کد خبر 358085
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

هرچند احتمال دارد اسرائیل پیش از انتخابات کنست (پارلمان) وارد جنگ با حزب‌الله شود، اما محافل نظامی و امنیتی اسرائیلی با اشاره به نتایج وخیم این اقدام توصیه می‌کنند که از آن منصرف شود.

به گزارش مشرق، روزنامه الاخبار لبنان، پیش‌بینی می‌شود که انتخابات کنست (پارلمان) اسرائیل در طول دو سال آینده برگزار شود و این احتمال وجود دارد که پیش از برگزاری آن آتش جنگ با حزب‌الله شعله‌ور شود.

این چیزی است که یکی از اعضای سرشناس کابینه اسرائیل و دست اندر کار مسائل امنیتی و سیاسی در توضیح تغییرات اخیر در جبهه شمالی به آن اذعان کرده به ضعف قدرت پاسخ‌گویی اسرائیل به حزب‌الله اشاره داشت.

افزایش توان عملیاتی حزب‌الله در نبرد در جنگ سوریه

این وزیر اسرائیلی در گفت‌وگو با روزنامه معاریو گفت: چه‌بسا جنگ آینده که پیش‌بینی می‌شود پیش از انتخابات اسرائیل شعله‌ور شود، فقط به حزب‌الله محدود نشود بلکه سوریه و ایران نیز درگیر آن شوند.

اما ارزیابی کلی در تل‌آویو این است: «جرأت روزافزون حزب‌الله در جبهه شمالی نشان می‌دهد که حزب‌الله آشکارا سیاست خود را تغییر داده و بر عملیات مرزی متمرکز شده است و علاوه بر این با عملکردی که در جولان در پیش گرفته است، به‌دنبال برخورد با ارتش اسرائیل است».

معاریو «دلایل جرأت حزب‌الله و سید حسن نصرالله دبیرکل آن در مقابله با اسرائیل را به مهارت عملیاتی اعضای این حزب می‌داند که در جریان نبرد در سوریه به دست آورده‌اند، زیرا حزب‌الله در این نبرد مانند ارتش نظامی و در هیئت یک لشگر وارد صحنه شده است و به‌موازات آن اطلاعات جدید و پیشرفته‌ای را جمع‌آوری کرده است و از هواپیماهای بدون خلبان و تجهیزات جدید استفاده می‌کند.

به‌نوشته این روزنامه، این تحولات موجب تقویت اعتماد به نفس حزب‌الله و اطمینان از قابلیت‌های خود شده است.

تهدیدات حزب‌الله جدی است

علاوه بر این قرار است کشورهای غربی در کمتر از دو ماه آینده با ایران در مورد برنامه اتمی به توافق برسند و این چیزی است که برای اسرائیل ناخوشایند خواهد بود، زیرا موجب خواهد شد ایران به‌طور آشکارا وارد کشمکش با اسرائیل شود.

از آنجا که در صورت هرگونه اقدام اسرائیل علیه تأسیسات اتمی ایران، تهران برای مجازات تل‌آویو به حزب‌الله نیاز نخواهد داشت، این حزب خود را برای کوبیدن اسرائیل آزاد خواهد دید و در آن زمان جنگی شبیه جنگی که در غزه رخ داد، آغاز خواهد شد.

معاریو نوشته است: توافق غرب با ایران نوعی «دام فرضی برای ما خواهد بود» به این معنی که اسرائیل با ایران به‌عنوان کشوری که در آستانه دستیابی به قدرت اتمی است، روبه‌رو خواهد شد بدون اینکه توان مقابله با آن را داشته باشد، در نتیجه چه‌بسا جنگ واقعی بین اسرائیل و ایران آغاز شود که بازتاب‌های زیادی خواهد داشت.

این روزنامه به اسرائیلی‌ها توصیه کرده است که فکر جنگ را از سر بیرون کنند، زیرا این اقدام نتیجه بدی خواهد داشت به‌ویژه اینکه  «عملکرد اسرائیل در مقابل جنبش حماس در جنگ اخیر علیه غزه چیزی به قدرت بازدارندگی آن در منطقه پرتنشی که در آن به سر می برد، اضافه نکرد ».

معاریو همچنین یادآور شد: «نصرالله و مسئولان ایرانی اکنون می‌دانند که اسرائیل نتوانست نبرد با یک جنبش کوچک مانند حماس را نهایی کند، از همین رو از خود می‌پرسند: آیا دلیلی برای ترس و نگرانی وجود دارد؟ که این سؤال بجایی است اما باید به اسرائیلی‌ها بگوییم که باید نسبت به آنچه در آینده رخ خواهد داد، نگران باشند.

در همین ارتباط گرشون هاکوهین فرمانده لشکر شمالی ارتش اسرائیل که چند روز پیش پست خود را کنار گذاشت، تصریح کرد که ارتش اسرائیل سخت در تلاش است تونل‌های حزب‌الله در مرزهای شمالی با لبنان را شناسایی کند.

وی همچنین تأکید کرد که باید اظهارات نصرالله مبنی بر تهدید به اشغال الجلیل را جدی گرفت.

هاکوهین اشافه کرد: حزب‌الله می‌داند که حتی بدون نیاز به استفاده از تونل‌ها قادر است وارد الجلیل شود و در عین حال ما نیز می‌دانیم که حزب‌الله قادر است این کار را بکند.

یک افسر ارتش اسرائیل نیز گفت که جنگ آینده با حزب‌الله با جنگ سال 2006 متفاوت خواهد بود به‌ویژه اینکه رزمندگان حزب‌الله در جریان جنگ در میدان نبرد سوریه تجربه ارزشمندی را در تمام زمینه‌ها به دست آورده‌اند که استفاده از نیروی پیاده‌نظام، زره‌پوش، هواپیما و تاکتیک‌های جنگی و نیز قدرت اطلاعاتی خوب را شامل می‌شود.

وی اعلام کرد: «ما در جنگ آینده با مبارزان متفاوتی روبه‌رو خواهیم شد که بسیار قوی‌تر و با مهارت بسیار بالاتر از پیش ظاهر خواهند شد».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شهیدزنده ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    واعدولهم مااستطعتم من قوه.تا پایان عمر کثیف غده سرطانی حرامزاده اسراییل نجس چیزی باقی نمانده است و بفرموده خمینی کبیر(ره) اسراییل باید از بین برود.فرزندان معنوی حضرت روح الله و علی زمان امام خامنه ای مدظله العالی تا شروع نبرد اصلی نفس در سینه حبس دارند.حیدرمدد
  • سید احسان ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    دشمن را نباید دست کم بگیریم
  • محمد جواد ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    دشمن را خوب می شناسیم و در همه حال در حال رصد اعمال کثیف این حرام زاده ها هستیم ! لبیک یا حسین یعنی بدون قید و شرط تا پای جان خود فرزندان و همه چی به ابی انت و امی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس