کد خبر 351283
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳

نخست‌وزیر فرانسه در اظهاراتی با اشاره به مواجهه فرانسه با تهدید تروریستی جهانی و ساختاری، از کشف و خنثی‌سازی چندین طرح حمله تروریستی در خاک این کشور طی ماه‌های گذشته خبر داد.

به گزارش مشرق، «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه روز جمعه در اظهاراتی اعلام کرد: «چندین طرح‌ حمله تروریستی در فرانسه کشف و خنثی شده است و فرانسه از این پس باید با تهدید تروریستی جهانی و ساختاری مواجه است و باید با آن مقابله کند.»

وی طی اظهاراتی در موسسه مطالعات عالی دفاع ملی فرانسه با اشاره به شمار فزاینده فرانسویانی که برای مبارزه در کنار گروه‌های مسلح تکفیری در عراق و سوریه به این کشورها عزیمت کرده‌اند یا قصد عزیمت به آنجا را دارند، افزود: «طی ماه‌های اخیر 119 نفر مورد بازجویی قرار گرفته‌اند، 81 نفر متهم شده‌اند و 56 نفر تحت بازداشت درآمده‌اند. علاوه بر این دولت از عزیمت چندین مبارز از جمله جوانان و نوجوانان فرانسوی به این کشورها ممانعت به عمل آورده است و چندین طرح حمله در خاک فرانسه نیز خنثی شده است.»

طی ماه‌های اخیر شمار زیادی از نوجوانان و جوانان فرانسوی که قصد پیوستن به گروه‌های تفکیری در سوریه را داشته‌اند، شناسایی شده‌اند.

بنابر اعلام دولت فرانسه، پدیده گسترش تمایل فرانسویان برای پیوستن به گروه‌های تکفیری طی هشت ماه گذشته 74 درصد افزایش داشته است به گونه‌ای که هم‌اکنون 930 فرانسوی در جنگ‌های جاری در سوریه و عراق درگیر هستند.

به گفته «برنار کازونوو» وزیر کشور فرانسه، شمار جوانان افراط‌گرای فرانسوی که هم‌اکنون در صحنه عملیات‌ها در سوریه مشغول مبارزه هستند روز به روز در حال افزایش است به گونه‌ای که شمار آنها از 224 نفر در ماه ژانویه گذشته به 350 نفر در حال حاضر رسیده است که 63 نفر از آنها را زنان و 6 نفر را نیز کودکان تشکیل می‌دهند.

وزیر کشور فرانسه همچنین اعلام کرده که تاکنون از عزیمت 70 جوان فرانسوی به سوریه ممانعت به عمل آمده است.

حدود 30 نفر (فرانسوی) تاکنون در سوریه کشته شده‌اند، 180 نفر در مسیر عزیمت به این کشور هستند و حدود یکصد نفر مایل به رفتن هستند که عده‌ زیادی از آنها را زنان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

کشورهای غربی که خود تا پیش از این اقدام به تسلیح عناصر این گروه‌های تروریستی می‌کردند، هم‌اکنون از بیم بازگشت آنها به کشورهای متبوع خود و انجام اقدامات تروریستی، تدابیر ویژه‌ای را برای ممانعت آنها از ورود به کشورهایشان اتخاذ کرده‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس