در این گزارش می توانید پاسخ های رجبی‌دوانی کارشناس ارشد مسائل تاریخ صدر اسلام را که مربوط به شبهات نامه روز گذشته علی مطهری در خصوص حصر سران فتنه است را ملاحظه کنید.

به گزارش مشرق، علی مطهری که در ماه‌های اخیر با جدیت پیگیر رفع حصر عوامل فتنه 88 است و از حداکثر ظرفیت خود برای آزادی این دو فتنه­ گر استفاده می­ کند؛ حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان را به خاطر ادامه حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی، تهدید به سوال کرد.

پاسخ قدیمی فرزند علامه دوانی به شبهه تکراری علی مطهری درباره سران فتنهدر بخشی از اظهارات علی مطهری آمده است:"حصر خانگی آقایان حجت الاسلام کروبی و مهندس میرحسین موسوی سه سال و هشت ماه است که برخلاف اصول متعدد قانون اساسی بدون حکم قضایی و این که آنها اجازه دفاع از خود داشته باشند ادامه دارد. ممکن است حکم اولیه شورای عالی امنیت ملی مبنی بر حصر خانگی این دو که در شرایط اضطراری صادر شده، برای مدت موقت – مثلا یک ماه – و تا زمان بازگشت شرایط عادی به جامعه، قابل پذیرش باشد اما ادامه آن بدون حکم قضایی قطعا وجاهت قانونی، شرعی و اخلاقی ندارد و خلاف فصل سوم قانون اساسی است. مثل آن است که کسی را بدون محاکمه به حبس ابد محکوم کنیم.

وی در بخش دیگری از نامه خود آورده است: "اصولا این یک سنت غلط در جمهوری اسلامی بوده است که منتقدان خوش سابقه در انقلاب را که احیاناً اتهامی متوجه آنها بوده است، به جای رسیدگی به اتهامشان در حصر قرار داده‌ایم بدون آنکه ضرورتی داشته باشد. گویی انتقاد و اعتراض را به معنی خروج از نظام تلقی کرده‌ایم، حال آنکه کسی می‌تواند انتقادهای اساسی به نظام داشته باشد و زندگی عادی‌اش را بکند، آنچنان که سیره امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود. آن پیشوای بزرگ مادام که خوارج دست به سلاح نبردند آنها را از حقوق اجتماعی‌شان محروم نکرد و خود می‌فرمود از من در خفا و آشکار انتقاد کنید."

محمدحسین رجبی‌دوانی کارشناس ارشد مسائل تاریخ صدر اسلام و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) است. وی فرزندعلامه علی دوانی است. محمدحسین رجبی دوانی مدرک دکتری تاریخ و تمدن ملل اسلامی را از دانشگاه تهران گرفت که وی بیشتر به عنوان یک پژوهشگر تاریخ اسلام شناخته می‌شود. وی چندی پیش برای بررسی فتنه‌ها از صدر اسلام و برخورد امام معصومین در مواجهه با فتنه‌ها به و همچنین مشابهت‌های فتنه‌های صدر اسلام و دوره فعلی به تفصیل پاسخ های برخی شبهات مطرح شده در خصوص حصر را داد که گویا آقای علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی آن را نادیده گرفته است.

پاسخ قدیمی فرزند علامه دوانی به شبهه تکراری علی مطهری درباره سران فتنهدر ادامه بخش هایی از پاسخ های تفصیلی این کارشناس ارشد مسائل تاریخ صدر اسلام را که مربوط به شبهات نامه روز گذشته علی مطهری به رئیس جمهور کشورمان می شود را ملاحظه می کنید؛

 "​در ارتباط با فتنه زمان امیرالمومنین علیه السلام، پیامبر اکرم (ص) پیشاپیش این موارد را برای حضرت پیش‌بینی کرده بود و تکلیف آن بزرگوار را هم روشن کرده بود. فرموده بود: «یاعلی (ع) تو بعد از من با سه گروه ناکثین، قاسطین و مارقین مواجه می‌شوی و چاره‌ای جز جنگ و سرکوبی آنها را نداری.

یعنی کسی که بیعت خود را می‌شکند یا در روی نظام حق می‌ایستد یا نظام حق را متهم به خروج از مسیر اسلام می‌کند و براندازی پیشه می‌کند، این‌ها مستحق مقابله و سرکوبی و نابودی هستند. این را پیغمبر (ص) می‌فرماید و این نام‌ها را هم وجود مقدس حضرتش بر مخالفان و دشمنان امیرالمومنین (ع) نهاد. بنابراین کسی که فتنه‌انگیزی می‌کند و این فتنه را تا مرحله براندازی می‌کشاند حکم او سرکوبی و قتل است، مگر رهبر جامعه اسلامی  مصلحتی ببیند و به خاطر آن مصلحت حکم الهی را بر او جاری نکند.»

فتنه گران سال 88 دقیقا مثل فتنه‌گران جمل، حکم آنها سرکوبی بود و قتل سران فتنه و هر کسی که در آن عرصه آمده و ایستاد تا وقتی که ایستادگی می‌کند باید سرکوب شود و از میان برود. کسی که امنیت جامعه را به هم زده، خرابی به بار می آورد، متعرض جان و مال و ناموس مردم و اموال عمومی می‌شود، این محارب است و در آن شکی نیست. براندازی نظام را پیشه کرده، حتی اگر سلاح هم در دست نگرفته باشد ولی وقتی تخریب می‌کند و شهر را ناامن می‌کند این محارب است و حکم محارب هم در قرآن مشخص است و سرانی که آنها را به عرصه آوردند و این جسارت و گستاخی را به آنها دادند که این اعمال را انجام دهند، به طریق اولی، به عنوان سران مفسد فی الارض تلقی می‌شوند.

اما همان طور که عرض کردم حضرت آقا با تأسی به سیره پاک امیرالمومنین(ع)، خویشتن‌داری کرد، زیرا این‌ها فضایی را ایجاد کرده بودند، همانطور که آن فتنه‌گران و پیمان‌شکنان عمل کرده بودند و امیرالمومنین (ع) را مقصر در قتل خلیفه سوم تلقی کرده بودند و به جامعه القا کردند و خلیفه سوم  به خاطر عملکرد غلطش که  چه جنگ روانی درست کردند، چنان مورد نفرت قرار گرفت که انقلاب به پا شد و مردم آن را از بین بردند.

پاسخ قدیمی فرزند علامه دوانی به شبهه تکراری علی مطهری درباره سران فتنه

ولی فتنه‌گران با عملیات روانی شدید چگونه عمل کردند که از خلیفه منفور یک خلیفه مظلوم ساختند و امیرالمومنین (ع) را که به یاری این خلیفه آمده بود تا او را از این سختی‌ها و شقاوتی که خود برای خود ایجاد کرده بود بیرون بیاورد ولی امیرالمومنین (ع) را مؤثر و مقصر در قتل او جلوه دادند، حال آنکه به استناد منابع مهم اهل تسنن که امروزه در اختیار ما هست، همین سران فتنه جمل، خود عاملان مهم براندازی قتل عثمان بودند. عایشه، طلحه، زبیر و عمرعاص، این‌ها کسانی هستند که در قتل عثمان مؤثر بودند و حالا به خون خواهان عثمان تبدیل می‌شوند و امیرالمومنین (ع) باید تاوان پس بدهد و *مردم را هم با سوء‌استفاده از جایگاه همسری پیغمبر، صحابی‌های بزرگ پیغمبر فریب دادند و عده‌ای احساس کردند که وظیفه دارند بیایند و با این‌ها بر ضد امیرالمومنین (ع) که نعوذ بالله مقصر است، همراه شوند و براندازی شود.

در این فتنه هم ما می‌بینیم که این‌ها به این شیوه عمل کردند. فضایی را ایجاد کردند و گروهی را فریب دادند. بنابراین کار این‌ها مقابله بود و درآن شکی نیست ولی امیرالمومنین (ع) که می‌دانست خیلی از مردم هنوز توجیه نشدند. اگر چه حق سران آن فتنه و بازمانده فتنه‌گران، مرگ بود* و امیرالمومنین (ع) بعد از جنگ جمل دستور داد، فراری‌ها را تعقیب نکنید، زخمی‌ها را نکشید و کاری به آنها نداشته باشید، خود عایشه که از رئوس این جریان بود را با احترام، در حصر قرار داد که عایشه دیگر حق نداشته باشد به فتنه انگیزی‌های خود ادامه دهد.

حضرت 40 خانم اهل بصره را دستور داد که لباس مردانه بپوشند و صورت‌های خود را بپوشانند و او را از بصره به مدینه ببرند و حق ندارند از آن شهر بیرون بیاید و همانجا باید بمانند تا آخر خلافت امیرالمومنین (ع) ما دیگر تحرکی از عایشه برضد امیرالمومنین (ع) نمی‌بینیم.

در حقیقت امیرالمومنین (ع) او را در یک حصری قرار داد و از مجازات خود صرف‌نظر کرد. نه اینکه حق او مجازات نیست. داریم که وقتی امیرالمومنین (ع) او را سرزنش کرد که این چه فتنه‌ای بود؟ خلاف دستور پیغمبر بیرون آمدی و این وضع را پیش آوردی، تقاضای عفو کرد و امیرالمومنین (ع) هم به حرمت جایگاه همسری پیغمبر (ص) و هم اینکه  مصالح حکومت اینگونه ایجاب می‌کرد، او را مجازات نکرد و با احترام به مدینه برگرداند."

نتیجه گیری:

​اولا -
علی مطهری به عمد داستان جمل را نادیده گرفته است.

​ثانیا - ​علی مطهری گفته دست به سلاح بردن ملاک است درحالیکه بیعت شکنی و تلاش برای براندازی نظام اسلامی ملاک است و عایشه خودش دست به سلاح نبرده بود

ثالثا - علی مطهری گفته اگه حصر هم لازم باشه باید کوتاه باشه درحالیکه عایشه تا آخر عمر امیرالمومنین در حصر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 41
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 1
    شنبه ها خبرهای خوبی نمیزنید اصلا دوستت ندارم مشرق
  • ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    این مرد به کل...
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 1
    ه از کسانی بود که شعله جنگ جمل را روشن کرد. و در آن جنگ همراه با طلحه و زبیر شرکت داشت. مولا علی علیه السلام قبل از شروع جنگ آنها را نصیحت کردند تا از تصمیم خود دست بردارند. ولی عائشه در تصمیم خود محکم بود. و دشمنی خود را با علی علیه السلام به بالاترین حد رساند و اعلان جنگ علیه امام زمان خود مولا علی علیه السلام را صادر کرد. این ادعای حصر عایشه توست امیر المومنین توست خیلی از بزرگان رد شده
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    مطهری فعلا سوزنش گیر کرده رو این موضوع شما زیاد سخت نگیرید یقین دارم همون پاسخی که رهبری به ایشون داد کامل و جامع بود
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 1
    خودتان هم خوب می دانید آقای مطهری بی ریا است او انسان ساده لوحی است و یک روز به نفع یکی حرف میزنه فردا علیه همان. مطهری بسیار ساده است و اصلا سیاسی نیست برای همین نمیداند کار موسوی و خاتمی و کروبی به کجا ختم شده و میشود
  • جاوید ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    قابل توجه مطهری و بقیه دوستانِ جدیدش .چقدر بدِ آدم دنیا رو به آخرت ترجیه بده.خیلی بد تر از اون اینه که از برخی خواص حمایت کنه و دستور بگیره.
  • علی قلم ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    علی آقا گیرم که پدربودفاضل ازفضل پدرتوراچه حاصل.خداوندشهیدبزرگوارمطهری رارحمت کند. آقا جان اگه اینها محاکمه بشن به ضررشونه چون حکمشان اعدامه ولی حاکم اسلامی بارافت وعطوفت بااینهارفتارنموده ودرحصرخانگی نگه داشته .اصراربه محاکمه نکنیدکه به ضرراونهاست.
  • علیرضا اهواز ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    این بزرگان چه کسانی هستن ؟ اتفاقا تاریخ به وضوح تصریح میکنه که امیرالمومنین عایشه رو حصر خانگی کرد در حالی که هم به فرمان خدا در قرآن که فرموده زنان پیامبر در خانه بنشینند و بیرون نیایند پایبند نبود هم بر علیه خلیفه وقت شورش کرد و میتونست کشته بشه.
  • علیرضا اهواز ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    یارو ناخوشه بابا زیاد احساس همه چیز فهمی میکنه :))
  • حمید ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    کسیکه که از صدقه سر باباش به جایی برسه جز این انتظاری نیست!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    توست؟ شما خودت خوندی یا از خود بزرگان شنیدی استاد؟ یا "توست" کسی بهت رسیده؟
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    اشتباهی منفی دادم
  • حامد ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    ....نماینده فتنه گران و بلندگوی فتنه میباشد و بزودی تودهنی محکمی از مردم خواهد خورد.
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    چرا متن کامل نامه ها را منتشر نمیکنید همون روز ؟
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    مرگ بر فتنه گر
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    خیانت خاتمی و موسوی و کروبی روز به روز واضح تر میشه
  • ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    مرگ بر میر یزید خائن و کروبی ملعون که همه جوره به کشور خیانت کردند
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    1 0
    موسوی ملعون یک دیکتاتور بالقوه است و دیگر هیچ.... به هر قیمتی میخواست قدرت رو بدست بیاره. حتی با اردوکشی خیابانی و تهمت زدن به منتخب ملت... کروبی یک ابله تمام عیار متوهم بود
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    صحبت های علی مطهری بر اساس اصول قانون اساسی بود لذا یک حقوق دان باید در این مورد اظهار نظر کند. ایشان حرفی خلاف قانون نزدند.
  • علی ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    از الان دارن برای انتخابات آتی یار جمع میکنن!!! یکی نیست به این بابا بگه، بابا! بخاطر اون شهید بزرگوار بازم رای میاری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    چرا این سران فتنه علنی محاکمه نمیکنید ؟
  • حمید ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    حقوق‌دان؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    حرف راست میزنه دمش گرم
  • ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    دشمن دانا به از نادان دوست.
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    علی مطهری شدیدا" نیازمند دوباره خوانی آثار گرانبهای پدر بزرگوارشان شهید مطهری هستند تا از کج فهمی هایی که برایشان روزمره شده است رهایی یابند.
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    می تونی دقیقا بگی کدوم قسمتش طبق قانون بوده ؟ کافیه فقط توجیهات ایشون در باب جرم محرز و مشهود رو بخونی
  • ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    1 0
    با سلام/ حصر سران فتنه براساس مصوبه شورای امنیت ملی و تنفیذ مقام‌معظم رهبری و براساس اصل۱۷۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است! که هم جنبه قانونی دارد و هم حکم حکومتی محسوب می شود!/ حصر مجازات تلقی نمی شود تا مستلزم حکم دادگاه باشد! حصر یک اقدام تنبیهی و تامینی است! لذا مستلزم حکم دادگاه نمی باشد! حصر درصدر اسلام هم وجود داشته که نمونه آن عبدالله بن عباس بود که به دستور پیامبر اسلام تا پایان عمرشان در حصرخانگی به سر می برد!
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    فک کنم الان هر کس این حرفارو بزنه، خوب پول میدن. دلیلش اینه.
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    مشمول رأفت اسلامی شده اند که محاکمه نمی شوند. چون سابقه ای در انقلاب دارند بالاخره.
  • سید ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    1 0
    فقط یه علت داره...اونم رای آوردن درسال آینده درتهرانه والسلام
  • حسین ن ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    1 0
    مرحوم حسینعلی منتظری هم مثل علی آقا بود هرچه میگفتند آقا اینهائی که دورت را گرفتند آدمهای آنطرف آبند فبول نمیکرد حالا علی آقا هم مرغش یک پا دارد وفکرمیکند کارنظام و انقلاب مثل خاله بازی بچه هاست -آقای علی آقای مطهری!!این انقلاب ونظام بر آمدهٔ از آن مسیر تاریخ بشر را دارد اصلاح میکند واقعٱ شما این را نمی فهمید؟؟ شما روی همان صندلی مجلس بنشین و ساکت باش وفقط تماشا کن - اینان کاری کردند که تقریبٱ ابهت این نظام داشت فرومیریخت و دشمنان را به طمع انداخت ونزدیک بود از ایران عزیز یک اوکراین یا یک لیبی بسازند آیا این را نمیفهمید؟؟
  • صدرا ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    احسنت ! تحلیل بسیار عالی و منطقی ای بود . امثال علی مطهری ها چون از کمبود سواد کافی و قدرت تحلیل مسائل و مهمتر از همه بصیرت ، رنج می برند می خواهند با این حرف های سطحی و این اعمال سخیف فقط خودی نشان دهند و بگویند : آقا ما هم هستیم ، لطفاً ما را هم ببینید . دقیقاً مثل اربابش آقای محمد خاتمی و ...
  • ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    مطهری درست می گه تا کی؟ محاکمه بشن نهایتا حکم اعدام براشون صادر بشه قطعا با توجه بشرایط سنی به حبس بلند مدت محکوم میشن بعد هم بخاطر خدمات گذشته به تخفیف محکومیت روبرو می شه
  • م اکبرزاذه ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    متاسفم از مواضع نسنجیده علی مطهری جاهای دیگری برای مطرح شدن وجود دارد
  • بیسواد دنیا ندیده ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    و این افاضات هم از توسط !!!
  • بیسواد دنیا ندیده ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    بدتر از اون اینه که آدم آخرت خودش رو بخاطر دنیای دیگران خراب کنه.
  • ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 1
    خب که چی مثلا!!! یعنی تا آخر باید زجر کش بشن. بابا محاکمشون کنید تموم شه بره. حضرت علی به قاتلش رحم کرد شما که دیگه امام علی نیستی که
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    ای خدا کی حضرت مهدی ظهور می کنه. تا بیاد اسلام واقعی رو پیاده کنه
  • دامغانی ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    1 0
    آقای علی مطهری اولا سوء استفاده از رانت پدر زشت است چه مالی باشد چه سیاسی ثانیا اگر قرار باشد هرکس رایش کمتر بود زیر میز بازی دمکراسی بزند وفقط درصورتی رای مردم را بپذیرد که به نفع او باشد که سنگ روی سنگ بند نمی شود.علی آقا قمه کشیدن زن مردم را لخت کردن وسط خیابان ودورش رقصیدن مسجد را آتش زدن آِیا تحریک کردن و حمایت از چنین اراذل واوباشی محاربه نیست اگر تو واقعا ساده ای عیبی نداره خوب لا اقل به دو طرف غش کن همیشه به یک طرف غش کردن که دیگر مرض نیست این تمارض است که قابل معالجه نیست.
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    برخی افراد یا دوست نفهم هستند یا دشمن که در هر دو صورت باید طرد گردد
  • ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    برخی افراد دقیقا انسان رو یاد ابوموسی اشعری سریال امام علی (ع) مینداره
  • رها ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    جناب آقای علی مطهری بنده از شما تقاضا دارم دوباره آثار پدرشهیدتان را مطالعه بفرمایید ولی دقیق تر. پدر شهیدشما عمار زمان بود انسانی به شدت با بصیرت. از فرزندان جناب ه این انتظار میره که چنین حرفایی بزنن ولی شما.... آخرت خودتون رو به خاطر دنیای سران فتنه خراب نکنین.
  • ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 1
    مطهری حرف از قانون و رعایت قانون اساسی زده ولی رجبی دوانی ار تاریخ صحبت کرده و به نوعی متوسل به شبیه ساری تاریخی شده در حالیکه جنس این دو باهم فرق می کند . حرف مطهری اگر ایراد قانونی دارد مستدل جواب دهید با شبیه سازی تاریخی خیلی حرفها را می توان زد که خلاف منظور رجبی دوانی ثابت می شود
  • سید ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    یکی آشکارا در خط براندازی حرکت کرده و با به چالش کشیدنِ مشروعیتِ نظام زمینه را برای براندازی فراهم کرده دیگری دست بالا جرمش این بوده که به کسی تهمت زده حالا از نظرِ آقای مطهری اینها یک حکم دارن نتیجه: اگه شما زدی تو گوشِ یه نفر دیگه و اون به تلافی سر شما رو برید از نظرِ آقای مطهری سطحِ جرمِ شما دو نفر یکی است آخه بی منطقی و بی بینشی تا چه اندازه؟ مشکلِ ایشان با خواندنِ دوبارۀ آثارِ پدر حل نمیشه بلکه با کمی آرامش و تامل بیشتر و مشورت با برادر کوچکتر شاید...
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    ناشناس دورم @ بیخود تاریخ را تطبیق نده ، این جنایتکارها امینت ملی را به خطر انداختند ..
  • ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    دلیلی هم برای حرفت داری ؟
  • ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    جرم این افراد مشهود بوده ، و حصر کمترین حکم برای این خائنین است ...
  • حسین ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 0
    مطهری هم قوانین را سلیقه ای تطبیق داده ، کاملا مشخص بود جوابی برای جرم مشهود نداره و طفره می ره ..
  • افشین تهران ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    اشتباهی منفی دادم.
  • افشین تهران ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    حصر این خائنین به ملت به دستور شورای امنیت ملی با تنفیذ مقام معظم رهبری به استناد اصل 176قانون اساسی که قانون مادر درتمام کشورهاست داده شده اما مشکل اینجاست که فتنه گران نتنها رای مردم راندیدند بلکه جایی که صرفه نداره قانون را هم نمیبینند.شما اصل 176را مطالعه کن تا جواب مستدل بگیری.
  • افشین تهران ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    ولا مشکل ایشون با این هم حل نمیشه لااقل تا انتخابات مجلس این مشکل حل شدنی نیست !!!
  • افشین تهران ۰۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 1
    ایشان یا واقعا فاقد بینش و منطق هست و ساده لوح میباشد و یا مقرض و فتنه گر میباشد که در هر دوصورت لایق نشستن بر کرسی مجلس نباید باشد .نماینده ای که هنوز اصل 176کشورش را نخوانده و یا خوانده و ان را تفسیر به میل خود میکند و یا از درک ان عاجز میباشد ایا وجاهت قانون گذاری دارد؟
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 1
    اشتباهی مثبت دادم
  • مشتی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 1
    ساده لوح تویی که با 4تا مقاله خوندن تو سایتها شدی استاد همه چی دان ...احمق جون فکر کردی میتونی براحتی که از مامانت پول تو جیبی میگیری به فعالن این نظام توهین کنی؟؟؟
  • محمد ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 1
    خودش و پدره بزرگوارش به این مردم و نظام خدمت کردنند .. تو. بابات. بابابزرگت و.............تاحالا شده خدمتی کوچیک به مردم بکنی؟؟؟میدونم جوابت نه...پس خواهشا دیگه درباره بزرگان و سیاستمردان این مملکت نظر نده!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    افشین جان ناقلا از رو دسته من نوشتیا؟!؟!؟!تقلب ممنوع
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    افشین الحق که احمقی
  • ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    منم اشتباهی منفی دادم. متنت اولش شبهه برانگیز بود!
  • ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    خودتی
  • ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    مشتی ابله تو فکر کردی میتونی از سران فتنه پول بگیری به مردم منتقد فتنه توهین کنی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس