کد خبر 352633
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

«احمد عوض بن مبارک» که از سوی رئیس‌جمهور یمن و بر خلاف توافق با انقلابیون این کشور به عنوان گزینه تصدی پست نخست‌وزیری معرفی شده بود، از پذیرش این سمت خودداری کرد.

به گزارش مشرق، شبکه العربیه گزارش داده است که «احمد عوض بن مبارک» که از سوی رئیس‌جمهور یمن مأمور تشکیل کابینه شده بود، از پذیرش این سمت خودداری کرده است.

آقای بن مبارک رئیس دفتر «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور یمن بود که دو روز قبل به عنوان گزینه تصدی پست نخست‌وزیری معرفی شد. این تصمیم که بر خلاف توافقات با انقلابیون اتخاذ شد، اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت.

انصارالله یمن نیز با مأمور شدن بن مبارک برای تشکیل کابینه مخالفت کرده و وی را گزینه تحمیلی رئیس‌جمهور به مردم یمن توصیف کرده بود. «علی البخیتی» عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن هم گفته بود که این انتصاب برخاسته از اراده مردمی و توافق سیاسی نیست.

بخیتی روز گذشته در صفحه فیسبوک خود نوشت هرگونه تصمیم درباره انتخاب نخست وزیر جدید که بدون توافق احزاب سیاسی باشد، نادرست است. وی با تاکید بر اینکه چنین تصمیماتی تنها به تعمیق بحران اعتماد در مذاکرات دو طرف می شود، افزود: «این تصمیم نقض آشکار توافقنامه صلح و مشارکت ملی که اخیرا به امضا رسید، است».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس