رئیس بنیاد امید ایرانیان گفت:‌ نباید هر از چندگاهی با ادبیات تند و خشن از سوی برخی افراد مواجه شویم که روند رو به رشد کشور را با مخاطره رو به رو کند و نباید رسانه ها مروج ادبیات تند و خشن در جامعه باشند.

امام حسین(ع) نماد یک اصلاح طلب است/ سهم تفکر اصلاح‌طلبان در انقلاب بیش از سایر جریانات است/ جوانان محور انتخابات آینده خواهند بود
به گزارش مشرق، محمدرضا عارف در دیدار اعضای شورای مرکزی و منطقه تهران سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: امام حسین(ع) به واقع نماد یک اصلاح طلب واقعی است چراکه ایشان برای به دست آوردن قدرت ظاهری قیام نکرد حرکتی که امام حسین(ع) انجام داد در راستای نفی خشونت بود، انحرافاتی را دیده بود که می‌بایست با آن مبارزه کند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) مخالف هرگونه افراطی‌گری بود،یادآور شد: برخی از افراط گرایان فهم نادرست از دین اسلام دارند. عامل مؤثر در بداندیشی دینی، عدم توجه به منزلت و حقوق انسانی است. خداوند دین را برای هدایت و راهنمایی بشر فرستاده است. فهم ما از دین باید به گونه ای باشد که کرامات و حقوق انسان حفظ شود. آزادی از جمله حقوق انسانی است. همه انسان‌ها فارغ از وابستگی‌هایشان، حقوق مشترکی دارند. اسلام به این حقوق مشترک احترام می‌گذارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همین راستا به اقدامات گروهک تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: اگرچه گروه‌های مانند داعش فهم نادرست از اسلام دارند اما باید توجه کرد که تاسیس داعش در راستای پروژه گسترش تفرقه مذهبی در جهان اسلام و بروز جنگ بین شیعه و سنی است. پروژه داعش، پروژه‌ای موقتی است اما تقویت تفرقه مذهبی، پروژه بلندمدت دشمنان اسلام است.

وی با اشاره به فرضیه دینی امر به معروف و نهی از منکر که از جمله اهداف قیام امام حسین (ع) بود،خاطرنشان کرد: فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر صرفا نباید در مسائلی همچون پوشش و حجاب خلاصه شود اگر همه افراد جامعه بخصوص اصحاب رسانه خود را ملزم به ادای این فریضه دینی می کردند مطمئنا فسادهای اقتصادی و سیاسی در کشور رخ نمی داد.

عارف در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گزارش دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی مبنی بر آموزش و کادر سازی در این سازمان با تقدیر از اینگونه اقدامات،تصریح کرد:  یکی از مشکلاتی که اصلاح طلبان در میان احزاب خود داشتند عدم آموزش‌های لازم و کادر سازی بود که سازمان عدالت و آزادی می تواند الگویی برای دیگر احزاب اصلاح طلب باشد که با بهره گیری از تجارب این سازمان  به کادرسازی و آموزش روی بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه سهم تفکر اصلاح طلبی در انقلاب به مراتب بیش از دیگر جریانات سیاسی است،تاکید کرد: دوران تصمیم گیری عده ای معدود برای اکثریت در یک تشکل سیاسی-اجتماعی به پایان رسیده است  و باید در تشکل ها بر اساس خرد جمعی و با توجه به اساسنامه و مرامنامه مصوب تصمیم گیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد شدید از رواج بی اخلاقی در جامعه ،اظهار کرد: متاسفانه اخلاق قربانی امیال سیاسی شده است و تاسف بارتر اینکه اخلاق را هم امنیتی کرده اند.من در اکثر دیدارها و سخنرانی هایم بر ضرورت آرامش در فضای سیاسی تاکید می کنم.چرا که معتقدم اگر بخواهیم نابسامانی‌های گذشته اصلاح شود و کشور در روند رو به رشد قرار بگیرد راهی جز تحمل یکدیگر و سعه صدر نداریم .

وی تاکید کرد: نباید هر از چندگاهی با ادبیات تند و خشن از سوی برخی افراد مواجه شویم که روند رو رشد کشور را با مخاطره رو به رو کند. رسانه ها بخصوص صدا و سیما نقش مهمی در این خصوص دارند و نباید رسانه ها مروج ادبیات تند و خشن در جامعه باشند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه رمز ماندگاری یک جریان سیاسی حفظ هویت  است،به انتخابات مجلس آینده اشاره کرد و گفت:در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته همگان به نقش تاثیر گذار جوانان اعتراف کردند و برخی افراد که تا روزهای منتهی به انتخابات انگیزه ای برای مشارکت نداشتند در نهایت دنباله رو جوانان شدند. .در انتخابات مجلس آینده هم مطمئنا جوانان محور قرار خواهند گرفت و تاثیر گذار خواهند بود.

وی با اشاره به اظهارات برخی چهره‌های اصولگرا مبنی بر رد صلاحیت اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آینده،گفت: توصیه من به برادران و خواهران اصولگرا این است که در جایگاه مدعی العموم قرار نگیرند و حکم صادر نکنند. اگر می خواهند  در انتخابات پیروز شوند باید در یک فضای رقابتی به فکر پیروزی باشند نه آنکه در اندیشه از میان به در بردن اصلاح طلبان باشند که البته به صلاح خودشان هم نخواهد بود.

عارف با بیان اینکه امیدوارم همه دست اندرکاران امر انتخابات توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی برحق الناس بودن رای مردم را مورد توجه قرار دهند ،تاکید کرد: هیچ اصلاح طلبی مطمئنا در اندیشه تحریم انتخابات نیست و در انتخابات مجلس آینده نیز اصلاح طلبان با وحدت و همدلی انشاالله برای انتخاباتی رقابتی حضور جدی خواهند داشت.

پیش از سخنان دکتر عارف،مهدی مقدری دبیرکل سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی ضمن قدردانی از حضور رئیس بنیاد امید ایرانیان در کنگره این سازمان گزارشی از فعالیت تشکل متبوع خود ارائه کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 0
    پناه برخدا........
  • احمدخواجوند ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 0
    اي نمك بحرومها اگر امام حسين ع مثل شما اصلاح طلب بودچرا نام حسين (ع) وپرچم انرا در سال 88به آتش كشيديد
  • صداقت ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    1 0
    این اصلاح طلبان به مقدسات هم توهین می کنند.
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    پس علت حمایت گوگوش و پهلوی و نتانیاهو از اصلاح طلبان طی سالهای اخیر به همین دلیل است. عجب... پس آنها هم پیرو راه حسین هستند. حتما ما هم اگر بی حجاب شویم و کاباره برویم از ... ها حمایت کنیم و با زنان نامحرم دست بدهیم و راحت باشیم و همه کفار را دوست بدانیم ادامه دهنده را حسین هستیم. اره؟؟؟؟؟
  • هومن ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اصلاح امام حسین (ع) ؛ اسقاط یزید میمون باز و فاجر زناکار بود؛ در حالی که اصلاحات برخی؛ رواج سگ بازی و زنا در جامعه است. امام حسین اگر زنده می شد؛ به همان دلایلی که به جنگ یزید رفت؛ به حرب با این مفسدان مدعی اصلاح نیز می پرداخت.
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اين آقايون همش فكر قدرت طلبي هستند وگرنه الان وقت صحبت از انتخاباتيه كه يكسال و اندي ديگه ميخواد برگزار بشه ؟ لطفا از امام حسين(ع) هم واسه خودتون مايه نذاريد . اتفاقا امثال پيروان شما هستند كه روز عاشورا امام رو به شهادت رسوندند .اهل كوفه
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    امام حسین (ع) شجاعت داشت تا راه اصلاح ادامه بده حتی به قیمت خونش چون اصلاح او واقعی بود اما این اصلاح طلبان ایران خداییش درپی چه هستند؟ اصلاح چی؟ دین؟
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اصلاح طلبان که براحتی در مقابل دشمن تسلیم میشوند و در مقابل ظالم تعظیم میکنند چطور میتوانند ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشند که تا آخرین قطره خون خود در مقابل ظالم ایستادگی کرد .
  • ناشناس ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    امام حسین (ع) نماد یک اصلاح طلب است !!! خخخخخخخخخ.
  • محمد علی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر به مرام اصلاح طلبان به صورت دقیق وار نگاه کنیم اسلام آنها اسلام سازش با مستکبران و اسلام رفاه زدگی و اسلام بدعت آلود می باشد.کجا مرزداران اصلاح طلب جبهه ی جدیدی را بر علیه دشمنان و حسودان بین المللی گشودند و کی و چگونه در برابر هجمه های فرهنگی و اقتصادی بی امان بدخواهان ایستادگی کردند.جبهه اصلاح طلبان چیزی جز میتینگ به آغوش گرفتن ایادی ظلم و حرمان نبوده و نیست و کارنامه ی این افراد مغروق در انفعال و سازش و مقرون با حرکت قهقرایی بوده که هیچ علم استقلال و حفظ حریم اسلامی از این جریان تا کنون بلند نشده است.
  • محمد علی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر به مرام اصلاح طلبان به صورت دقیق وار نگاه کنیم اسلام آنها اسلام سازش با مستکبران و اسلام رفاه زدگی و اسلام بدعت آلود می باشد.کجا مرزداران اصلاح طلب جبهه ی جدیدی را بر علیه دشمنان و حسودان بین المللی گشودند و کی و چگونه در برابر هجمه های فرهنگی و اقتصادی بی امان بدخواهان ایستادگی کردند.جبهه اصلاح طلبان چیزی جز میتینگ به آغوش گرفتن ایادی ظلم و حرمان نبوده و نیست و کارنامه ی این افراد مغروق در انفعال و سازش و مقرون با حرکت قهقرایی بوده که هیچ علم استقلال و حفظ حریم اسلامی از این جریان تا کنون بلند نشده است.
  • مصطفی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    بابا چقدر شما خوانندگان مشرق ضایعید.حرف دکتر رو باور نمی کنید از اکبر گنجی و یا سروش بپرسید.
  • ناشناس ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    دنیای عجیبی شده است اصلاح طلبانی که در سال 88 به عزاداران حسینی بی حرمتی کردند و خیمه امام حسین (ع) را به آتش کشیدن حالا دم از سرور شهیدان میزنند !!!
  • ناشناس ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ما منتظر حضور مجدد آقای عارف برای انتخابات سال 96 ریاست جمهوری هستیم و آرزوی توفیق برایشان داریم .
  • amir ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اینان کدام امام حسین را می گویند ؛ امام حسین خودشان یا امام حسین واقعی را
  • amir ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر ایشون سال 96 رئیس جمهور بشوند من از ایران به افغانستان پناه می برم
  • ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    دهنت رو آب بکش ما در زمینه محرم و امام حسین خیلی حساسیم
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    قربان به هدف زدین! از بند آخر این مطلب به نظر میاد برآورد اصلاح طلبان اینه که پایگاه رأیشون در انتخابات بعد شرکت نخواهد کرد. از یک طرف اصولگراهایی که امیدوار بودن بهشون نزدیک شن، عمدتاً امتناع کردن، از یک طرف هجمه معاندین نظام خارج از ایران که خط اصلی جریان اصلاحات رو تنطیم میکنن باعث شده طرفدارای اصلاح طلبان با دولت نتونن خیلی همذات پنداری (!) کنن و بعیده انتخابات بیان به این جریان رأی بدن، از یک طرف بالأخره دولت اصولگرا هست و سعی میکنه ژستهایی بگیره ولی دیگه خیلی هم نمیتونه بزنه تو خاکی... اصلاً یک وضع قروقاطی عجیبی شده
  • ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    توروخدا پاي اماما را به دعواي خودتان بازنكنيد . امام حسين امام حسين است نه يك كلمه كم نه يك كلمه زياد
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اینها روی دستان یزید اواز میخوانند بعد میگن ما اصلاحاتی ها پیرو حسین هستیم
  • 110 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    میشه با امام حسین شوخی نکنی و همه چیز را برای اصلاح طالبان فدا نکنید؟؟؟؟
  • ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    فقط برو بزار باد بیاد !!!همین !!!!
  • بسیجی ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    امام حسین آزاد مرد علم بوده .هست و باقی خواهد ماند.تو غالب شما اصلاح طلب های متوهم قرار نمی گیره.شم اصلاح طلبها با اولین هدف امام حسین.(امر به معروف و نهی ازمنکر مخالفید).چطور اینقدر احمقانه حرف می زنید.
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    این بنده خدا انسان بدی نیست اما خیلی ساده است. سیاستمدار باید پیچیدگی ها را بشناسد. عارف جان مواظب باش دوباره از خاتمی و روحانی و هاشمی بازی نخوری
  • ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    من جاه طلب تر از این ادم ندیدم برای ریاست مجلس چه ها که نمیکنه !!!!
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    افرین
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    +1000
  • علی ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    البته نه اصلاح طلبانی که در روز عاشورای حسینی سال 88 حرمت عزاداری امام حسین را زیر پا گذاشتند حتما داری شوخی می کنی یا داری دست و پا می زنی که یهتون نگن لا مذهب
  • دکتری جامعه شناسی ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    امام حسین(ع) را همین مسلمانان شهید کردند اما با پشتوانه سکه های معاویه
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    عارف ادم بدی نیست اما خداییش این اصلاح طلبان که ما دیدیدم رهرو حسین(ع) نیستند که هیچ علنی ....
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    فدای مظلومیت امام حسین (ع) که کوفیان بعد 1400 سال هم خودشونو فدایی امام جلوه میدن
  • ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    امام حسین(ع) نماد یک اصلاح طلب است سهم تفکر اصلاح‌طلبان در انقلاب بیش از سایر جریانات است عارف جان اینقد خودتو مضحکه عام و خاص نکن
  • ناشناس ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    جوک قرن : امام حسین (ع) نماد یک اصلاح طلب است !!! خخخخخخخ.
  • ناشناس ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    در این شب اول ماه محرم این اصلاح طلب ها انسان رو به خنده وادار میکنند یکی میگه درس کربلا مذاکره و تعامل سازنده بود !!! این یکی هم میگه امام حسین (ع) نماد یک اصلاح طلب است !!!
  • عماد ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خوبه نگفت امام حسین نماد مذاکره و تدبیر و امید بود!!!!!!!!!!!!
  • علی ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    جوک خوبی بود!!!
  • ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ای ایرانیها و ای جهانیان اگر اصلاح طلب ها ادعا دارند امام بزرگوار ما که جز صفات الهی لایقش نیست ، اصلاح طلب از نوع سازشگر است ::.................. من هم جرات پیدا میکنم و(خاکم به دهن) ادعای پیامبری میکنم ، به من بگروید ای بندگان خدا!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ تا شما را با خودم تا ته جهنم راهنمایی کنم!!!!!!!!!!
  • ریاستی ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اقای عارف دادن دستت دادن خودت هم خبر نداری . بنیاد امید ایرانیان!!!! چه به سر ما اومده که همه میخوان بهمون امید بدن.
  • ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اگر امام حسین نماد اصلاح طلب میبود هیچگاه نام و حرکتش جاودانه نمیشد شما همون بچسبی به یزید بیشتر برا مردم ملموسه یادمون نرفته "یه یاحسین تا میرمخمل"
  • مهدی مرادیفر ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    دهنت را اب بکش پای ایده امام حسین (ع)را به سیاست باز نکنید شما اگر امام حسین را میشناختید که پرچم اورا اتش نمیزدید
  • amir ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    گروهی از مردم هستند که می گویند به خدا و روز بازپسین ایمان آورده ایم در حالی که ایمان نیاورده اند خداوند و مومنان را فریب می دهند در حالی که جز خوشان را فریب نمی دهند ولی نمی فهمند در دلهای آنها یک نوع بیماری است خداوند بر بیماری آنها افزوده به خاطر دروغ هایی که می گفتند عذاب دردناکی در انتظار آنهاست و هنگامی که به آنها گفته شود در روی زمین فســــــاد نکنید می گویند ما فقط اصــــــــــلاح کننده ایم آگاه باشید اینها همان مفســـــدانند ولی نمی فهمند ( سوره بقره / آیات 8 الی 12 ) اتفاقا در زمان امام حسین هم (ع) هم امثال عمر سعد و شمر و ... داشتند کار مسلمین را اصلاح می کردند چون امام حسین (ع) باعث ناامنی برای خلیفه به اصطلاح فقیدشان یزید بن معاویه بن ابی سفیان شده بود . اتفاقا کمونیست ها هم زمان شاه می گفتند امام حسین (ع) سوسیالیت است . به خاطر همین بنده گفتم امام حسین خودشان یا امام حسین (ع) پسر علی بن ابی طالب (ع) و نوه رسول اکرم (ص). اگر این جمله منتشر شود و سانسور نشود دوستان استفاده می کنند
  • صدرا ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    عجب جریان خطرناکیه این اصلاح طلبی و اصلاحات . تازه این عارف مثلاً خوبشونه . پناه میبریم به خدای لا شریک ...
  • ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    جناب عارف آیا منظورتان این است که نعوذ بالله آن حضرت (علیه السلام) اصول گرا نیست یا قصد تقویت حزب خودتان را دارید و از آن حضرت علیه السلام دارید هزینه می کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس