روزنامه آفتاب یزد در صفحه سیاسی خود به گفت و گو با فیض الله عرب سرخی از محکومان فتنه 88 در مورد مسائل داخلی کشور پرداخت وی ضمن انتقاد از تیم رسانه ای دولت، بیان می کند «به نظر من این تیم از نظر رسانه ای تیم توانایی نیست. بیش از اینکه فکرکنم این تیم از نظر فکری ناهمگون باشند از نظر حرفه ای عملکردی غیرقابل قبول است.»

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

روزنامه های اصلاح طلب تمرکز خود را بر سفر رئیس جمهور و همراهان ایشان به نیویورک قرار دادند و در همین راستا استقبال شایان توجهی از دیدارهای ظریف با همتایان عربستانی،آمریکایی و انگلیسی داشتند. این روزنامه ها در مسائل سیاست داخلی به فضاسازی توقف فعالیت گشت های موتوری امر به معروف و نهی از منکر گروه انصار حزب الله پرداختند و از سوی دیگر روزنامه آرمان به انتقاد از رفتاربرخی از اصلاح طلبان مبنی بر یارگیری از جریان رقیب پرداخت و تداوم آرمان اصلاح طلبی را بر ائتلاف با رقیب ارجح دانست؛ شواهد و گفتارهای برخی از اصلاح طلبان در جلسات درون گروهی زمزمه اختلاف و سهم خواهی را در بدنه این جریان سیاسی افزایش می دهد.

1.روزنامه مردم سالاری

ارگان رسمی حزب مردم سالاری سه شنبه را با تیتر«دستگیری واسطه های میلیاردر نفتی» آغاز کرده است؛ این روزنامه در ادامه نوشت« حجت الاسلام والمسلمين «غلامحسين محسني اژه اي» در شصت‌ونهمين نشست خبري خود، با بيان اينکه طي روزهاي گذشته دو اتفاق جديد در پرونده موسوم به پرونده نفتي افتاده است، افزود: در روزهاي گذشته مشخص شد، متهم در مقاطعي از سه شناسنامه با مشخصات متفاوت استفاده مي‌کرده است. وي ادامه داد: معلوم شد متهم پرونده از طريق اين شناسنامه‌ها بهره برداري کرده که از دو جهت خلاف و جرم است. محسني اژه اي افزود: همچنين متهم توانسته بود در مدت بازداشت با اقدامات ناصحيح و برقراري ارتباط با برخي افراد در داخل زندان، اطلاعاتي را به بيرون زندان منتقل کند و پيغام‌هايي را به برخي افراد برساند تا روي برخي مسايل يا موارد سرپوش گذارند. وي تصريح کرد: خوشبختانه، واسطه‌ها و پيغام‌هاي داده شده و افرادي که آنها را دريافت مي‌کردند شناسايي شدند و از آنها تحقيق به عمل آمد و اکنون برخي در بازداشت بسر مي‌برند. معاون اول قوه قضاييه گفت: اکنون باب جديدي در پرونده باز شده که اميدواريم به اصل موضوع کمک کند. محسني اژه‌اي ادامه داد: متهم اين پرونده، محکوميت‌هاي قبلي و بيش از 20 چک برگشتي با مبالغ مختلف داشته که در برخي موارد محکوميت متهم قطعي شده است و از اين جهت نام بردن از وي ايرادي ندارد. وي گفت: متهم اين پرونده غير از وزارت نفت و شرکت نفت، شکات خصوصي ديگري نيز پيدا کرده که به هر دليل قبلا شکايت نکرده اند، اما اکنون اقدام به شکايت کرده اند.»

· روحاني مذاکرات مخفي با آمريکا را شفاف کرد

روزنامه مردم سالاری در صفحه سیاسی خود به پیام معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور که از شبکه های اجتماعی مخابره شده بود پرداخت و نوشت « معاون سياسي دفتر رييس‌جمهوري با اشاره به تماس تلفني اوباما با دکتر روحاني که سال گذشته در اولين حضور رييس‌جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل متحد صورت گرفت، خاطر‌نشان کرد: سطح مذاکرات مخفي معاونين وزير به مذاکرات شفاف وزراي خارجه ارتقا يافت، تعاملات ايران وآمريکا علني شد، خبر شدگان نگران شدند، و اعتراضات شروع شد. ابوطالبي در ادامه با يادآوري عزيمت رييس‌جمهوري به نيويورک براي شرکت درمجمع عمومي سازمان افزود: از زماني که دکتر روحاني در مصاحبه اخير خود گفت دراين اجلاس شرکت خواهد کرد حدس و گمان‌ها شروع شد، نامه‌نگاري‌ها و سخنراني‌ها و پيش بيني‌ها آغازگشت که مبادا ايشان با اوباما روبرو شود. وي، اين موضوع را يک گام به جلو دانست و نوشت: ديگر کسي نگران ديدار وزراي خارجه يا تماس تلفني رهبران نيست، آنها ممکن است سال آينده نگران سفرهاي رسمي باشند. »

· گذار از تابوي يک ديدار

فضاسازی رسانه ای از سوی اصلاح طلبان برای دیدار میان حجت الاسلام روحانی و همتای آمریکایی اش همچنان ادامه دارد؛ روزنامه مردم سالاری در سرمقاله خود با قلم جواد گياه‌شناس و با عنوان «گذار از تابوي يک ديدار» به الزامات دیدار رئیس جمهور ایران و آمریکا پرداخته است؛ استاد دانشگاه آزاد همدان نوشت« از سوي ديگر اينک مهمترين مساله‌اي که مذاکره کنندگان در نيويورک با آن مواجه‌اند اين که آيا هرگونه دستيابي به توافق جامع در دسترس سطح مذاکره کنندگان فعلي يعني وزراي امور خارجه اين کشورها مي‌باشد و يا اينکه طرف‌هاي مذاکره کننده نيازمند سطح بالاتري از مقامات کشورها مي‌باشد تا بتواند مسووليت هر گونه توافق را در ابعاد داخلي و بين‌المللي بر عهده گيرند. هر چند در ايران اين پيام از جانب رياست محترم جمهوري صادر گرديده است اما آمريکايي‌ها بايد تصميم تاريخ ساز خود را بگيرند. بنابراين هر گونه ملاقات احتمالي روساي جمهور دو کشور علاوه بر آنکه مي‌تواند گام موثري بر توافق جامع ايران و غرب ايجاد نمايد، مي‌تواند مسووليت رييس دولت ايالات متحده و مقاومت در برابر فشارهاي داخلي از جمله کنگره را بدنبال داشته و دستاورد بزرگي را براي جمهوري اسلامي ايران ايجاد نمايد که براي اولين بار در تاريخ نظام جمهوري اسلامي ايران مقامات آمريکايي خود را متعهد به توافقات خود نموده تا از سطح مخاصمات خويش بکاهند. کاهش سطح مخاصماتي که مي‌تواند بازي برد - برد ايران و آمريکا را در پرونده هسته‌اي و تروريسم و افراطي گري منطقه‌اي و جهاني ايجاد نموده و اين مهم براي طرف‌هاي غربي از جمله آمريکايي‌ها مي‌تواند چشم انداز بهتري را نيز ترسيم کرده و به آنان در گذار به آينده کمک کند.»

2.روزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار با تیتر یک «ابعاد جدید پرونده بابک زنجانی» به انعکاس سخنان سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری دیروز پرداخته است، این روزنامه همچنین خبر از توافق انصار حزب الله با نیروی انتظامی برای توقف گشت موتوری نیز داده است.

· فعاليت انتخاباتي اصولگرايان رسما کليد خورد

روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به ارزیابی فعالیت های اصولگرایان برای حضور در انتخابات مجلس دهم پرداخته است، این روزنامه معتقد است که نشست خبری سخنگوی جامعه روحانیت مبارز آغاز فعالیت انتخاباتی این جریان سیاسی است و در ادامه نوشت « غلامرضا مصباحي مقدم سخنگوي جامعه روحانيت مبارز در نشستي خبري که صبح روز دوشنبه برگزار شد با تبريک آغاز هفته دفاع مقدس و تقاضاي شفا از خداوند براي آيت الله مهدوي کني گفت: جامعه روحانيت مبارز جلسات متعددي تشکيل داده که آخرين جلسه سه شنبه هفته گذشته بود که مصوبات مهمي داشت و اميدواريم کمک بزرگي براي انتخابات مجلس آينده باشد. مصباحي مقدم از تصويب کميته سياسي جامعه روحانيت مبارز به عنوان کميته انتخابات خبر داد و گفت: قرار است اين کميته فعاليت انتخابات آينده را سياست گذاري و حمايت کند. دو کارگروه تشکيل شده است که يک کارگروه انتخابات خبرگان را پيگيري مي‌کند و براي اين انتخابات بين جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم هماهنگي لازم را برقرار مي‌کند.»

آرزوی روزنامه اصلاح‌طلب برای «پايان اصولگرايي»/ عرب‌سرخی: تیم رسانه‌ای دولت ناهمگون و ناتوان است

3. روزنامه شرق

روزنامه شرق دوشنه را با تیتر«تجدیدنظر انصار حزب الله در گشت های سیار امر به معروف» و«دختران ایران، روی موج افتخار» آغاز نمود؛ این روزنامه در صفحه اول خود به اهمین برقراری سطح بالای ازروابط دو جانبه میان ایران و عربستان پرداخته است، سیدهادی خسروشاهی در یادداشت« تفاهم، نیاز تهران ریاض» نوشت «تفاهم و برقراری گفت‌وگوی مستقیم میان دو کشور بسیار بااهمیت جهان اسلام، یعنی ایران و عربستان‌سعودی، نیازی به توضیح و تبیین چندانی ندارد. اگرچه عربستان در این سال‌ها مشکلات بسیاری برای ایران پدید آورده- که یکی از نقاط اوج آن در ماجرای حج سال 66 بود- اما اساس سیاست خارجی ما براساس اصول مشخص، بر تفاهم و تعامل و نه تخاصم استوار است. وجود «حرمین شریفین» و اماکن زیارتی در مکه و مدینه و ارتباط مستمر حجاج ایرانی با عربستانی‌ها سبب شده تا روابط دو کشور همواره با اهمیت باشد. در دوران ریاست‌جمهوری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با توجه به احترامی که مسوولان عربستانی برای ایشان قایل هستند تفاهمات قابل‌قبولی صورت گرفت که به تسهیل رفت‌وآمد اتباع دو کشور به‌ویژه در سرزمین‌های زیارتی انجامید. این سیاست در دوران آقای خاتمی هم تداوم یافت اما متاسفانه در دوران دولت‌های نهم و دهم به اغما رفت»

· تجدیدنظر «انصار حزب‌الله»

روزنامه شرق در صفحه سیاسی خود به آخرین تصمیمات گروه انصار حزب الله در مقوله گشت های امربه معروف و نهی از منکر در سطح شهرها پرداخت؛ علی ذهابی در این گزارش خبری نوشت« گشت‌های سیار «انصار حزب‌الله» به خیابان‌های شهر نمی‌آیند. روز گذشته معاون اجتماعی نیروی انتظامی با بیان اینکه «انصار حزب‌الله بر فعالیت گشت‌های خود در سطح شهر جهت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر تجدیدنظر کرده است»؛ این خبر را اعلام کرد. سردار سعید منتظرالمهدی درگفت‌وگویی با خبرگزاری «ایسنا»، همچنین درباره نظر پلیس پیرامون فعالیت گشت‌های «انصار حزب‌الله »در سطح شهر گفت: «آقای محتشم، دبیرکل انصار حزب‌الله در دیدار با رییس پلیس امنیت اخلاقی ناجا درخواست دریافت مجوز فعالیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کرده بود، که پس از مدتی بحث و تبادل نظر مقرر شد انصار حزب‌الله روی طرح خود تجدیدنظر کرده و از قالب‌ها و ظرفیت‌های رسمی و موجود نظام استفاده کنند.»

آرزوی روزنامه اصلاح‌طلب برای «پايان اصولگرايي»/ عرب‌سرخی: تیم رسانه‌ای دولت ناهمگون و ناتوان است

4. روزنامه اعتماد

روزنامه اعتماد شماره 3066 خود را به تیتر «کری، فیصل، هاموند مثلث دیدارهای ظریف» به بازتاب دیدار های محمد جواد ظریف با همتایان آمریکایی، عربستانی و انگلیسی اختصاص داد و سارا معصومی در ادامه نوشت « حضور محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه كشورمان در نيويورك در پنجمين و ششمين روزهاي خود اندك اندك از ديدارهايي كه تنها در قالب مذاكرات هسته‌يي بود فاصله گرفته و به ديدارهايي در راستاي ارتقاي روابط دوجانبه ايران با كشورهاي منطقه و فرامنطقه‌يي تبديل شده است. مهم‌ترين ديدارهاي روز يكشنبه وزير امور خارجه كشورمان به نخستين ديدار با سعود الفيصل، همتاي عربستاني وي و سپس نخستين ديدار هسته‌يي در نيويورك با جان كري وزير امور خارجه امريكا خلاصه شده بود. روز دوشنبه نيز مهم ترين ديدار وزير امور خارجه كشورمان به ديدار با فيليپ هاموند، وزير امور خارجه انگليس اختصاص يافت، اين ديدار در حالي صورت گرفت كه دو كشور تلاش گسترده‌يي را براي عبور از تنش‌هاي منجر به توقف فعاليت سفارت انگليس در تهران آغاز كرده‌اند.»

· «راه و چاه» دلواپسان نيويوركي براي دولت

روزنامه اعتماد در صفحه سیاسی خود به انعکاس نشست خبري «كميته صيانت از منافع ايران» در روز گذشته پرداخت، احسان بداغی در این گزارش ابتدا به مکان و حواشی برگزاری این نشست خبری پرداخت و سپس نوشت« سعيد زيباكلام مثل همه آنچه در پنج ماه گذشته گفته بود، اعتقاد داشت «همه‌چيزمان» را داده‌ايم و «هيچ چيز» هم نگرفته‌ايم. رسايي تاكيد مي‌كرد كه «تريبون سازمان ملل براي شكستن تحريم رسانه‌يي» است و نهايتا محمدعلي رامين هم بر تاثير انقلاب اسلامي بر خارج كردن «ايران» از زير استعمار امريكا تاكيد داشت، چيزي كه او مي‌گفت امريكايي‌ها را عصباني كرده است. در حين سخنان چهار مهمان اين نشست خبري، اعضاي «كميته صيانت از منافع ايران» بيانيه سرگشاده يك روز قبل خود خطاب به نمايندگان مجلس را هم بين خبرنگاران حاضر پخش كردند، همان بيانيه‌يي كه درخواست «طرح عدم كفايت» روحاني در صورت ديدار وي با باراك اوباما در آن مطرح شده بود. گويا آنها تاكيد زيادي بر اين كار خود داشتند. تعريف و تمجيد مهمانان از اين كميته و فعاليت‌هاي يك سال اخير آن هم از گوشه‌هاي قابل توجه نشست خبري ديروز آنها بود.»

· راهبرد برون رفت اصولگرايان از واگرايي به همگرايي

مجتبی حسینی در صفحه سیاسی روزنامه اعتماد به چگونگی خروج جریان سیاسی اصولگرا از وضعیت واگرایی به همگرایی سیاسی پرداخته است، این روزنامه نگار ابتدا به ترسیم شرایط فعلی این جریان سیاسی پس از شکست در انتخابات رئیس جمهور 1392 می پردازد و سپس درباره راهکار برون رفت از آن نوشت« اصولگرايان بدون شيوخ خود هم مي‌توانند نسخه شفابخش خود براي برون رفت از وضعيت فعلي را بيايند. كافي است دست از مونولوگ برداشته و تن به ديالوگ با اصلاح‌طلبان دهند و بدانند كه اگر دير بجنبند و راه‌شان را از راديكال‌ها و بنيادگراهاي‌شان جدا نكنند، سرنوشتي بهتر از همه افراطي‌هاي تاريخ نخواهند داشت؛ پايان اصولگرايي.»

· حسرت وزارت علوم بر دل اصلاحات

روزنامه اعتماد در صفحه سیاسی خود به گفت و گو با صادق زیباکلام درباره استیضاح فرجی دانا و تبعات آن بر سیطره اصلاح طلب بر وزارت علوم پرداخته است؛ صادق زیباکلام در مورد تغییر آرایش سیاسی بعد از این رخداد بیان داشت « در مورد استيضاح من فكر مي‌كنم كه در برگيرنده دو نكته سياسي است؛ يكي اينكه شكاف عميقي را ميان اصولگرايان نشان داد و اينكه مشخص شد كه جريان افراطي درون جريان اصولگرا قدرت بيشتري نسبت به جريان معتدل و ميانه رو پيدا مي‌كند و اين استيضاح و راي 145 نفر به آن بايد زنگ خطري براي آقاي لاريجاني و جريان معتدل اصولگرا باشد كه اصولگرايان از آنها پيروي نمي‌كنند و حمايت از آقاي رسايي، كوچك‌زاده و جريان احمدي‌نژاد را دنبال كرده‌اند. در عين حال آقاي روحاني بايد در ارتباط با مجلس جدي‌تر برخورد كند. آقاي روحاني مهم‌ترين پست دولتش را به اصولگرايان داد تا با هم كار كنند. با اين اقدام، پيمان نانوشته‌يي بين دولت يازدهم و مجلس ‌مقصودم بدنه معتدل و ميانه مجلس است- به وجود آمد، اما ظرف اين يك سال گذشته فقط آقاي روحاني بود كه به تعهداتش عمل كرده است، طرف مقابل كه آقاي لاريجاني و فراكسيون رهروان باشد، به نظر نمي‌رسد كه خيلي به آن پيمان نانوشته پايبند باشند. آنها وزارت كشور را گرفته‌اند اما گام‌هاي مهمي براي حمايت از دولت بر نمي‌دارند.»

آرزوی روزنامه اصلاح‌طلب برای «پايان اصولگرايي»/ عرب‌سرخی: تیم رسانه‌ای دولت ناهمگون و ناتوان است

5. روزنامه آرمان

این روزنامه اصلاح طلب با تیترهای اصلی « آمریکا نیازمند توافق هسته ای است» و« تهدید تندروها علیه مسافر نیویورک» رهسپار کیوسک مطبوعات کشور شد.

· ائتلاف با رقیب؛ به چه قیمتی؟

روزنامه آرمان نزدیک ترین روزنامه به خانواده حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در صفحه سیاسی خود به ائتلاف اصلاح طلبان با آنچه اصولگرایان معتدل می خواند، می پردازد. مطهره شفیعی در یادداشت « بیابان مقصد آدرس اشتباهی رقیب » ابتدا به انتقاد از حامیان دولت یازدهم در انتخابات 24 خرداد 1392 می پردازد و بیان می کند« اصلاح‌طلبان اصیل که نسبتی با «فرار به جلو» یا «سکوت در مواقع لزوم به سخن گفتن» نداشتند، به‌خوبی می‌دانستند اکنون موقع حذف آن نیروها نیست و بهتر درک کرده بودند که عمر آنها چندان زیاد نخواهد بود چنانکه با نخستین چراغ سبز از جانب رقیب خنده بر لبشان خواهد آمد و به ازای دریافت تضمین‌هایی برای فعالیت سیاسی بدون قرارگرفتن در معرض هجمه رقیب خود اقدام به ترک اردوگاه اصلاح‌طلبی کرده و تنها سایه‌ای از آنها باقی خواهد ماند. دقیقا همانطور که بزرگان جریان اصلاح‌طلبی پیش‌بینی کرده بودند این جریان که در سال دوم دولت تدبیر و امید راه خود را از سایر اصلاح‌طلبان جدا کردند و بر آنچه پافشاری نمودند که در مرام و اصول اصلاح‌طلبی اصیل جایگاهی نداشت البته کماکان خود را اصلاح‌طلب می‌دانند. اینان به مثابه گروهی هستند که با نشانی اشتباه رقیب در بیابانی خشک رها شده‌اند و به هر اتومبیلی که از مقابل آنها عبور می‌کند درخواست ایست می‌دهند تا شاید به مقصدی برسند اما توجه ندارند این اتومبیل متعلق به چه اردوگاهی است! » این روزنامه نگار سپس به انتقاد از افرادی که در اردوگاه اصلاح طلبان سخن از ائتلاف با اصولگرایان معتدل می گویند،می پردازد و از آنان این چنین یاد می کند« آنها از هم‌اکنون که زمان زیادی تا انتخابات مجلس دهم مانده است سخن از ائتلاف با اصولگرایان میانه‌رو می‌زنند. برخی مانند کرباسچی این موضوع را راهکاری برای تداوم حضور اصلاح‌طلبان در عرصه قدرت می‌دانند و عنوان می‌کنند باید به عنوان آخرین راه به آن فکرکرد اما برخی هم هستند که با مطرح کردن این ائتلاف از هم‌اکنون اعلام کرده‌اند که برای رسیدن به کرسی‌های قدرت حاضر به فراموش کردند آرمان‌های اصلاح‌طلبی هستند. آیا این افراد از خود نپرسیده‌اند که اگر اصول دوجریان با یکدیگر همخوانی داشت پس چرا سال‌ها آنها را رقیب می‌خواندند. شاید پاسخ این باشد که انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم و پیروزی حسن روحانی تجربه خوبی از ائتلاف اصلاحات با اصولگرایان میانه‌رو است اما واقعا می‌توان آن شرایط را با شرایط سال‌های بعد از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید مقایسه کرد؟»

· روایتی از جلسه انصار حزب الله

روزنامه آرمان در صفحه سیاسی خود به توافق نیروی انتظامی با انصار حزب الله برای توقف گشت های موتوری در سطح شهر پرداخته است؛ فرشاد اعظمی در این یادداشت به بیان جلسه این گروه پرداخته است و نوشت« از یک درب سبز عبور می‌کنی و صدای روضه به گوشی‌ات می‌رسد تا مردد بشی و دوباره سوال کنی که اینجا نشست هفتگی انصار حزب‌ا... است؟ جلسه در یک زیرزمین برگزار شد. قریب به 30 نفر گردهم نشسته و به روایت عاشورا از زبان محمد اکرمی گوش می‌دهند. روایتی که از صحرای کربلا آغاز و به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کنونی خلاصه شد. ماجرایی که اکنون با ادعای حضور در خیابان‌ها برای مقابله به منکرات در سطح جامعه مجددا تندروهای اصولگرایی را بر سر زبان‌ها انداخته تا رسانه‌های حامی آنان چون رجانیوز و یالثارات در تفسیر و توصیف آن اکثریت دم بازگشت قهرمانان بزنند. شاید بی‌ربط هم نبود که در ورود به جلسه دست هر کسی یک روزنامه یالثارات دادند تا سند قهرمانی و حقانیت خود را این چنین به عموم اثبات کنند. درحالی‌که نه اصولگرایان و نه اصلاح‌طلبان به آن مهر تائید زدند تا وعده حضور در خیابان هایشان حداقل طی 48 ساعت گذشته منتفی باشد؛ لغوی که آنقدر برایشان گران بود که اکرمی در پاسخ به این بی‌مهری‌ها چنین گفت: «می‌گویند چرا به پلیس نگوییم و چرا سایر سازمان های قانونی را موظف به انجام مقابله با منکرات ندانیم ولی باید پرسید اگر تعرض برای آنان باشند نیز می‌ایستند و صبر می‌کنند تا پلیس با تاخیر در صحنه جرم و تعرض حاضر شود؟» درددل‌هایی که همراه با تاکید بر نترس بودن آمران به معروف و ناهیان از منکر ادامه پیدا کرد تا در آخر مشخص شود که «انصاری‌های» ساکت برای خیزی بلندتر از گذشته آماده می‌شوند؛ آن هم دقیقا جایی که اکرمی سخن را به آنجا کشاند که «امر به معروف و نهی از منکر منحصر به حجاب و عفاف نیست بلکه به مسئولان نیز بسط پیدا می کند؛ مسئولانی که دردمند جامعه نیستند و برای هرکاری پول‌های هنگفت دریافت می‌کنند.»

آرزوی روزنامه اصلاح‌طلب برای «پايان اصولگرايي»/ عرب‌سرخی: تیم رسانه‌ای دولت ناهمگون و ناتوان است

6.روزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران با تیتر اصلی «حمایت مردم، پشتوانه اصلی نیروهای مسلح است» و « بازداشت رابطان بابک زنجانی» میهمان نگاه خوانندگانش بود.این روزنامه در سرمقاله خود به تأثیرات توافق تهران ریاض در تحولات آتی منطقه غرب آسیا پرداخت؛ صباح زنگنه در این سرمقاله نوشت« دیدار وزیر خارجه ایران با همتای عربستانی خود در نیویورک و تمهیداتی که پیش از این دیدار اندیشیده شده، چشم انداز روشن تری از روابط دو جانبه و چند جانبه را می‌تواند به همراه داشته باشد. بدون شک این دیدارها براساس راهبرد تازه این دولت‌ها طراحی شده است. این دیدارها مبتنی بر اصل اعتماد‌سازی میان ملت‌ها و دولت‌ها است اصلی‌که رویکرد تدبیر و امید به حساب می‌آید و پژواک آن در میان دولت‌های منطقه شنیده می‌شود و باید آن را به فال نیک گرفت. کما اینکه آنچه در یمن در حال وقوع است نتیجه اتخاذ دیدگاه‌های واقع‌بینانه در بین دولت‌های همسایه و منطقه است. در همین راستا باید در انتظار گشایش دیگری در لبنان نیز بود. همچنان که می‌توان انتظار داشت فهم واقع‌بینانه‌تری نسبت به شرایط سوریه شکل بگیرد و راه حل‌های واقع بینانه و منبعث از واقعیت‌های منطقه برای مبارزه با افراط گرایی و خشونت در این نقطه پیدا شود.»

آرزوی روزنامه اصلاح‌طلب برای «پايان اصولگرايي»/ عرب‌سرخی: تیم رسانه‌ای دولت ناهمگون و ناتوان است

7. روزنامه آفتاب یزد

روزنامه آفتاب یزد با تیتر«روحانی؛ ستاره نیویورک» که به رخداد حضور رئیس جمهور در سازمان ملل اشاره دارد، میهمان نگاه خوانندگانش است.

· تیم از نظر رسانه ای تیم توانایی نیست

روزنامه آفتاب یزد در صفحه سیاسی خود به گفت و گو با فیض الله عرب سرخی از محکومان فتنه 88 در مورد مسائل داخلی کشور پرداخته است؛ این فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که ائتلاف انتخابات 1392 بار دیگر در انتخابت مجلس دهم رخ خواهد داد، از سوی دیگر به انتقاد به تیم رسانه ای دولت مطرح می کند و بیان می دارد« به نظر من این تیم از نظر رسانه ای تیم توانایی نیست. بیش از اینکه فکرکنم این تیم از نظر فکری ناهمگون باشند از نظر حرفه ای عملکردی غیرقابل قبول است. اساسا سیاست های تبلیغاتی دولت به شکل متناسبی طراحی رسانه ای نمی شود، چه در تلویزیون که با دشواری هایی مواجه است و چه در رسانه های مکتوب و فضای مجازی که سیاست های دولت خوب انعکاس و بازتاب پیدا نمی کند که این به آن معناست که در طراحی و عمل حرفه ای مشکل وجود دارد»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    ای کاش دهه 60 دوباره تکرار شود
  • ناشناس ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    0 0
    وهمچنین دهه های 30 و 40 و 50

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس