پارلمان ترکیه طرح پیشنهادی دولت این کشور برای مداخله نظامی در خاک سوریه و عراق به بهانه مبارزه با گروهک داعش را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، پارلمان ترکیه روز پنجشنبه (10 مهرماه) طرح پیشنهادی دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری این کشور برای اقدام نظامی علیه داعش در خارج از مرزهای ترکیه را تصویب کرد.

نمایندگان پارلمان ترکیه ساعت 17 به وقت محلی (17:30-تهران) بررسی این طرح را در جلسه علنی که حزب عدالت و توسعه اکثریت مطلق آن را با خود می‌دید آغاز کردند و سرانجام پس از سه ساعت بررسی (20 به وقت محلی) 298 نماینده به آن رأی مثبت و 98 نماینده نیز رأی منفی دادند.

این طرح که از جانب دولت به پارلمان ارائه شد، به ارتش ترکیه اجازه می‌دهد که تحت عنوان «دفاع از خود در مقابل حملاتی که از جانب گروه‌های تروریستی در سوریه و عراق متوجه ترکیه است» اقدام نظامی در سوریه و عراق انجام بدهد.

حزب «خلق جمهوری»، بزرگ‌ترین حزب معارض و همچنین «خلق دموکرات» اعلام کرده‌ بودند که به این دلیل که این طرح «خیلی وسیع» و «مبهم» است، به آن رأی مثبت نخواهند داد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور که تا قبل از آزادی گروگانهایش از دست داعش در عراق، بر عدم دخالت نظامی علیه این گروهک تاکید می‌کرد، روز چهارشنبه (دیروز) و در آستانه نشست پارلمان، صراحتا موافقت خود با پیوستن ترکیه به ائتلاف آمریکایی علیه داعش را اعلام کرد و با تاکید بر دشمنی خود با دولت سوریه به طور شفاف اعلام کرد که اولویت آنکارا علاوه بر مقابله با داعش، مبارزه با نظام سوریه به ریاست بشار اسد است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
    0 0
    اجب از کشوری که رئیسش شده رجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس