کد خبر 357694
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴

منابع مصری از تداوم بمباران مناطقی از شمال سینا توسط ارتش مصر و کشته و زخمی شدن ۲۰ فرد مسلح تروریست در این حملات خبر دادند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری الیوم السابع، ساکنان شمال سینا از شنیده شدن صدای بمباران مناطقی در شرق العریش، جنوب شیخ زوید و رفح و کشته و زخمی شدن دستکم 20 نفر در این حملات خبر دادند.

یک منبع امنیتی مصر در این باره گفت که شناسایی هویت کشته ها ادامه دارد و نیروهای ارتش در این حملات هوایی موفق شدند برخی اهداف و مکان های تروریست ها را شناسایی کنند و برخورد قاطعانه با این تروریست ها همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر ساکنان مناطق شرق العریش و جنوب شیخ زوید گفتند که اوضاع امنیتی منطقه و ضرورت ریشه کنی تروریست ها را درک می کنند و تاکید کردند که حملات تا به این لحظه به صورت حساب شده پیش می رود و تمرکز بیشتر روی مناطق محل تجمع تروریست هاست.

بر اساس این گزارش، دستگاه های امنیتی در شمال سینا شب گذشته اعلام کردند که 17 فرد مسلح به قتل رسیدند که دو نفر آنها در مناطق الطویل واقع در شرق العریش و 15 نفر نیز در مناطق شیخ زوید و شمال مرکز الحسنه بودند.

موافقت اسرائیل با استقرار نیروهای ویژه مصری در سینا

«اوی یشخروف» گزارشگر امور نظامی سایت «واللا» در گزارشی نوشت که حملات تروریستی علیه نیروهای مصر در سینا که جمعه گذشته رخ داد و طی آن 30 نظامی مصری کشته شدند، بیانگر چالشی است که دولت مصر به رهبری عبد الفتاح السیسی با آن مواجه است.

وی افزود که حمله اخیر ارتش مصر را وارد یک جنگ مستمر با تروریست ها می کند و بر خلاف تصور برخی ها این جنگ طی چند روز یا چند ماه به پایان نخواهد رسید بلکه این جنگ ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد که السیسی باید تلاش های زیادی برای تامین امنیت انتخابات پارلمانی آینده مبذول داشته و یگان های ارتش مصر را برای این منظور مامور کند.

این نویسنده اسرائیلی همچنین نوشت که تل آویو با استقرار نیروهای ویژه مصری از تیپ «777 و 999» در رفح و العریش و نیز نیروهای چترباز و دیگر نیروها موافقت کرده است در حالی که ورود این نیروها به سینا بر خلاف چیزی است که در معاهده صلح اسرائیل و مصر ذکر شده است اما با این حال تل آویو به دلیل تمایل به برقراری ثبات در سینا این اجازه را به مصر داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس