کد خبر 354194
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: عارف بارها تاکید داشته جهت ورود به انتخابات مجلس، درون جبهه اصلاحات فعالیت خواهد کرد و هرگز لیست جداگانه ای برای انتخابات نخواهد داد و وی برای این ائتلاف کاملا منسجم و متحد می باشد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، در جریان سفر اخیر خود به تبریز در مورد وضعیت ائتلاف اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی  و مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: با تلاش های اطلاح طلبان و حمایت های سید محمد خاتمی و آیت الله هاشمی رفسنجانی، ائتلاف  اصلاح طلبان برای انتخابات مجلس و خبرگان رهبری پیشرفت خوبی داشته و تلاش می شود تا با وحدت رویه به نتایج مثبتی برسیم.

وی افزود: تلاش داریم در انتخابات با فهرست و شعار واحد، وارد صحنه انتخابات شویم و شخص بنده هم بیش از یک سال روی این موضوع کار می کنم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در تشریح تلاش های خود برای ائتلاف اصلاح طلبان، خاطر نشان کرد: برای این ائتلاف خود بنده  مصاحبه ها و نامه نگاری های متعددی داشته ام و به نتایج خوبی منتهی شده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حضور محمدرضا عارف در این ائتلاف، گفت: دکتر عارف بارها تاکید داشته جهت ورود به انتخابات مجلس، درون جبهه اصلاحات فعالیت خواهد کرد و هرگز لیست جداگانه ای برای انتخابات نخواهد داد و وی برای این ائتلاف کاملا منسجم و متحد می باشد.

این فعال سیاسی در پاسخ به سوالی در مورد جزئیات اختلاف اصلاح طلبان با روحانی و کلید زدن پروزه عبور از روحانی، اظهار کرد: اختلافی بین اصلاح طلبان و روحانی وجود ندارد و صرفا بحث انتقاد مطرح است و انتقاد یک بحث به حقی است و نمی توان آن را به اختلاف تعبیر کرد.

وی به مصاحبه های خود با برخی رسانه ها اشاره و تصریح کرد: بنده خودم علی رغم حمایت کامل خود از دولت روحانی، در مصاحبه های خود به برخی عزل و نصب های دولت انتقاد وارد کرده ام و انتقاد به معنی عبور از روحانی نیست.
این فعال سیاسی اصلاح تاکید کرد: اصلاح طلبان به صورت جمعی به این نتیجه رسیدند که باید از دولت روحانی حمایت کنند و اعتقاد دارند پیروزی این دولت به منزله پیروزی اصلاح طلبان و ملت بوده و شکست این دولت، شکست ملت و اصلاح طلبان خواهد بود.

منتجب نیا ادامه داد: به تعبیری دیگر می توان گفت، دولت روحانی، آخرین شانس مدیریت ملت است، چون همه جریانات سیاسی تجربه مدیریتی خود را داده اند و روحانی یک نیروی معتدل می باشد و همگی وظیفه داریم از وی حمایت کنیم.

وی به حمایت کامل سیدمحمد خاتمی از دولت روحانی اشاره و افزود: خاتمی بارها از اصلاح طلبان خواسته تا دولت روحانی را تقویت کنند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوالی در مورد تلاشها برای بازگشت سیدمحمد خاتمی به عرصه سیاست، گفت: خاتمی یک چهره ملی و ماندگار است و مردم از دوران ریاست جمهوری وی خاطرات شیرینی را در ذهن خود دارند.

وی ادامه داد: کسانی که به خاتمی توهین می کنند، خودشان را می شکنند، امثال خاتمی و هاشمی با توهین شکسته نمی شوند و روز به روز بزرگ می شوند.

منتجب نیا افزود: خاتمی و امثال وی، خدمت خود را به کشور در مسئولیت های مختلف انجام داده اند و لازم نیست خاتمی تلاش کند که خودش به صحنه بیاید، لذا تلاش ما بر این است که واقعیت ها به مردم منتقل شود و نیروهای جوان روی کار بیایند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد رفع حصر سران فتنه، اظهار داشت: تلاش هایی برای رفع حصر وجود دارد و دولت هم در این زمینه تلاش می کند ولی فعلا گام مثبتی در این زمینه برداشته نشده است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: اگر این حصر، با نظر شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته باشد، باید این شورا در این زمینه تجدید نظر کند و باید برای آنها دادگاه علنی برگزار شود تا از خود دفاع کنند.

وی همچنین بیان داشت: اگر دادگاه علنی برای آنها برگزار نشود، نظام متهم می شود، لذا برای خروج نظام از اتهام، باید دادگاه علنی برگزار گردد.

منتجب نیا در ادامه در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه اگر در دادگاه، سران فتنه محاکمه شوند، به این محاکمه تن خواهند داد، اظهار کرد: حتما به این محاکمه تن می دهیم و صرفا خواستار خروج نظام از اتهام وارده هستیم.

منبع: ائل پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس