عارف امروز با حضور در نمایشگاه مطبوعات در خصوص علت انصراف های انتخاباتی خود در سال‌های 84 به خاطر آقای هاشمی، 88 به نفع آقای خاتمی و در سال 92 به نفع دکتر حسن روحانی گفت: من در جبهه اصلاح طلبان به عنوان مرد خرد جمعی هستم.

گروه سیاسی مشرق - محمد رضا عارف مردی که در کارزارهای انتخاباتی معمولا بخاطر کاندیداهای دیگر، از میدان کنار کشیده است؛ به گفته خود یکبار در ریاست جمهوری 84 و به نفع هاشمی رفسنجانی؛ یکبار در ریاست جمهوری 88 و به نفع خاتمی و یکبار در ریاست جمهوری 92 و به نفع حسن روحانی کنار کشید و پس از آن گلایه های زیادی را نسبت به تصمیم شورای مشورتی اصلاح طلبان در رسانه ها مطرح کرد.

عارف امروز با حضور در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار مشرق، در خصوص علت انصراف های انتخاباتی خود در سال‌های 84 به خاطر آقای هاشمی، 88 به نفع آقای خاتمی و در سال 92 به نفع دکتر حسن روحانی، گفت: من در جبهه اصلاح طلبان به عنوان مرد خرد جمعی هستم.

وی در ادامه توضیح داد:  همیشه به خرد جمعی احترام گذاشته‌ام و سعی داشته‌ام تا در این راستا حرکت کنم، در همه امور انتخاباتی فکر می‌کنم و تصمیم می‌گیرم ولی برای هر اقدامی، مبنا را بر خرد جمعی می‌گذارم.

 وی با بیان اینکه درباره حزب ندا با من مشورتی نشده است، گفت: برای تشکیل حزب فراگیر، قول قطعی نداده بودیم و شرایط برای تشکیل حزب فراگیر پیش از انتخابات مجلس فراهم نیست.

عارف همچنین در خصوص انتخابات آینده مجلس نیز عنوان کرد: در انتخابات آینده هم مبنا را بر خرد جمعی گذاشته‌ام.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • ناشناس ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    آقای عارف شایسته ریاست جمهوری هستند و انشاءالله در انتخابات سال 96 تا آخر در صحنه انتخابات بمانند و فدایی کسی نشوند.
  • ناشناس ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این انصراف های جناب عارف نشان دهنده این میباشد که تصمیم ایشان برای ریاست جمهوری قطعی نیست و اعتماد بنفس لازم را ندارند.
  • ناشناس ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    امیدواریم آقای عارف در انتخابات ریاست جمهوری آینده با عزم راسخ و جدیت حضور داشته باشند و طرفدارانشان را نا امید نکنند.
  • ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    دمش گرم
  • مجتبی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بابا بی خیال! دیگه همه می دونند که انتخابات 92، خبر انصرافش رو بدون اطلاع خودش اعلام کردند و از این بابت هم خودش خیلی دلگیر شد. یادمون نره کسانی این کار رو با دکتر عارف کردند که صدای آزادیشون گوش فلک رو کر کرده!!!
  • ناشناس ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    ما یک دوستی داریم هرسال قبل از محرم میگه امسال برای علامت کشی میام اما تا پای علامت میاید اما اعتماد به نفس نداره و برمیگرده .
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خیر عزیز ... شما ... خوبی هستید ، لذا هر کسی از راه میرسد مفت از شما میگیرد!!
  • محمد ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    بنده خدا خودش راازهمه بهتر میشناسه. میدونه اهل این حرفا نیست.مردم هم میدونند.کسیکه اراده نداره.ودربست دراختیار دیگرانه به اورای نمیدنند.وجناب مجتبی خان هم درست فرمودند.
  • یک هموطن ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    سلام. پس جناب رضایی چی!؟ 96 که روحانی ست، 1400میشه جناب رضایی ان شاا...!
  • چراغعلی ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    و تجربه خوش کروبی را یک بار دیگر برای خوشحالی مردم ایران تکرار کند
  • چراغعلی ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    توی بندر عباس چله تابستون
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    آره بهتره یه کلاس اعتماد به نفس برن پیش جناب احمدی نژاد !
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    از صداقت و پاکی ایشان سو استفاده میشود. ولی در کل انسان سالم و با شرفی هستند
  • مهدی از قم ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    این رفورمیست های ما هنوز به بلوغ سیاسی نرسیده اند.اگر تاریخ این جریان را مرور کنید متوجه میشوید که چقدر تغییر مواضع دادند و بی ثبات هستند.یه روزی این اقایان اینقدر ضد امریکا بودند که وقتی در جنگ اول خلیج فارس امریکا به عراق حمله کرد در مجلس گفتند صدام امروز مثل خالدابن ولید است و باید کمکش کنیم که با امریکا بجنگد و ده سال بعد اینقدر شیفته این امریکا شدند که به تعبیر رهبری فرش قرمز زیر بغل منتظر امریکا بودند.یه روز سفارت را میگرفتند یه روز دیگه معذرت میخواستند.یه روز پونز تو پیشونی دختر مردم میزنند یه روز دیگه دم از استیظاح امام زمان میزنند.....از این موارد زیاد هست و به خاطر همین عدم بصیرت و خوداگاهی و فقر فکری هر کسی هم ازشون استفاده یا بهتر بگوییم سوءاستفاده میکند از امریکا گرفته تا ملک عبداله از عالیجنابان تا اعتدالی و کارگزارانی
  • amir ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    خدا لعنت کنه این اطلاحات رو با تمام دم و دستگاهش که مهملاتی رو به ذهن این مردم داده اند که مردم به هیچ وجه نمی خواهند باور کنند این افراد به این گونه هستند 8 سال دوران آقای خاتمی پدرمان در آمد جالبه کسانی از آقای خاتمی دفاع می کنند که اون سال ها 7 یا 8 سال بیشتر نداشته اند الان می گند می دونی دوران خاتمی چه شد ال شد بل شد و ... اصلا دوران آقای خاتمی که کتابهای ضد اسلامی چاپ نشد . اصلا دوران آقای خاتمی موسسات تمدن دینی ایجاد نشد . اصلا دوران آقای خاتمی کتابهای آدم های فاسدی مثل کسروی ، علی دشتی ( با آیت ا... دشتی مترجم نهج البلاغه اشتباه گرفته نشود ) و ... چاپ شد . اصلا دوران آقای خاتمی حق مسلم مردم ایران که تصمیم گیری درباره ی مسائل هسته ای بود به سازمان انرژی اتمی داده نشد تا انرژی اتمی را از بیخ تعلیق کنند و .... وهزاران اصلا دیگر که اگر قرار باشد بنویسیم می شود اندازه ی کتاب خاطرات آقای هاشمی که خاطرات هر سالشان 600 تا 700 صفحه کتاب است
  • ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 0
    آدم بدی نیست ولی رای نمیاره
  • حامد ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    دقیقاً راست می گی. هنوز یادمون نرفته که توی انتخابات شهر، طرف رو به خاطر اینکه به مهدی هاشمی رای نداد از حزب اخراجش کردند که بماند! حتی به مرگ هم تهدیدش کردند. هر چه بیشتر به جلو می رویم، به شعار فریبکارانه آزادی بیان اصلاح طلبان بیشتر پی می برم. لاقل اصولگراها اگر بسته عمل می کنند، شعار آزادی نمی دهند!
  • سیستانی ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    دربین اصلاحاتی ها،ایشان فردی منطقی وبه خداوروزقیامت قلبا اعتقاددارند.تابحال انقلابی مانده اندوبه مملکت عشق میورزند.امااگربه خردجمعی احترام میگذارند،معلوم نیست دوستانشان تصمیماتی درست منطبق برروحیات ایشان بگیرند!
  • ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    متاسفانه ایشان ازخود اراده مستقلی ندارند بایک وعده جبهه را خالی کرده وبه عواقب آن فکر نمیکند واین برای کسی که ادعای سیاسی بودن میکند جای بسی تأمل دارد
  • رضا ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    امیدوار نباشید فقط خخخخخخخخخخرد جمعی یعنی دقیقه 90 جاشون رو به نفر بعدی میده معلوم نیست جمع خردی ایشون رو اوت میکنند و این همون خرد جمعی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس