ظاهرا هرچقدر بر شدت عملیات نظامی زمینی و علنی داعش بر علیه شهر بی دفاع عین عرب (کوبانی) افزوده میشود، از قوت فشارها و حملات هوایی هواپیماهای ائتلاف به اصطلاح "مبارزه با داعش" کاسته شده است!

گروه بین‌الملل مشرق - برای مخاطبان گزارش‌های تحولات سوریه، از پنج زمینه متفاوت گزارش‌هایی رسیده است که مطالعه آنها را به علاقه‌مندان "تحولات در صحنه" سوریه توصیه می‌کنیم؛ تحولات میدانی شهر کوبانی، تحولات میدانی جبهه «دمشق و حاشیه آن»، تحولات میدانی جبهه حماه، تحولات میدانی جبهه لاذقیه و تحولات میدانی دخانیه رئوس گزارش امروز ما را تشکیل می دهد. با ما همراه باشید.

تحولات میدانی جبهه عین عرب (کوبانی) – شهر در حال سقوط! 
 
3 هفته پس از آغاز حملات گروه تروریستی داعش به عین عرب (کوبانی) واقع در شمال شرقی استان حلب ، پیشروی های این گروه در مناطق اطراف این شهر همچنان ادامه داشته و گزارشها از انتقال درگیریها به دروازه های ورودی این شهر حکایت دارد.

تحولات میدانی سوریه
نمایی از شهر عین عرب یا کوبانی واقع در شمال شرق استان حلب و نزدیک مرز سوریه – ترکیه

در روزهای گذشته درگیریهای شدیدی میان عناصر گروه تروریستی داعش و واحدهای یگانهای مردمی مدافع شهرعین عرب(کوبانی) در جریان بوده است که منجر به تصرف کلیه روستاهای اطراف شهر (حدود 325 روستا) توسط عناصر داعش که مورد حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی دولت و ارتش ترکیه قرار دارند شده است. در درگیریهای چند روز اخیر تلفات سنگینی به دوطرف وارد شده است که سهم کردها بسیار بیشتر از داعش بوده است.

عناصر داعش با تانک و توپخانه و دهها خمپاره انداز بشدت مواضع مدافعان شهر را زیر آتش باری سنگین قرار داده اند این درحالی است که گروههای مدافع کرد تنها مسلح به تسلیحات نیمه سنگین مانند موشکهای ضد تانک میلان (اخیرا از طریق آلمان به کردهای عراق اهدا شد و تعداد محدودی بصورت قاچاقی به کردهای سوریه منتقل شد) و خمپاره انداز و تسلیحات سبک انفرادی مسلح هستند. از دیگر سو تعداد مدافعان کرد در داخل شهر به کمتر 2 هزار نفر زن و مرد می رسد که عموما تخصصی در زمینه نبرد شهری و جنگ نداشته و ندارند و درصورت ورود داعش به محلات داخل شهر باتوجه به سطح آموزشهای بالاتر عناصر آن نسبت به کردها سقوط شهر امری خواهد بود.

 هم اکنون نیروهای یگان کردهای سوری مدافع منطقه با ازدست دادن تمامی روستاهای اطراف شهر به داخل عین عرب عقب نشینی کرده اند و عناصر داعش در محور جنوبی شهر به برخی محلات نفوذ کرده اند.زدو خوردهای نظامی به شدت میان دوطرف ادامه دارد.



ویدیو از استقرار تروریستهای چچنی عضو داعش در تپه های مشرف به شهر عین عرب(کوبانی


ویدیو از فرار عناصر کمیته های دفاع مردمی مدافع شهر کوبانی از مقابل داعش و کشته شدنشان با اتش توپ ضد هوایی
  

تحولات میدانی سوریه

تصرف مرکز تفتیش و مراقبت یگانهای کرد مدافع شهر کوبانی واقع در مدخل جنوبی شهر، توسط تروریستهای داعش

       
 
تحولات میدانی سوریه

تلفات عناصر کمیته دفاع مدافع شهر عین عرب در درگیری با عناصر داعش

  
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

گزارش تصویری واحد رسانه ای داعش از نبردهای اطراف شهر عین عرب(کوبانی)

تحولات میدانی سوریه

هلاکت ابوزکریا تونسی اهل و ساکن کشور آفریقایی تونس فرمانده عملیات نظامی داعش علیه شهر کوبانی که روز گذشته بدست تک تیر اندازان کرد سوری به هلاکت رسید

از سوی دیگر نقش ترکیه بعنوان حامی بزرگ گروه تروریستی داعش و طراح عملیاتهای آن در عراق و سوریه در بحران کوبانی قابل توجه است. دولت و ارتش این کشور نهایت پشتیبانی نظامی – اطلاعاتی را از عملیاتهای داعش بعمل آورده و به این موضوع اکتفا نکرده اند بلکه با استقرار گسترده یک گردان تانک و دهها زره پوش و نیروی نظامی در امتداد مرز این کشور با شهر عین عرب (کوبانی) از ورود و خروج کردهای ترکیه برای پیوستن به واحدهای مدافع شهر بشدت جلوگیری می کند. همچنین درروزهای گذشته دهها تصویر از برخوردهای غیر انسانی ترکیه با کردهای آواره در مرزبا سوریه در رسانه ها منتشر شده است.

تحولات میدانی سوریه 
برخورد غیر انسانی سرباز ارتش ترکیه با پیرمرد آواره کرد سوری درمرز سوریه و ترکیه
 
تحولات میدانی سوریه

استفاده ارتش و پلیس ترکیه از خودروی ضد شورش مجهز به آب پاش علیه آوارگان کرد در مرز سوریه با ترکیه
 
تحولات میدانی سوریه

زنان شهر عین عرب در حال طبخ غذا برای رزمندگان کرد سوری مدافع شهر

ناظران نظامی معتقدند که در صورت تداوم وضعیت فعلی ، سقوط شهر عین عرب (کوبانی) بدست عناصر داعش امری حتمی است.در این میان برخی رسانه های حامی تروریسم برای در هم شکستن روحیه مدافعان شهر کوبانی خبرهایی مبنی بر سقوط شهر و  یا پیشروی داعش تا مرکز شهر رامنتشر کرده اند که فاقد صحت بوده و داعش تنها به برخی محلات جنوبی شهر وارد شده که درحال نبرد سنگین بامدافعان شهر می باشد.
 
   تحولات میدانی سوریه
جوسازی رسانه ای شبکه الجزیره قطر پشتیبان اصلی تروریستهای تکفیری در باره پیشروی های داعش در داخل شهر عین عرب


حملات بی‌جان هواپیماهای ائتلاف "مبارزه با داعش" به اطراف عین عرب!!
 

روز گذشته هواپیماهای ائتلاف 4 هدف مربوط به داعش را در اطراف شهر عین عرب (کوبانی) هدف بمباران قرار دادند که منجر به انهدام 4 دستگاه خودروی پیک آپ مسلح به دوشکا و توپ ضد هوایی آنها شد.

ظاهرا هرچقدر بر شدت عملیات نظامی زمینی و علنی داعش بر علیه شهر بی دفاع عین عرب(کوبانی)افزوده میشود، از قوت فشارها و حملات هوایی هواپیماهای ائتلاف به اصطلاح "مبارزه با داعش"کاسته شده است!

تحولات میدانی سوریه

علی رغم حجم وسیع تبلیغات رسانه ای اعضای این گروه (که خود از موسسین و پشتیبانان داعش و سایر گروههای تروریستی تکفیری در منطقه خاورمیانه هستند) و دلبستگی خوش بینانه و زودباورانه کردها به پشتیبانی هوایی از مواضعشان در سوریه و عراق با کمال تاسف از آنهمه وعده و وعید آمریکایی ها برای کردها تنها سرابی بر جای مانده است و حملات گاه و بیگاه هوایی کوچکترین خللی در روند حملات و نظم و انتظام سازمان رزم داعش وارد نکرده است.

درهمین رابطه روز گذشته ردوار خلیل سخنگوی کمیته های مدافع مردمی کردهای سوریه با متهم کردن ترکیه به کمک به داعش برای نسل کشی کردهای سوریه ، بر بی تاثیر بودن و بی اهمیت بودن این حملات تاکید کرد. وی افزود که این بمبارانها در فضایهای بسیار دورتر از میادین درگیری میان کردها و داعش صورت می گیرد و معمولا علیه برخی خودروهای در حال حرکت داعش در جاده های منتهی به عین عرب و مراکز استقرار داعش دراطراف این شهر می شود. این درحالی است که داعش با استقرار در ارتفاعات اطراف عین عرب و بوسیله دهها دستگاه تانک و یگانهای توپخانه ای شبانه روز مواضع مدافعان این شهر را زیر شدید ترین گلوله بارانها قرار می دهد که بهترین اهداف برای بمباران و انهدام توان نظامی داعش برای جلوگیری از حملات این گروه به شهر بی دفاع عین عرب هستند.



بمباران مواضع عناصر داعش در اطراف شهر عین عرب(کوبانی) توسط جنگنده های ائتلاف به اصطلاح مبارزه با داعش) 

جنایت جدید داعش 


گروه تروریستی داعش روز گذشته چند نفر از اسرای یگانهای مدافع کردهای سوریه را که در نبردهای اخیر در اطراف عین عرب (کوبانی) به اسارت گرفته بود پس از انتقال به شهر تل ابیض اعدام کرد. به گزارش مرکز حقوق بشر سوریه (وابسته به مخالفان دولت سوریه) اعدام این افراد به شکل ذبح با چاقو انجام شده و سرهای قطع شده آنها در میدان مرکزی شهر به نمایش گذاشته شده است. درمیان ذبح شدگان چند دختر کرد نیز دیده میشوند.
  
 
تحولات میدانی سوریه
 
تحولات میدانی سوریه 


تحولات میدانی دمشق و حاشیه دمشق


حملات شبه انتحاری زهران علوش به حرستا!


همانطور که پیشتر انتظار می رفت، زهران علوش فرمانده تروریستهای غوطه شرقیه دمشق در اثر تشدید فشارهای عملیات های پی در پی ارتش سوریه در مناطق مختلف غوطه بخصوص عملیات اخیر برای فتح شهر دوما پایتخت تروریستهای حاشیه دمشق،دست به انتحار زده و سعی دارد با گشودن جبهه های متعدد جنگ با ارتش سوریه ، راه تنفسی برای تداوم حیات خود و اشرار تحت فرماندهی اش گشوده و از فشار نظامی ارتش به شهر دوما بکاهد.

بامداد روزسه شنبه تروریستهای تکفیری"لواء الاسلام(پرچم اسلام)" از گروههای وابسته به شورای عالی نظامی غوطه بطور ناگهانی به ساختمان اداره اطلاعات نیروی هوایی در شهر حرستا هجوم بردند و با مدافعان این ساختمان بشدت درگیر شدند.به گفته یک منبع یدانی در ارتش سوریه ، از آنجاییکه ارتش سوریه احتما وقوع چنین حمله ای را از سوی تروریستها می داد، با هشیاری و آمادگی کامل به مقابله با تروریستها برخاسته و دردرگیریهای فی مابین دو طرف دهها نفر از تروریستهای مهاجم به هلاکت رسیده و تعدادی نیز زخمی شده اند.

وی افزود که بنابر اطلاعات قبلی وارده به ارتش سوریه از قصد تروریستها برای حمله به این ساختمان مهم وابسته به ارتش سوریه مطلع شدیم و با اجرای تدابیر امنیتی کامل و تدارک چند کمین محکم به انتظار  ورود آنها با منطقه کمین شدیم و در موقعیت مناسب تلفات بسیار بالایی به آنها وارد آوردیم. وی گفت که تروریستها قصد داشتند تا یک دستگاه خودروی بمبگذاری شده انتحاری را به درب ورودی مرکز اطلاعات نیروی هوایی سوریه در حرستا بکوبند و ضمن انهدام آن وارد این مقر شوند اما خودروی مذکور پیش از رسیدن به درب مرکز اطلاعات هف موشک مدافعان آن قرار گرفته و منهدم شد. وی تاکید کرد که هدف تروریستها از حمله مذکور کاستن از فشار های سنگین ارتش و دفاع وطنی سوریه به هم قطارانشان در مناطق دخانیه ، جوبر و عدرا – دوما بوده است.

گفتنی است که منطقه حرستا واقع در غوطه شرقیه دمشق در جند ماه گذشته و همزمان با آغاز مذاکرات میان ارتش سوریه و گروه تروریستی "ارتش آزاد" پیرامون اجرای توافق "مصالحه ملی" (آتش بس و خلع سلاح) که با هدف دور نگاه داشتن منطقه از انهدام و تخریب ناشی از جنگ صورت پذیرفته شاهد جوی تقریبا آرام بوده است. این به مذاق زهران علوش و تروریستهای تکفیری اصلا خوش نیامده است به نحویکه در هفته های اخیر تمامی تلاشهای خودرا برای به شکست کشاندن مذاکرات از طریق حملات تروریستی به مراکز تفتیش و مراقبت ارتش، ترور فرماندهان ارتش آزاد و عملیات تک تیراندازانش علیه نیروهای ارتش سوریه، بکار بسته بود اما همه اقداماتش با شکست کامل مواجه شده بود.

کارشناسان نظامی- امنیتی سوری اقدامات اینچنینی اخیر زهران علوش و شورای عالی نظامی غوطه شرقیه را شکست خورده ارزیابی کرده و سرنوشت تروریستهای تکفیری فعال در این مناطق رامرگ و یا تسلیم به ارتش پیش بینی کرده اند.
   
 
تحولات میدانی سوریه

تداوم نبرد سرنوشت ساز برای فتح دوما

درگیریها در محور عملیاتی حاشیه دوما در منطقه "تل کردی" میان ارتش ،دفاع وطنی،حزب الله و تیپ فاطمیون از یکسو و تروریستهای تکفیری گروه تروریستی ارتش اسلام همچنان ادامه دارد.ارتش سوریه در تلاش است تا منطقه تل کردی را به مانند تل صوان که مشرف بر شهر دوما  است به تصرف خود درآورد. درگیریهای روز گذشته بدون تحول میدانی خاصی در جریان است.
 
تحولات میدانی سوریه

کشف گور دسته جمعی در شهرک عدراء

چند روز پس از بازپس گیری شهر استراتژیک عدرا زوایای پنهان حضور تروریستهای تکفیری جبهه النصره و ارتش اسلام کم کم در حال آشکار شدن است. در همین راستا روز گذشته نیروهای ارتش سوریه با راهنمایی یکی از اسرای گروه تروریستی ارتش اسلام یک گور دسته جمعی کشف کردند که پیکر تعدادی از ساکنان سابق عدرا، اسرای ارتش و دفاع وطنی سوریه که در عملیات اشغال عدراء در دی ماه سال گذشته(1392) توسط تروریستها به دو شیوه ذبح با چاقو و اعدام با گلوله به شهادت رسیده بودند در آنها دفن شده بود. نکته تاثر برانگیر کشف پیکر یک کودک 2 ساله بود که بدست تروریستها ذبح شده بود و به همراه مادر و دو برادر بزرگترش در این گور دسته جمعی دفن شده بودند.


 
تحولات میدانی سوریه

دخانیه

درگیریها در دخانیه با پیشروی جزیی نیروهای ارتش سوریه همراه بوده است اما تروریستها همچنان در بخشهای شمالی شهر حضور دارند و درگیریها میان دو طرف با شدت ادامه دارد. 



تداوم سریال ترورها در دوما:هلاکت فرمانده ارشد تروریستها در دوما

در ادامه روند تشدید اختلافات میان گروههای مختلف تروریستی فعال در منطقه غوطه شرقیه دمشق صبح روز گذشته "فهد محمود کردی" معروف به "ابومحمود" فرمانده گروه تروریستی "لشکر فتح شام (لواءفتح الشام)" و جانشین جبهه جدید تروریستی با نام "ارتش امت(الجیش الامه)" هنگان خروج از منزلش هدف ترور قرار گرفته و در دم به هلاکت رسید.به گفته رسانه های نزدیک به گروه تروریستی ارتش امت ضارب از پشت دو گلوله به سر وی شلیک کرده و بلافاصله از محل متواری شده است.

این درحالیست که تنها دوروز از ترور ناکام "احمد طه" فرمانده گروه ارتش امت در غوطه شرقیه که منجر به هلاکت و جراحت دو محافظ وی شد میگذرد.رسانه های وابسته به مخالفان بطور هماهنگ و علنی "طهران علوش"فرمانده شورای عالی غوطه شرقیه و گروه ارتش اسلام را عامل ترورهای اخیر معرفی  می کنند و نسبت به انفجار اوضاع امنیتی داخلی میان تروریستهای تکفیری هشدار داده اند.

گفتنی است ، موج جدید ترورها از هفته گذشته و پس از اعلان رسمی انشقاق بیش از ده گروه تروریستی فعال در غوطه شرقیه دمشق از تشکیلات شورای عالی نظامی غوطه به رهبری زهران علوش به راه افتاده و ظاهرا همچنان تداوم خواهد یافت.
  
تحولات میدانی سوریه



تحولات میدانی جبهه لاذقیه


ارتش سوریه از صبح روز گذشته عملیات وسیعی را برای پاکسازی منطقه حاشیه شمالی بندر لاذقیه واقع در غرب سوریه آغاز کرده است.
به گزارش خبرنگارمشرق نیوز از دمشق،دراین عملیات که با مشارکت نیروهای دفاع وطنی (بسیح مردمی) سوریه همراه بود نیروهای ارتش از طریق ارتفاعات "نبی یوسف"به سمت ارتفاعات "دورین" پیشروی کرده و موفق به بازپس گیری دو روستای کتف الغنه و کتف الغدر از تروریستیها تکفیری النصره شدند.

به موازات درگیری ها در ارتفاعات دورین ، یگان دیگری از ارتش و دفاع وطنی سوریه طی هجوم به مواضع تروریستهای النصره در روستاهای "رویسه الجاعوره" واقع در 16 کیلومتری شمال شرقی لاذقیه،"تل شمیلات"،"عین جوزه"آنها را بطور کامل به تصرف کامل خود در آوردند.

به گفته یک منبع میدانی در فرماندهی نیروهای دفاع وطنی در منطقه،هدف اصلی از اجرای این عملیات تشدید محاصره تروریستهای ارتش آزاد و جبهه النصره در منطقه "جب الاحمر" و قطع خطوط امدادی آنها با هدف تشدید فشارهای نظامی به عناصر این گروهها در منطقه سلمی است.

در این عملیات تعدادی از فرماندهان میدانی جبهه النصره که غیر سوری بوده اند به هلاکت رسیدند که از میان آنها میتوان به ابو الزبير صنعاني اهل و ساکن یمن ، ابوعمر البلجيكي تبعه کشور اروپایی بلژیک ، نبهان الانصاري و أبو همام التبوكي هردو تبعه کشور عربستان سعودی اشاره کرد.
 
تحولات میدانی سوریه
أبو همام تبوكي اهل و ساکن عربستان سعودی فرمانده میدانی جبهه النصره در منطقه تل شمیلات واقع در حاشیه شمالی لاذقیه که در درگیریهای روزگذشته با ارتش و دفاع وطنی سوریه به هلاکت رسید

تحولات میدانی سوریه
 
نبهان الانصاري اهل و ساکن عربستان سعودی فرمانده میدانی جبهه النصره در منطقه "عین جوزه" واقع در حاشیه شمالی لاذقیه که در درگیریهای روزگذشته با ارتش و دفاع وطنی سوریه به هلاکت رسید




تحولات میدانی جبهه حماه

ظعر روز سه شنبه گذشته ارتش سوریه در ادامه عملیات پاکسازی مناطق حاشیه مشالی شهر حماه و پس از یک هفته توقف پیشروی های زمینی در منطقه اطراف شهر لطامنه ، چند روستای حاشیه شرقی این شهر را از تروریستهای جبهه النصره بازپس گرفت . به گزارش رسانه های نزدیک به ارتش سوریه دو روستای "مصامنه" و "بویضه" طی عملیات دوروز اخیر ارتش سوریه پاکسازی کردید.با تصرف ای دو روستا شمارش معکوس برای حمله سراسر به شهر لطامنه و پاکسازی آن از وجود تروریستهای تکفیری جبهه النصره آغاز شده است.
 


حمص -  قتل عام کودکان دبستانی جنایت جدید تروریستهای تکفیری

روز گذشته در اثر دو انفجار انتحاری در مقابل مدرسه ابتدایی "عکرمه المخزومی" واقع در محله عولی نشین عکرمه شهر حمص دهها نفر شهید و مجروح شدند.

به گزارش خبرنگار مشرق نیوز از حمص، این دو انفجار که به فاصله چند دقیقه در مقابل  درب ورودی مدرسه ابتدایی "عکرمه المخزومی" و در حین تعویض شیفت اول و دوم این مدرسه و در حین ورود و خروج صدها نفر از کودکان خردسال دانش آموز به وقوع پیوست ، از نوع انتحاری و به وسیله دو دستگاه خودروی بمبگذاری شد انتحاری و به فاصله 20 دقیقه از یکدیگر در دوسوی درب ورودی این مدرسه ابتدایی رخ داده است.

به گفته منابع بیمارستانی در این حادثه تروریستی ، 45 نفر شامل 41 کودک خردسال و 4 نفر از والدینشان به شهادت رسیده و بیش از یکصد نفر بشدت زخمی شده اند. یک منبع پلیس شهر حمص در گفتگو با رسانه ها گفت که بخش عمده تلفات در اثر انفجار دوم و بهنگام امداد رسانی و جمع آوری پیکر شهدا و انتقال مجروحان حادثه به خودروهای امدادی بر جای مانده اند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این اقدام وحشیانه تروریستی را بر عهده نگرفته است اما پیکان اتهامات به سوی دو گروه تروریستی داعش و جبهه النصره نشانه رفته است که پیشتر سابقه دست زدن به اینگونه اقدامات کور و وحشیانه را در کارنامه فعالیتهای سراسر جنایت خود داشته و دارند.
  
   
تحولات میدانی سوریه
 
تحولات میدانی سوریه

تحولات میدانی سوریه

تصویر فوق مربوط است به واکنش هادی عبدالله فعال رسانه ای وابسته به تروریستهای تکفیری و خبرنگار شبکه العربیه عربستان سعودی که از وقوع تلفات دهها نفری از نظامیان و حامیان دولت قانونی سوریه در اثر این عملیات تروریستی خبر داده است!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 86
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • محمد ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    انشاالله دوما بزودی سقوط میکنه و تکلیف غوطه شرقی مشخص میشه ای کاش راهی برای کمک به مردم کوبانی بود اردوغان کثیف تمام راه هارو بسته.
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    متاسفانه دولت ایران به خاطر اقدامات اخیر خود در جهت دستیابی به یک موفقیت در مذاکرات با شیاطین از اهزام مهمات به سوریه جلویری می کنند... امثال ما مدیران فرهنگی هم با ترس از فیلتر شدن و یا به دادگاه کشیده شدن هیچ اعتراض یا اطلاع رسانی نمی کنید...دولتی که سر راس ان افتخارش مذاکره با شیطان بزرگ باشد را نباید انتظاری بیش از این داشت... خدا را شکر که ایرانی نیستم و این تاسفات را نمی خورم.
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    کوبانی سقوط می کنه دمشق سقوط می کنه لاذقیه سقوط می کنه کلا سوریه سقوط می کنه دیر و زود داره اتفاقا سوخت و سوز هم داره. بهتره که ارتش سوریه از سیاست زمین سوخته استفاده کنه و بچه بازی در نیاره. و بهتره اینه که ایران هم دنبال پلان 2 باشه برای ادامه حضورش در شرق مدیترانه. مشرق طبق معمول سانسور کن
  • ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    دوستان مشرقی مقاله های شما جدا بی نظیر است لطفا کمی مختصر تر در مقاله ای کلیات کار را شرح دهید که آیا در غوطه شرقی و مرز لبنان و سوریه جنگ به نفع چه کسی در حال پیشرفت است با تشکر
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    لعنت بر خودشون و حامیانشون. اگر ترکیه هم از اینها حمایت میکنه: لعنت بر اردوغان و لعنت بر مردمی که با وجود آگاهی از حمایت داعش توسط یک دولتمرد، باز به اون رای میدن.
  • ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    جالبه من فکر می کردم عراق ارتش داره ولی الان می بینم که نه و همون بهتر امریکا بیاد کمک و ایران هم مثله همیشه نگاه کنه
  • ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    مشرق با کدوم دلیل میگی ترکیه از داعش حمایت میکنه،بی شرفی هم یه حدی داره!!!همه میدونن ترکیه از ارتش آزاد حمایت میکنه نه از داعش و ارتش آزاد هم الان داره کنار کردها میجنگه.شما آدم نمیشید.یهمشت دروغگو بدبخت هستین.
  • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    اگر ایران میتونه سریعتر به کمک کوبانی بره مطمئن باشید این کمک به کردها در آینده ای نزدیک به درد خواهد خورد و نشون میده که ما همه کردها رو ایرانی میدونیم این باعث میشه کردهای اون کشورها دوستان واقعی خود رو بشناسند اگر میتونه بچه های غیور کرمانشاه و سنندج رو بفرستن به کوبانی با تجهیزات دفاعی
  • علی ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    متاسفانه تعداد قابل توجهی از داعشی ها خود از کردهای عراق و ترکیه هستند و این باعث می شود که به عنوان نفوذی و خرابکار عمل کنند و این کار نیروهای دفاعی را سخت تر می کند.
  • محسن ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    الله! الله! بچه کشی کردن، افتخار کردند؟ لااله الا الله. به خدا تمام فتنه از اسرائیل است و بس.
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    موذی تر از ترکیه خود نامردشه کل منطقه رو به هم ریخته و با حمایت ناتو شده جاده صاف کن غرب در منطقه و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
  • محسن ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    خداوند به وجود آورندگاه داعش را به حق پیامبر ذلیل و نابود گرداند. آمین
  • ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    گذرگاه مرزی عین العرب مابین گذرگاه های جرابلس و تل ابیض قرار دارد که هر دو گذرگاه مذکور چند ساله که در تسلط داعش قرار دارد ، با این حال داعش در این چند سال کاری به گذرگاه عین العرب نداشته . تصرف کامل رقه توسط داعش چند روز پیش از این و همزمانی داستان ائتلاف ، اصرار و حمله سراسری داعش به کوبانی و تحرکات ترکیه نشانگر وجود نقشه ای بزرگ است . اگر حدسم درست باشد سوریه بیش از پیش به سامانه های پدافند هوایی برد بلند و قدرتمند احتیاج دارد .
  • محمد ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    سلام نیروهای قدس- سپاه عزیز ارتشیان ایران کجا هستید. چرا جنگ سوریه طولانی شده است. کودکان معصوم قربانی جنایت ها شده اند. عین العرب دچار نسل کشی شده است. ترکیه جنایتکار در حال احیای امپراطوری توهمی عثمانی هست. تلاش کنید نیروهای ایران این جنگ داخلی در سوریه را ختم کنید و نیروهای تکفیری وابسته به صهیونیست را نابود کنید. از سردار بزرگ ایران سوال دارم. هنوز موصل ازاد نشده. چرا؟؟؟ کسانی که این متن می خوانند برای کودکان معصوم که با عشق به مدرسه رفتند و اینچنین به شهادت رسیدند و دفتر خود را ننوشتند گریه کنید.
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    کیف و دفتر مشق های کودکان را دیدم خیلی گریه کردم.
  • مهدی ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ان شاء الله ترکیه به وضعیتی بسیار بدتر از عراق و سوریه دچار بشه...
  • خادم مقام السیده زینب ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    مشرق توجه داشته باشید که در لاذقیه ، حماه و حلب چندین گردان از لواء فاطمیون حضور دارند و در عملیات اخیر لاذقیه بسیاری از بچه های فاطمیون به شهادت رسیدند .
  • ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    قهرمان هستند ... افرین
  • امیر ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    بارزانی جانی و ملعون پاسخگوی مردم کوبانی باشد
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    لعنت بر سرانی که از این داعش حمایت میکنند و لعنت بر اونهایی که با علم به این مسئله به اونها رای میدهند.
  • رحمن ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    1 0
    راستی داعشی ها کوبانی را برای چه احتیاج دارند پر واضح است برای همکاری با ترکیه تا تدارکات داعشی ها و نیروهای تازه نفس بتوانند براحتی از ترکیه داخل سوریه شوند لذا شهری استراتژیک برای داعشی ها محسوب می شود مطمین که آمریکا جاده صاف کن داعشی ها هستندو به آنها کمک می کنند و با بمباران کردها ببهانه داعش از لحاظ هوایی به داعش کمک می کنند تا شهر سقوط کندو را تدارکات داعش باز بماند.نیروهای مبارز کرد و عراق و سوریه باید مراکز آمریکایی را هدف قرار دهند تا از این منطقه خارج شوند جان همه طوایف و مردم منطقه از دست آمریکا در خطر جدی است .اگر این کار را الآن انجام ندهید هم جانتان را از دست می دهید و هم ناموس شما به تاراج خواهد رفت و منابع و ثروتتان که گفتنی نمی خواهد به یغما خواهد رفت
  • علیرضا اهواز ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    بله تعدادی فیلم از اونها توی اینترنت دیدم . واقعا بچه های مخلص و بی ریایی هستن . حتی اون ژستهای نظامی عراقی ها و لبنانی ها رو هم ندارن . اینقدر خاکی هستن که آدم دلش میخواد بینشون باشه و از حضورشون لذت ببره...
  • علیرضا اهواز ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ان شاءالله خدا مردم ترکیه رو هدایت کنه . مردمشون اگر مخالف این جنگ و این کارها بودن تا الان ابراز میکردن . نه تنها نکردن بلکه نشون دادن خیلی هم با اینگونه کارها همراه و هم جهت هستن ...دولتشون اگر پشتوانه مردمی نداشت از این کارها نمیکرد .
  • ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    اونجا دست بارزانی نیست. دست خود کردهای سوریه است. ربطی به هم به بارزانی ندارن. اتفاقا توی خیلی موارد مثلا در مورد ترکیه با هم اختلاف دارن. یک نکته دیگه. شما مدام از بارزانی و پیشمرگها انتقاد میکنید، اما نمیگید اگه همین پیشمرگها نبودن، الان مرزهای غربی ما از پیرانشهر تا قصر شیرین دست داعش بود. چونکه ارتش عراق زمان سقوط موصل کلا از شمال این کشور تا سامرا عقب رفت. چاپ کن مشرق.
  • علیرضا اهواز ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    وقتی وقایع الان رو بررسی می کنم دقیقا یاد تاریخ امپراتوری پارت میفتم.تعللهای مکرر ارد دوم برای فرستادن نیروی کمکی به سوریه و فاجعه تل جندریس و کشته شدن پسر شاه و خروج ایران از سوریه برای مدت دویست سال ...اون روز هم پادشاه بزرگ ایران به حرف دهقان ها گوش نکرد،دل سپرد به زمزمه های فئودال ها و سرمایه دارهای بزرگ که نمیخواست منابع و سرمایشون توی جنگ با روم نابود بشه و از سوریه قطع امید کرده بودن در حالی که دهقانها بعد از پیروزی بزرگ حران انتظار داشتن شاه ارتش بزرگش رو روانه سوریه کنه تا فتوحاتشون لگدمال ارتش روم نشه.واین داستان بارها و بارها تکرار شده در تاریخمون،یا در حمله استخاره کردیم و وقت دادیم به دشمن یا خیلی بی وقت و بی موقع حمله کردیم و برامون فاجعه بار اومده.درست عین استخاره بعد از فتح خرمشهر که نیروهای بی رمق ، از هم پاشیده و بی سامان عراق رو گذاشتیم برن تو خاکشون و بعد از دو ماه تازه یادمون افتاد باید بصره رو بگیریم ولی دیر شده بود سازمان رزم عراق خیلی سریع دوباره خودشو جمع و جور کرد ...به اذعان همه نظامی ها اگر همون روز فتح خرمشهر طرح ادامه نبرد به طرف بصره رو پیاده میکردیم بصره چند روزه سقوط میکرد ...چرا ما ایرانیها اینقدر بیخود و بی جهت محتاطیم ؟ ترسو هستیم ؟ به خدا ترسو نیستیم ...نمیدونم چه خصلت زشتیه ولی احتیاط بیش از حدمون واقعا ضربات بزرگی به منافعمون زده تا حالا.قبلا هم گفتم و الانم میگم که خیلی نگرانم ؛ اصلا وضع جالبی نیست و خیلی منفعلانه داریم عمل می کنیم ...
  • مجتبی ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    این بارزانی شیطان صفت اگه اون اوائل با دائش همکاری نمی کرد که داعش داخل عراق بشه الان دائش اینقدر قوی نبود
  • ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    اردوغان ها بدونن خدای که اونا نمیپرستن همه چیو میبینه
  • امیر ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    خدا لعنت کند اردوغان و داود اوغلو و سران قطر و عربستان خداوند انشااله این شر رو به خودشون برگردونه خدا ازشون نگذره جلادهای کثیف مزدوران اسراییلی
  • مجتبی ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    خدایابدترین عذابهارابراردوغان کثیف پست سگ صهیونیستها نازل کنه انشاالله به سرنوشت صدام گرفتاربشه
  • ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ان شاء الله
  • ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    چی بر سر امت واحده پیمغمبر اومده. تهوع آور است.
  • حبیب ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    از وقتی آمریکا و همپیمانانش داخل در جنگ با داعش شدند (الکی)قدرت داعش و پیشرویهاش بیشتر شده.
  • آسمان ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    واقع در ""محله عولی"" نشین عکرمه شهر حمص اصلاح کنید با تشکر
  • محسن ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    لعنت به ترکیه که شریک داعش شده
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    ببخشید نیروهای قدس ایران جرا باید به کردها کمک کنن؟کردها که بهترین روابط رو با امریکا و اسراییل و اروپا دارن اونا چرا حمایتشون نمیکنن؟؟کردها که به جان همین پاسدارهای مظلوم افتادن و بنام پ ک ک و حزب دموکرات شهیدشون کردن الان چطور توقع کمک دارن؟!باز گلی به جمال سپاه و ایران و مردمش ایران از همه قومیتها که بداد مردم عراق و خصوصا کردهای خائن عراق رسیدن که موصل رو با تموم تسلیحات و پادگانهاش دادن به داعش! فرماندهان داعش از فرودگاه ترکیه امدن اربیل و وارد عراق شدن الانم را بارزانی خائن یک ریال و یه فشنگ کمک نمیکنه به کردهای مظلوم کوبانی سوریه؟بازم ایران بازم مردم و سپاه ایران حمایتشون میکنه با افتخار دولت سوریه و شخص دکتر بشاد اسد چقدر حمایت کرده از کردها ولی قدردان نبودن و تا یکم اوضاعشون خوب میشه میفتنت به تجزیه طلبی!
  • ناشناس ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    واضحه که ترکیه بهانه ای می خواد تا وارد عراق و سوریه بشه حالا اینکه چرا داعش رو تو اون منطقه آمریکا نمی زنه به این دلیله که می خواد ترکیه رو وارد جنگ کنه
  • ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    منظورت کیان دقیقا؟
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    وقتي فکري براي تموم کردن اوضاع نباشد همين ميشود عربستان و کشور هاي عربي حوزه خليج فارس بايد هزينه بدهند بايد در کشورشان جنگ داخلي رخ دهد تا دست بکشند
  • یاسر ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    کجایند آن افرادی که از ملت مظلوم کورد صحبت میکنند و در طول این سه دهه آن را فریاد میزدند؟ کجایند آنانی که بر احساسات ملت کورد غلبه کردن و شعار پوچ میدادند . کجایند بارزانی ها و کجایند جنگجویان کرد دیار بکر . مرگتان باد مرگتان باد که کوردهای کوبانی را رها کردید ای سران ملت 40 ملیون نفری کورد
  • حسین ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    هیچ مظلومیتی به اندازه کوبانی نبوده است بسیار از این خبر متاسف شدم الهی مددی
  • محمد ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    خفه یه چیزم ببدهکار شدیم برو یقه اردوغان منافق رو بگیر ایران کم کمک کرده واقعا که شما عجب بینمکهایی هستید.
  • محمد ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    توهم زدی سه سال دارید با حکومت سوریه میجنگید اما غلطی نکردید انشاالله بعد این هم کاری از پیش نمیبرید وهابی ملعون.
  • محمد ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    اینا از برکات اموزش امریکا به نظامیان عراقه
  • محمد ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    جک جالبی گفتی تو ابدوغان نیستی؟!
  • محمد ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    بابا مارو با پارت ها چکار اینجا بحث انسانیت اگه راهی بود کمک میکردیم اما کوبانی از همه طرف محاصره هست.
  • علیرضا اهواز ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    جناب ناشناس 20:49 اولا آقای بارزانی ادعای حکومت به کل کردها رو داره نه فقط کردستان عراق . ایشون خودشو رهبر کردهای جهان میدونه. در ثانی کردستان عراق خودش ارتش و نیروی امنیتی داره و اصلا ارتش ملی عراق توی کردستان نیرویی نداشت ؛ موصل سقوط کرد چون تعدادی فرمانده بعثی و کرد خائن توش حضور داشتن و البته مردم سنی منطقه عملا اکثرشون طرفدار داعش بودن . به هر صورت خوشحال می شدیم اگر داعش به مرزهامون می رسید تا ضرب شستی هم از ما بچشه ...
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    هدف این غربی های بیشرف هم اینه که ایران رو به جنگ کشانده و ضعیف کنن.
  • ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    اقدامات داعش باعث یاد آوری وحشیگری های مغولان است.
  • ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    تأسف را برای سران عربهای بی غیرت مال دوست و شکم پرست بخور که خیانت میکنند و هیچ عزتی ندارند جزء کشتن هم نوعان عربشان. البته خوشحالم که تو ایرانی نیستی و بدان ما ایرانیها تربیت شده کلاس اهل بیت (ع) هستیم و همیشه از مظلوم دفاع میکنیم و این راه را تا آخر ادامه میدهیم.
  • گوديني ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    نگاه بر اصغر بي قبر تاكي؟ شكيب از حرمله پر كبر تا كي؟ تو اي فرزند مولا و محمد(ع) بده اذن جهادم صبر تا كي
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    ناشناس 23:38 ما را به خیر شما امید نیست شر مر سان.
  • ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    چ را نمی گوییم داعش کودک کش وزن کش دولت اسلامی عراق و شام
  • خدایا خودت کمک کن ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    لعنت الله علی الظالمین ... آمین یا رب العالمین.
  • احسان ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    این بود قرن بیست و یکم و صلح جهانی واقعا که خاک بر سر سازمان ملل متحد و آن دبیر کل بی خاصیتش
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    چون ضد اسلامیه نه اسلامی.
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    بیشتر در جریان اخبار واقعی قرار بگیری. کدوم کمک؟ همش فیلمه. ایرانه که کمک واقعی میکنه اون هم کمک. چون میخواد خودشون سر و سامون پیدا کنند و به مرور مثل ایران اونجا هم بسیج تشکیل بشه و ... وگر نه امریکا اگر میخواست کاری بکنه، جلوی فروش نفت اینها رو میگرفت، جلوی حسابهای بانکی اینها رو میگرفت، جلوی مسیرهای انتقال مهمات و انسان رو میگرفت. نه اینکه به صورت نمایشی بمباران کنه، اون هم کجاها رو؟ برخی زیرساختهایی که مردم و دولت به اونها احتاج دارند.
  • کوروش ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    لعنت بر اردوغان کثیف و منافق و داعشیان حرامزاده. من حاضرم به کمک مردم مظلوم کوبانی برم
  • ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    لعنت خدا بر اردوغان کثیف
  • ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    ما شیعیان یاور مظلو ودشمن ظالمیم وهرگز انسانی را به جرم عقیده ذبح نمی کنیم ما پیرو علی در جنگیم ومنتظر دانی انتظار چیست؟!
  • ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    دوستان ایناهمه علایم اخرزمان وظهوراقامون اباصالح المهدی هستن وروایات زیادی ایناروتاییدمیکنه.اللهم عجل لولیک الفرج
  • ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    چاه کن خود زیر اوار چاه ماند
  • ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    از زمانی که جانشین برحق پیامبر خانه نشین شد ودخترش لگد خورد
  • علی ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    خدایا قبل از همه این اردوغان را به خاک مذلت بنشان. آمین
  • علی ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    تشکیل این گروهها ازنشانه های طهور امام زمان است انشا...
  • ملک حسین برات زاده ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
    0 0
    کوبانی از دو واژه کوه + بان تشکیل شده است که واژه ای ایرانی و کردی است.نمی دانم شما چرا سعی می کنید آنرا عین العرب بنامید.در حالی که می دانید کوبانی و مردمش در واقع از ایران به زور ( در تهاجم اعراب )جدا شده اند. تا کنون کوه آن نگهبان مردم و رزمندگان آنجا بوده است و به همین دلیل مردم کرد در آنجا دوام آورده اند.اگر کوه کوبانی نبود اکنون همانند همه ی سرزمینهای پهن دشت ایران کهن به دست مهاجمان عرب در سرزمینهای غصبی افتاده بود و اعراب در آنجا جاگیر شده بودند.
  • آرش ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    دقیقا"، بارک ا.. به صراحت و شجاعتت.
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    خیلی جالبه بعضیها فکر میکنند اگه حرف نزنند مردم میگند لاله این ناشناس بیچاره هم از اون گروه است
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    راستی بین طرفداران داعش و بیقیه گروههای تروریست هستند کسانیکه سواد خواندن ونشتن دارند.برای من جالبه
  • محمد22 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    داداش آمريكا عملا داره وارد شمال سوريه ميشه و منطقه رو به دست گرفته اونجا منطقه پرواز ممنوع درست كرده و جنگنده هاي سوريه ديگه به مهاجمان كوباني حمله نمي كنن از پهپاد حرب الله هم ديگه خبري نيست شرايط سوريه خيلي حساس و خطري شده ايران تا لازم نشه مستقيم وارد نميشه فعلا كه شمال سوريه از دست رفته واسه همين ارتش سوريه داره مناطق جنوبي و غربي رو سريع پاكسازي مي كنه تا زودتر به با تمركز قوا به شمال و شمال شرقي برسه واسه همين اطراف دمشق باسرعت داره عمليات ميكنه جنگ هاي بزرگ در راهه اينا همه مقدمه بود
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    یه پان ترکیست احمق حرفه ای
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    قابل توجه؟ منبعتو بگو!
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    موصل دست نیروهای ارتش عراق بود دوست عزیز. اگه عقب نشینی نمیکردن، این همه تجهیزات دست داعشیها نمیفتاد. بچاپ مشرق جان.
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    1 0
    متاسفانه ترکیه به خاطر دشمنی با کردها اراذل واوباش داعشی را که در میان انها چچنی ها ی ترک تبار ودر ارزوی احیای امپراتوری خونریز عثمانی هستند تقویت میکند وبه دنبال همان کاریست که با ارامنه در سال 1915 انجام داد و فقط در فکر حفاظت از مقبره واستخوانهای پوسیده سلطان سلیمان امپراتور خونریز عثمانی میباشد
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    1 0
    ناشناس آخری اتفاقا اگه خیر ما نبود الان کل اربیل رو داعش گالا گالا کرده بود اونی که شر داره و بی خیره شما هستین
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    بارزانی اگه عرضه داشت جلوی داعش رو توی اربیل میگرفت نه اینکه ایران برای حفظ اونجا هم مجبور شه نیرو اعزام کنه
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    یک کلمه هم از یک پانتورچ وطنی در حمایت از خلیفه عثمانی
  • نادر ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    آن موقع ما موقعیت یک ابرقدرت را داشتیم،امروز اینطور نیست.
  • آسمان ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۳
    0 0
    خوشگل تو کوبانی اصلاً کوه وجود نداره همش دشت و صاف هست.
  • ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    0 0
    کردها اونموقع که جنگیدن و ارتش سوریه رو از منطقه شون بیرون کردن به فکر این روزها باید میبودن...وقتی هر جا وضیعیت یکم بهم میریزه سریع ادعای استقلال میکنن عراق و سوریه همین میشه دیگه ،مردم کوبانی از شهر خارج شدن والان تروریستهای پ ک ک پژاک دارن اونجا جنگ میکنن مردم اون منطقه نباید اننظار حمایت ایران از تروریست داشته باشن چون پ ک ک دستش به خون جوانهای ایران اسلامی الوده است..میدونید چقدر از بچه های سپاه بدست پ ک ک و پژاک شهید شدن،البته کمک رسانی به مردم عادی کرد لازم است اما نه تروریستهای کرد...داعش تروریست مقابل پ ک ک و پژاک تروریست...البته خدا به داد مردم مظلوم کرد برسه که گرفتار این بازیهای تروریستها و غرب قرار گرفتن...طبیعیه اردوغان هم که دنبال یه فرصت واسه واسه ضربه به پ ک ک بود استفاده کنه ...فقط خدا به داد مردم کوبانی برسه که تو وضعیتی که ب سمت سرما میریم آواره شدن...ما براشون دعا میکنیم.
  • ali ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    0 0
    واقعا دارم کیف میکنم که تو کوبانی تروریستهای داعش وتروریستهای پ پ ک عین سگ افتادن به جون هم اینها نتیجه ترور سربازان مظلوم مرزبانان غرب کشورمون هستند که الان یقه تروریستهای پ پ ک رو گرفته
  • ایرانی ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    خدایا به داد کردهای ایرانی برس. خدایا میبینی مظلومیت رو؟ مگه خودت یه کاری بکنی کسانی که اینجا نظر میدن همشون دنبال ایرادگیری و توهین هستن. واقعا متاسفام
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    0 0
    جاد خيلي گرمه تو پتو لا لاي كن مگه تو هم مرد مبارزاي
  • ناشناس ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    تو دیگه کی هستی تو این اوضاع فکر انتقام افتادی اوضاع فرق کرده یه سر قضیه امریکاست میفهمی
  • ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    اتفاقا 40 کیلومتر ان طرفتر دوشهر نبل و الزهرا هستن که اتفاقا خیلی از کوبانی مظلوم ترن دوساله در محاصره ارتش ازد و داعشو النصره هستن و روزانه دهها موشک و خمپاره میخوره به خانه هاشون ولی بلد نیستن عین کردها ادای سهیونیستهارو دربیارن و اسمون ریسمون ببافن
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    چون داعشی ها تجهیزات قویتری دارند اگر به کردها تجهیزات قوی نرسد و با پهپاد تانک و توپهای داعشی ها را نزنند احتمال سقوط کوبانی زیاد است. چرا امریکا از هواپیمای a10 استفاده نمیکند؟
  • ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    به نظربنده تمام کردهای دنیا باید وارد کوبانی شوند واز آن دفاع کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس