کد خبر 352154
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶

دستگاه قضایی انگلیس، مصونیت قضایی یکی از شاهزادگان بحرینی را که متهم به دست داشتن در شکنجه‌ مخالفان دولت می‌باشد لغو کرده است.

به گزارش مشرق، پایگاه رادیو عربی بی بی سی طی خبری اعلام کرده است که دستگاه قضایی انگلیس، مصونیت قضایی یکی از شاهزادگان بحرینی را که متهم به دست داشتن در شکنجه‌ مخالفان دولت می‌باشد لغو کرده است.

دادگاه عالی انگلیس اعلام کرده است که این شاهزاده از هیچ مصونیتی از پیگیری‌های قضایی در خصوص شکنجه مخالفان ندارد.

چندی پیش روزنامه "فایننشال تایمز" نوشته بود، دادگاهی در انگلیس اعلام کرده بود که موضوع لغو مصونیت "ناصر بن حمد"، فرزند پادشاه بحرین و رئیس گارد سلطنتی این کشور که به شکنجه تظاهرکنندگان متهم است را مورد بررسی قرار می دهد.

در پی اقدام دادگاه عالی انگلستان مبنی بر لغو ممنوعیت "نام بردن از شاهزاده ناصر بن حمد، فرزند پادشاه بحرین که متهم به شکنجه زندانیان کشورش است، روابط بین انگلیس و مجمع جزایر بحرین برای اولین بار دچار تنش شد.

این گزارش حاکی است که شاهزاده ناصر بن حمد بن عیسی آل خلیفه، فرمانده ارشد گارد سلطنتی بحرین در پی شکایت یک شهروند بحرینی به شکنجه مخالفان متهم است. اما دادگاه انگلیس از دو سال گذشته تا کنون در مراحل دادرسی از وی نام نمی‌ برده است.

شاهزاده ناصر، برادر ناتنی «سلمان بن حمد آل خلیفه» ولیعهد بحرین است که از زمان اعطای درجه سرهنگی به وی و گماشته شدنش در رأس دستگاه تامین امنیت شخصی پادشاه بحرین، از ژوئن 2014 فرماندهی ارشد گارد سلطنتی را بر عهده گرفته است. سمت‌های اعطایی برای قدردانی از موضع تند شاهزاده ناصر علیه جنبش 14 فوریه است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس