کد خبر 349905
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۲

حزب دمکرات کردستان عراق با صدور بیانیه ای از جابجایی دو تن از وزرای کُرد کابینه دولت عراق خبر داد و اعلام کرد که دو وزیر جدید کُرد در کابینه العبادی سمت های خود را جابجا می‌کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری بغداد، حزب دمکرات کردستان عراق به رهبری مسعود بارزانی رئیس منطقه اقلیم کردستان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: وزرای جدید کُرد دولت عراق قرار است تا پیش از عید سعید قربان مراسم سوگند در دولت جدید این کشور را به جای آورند.

در این باره "جعفر ایمنکی" سخنگوی حزب دمکرات کردستان عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تمام سمت هایی وزارتخانه ای که به حزب دمکرات کردستان عراق واگذار شده بود مشخص شده است.

وی تاکید کرده است : وحدت و یکپارچگی عراق در بغداد برای کردستان عراق مساله ای بسیار مهم است.

در این بیانیه تاکید شده است، هوشیار زیباری به عنوان وزیر دارایی و نوری شاویس به عنوان معاون نخست وزیر عراق جایگزین هم خواهند شد و این تصمیم در دفتر سیاسی حزب اتخاد شده است.
"اشوق جاف" عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کردستان عراق و نماینده مجلس این کشور پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بغداد، از ایجاد تغییرات جدید در کابینه حیدر العبادی خبر داده بود.

وی افزود: کُردها در سمت‌های خود تغییراتی ایجاد کرده‌اند؛ به طوری که هم اکنون هوشیار زیباری که پیش از این معاون نخست وزیر بود به وزارت دارایی منتقل شده و روژ نوری شاویس که سابقه معاون نخست وزیری در دو دولت نوری المالکی را دارد، به معاون حیدر العبادی منصوب خواهد شد.

پیش از این حیدر العبادی نخست وزیر عراق گفته بود: کُردهای عراق وعده داده‌اند بعد از بازنگری در اسامی وزرای خود در کابینه برای مشارکت در آن اقدام جدی به عمل آورند.

وی در خصوص آغاز به کار وزرای کُرد در دولت گفت : " طرف کُردی به ما اطمینان داده است که وزرایش در دولت فعالیت خود را آغاز کنند و این توافق درپی سفر حکیم به اقلیم کردستان عراق حاصل شده است و این پرونده در کردستان عراق بین مقامات کُرد و رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق به تفصیل بررسی شده است".

نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد:" آنها به ما توضیح داده‌اند که در حال بازنگری اسامی وزرای خود در کابینه دولت هستند و این مساله به آنها مربوط می‌شود و ما تنها در انتظار مشارکت‌شان در دولت عراق هستیم و براساس قانون اساسی و اصل مشارکت ملی با آنها وارد گفت‌وگو شده ایم".
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس