کد خبر 349746
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰

به تازگی گزارشی اطلاعاتی درباره تحرکات و فعالیتهای گروه تروریستی داعش منتشر شده، که ممکن است نوع عملیات ائتلاف آمریکا و همپیمانانش را تحت تأثیر قرار دهد.

به گزارش مشرق، فعال عربستانی که طی سالهای اخیر به دلیل انتشار مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان با نام مستعار "مجتهد"، شهرت و هواداران بسیاری را کسب کرده است، بخشهایی از گزارش اطلاعاتی مهمی را درباره داعش فاش کرد.

مجتهد در صفحه تویتر خود با اشاره به این گزارش که توسط چند کشور منطقه‌ای تهیه شده است، نوشت: همزمان با آغاز عملیات آمریکا در سوریه، داعش تغییراتی را در نوع استقرار نیرو و تحرکات خود انجام داده است که این امر دخالت زمینی آمریکا را اجتناب ناپذیر می‌کند.
وی افزود: آمریکا و همپیمانان منطقه‌ای این کشور درحالیکه هنوز حلقه ائتلاف خود را تکمیل نکرده‌اند، عملیاتی هوایی را علیه مواضع داعش آغاز کردند.

مجتهد خاطرنشان کرد: ولی پس از آن فرانسه، بلژیک، استرالیا، انگلیس و هلند به تدریج به این ائتلاف پیوستند البته این کشورها فقط در این عملیات در حوزه عراق مشارکت دارند، که این امر بیانگر وجود اختلاف درباره راهبرد کار مشترک ائتلاف آمریکا است.
مجتهد اظهار داشت: حملات آمریکا قبل از تکمیل کابینه عراق و به صورت مشخص قبل از توافق عراقی‌ها درباره وزرای کشور و دفاع دولت حیدرالعبادی، آغاز شد.
وی افزود: (در این حملات) هدف اصلی داعش است، ولی اکثر قربانیان از شهروندان و برخی جنگجویان دیگر گروه ها هستند.
مجتهد اظهار داشت: ادعای هدف قرار دادن مراکز فرماندهی (ساختمانهای خالی) و پالایشگاه های نفتی (پمپهایی که روزانه کمتر از 500 بشکه نفت تولید می کنند)، و مواضع حساس، اظهاراتی توخالی و بی معنی است؛ مواضعی که هدف قرار گرفته‌اند هیچکدام ارزش عملیاتی ندارند، و همه مسائل مطرح شده در گزارش اخیر درباره روند عملیات هوایی ثابت می کند که با توجه به تحرکات و تاکتیکهای داعش، باید به صورت زمینی اقدام شود.

مجتهد همزمانی آغاز عملیات علیه داعش و آغاز موسم حج را احمقانه دانست و تأکید کرد که این زمان برای برخی کشورهای عضو ائتلاف و به ویژه عربستان بسیار زمان حساسی است. 
مجتهد همچنین با اشاره به برآوردهای متغیر صورت گرفته از توانایی عملی داعش و افزایش برآورد نیروهای آن از 20 هزار به 50 هزار  گفت، درنتیجه باید برای این کار به جای 5 هزار نفر، 50 هزار نفر آموزش ببینند که این امر نیازمند چندین سال زمان است.

این فعال عربستانی همچنین به نامشخص بودن دیدگاه ها درباره زمان لازم برای پایان عملیات اشاره کرد و گفت که این برآوردها از 2 ماه تا 10 سال است. همچنین هنوز مشخص نیست که چه بودجه ای برای این عملیات نیاز است، به صورتیکه تا کنون روزانه 350 میلیون دلار برای این عملیات هزینه شده است.
مجتهد اظهار داشت: این ائتلاف هنوز تکمیل نشده است و اعضای آن از انگشتان دست فراتر نمی رود، درحالیکه آمریکا وعده داده بود 40 کشور در آن عضو خواهند شد. دلیل این امر اختلاف درباره آغاز این عملیات در عراق یا سوریه است.

وی افزود: انگلیس و فرانسه عراق را ترجیح می دهند زیرا می توانند از ارتش این کشور حمایت کنند، چرا که آنها سوریه را "لانه زنبور" می دانند.
مجتهد تأکید کرد: همچنین این نگرانی وجود دارد که این ائتلاف بین المللی به دلیل محاسبات خاص آمریکا، قبل از تکمیل شدن آن دچار فروپاشی شود.
این فعال عربستانی خاطرنشان کرد که گروه های افراطی و تروریستی که قبلا با یکدیگر دچار اختلاف بودند، با  آغاز عملیات ائتلاف متحد شده اند.

وی همچنین به افزایش مخالفتهای مردم کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با مشارکت در ائتلاف آمریکا برای حمله به سوریه اشاره کرد و گفت: نشانه های ضعف اقتصادی کشورهای عربی و کند شدن توسعه و کسری بودجه آنها، با افزایش زمان درگیریها در حال نمایان شدن است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    0 0
    من در مورد این مجتهد مشکوکم چون اگر واقعاً اسرار پنهانی عربستان را فاش می کرد، حکومت این کشور با توجه به روابطی که با آمریکا و بسیاری از دیگر کشورها دارد به راحتی می توانست با استفاده از رهگیری سیستم ارتباطی وی و آی پی این شخص ا را دستگیر کند. احتمال دوم اینست که این شخص اطلاعاتی را که مقامات عربستان می خواهند منتشر می کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس