کد خبر 349705
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

رئیس دستگاه اطلاعات منطقه کردستان عراق اعلام کرد که تکفیری‌های داعش روزانه 6 میلیون دلار از طریق فروش نفت و گندم و گرفتن مالیات و فدیه در مناطق تحت اشغالشان در سوریه و عراق کسب می‌کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه کویتی «النهار» نوشت: گزارش‌های امنیتی منتشر شده از سوی برخی مقامات سیاسی بیانگر این واقعیت است که گروه تکفیری داعش مبالغ هنگفتی را روزانه از طریق فروش نفت و جمع کردن مالیات از ساکنان مناطق تحت اشغالش در سوریه و عراق کسب می‌کند.

«مسرور بارزانی» رئیس سرویس اطلاعات در منطقه کردستان عراق با تایید این مسئله گفت: داعش میزان تسلیحات زیادی در اختیار دارد و طی درگیری با ارتش‌های سوریه و عراق این سلاح‌ها را به غنیمت گرفته است.

وی تاکید کرد: من معتقدم که همه تلاش می‌کنند از توانایی‌های داعش بکاهند و آن را کم اهمیت جلوه دهند به ویژه که تسلیحات تحت اختیار داعش اغلب از ارتش‌های سوریه و عراق تصاحب شده است. اما واقعیت این است که نزدیک به 40 هزار نیروی داعش سلاخ در دست دارند و در عراق و سوریه می‌جنگند و می‌توان گفت که تقریبا این تعداد در هر دو کشور عراق و سوریه تقسیم شده‌اند.

مدیر دستگاه اطلاعاتی کردستان عراق گفت: این گروه همچنان هر روزه پول زیادی کسب می‌کند و روزانه نزدیک به 6 میلیون دلار از طریق فروش نفت و گندم، گرفتن مالیات و فدیه درآمد دارد و در عین حال کمک‌های مالی و هدایایی را از سوی طرف‌های مختلف دریافت می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس