کد خبر 351084
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹

وزارت خارجه آمریکا روز جمعه لیست کامل کشورهایی را که می‌گوید به ائتلاف «ضد داعش» تحت رهبری این کشور پیوسته‌اند، منتشر کرد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه آمریکا روز جمعه لیستی از کشورهایی را منتشر کرد که می‌گوید در ائتلاف «علیه داعش»، به این کشور پیوسته‌اند.

هنوز میزان دقیق مشارکت این کشورها در اقدام نظامی در عراق و سوریه اعلام نشده و مقامات بسیاری از این کشورها هنوز موضعی در قبال لیست اعلام‌شده نگرفته‌اند.

از روز 10 سپتامبر که رئیس‌جمهور آمریکا طی نطقی تلویزیونی از «راهبرد» خود برای «تضعیف و نهایتا نابودی» داعش رونمایی کرد، تاکنون دو کشور امارات و عربستان رسما به عملیات نظامی در سوریه پیوسته‌اند. هنوز هیچ‌یک از متحدان غربی آمریکا حاضر به مشارکت در سوریه نشده و نقش آن‌ها به عراق محدود مانده است.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود گفت دو طرف اقدام نظامی مشترک در سوریه را مورد بحث قرار داده‌اند، اما «ژان یوس لودریان» از تائید این مسئله طفره رفت و آن را تائید نکرد.

در این لیست علاوه بر نام کشورها، به اتحادیه اروپا، اتحادیه عرب و پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) نیز به عنوان حاضران در ائتلاف اشاره شده است. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا عنوان شده است که هریک از این کشور هدف مشترک ائتلاف را دنبال می‌کنند و کمک‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند.

با وجود حضور روسیه در نشست پاریس که با موضوع مبارزه با داعش برگزار شد، در لیست منتشر شده از سوی واشنگتن، نام روسیه به چشم نمی‌خورد.

در ادامه لیست کامل کشورهایی که آمریکا می‌گوید در ائتلاف حضور دارند، آمده است:

- آلبانی

- استرالیا

- اتریش

- بحرین

- بلژیک

- بلغارستان

- کانادا

- کرواسی

- قبرس

- جمهوری چک

- دانمارک

- مصر

- استونی

- فنلاند

- فرانسه

- گرجستان

- آلمان

- یونان

- مجارستان

- عراق

- ایرلند

- ایتالیا

- ژاپن

- اردن

- کوزوو

- کویت

- لیتوانی

- لبنان

- لتونی

- لوکزامبورگ

- مقدونیه

- مولداوی

- مونتنگرو

- مراکش

- هلند

- نیوزلند

- نروژ

- عمان

- لهستان

- پرتغال

- قطر

- کره جنوبی

- رومانی

- عربستان سعودی

- صربستان

- اسلواکی

- اسلونی

- اسپانیا

- سوئد

- تایوان

- ترکیه

- اوکراین

- امارات متحده عربی

- بریتانیا

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس