کد خبر 358346
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

با آغاز ماه محرم و مراسم عزاداری امام حسین (ع) حزب‌الله تدابیر شدید امنیتی را در ضاحیه جنوبی بیروت و دیگر مناطق جنوب لبنان و همچنین منطقه "بقاع" در شرق لبنان با کنترل خیابان‌ها و مراکزی که مراسم عزاداری امام حسین (ع) در آنجا برگزار می‌شود، اتخاذ کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط نوشت: همزمان با آغاز ماه محرم و مراسم عزاداری امام حسین (ع) صدها تن از اعضای حزب‌الله با لباس مبدل در ضاحیه جنوبی بیروت جهت کنترل و نظارت بر خیابان‌ها و مراکزی که در آنجا مراسم عزاداری برگزار می‌شود، مستقر شده و برخی از آنها سلاح‌های سبک به همراه دارند.

به گفته ساکنان ضاحیه جنوبی بیروت، حزب‌الله همچنین در بیشتر ورودی‌های خیابان‌هایی که مراسم‌های مذهبی و عزاداری‌ها در آنجا برگزار می‌شود، دوربین کار گذاشته است.

همچنین حزب‌الله و جنبش أمل همزمان با آغاز مراسم عزاداری امام حسین (ع) تدابیر امنیتی شدیدی را در مناطق تحت نفوذ خود در ضاحیه جنوبی بیروت مناطق جنوب لبنان و مناطق بقاع در شرق لبنان اتخاذ کردند.

این تدابیر همزمان با نگرانی‌های امنیتی ساکنان این مناطق در پی انتشار شایعاتی صورت می‌گیرد که گفته می‌شود ضاحیه و مناطق دیگر در معرض اقدامات تروریستی و انفجارها قرار دارد و این مساله‌ای است که حزب‌الله را واداشته تا سطح آمادگی‌های امنیتی و لجستیکی خود را با هماهنگی با دستگاه‌های امنیتی جهت ممانعت از وقوع هرگونه رخدادی بالا ببرد.

همچنین ارتش لبنان و نیروهای امنیتی این کشور مارکز ایست بازرسی‌ و اقدامات امنیتی خود را در ورودی‌های ضاحیه جنوبی بیروت شدت بخشیده‌اند.

نیروهای حزب‌الله و جنبش أمل نیز در مناطق مختلفی با لباس نظامی و سلاح ظاهر شده و مراکز ایست‌ بازرسی را در ورودی اصلی ضاحیه ایجاد کردند.

به گفته ساکنان ضاحیه جنوبی بیروت، اعضای حزب‌الله در مناطق مختلف مستقر شده و با استفاده از تجهیزات مناسب خیابان‌ها را تحت نظر می‌گیرند و برخی از نیروهای نخبه در حزب‌الله که متخصص کشف بمب و مواد منفجره هستند در این ماموریت شرکت دارند.

همزمان با برگزاری مراسم ماه محرم در عرسال تدابیر امنیتی شدیدی در شهرها و مناطق جنوب لبنان اتخاذ شده است و در تمامی این مناطق اجازه عبور و مرور به موتورسیکلت‌ها از ساعت شش عصر تا ساعات اولیه صبح داده نمی‌شود.

همچنین علاءالدین، شهردار یکی از مناطق جنوب لبنان گفت: روستاهای جنوب لبنان آماده دفاع از مناطق با هماهنگی میان اهالی و نیروهای امنیتی و ارتش هستند و ما اقداماتی را برای ممانعت از وقوع هرگونه رخدادی اتخاذ می‌کنیم.

به گفته علاءالدین، اقدامات امنیتی شامل منع رفت و آمد آوارگان سوری در اثنای برگزاری مجالس عزاداری و یا نزدیک شدن آنها به تجمع‌ها می‌شود.

از سوی دیگر، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان خطوط قرمزی را برای مداحان و خطیبان مجالس عزاداری امام حسین (ع) تعیین کرده و بر لزوم خودداری این مداحان از غلو و زیاده‌گویی و پرهیز از سخنرانی‌هایی که با انگیزه طایفه‌ای باشد، تاکید کرده است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین نسبت به خدشه وارد کردن به وجهه شخصیت‌های طوایف مختلف لبنان هشدار داده است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس