روزنامه اصلاح طلب اعتماد نوشت: فاصله بين حرف و عمل رئیس جمهور در چشم ناظران آنقدر برجسته شده كه برخي مي‌گويند روحاني بر اساس خواست اصلاح‌طلبان صحبت و براساس خواست اصولگرايان عمل مي‌كند.

روزنامه اعتماد: روحاني استعداد موج‌آفريني ندارد/ حرف و عمل رئیس‌جمهور با هم تفاوت دارد
گروه سیاسی مشرق - اصلاح طلبان که در رقابت‌های انتخاباتی یازدهمین دوره ریاست جمهوری به دلیل نداشتن سبد رای کافی پرچم حمایت مصلحتی از روحانی را به عنوان یک فرد فراجناحی بلند کردند حالا با طرح مطالبات خود بویژه در سیاست داخلی، قصد دارند تا دولت و اعضای کابینه روحانی را تحت فشار قرار دهند.

"میزان پایگاه اجتماعی رئیس جمهور"
و "وابستگی دولت یازدهم به اصلاح‌طلبان" را می‌توان از کلیدواژه‌های مصاحبه‌های چهره‌های اصلاح‌طلب دانست که با طرح آنها در روزنامه های زنجیره ای خود، دولت و اعضای کابینه روحانی را تحت فشار قرار می‌دهند.

پیرامون هجمه اصلاح طلبان به اعضای کابینه روحانی و مصاحبه‌های آنها در رسانه های زنجیره ای گزارش های متعددی منتشر شد که می توانید بخشی از آنها را در اینجا بخوانید؛ (لینک خبر)

روزنامه اعتماد که از رسانه های اصلی دولت یازدهم محسوب می شود با انتشار یادداشتی از تناقضات کلامی و رفتاری روحانی انتقاد کرد و علت اصلی شور آفرین نبودن سخنان وی در دانشگاه تهران را اینطور ریشه یابی کرد: شخصيت او به گونه‌يي است كه كمتر استعداد موج‌آفريني دارد!

"عدم تحقق وعده‌ها در عمل علت ديگري است كه سخنان روحاني نمي‌تواند موج‌آفريني داشته باشد. در واقع حاميان روحاني در ميان جامعه مرتب از او اظهارنظرهايي را مي‌شنوند كه با آنچه در عرصه عمل مي‌بينند فاصله زيادي دارد؛ رييس‌جمهور از ضرورت رفع فيلترينگ سايت‌ها و ابزارهاي ارتباط جمعي در فضاي مجازي مي‌گويد اما همچنان «واتس آپ» و «وي. چت» فيلتر است و در مورد احتمال فيلتر شدن «وايبر» و «تانگو» نيز بحث‌هايي مطرح است.

رييس‌جمهور از ضرورت افزايش سرعت و پهناي باند اينترنت مي‌گويد اما در عمل بعد از سخنان او به عنوان كسي كه عالي‌ترين مقام اجرايي كشور را در اختيار دارد هيچ اتفاقي نمي‌افتد و همچنان براي دانلود يك فايل به تعبير خود روحاني امكان آن وجود دارد كه آدم خوابش ببرد. رييس‌جمهور تاكيد مي‌كند كه ملت ايران، مردمي با فرهنگ هستند كه «نياز به ارشاد و گشت ارشاد ندارند» اما در عمل گشت‌هاي ارشاد با همان قوت و قدرت گذشته به كار خود ادامه مي‌دهند و تازه قرار است نيروهايي تحت عنوان «آمران به معروف و ناهيان از منكر» نيز با وجود همه مخالفت‌هايي كه دولت داشته وارد ميدان شوند و به معروف امر كنند و از منكر نهي. آن هم نه به شيوه‌يي كه در چهارمين دهه انقلاب انتظار آن مي‌رود بلكه شبيه همان شيوه‌هايي كه در دهه‌هاي اول انقلاب سراغ داشته‌ايم. فاصله بين حرف و عمل در چشم ناظران آنقدر برجسته شده كه برخي مي‌گويند روحاني بر اساس خواست اصلاح‌طلبان صحبت و براساس خواست اصولگرايان عمل مي‌كند ... بنابراين فاصله بين گفته‌هاي رييس‌جمهور و موضع‌گيري‌هاي رسمي دولت با آنچه در عمل، جامعه شاهد آن هست علت ديگري است كه اين اظهارات و موضع‌گيري‌ها نتواند موجي از هيجان و حمايت راه بيندازد كه بعد دولت بتواند در مسير اجراي سياست‌هاي خود به فراخور اقتضائاتي كه دارد از آن بهره ببرد."

این روزنامه حامی دولت در ادامه نیز به گزینشی بودن دانشجویان حاضر در سخنان روحانی در دانشگاه تهران اشاره کرده و می نویسد:

"در واقع شخصيت او به گونه‌يي است كه كمتر استعداد موج‌آفريني دارد. زبان صريح و «صداي رسا» او – چنان كه در مناظرات انتخاباتي به آن اشاره كرد- براي به عقب راندن حريفي كه پاي از گليم درازتر كرده مفيدتر و كاراتر است تا براي به وجد آوردن كساني كه سياست‌هاي او را مي‌پسندند و با مواضعش همراهي مي‌كنند. گزينشي بودن دانشجوياني كه در سخنراني رييس‌جمهور حضور داشتند نيز نمي‌تواند در اين راستا بي‌تاثير باشد. چنانچه در سال گذشته هم تعدادي از دانشجوياني كه مي‌خواستند در محل سخنراني حضور داشته باشند با موانعي رو‌به‌رو شدند."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    برو مشرق پس کارت
  • ریاستی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    این اصلاحاتیها!! به خودشون هم رحم نمیکنند.
  • ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    این اعتماد معلوم نیست با خودش چند چنده!
  • داریوش ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    0 0
    من که نفهمیدم مشرق منظورش چی بود؟ قبلا جبهه دوم خرداد در دولت اصلاحات بود. امروز دولت اعتدال گرای اصلاحات، صدالبته بخاطر تغییرات مشهودی که در سیاستهای گذشته اصلاحات بوجود آورده بعضا تا حدودی هم مورد انتقاد احزاب خودش هم درمی آید. بنظر روند دولت روحانی، روند بسیار مثبت و خوبیست . . .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس