به گزارش مشرق، حمیدرضا کفاش امشب در سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مازندران در شهرستان بابل اظهار داشت: جذب معلمان در سیستم آموزش و پرورش از طریق فارغالتحصیلان دانشگاه فرهنگیان انجام میگیرد تا توجه بیشتری به بحث تربیت و آموزش شود، این معلمان از طریق آموزش چهار ساله جذب آموزش و پرورش میشوند.
وی افزود: برای آنهایی که جذب آموزش و پرورش هستند نیز دوره آموزش ضمن خدمت در نظر گرفته شد تا برای کسانی که هنوز دوره آموزش چند ساله را ندیدند دوره آموزش ضمن خدمت، دوره تربیتی و دوره کتابهای درسی جدید و روش تدریس را آموزش ببینند تا مجددا به سیستم آموزشی برگردند.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پروش با اشاره به اینکه هوشمندسازی مدارس در دستور کار وزارت قرار دارد، گفت: هوشمندسازی مدارس مبتنی بر کمک مردمی، انجمن اولیا و آموزش و پرورش است تا نسبت به توسعه، تجهیز و فناوری نوین در مدارس اقدام شود.
کفاش مهمترین برنامههای حوزه معاونت پرورشی را برگزاری اردوی دانشآموزی، برگزاری راهیان نور، راهاندازی کاروان اعزام عتبات و عالیات، برگزاری اردوی مشهد مقدس، فعال کردن اردوگاه فرهنگی تربیتی،دار القران، طرح حفظ موضوعی قرآن، طرح بازنویسی آثار شهید مطهری، شورای دانشآموزی در مدارس و افتتاح مجلس دانشآموزی برشمرد.
این مسئول از اجرا طرح بسته حمایتی برای مدارس کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت مشارکتهای مردمی وزارت، اداره برخی مدارس دولتی را به موسسات غیر انتفاعی خوش نام سپرد که در شهرستان بابل پنج موسسه در این طرح با آموزش و پرورش همکاری دارند.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم سرانه پرورشی به سرانه مدارس اضافه شود، بیان داشت: بالاترین میزان تخلف در کشور در حوزه صدور مدارک و گواهینامه در بخش هنرستانهاست.
کفاش ادامه داد: جهتگیری کاردانش باید به سمت تربیت نیروی کارآمد بوده و محیط سالم و صدور گواهی سالم و قانونی در دستور کار قرار گیرد.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبار پرورشی آموزش و پرورش در سال 92 سه میلیارد تومان و در سال 93 به 40 میلیارد تومان افزایش یافت که با رشد 300 درصدی اعتبار در حوزه پرورشی مواجه بودیم.
کفاش با بیان اینکه باید رشتههای مختلف کاردانش مورد مطالعه قرار گیرد و رشته جدید در هنرستانها و کاردانش در نظر گرفته شود، یادآور شد: رشتههایی که پاسخ نداده و در منطقه کارآیی ندارد حذف شود، بومی شدن رشتهها مورد توجه قرار گیرد و نیروهایی تربیت کند که با بازار کار ارتباط داشته باشد.
وی افزود: برای آنهایی که جذب آموزش و پرورش هستند نیز دوره آموزش ضمن خدمت در نظر گرفته شد تا برای کسانی که هنوز دوره آموزش چند ساله را ندیدند دوره آموزش ضمن خدمت، دوره تربیتی و دوره کتابهای درسی جدید و روش تدریس را آموزش ببینند تا مجددا به سیستم آموزشی برگردند.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پروش با اشاره به اینکه هوشمندسازی مدارس در دستور کار وزارت قرار دارد، گفت: هوشمندسازی مدارس مبتنی بر کمک مردمی، انجمن اولیا و آموزش و پرورش است تا نسبت به توسعه، تجهیز و فناوری نوین در مدارس اقدام شود.
کفاش مهمترین برنامههای حوزه معاونت پرورشی را برگزاری اردوی دانشآموزی، برگزاری راهیان نور، راهاندازی کاروان اعزام عتبات و عالیات، برگزاری اردوی مشهد مقدس، فعال کردن اردوگاه فرهنگی تربیتی،دار القران، طرح حفظ موضوعی قرآن، طرح بازنویسی آثار شهید مطهری، شورای دانشآموزی در مدارس و افتتاح مجلس دانشآموزی برشمرد.
این مسئول از اجرا طرح بسته حمایتی برای مدارس کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه معاونت مشارکتهای مردمی وزارت، اداره برخی مدارس دولتی را به موسسات غیر انتفاعی خوش نام سپرد که در شهرستان بابل پنج موسسه در این طرح با آموزش و پرورش همکاری دارند.
وی با اشاره به اینکه پیشنهاد دادیم سرانه پرورشی به سرانه مدارس اضافه شود، بیان داشت: بالاترین میزان تخلف در کشور در حوزه صدور مدارک و گواهینامه در بخش هنرستانهاست.
کفاش ادامه داد: جهتگیری کاردانش باید به سمت تربیت نیروی کارآمد بوده و محیط سالم و صدور گواهی سالم و قانونی در دستور کار قرار گیرد.
معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: اعتبار پرورشی آموزش و پرورش در سال 92 سه میلیارد تومان و در سال 93 به 40 میلیارد تومان افزایش یافت که با رشد 300 درصدی اعتبار در حوزه پرورشی مواجه بودیم.
کفاش با بیان اینکه باید رشتههای مختلف کاردانش مورد مطالعه قرار گیرد و رشته جدید در هنرستانها و کاردانش در نظر گرفته شود، یادآور شد: رشتههایی که پاسخ نداده و در منطقه کارآیی ندارد حذف شود، بومی شدن رشتهها مورد توجه قرار گیرد و نیروهایی تربیت کند که با بازار کار ارتباط داشته باشد.