلانی و منطقی اقتضإ می کند که مصلحت جمع معیار و مقیاس باشد, نه فرد. نـمـونه های فراوانی در جامعه داریم که مصلحت جمع با مصلحت فرد بـرخـورد مـی کـند. در این جا, حتی مصلحت فرد این است که مصلحت او, فدای جمع شود: [)در این گونه موارد] خود محبت ایجاب می کند, عدم نرمی را, خود مـحـبـت ایـجـاب می کند خشونت را. خود محبت گاهی ایجاب می کند, حـداکـثر چیزی را که طرف برای خودش بدی تلقی می کند, مثلا اعدام را آن جا که پای مصلحت جمع در میان است.) سپس استاد شهید, به عنوان نمونه از (قصاص) سخن به میان می آورد و یـادآور مـی شود: در اسلام اگر کسی به عمد بی گناهی را از بین بـبـرد, اسـلام اجازه قصاص می دهد که این را به مجازات او اعدام کـنـنـد. ممکن است گروهی بگویند: این قاتل یک نفر را کشته, چرا ما باید فرد دیگری را بکشیم. اگـر کشتن کار بدی است; چرا ما باید این کار بد را تکرار کنیم؟ قرآن به این شبهه پاسخ می دهد: (ولکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب.) ای خردمندان, قصاص مایه حیات و زندگی است. ایـن گونه کشتن را مرگ نینگارید حیات و زندگی بینگارید, ولی نه زنـدگی فرد, بلکه زندگی جمع. یعنی با قصاص یک نفر قاتل و سرکش, حـیـات جامعه و افراد دیگر را حفظ کرده اید; چرا که اگر شما به مـتـجـاوز و قاتل که یک نفر بی گناهی را کشته است, مهلت دهید و جـلـوگیری نکنید, فردا و فرداها دیگرانی پیدا می شوند و دست به خـون بـی گـناهان می آلایند پس این را کم شدن افراد جامعه نباید انـگـاشـت کـه حـفظ و بقای جامعه, در گرو آن است
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    جون من اگه فهمیدی بگو کجاش چرنده؟ خوشم میاد همه مخالفا هم رو هوا حرف میزنن چون حرف حساب جواب نداره!
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    نا شناس مثلا استدلال گر! معلومه متنو نخوندی! مذاکره امام حسین (علیه السلام) معامله و بده بستان و بازی برد- برد !!! نبود و هدف امام هم تا اخرین لحظه هدایت و روشنگری بود
  • ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    استدلال در حد آبــــــــــــــــــــــــــــــ دوغ خیار!!!!
  • جانباز ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    جالبه در حادثه کربلا زنده زنده سر از حسین جدا کردند و فرزندان و یاران اون رو شهید و زن و بچه اون رو اسیری به شام بردند....
  • کیارش ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    من از مشرق نیوز خیلی خوشم می آد می دونید چرا؟؟ چون هم خبر هاش چرت هم دروغه هم یک کلاغ چهل کلاغه!!!!! والله هر کی موافق لایک کنه!!!!
  • ماهان ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    میدونم ..کامن من را سانسور میکنید .....فقط کامنت قبلی را گذاشتم تا بدونید توی این مملکت انسان اگاه مسلمان هم پیدا میشود........شمایی که میگی قاتل حضرت حمزه یک نفر را کشت ظاهرا یادتان رفته که توی جنگ این اتفاق افتاد اونم جنگ با پیامبر ...بعد پیامبر اسرا را درقبال چه بخشید؟؟؟؟؟؟موسوی و کروبی باید محاکمه علنی بشوند حصر انها فقط به نفع خودشان است اگر اتفاقی برای یکی از انها بیافتد تا ابد این شبهه بر انتخابات 88باقی خواهد ماند ..ولی اگر در دادگاه محکوم شوند انهایی هم که الان پشتیبانی میکنن دیگر جرات حرف زدن نخواهند داشت .....
  • ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحيِم اُعيذُ نَفْسى بِاللّهِ الْعَلِىِّ الْعَظيمِ وَإِنْ يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ به نام خداوند بخشنده مهربان پناه مي برم به خداي بزرگ و توانا "اي رسول" نزديك بود كه كافران به چشمان بد چشم زخمت زنند كه چون آيات قرآن بشنوند گويند كه اين شخص عجب ديوانه است حال آنكه اين جز شرافت براي عالميان هيچ نيست.
  • محمد ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    آفزین اکبر عزیز
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    درود ایرانی خداسلامتی به مادر بزرگت بده .حیف اینا که مدارکشونو کامیونم حمل نمیکنه حالیشون نیست
  • آنتی فتنه ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    شما حساب حرفای حساب حاج حسین از دستت در رفت والا حاجی همیشه بصیر هست و حرف حساب رو میگه
  • آرش ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    ما ایرانی ها افراد باهوشی هستیم اما نمی دونم چرا در دشمن شناسی کمی مشکل داریم یه ایرانی منتقد صحبتهای آقای شریعتمداری بگه کجای صحبت های ایشون مخالف منافع کشور بود .واقعا فتنه 88 اقتدار نظام را ضعیف نکرد؟ خواهش میکنم باعث نشيم دشمن تماشاچی دعوای ما بشه ولذت ببره .بیاین با متانت وپيروي از رهنمون های رهبر عزيزمون دشمن رو نا امید کنیم .
  • آنتی فتنه ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    جناب میثم صرف توبه که مقبول نیست هزینه ای که بر نظام تحمیل شد چی؟؟ هتک حرمتی که در روز عاشورا به خون خدا شد چی؟شما چه میفهمید از مقام امامت و ولایت
  • کربلا ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    متخصص در همه زمینه ها نه ولی نوکرای آمریکا رو خوب میشناسه و دمشونو قیچی میکنه
  • آنتی فتنه ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    خدا از هر چه بگذرد از جسارت و توهین به سیدالشهداء نمیگذرد
  • لعنت خدابر سران فتنه ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    اگر چرند نوس بود که باید بیوگرافی تو رو هرروز مینوشت
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    سید یه راه ساده برای پوچ بودن حرفت وجود دارد و ان مراجعه به آرشیو است. مثلا برای پروژه لاله کیهان خیلی تلاش کرد مسئولان آگاه شوند ولی زور لجاجت بیشتر بود رسانه های دیگر هم خیلی دیر چرتشان پاره شد .
  • محسن ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    گویا این دوست عزیز از سال 88 تا کنون در ایران نیست وخیلی از اوضاع بی خبره .
  • وحید ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    تا کور و کر شود انکه حرف حق در جان بی مایه اش اثر نمیکند.
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    بی تربیت فحاش!
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    يه سوال اقاي ريس جمهور حر در چه شرايطي توبه كرد؟ در شرايطي توبه كرد كه فقط اندك ياراني براي امام حسين مونده بود و مطمين بود كشته ميشه وقتي توبه كرد كه لشكر كفر كثير و لشكر حق قليل بود حالا ايا سران فتنه وقتي راهپيمايي ميليوني به نفعشون شد توبه كردند؟ وقتي عكس امام و رهبري سوزانده شد توبه كردند؟ وقتي فتنه گر ها ناموس مردم رو برهنه كردند توبه كردند؟ وقتي روز عاشورا به رقص و پاي كوبي پرداختند توبه كردند؟ يا وقتي با بصيرت مردم اتش فتنه تمام شد؟ به نظر من الان سران فتنه توبشون مثل توبه شمر و عمر پيش مختاره
  • ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آقاي شريعتمداري مگه شما وكيل مدافع مردم هستيد كه سخنان آقاي روحاني را نقد مي كنيد ؟ به شما چه ربطي داره كه منتخب مردم چي گفته ؟ هر مطلبي آقاي روحاني ميگه حرف دل اكثريت مردمه و شما و هر كسي كه تحمل اين حرفها براتون سخته مخالف مردم ، مخالف قانون و مخالف منافع مملكت هستيد و بايد مجازات بشيد.
  • ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    حسین بغدادیه یا شماها که دستتون تو دست تروریستای ریگی و حامیانشونه؟
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    شما در حدی نیستید که بخواهید دهنتان را باز کنید.
  • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    قطعا داره یه جات میسوزه
  • ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    امام حسین برای اصلاح امت جدش مبارزه کرد یا قیام کرد؟ انصافا خیلیا پیش شما پروفسورن
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    بهنود جان شما تو دو خط نوشته چند تا غلط املایی داری که درباره سواد شریعتمداری لکچر میدی؟ آقای رضایی: بده بستان دو طرف دارد. میتوانی در این مثالی که زدی هر دو طرف را ذکر کنی ما هم توجیه بشیم؟ یعنی یه چیزی باید بدی یه چیزی باید بگیری. زور اضافه زدن برای توجیه چرت و پرت های غیر قابل توجیه کار رو به اینجا میکشونه ها
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ابله شما تو رسانه های خودتون جواب بدین اگه اینجا منتشر نمیکنن مساله اینه که هیچ وقت جوابی ندارین و جز فحاشی هم هنری ندارین همیشه هم همینطور بوده
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    الان نتیجه حرفت این میشه که این حضرات هر جنایتی دلشون خواست بکنن؟ خدا عقل بده به عموم نیازمندان
  • ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    شما هم از نظر مفتی و دری وری دادن دست بردارید خواهش همه از شما همین است
  • علی ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    حاج حسین دمش گرم؟!!! چقدر ادبیات این طرفدارای کیهان کوچه بازاریه ، آدم یاد نوچه های لات و لوتای 60 سال پیش بازار میوفته
  • امین ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    روحانی: کربلا به ما درس مذاکره و تعامل با دنیا می دهد! کربلا در کربلا می ماند اگر روحانی آنجا بود!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    البته هنوز به پای شما در به اتیش کشین تهران نمیرسندر ضمن ادم یاد لات ولوتای هتاد وهشت میفته که پرچم امام حسین اتیش زدن
  • سیدمهدی موسوی ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مشرق چرا جواب من را به انتقاد دوستان منتشر نمی کنی ؟
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    واقعا سنگ پای قزوین پیش شما کم میاره!!!!!! احمدی نژاد منتخب بیش از 24 میلیون نفر بودو حرفهایش حرف دل اكثريت مردم بود چرا به مردم بی احترامی کردید؟
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    روحانی در مقابل افراطی ها حماییت میکنیم
  • علیرضا ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    سریعا حمایتش بکنید لطفا...
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    اصلا مگه توبه کردن؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس