کد خبر 341574
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

به دنبال کشته شدن خبرنگاران آمریکایی توسط داعش و همزمان با پیروزی های ارتش عراق در نبرد با تروریست ها، مقامات آمریکایی به رجز خوانی علیه این گروه تروریستی پرداختند.

به گزارش مشرق، از زمان آغاز اقدامات تروریستی در شمال عراق و سپس حملات تروریست های داعش به این مناطق کشورهای غربی از جمله آمریکا تنها به نظاره پرداخته و هیچ واکنشی در قبال کشته شدن مردم بی دفاع عراق نشان نمی دادند. با این حال گویا با تحولات اخیر در عراق، این مسئله به ویژه برای آمریکایی ها مهم شده است. طی روزهای اخیر شاهد حملات هوایی ارتش آمریکا به مواضع داعش در عراق هستیم و واشنگتن مدعی شده که ارتش آمریکا برای نابودی این گروه تروریستی حتی به مواضع آنها در سوریه نیز حمله خواهد کرد.

اما آنچه که در این روزها موجب واکنش مقامات آمریکایی شده جنایات داعش در عراق و قتل عام مردم این کشور نیست بلکه کشته شدن دو خبرنگار این کشور به دست داعش است. تروریست های داعش با سر بریدن این دو خبرنگار، آمریکا را تهدید به انتقام گیری کرده اند. این مسئله موجب شده مقامات واشنگتن وارد میدان شده و به ایراد خطابه های شدیداللحن علیه داعش بپردازند. هر چند در عمل مقابله آنها با داعش تنها به چند حمله هوایی در شمال عراق محدود شده است. این در حالی است که ارتش عراق با انجام عملیات گسترده توانسته داعش را از مناطق مهم دور نگاه داشته و برخی مناطق تحت تصرف تروریست ها را باز پس بگیرد.

در بین مقامات آمریکایی اظهارات "جو بایدن" معاون اول رئیس جمهور بیش از همه قابل توجه است. وی در مورد انتقام از داعش به خاطر کشتن خبرنگاران آمریکایی گفته است ارتش این کشور تا دروازه های جهنم داعشی ها را تعقیب و آنها را خواهد کشت. بایدن در جمع عزاداران خبرنگاران آمریکایی در نیوهمپشایر خطاب به تروریست های داعش افزوده است: اگر گمان می کنید با این اقدامات مردم آمریکا را می ترسانید، ما را خوب نشناخته اید. وی در وصف ویژگی جنگ افروزی آمریکایی ها مدعی شده است: هر کسی که به شهروندان آمریکایی صدمه بزند فراموش نمی شود.

معاون اول باراک اوباما در بخش پایانی این خطابه که برای سرپوش گذاشتن بر انتقادهای شدید داخلی علیه اقدامات دولت انجام گرفته، تاکید کرده است ارتش آمریکا برای اجرای عدالت در مورد دشمنان این کشور، تروریست ها را تا دروازه های جهنم تعقیب خواهد کرد و به آنها فرصت نخواهد داد.

در همین حال "جان کری" وزیر خارجه آمریکا وعده داده دولت این کشور تروریست های داعش را به سزای جنایاتشان می رساند. وی با اشاره به کشته شدن "جیمز فولی" و "استیون سوتلوف" دو خبرنگار آمریکایی به دست داعش گفته است: هر چقدر زمان ببرد مهم نیست، ما عاملان این جنایت را مجازات می کنیم. رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در تلاش برای نشان دادن چهره ای مقبول از این کشور در بین کشورهای اسلامی اعتراف کرده است که آنچه داعش در عراق و سوریه انجام می دهد، اسلام واقعی نیست.

این نمایش با رجزخوانی "باراک اوباما" علیه داعش ادامه می یابد. وی با اشاره به ویدیوی سربریدن دومین خبرنگار آمریکایی توسط یک تروریست داعش می گوید: تروریست ها با این کار نمی توانند ما را بترسانند، این گونه حوادث ما را متحد تر می کند. جالب این جا است که کشته شدن هزاران شهروند عراقی و آوارده شدن صدها هزار نفر به دست داعش آنچنان که کشته شدن این دو شهروند آمریکایی اهمیت دارد، برای غربی ها مهم نیست، به طوری که شورای امنیت سازمان ملل به درخواست آمریکا و برای بررسی کشته شدن این دو خبرنگار آمریکایی تشکیل جلسه می دهد.

"چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا نیز در توجیه علل انجام عملیات هوایی ارتش آمریکا در عراق تاکید می کند: این اقدام برای کنترل داعش نیست، هدف ما نابودی این گروه است. به گفته وی پنتاگون در تلاش است توان نظامی داعش را کاهش داده و از بین ببرد. این در حالی است که سلاح های موجود در دست تروریست های داعش، پیشتر برای جنگ با ارتش سوریه توسط حامیان غربی شان به ویژه آمریکا تامین شده است.

به بیان دیگر آمریکا در حال تضعیف گروهی است که خود زمانی به ایجاد و تقویت آن پرداخته است. سند این ادعا دیدارهای افشا شده "جان مک کین" سناتور جمهوریخواه آمریکایی با سرکردگان گروه های تروریستی سوریه است که گفته می شود "ابوبکر البغدادی" نیز در جمع آنها بوده است. با توجه به نحوه ورود آمریکایی ها به جنگ با داعش به نظر می رسد این گروه تا زمانی که منافع این کشور را در منطقه به خطر نیانداخته بود، کارایی داشت و اکنون با نقض این اصل، آمریکا ناچار شده وارد فاز مقابله شود.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
    0 0
    ابر قدرت به اين ميگن. با 4 تا حمله هوايي دخل اين گروهك رو آورد. حالا شما پشت سر هم بنويسيد ارتش عراق اينا رو نابود كرد. ارتش عراق و سوريه اينهمه بمب بارون كردن هيچ تاثيري نداشت. قدرت امريكا اينه. قدرت هوايي امريكا با هيچ كشوري قابل مقايسه نيست.
  • درست ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    خودشون درستش میکنن بعد با بهونه اون به هرجا بخواهند حمله میکنن
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    0 0
    کدام کشور اینچنین از شهروندانش دفاع می کند ؟ شاید ایران!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس