کد خبر 347488
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۱

روزنامه روسی نوشت نیروی دریایی آمریکا از توسعه زیردریایی های روسیه و چین که امکانات فنی آنها در چند سال گذشته به شدت ارتقاء‌ یافته، نگران است.

به گزارش مشرق، روزنامه «پراودا» نوشت: نیروی دریایی آمریکا از توسعه زیردریایی های روسیه و چین که امکانات فنی آنها در چند سال گذشته به شدت ارتقاء‌ یافته، نگران است. پیشتر این روزنامه روسی از پرتاب موفقیت آمیز موشک بالستیک قاره ای «بولاوا» از زیردریایی هسته ای «ولادیمیر مونوماخ» در دریای سفید توسط نظامیان روسی خبر داده بود. این موشک قادر به هدف گیری از فاصله پنج هزار و پانصد کیلومتری است.

 این روزنامه همچنین از وجود برنامه مدرن سازی سلاح هسته ای روسیه در سالهای 2025-2016 که هدفش ایجاد «ابزار بازدارندگی هسته ای تضمین شده» است خبر داد.

در این رابطه مایکل کنر دریادار آمریکایی از تهدید بالقوه ناو دریایی روسیه و چین سخن گفته بود. وی افزود،‌ روسیه به توسعه امکانات هسته ای خود که بعد از سقوط شوروی حفظ شده بود ادامه می دهد. چین نیز با برخورداری از چندین زیردریایی هسته ای با موشک های بالستیک و ادامه ساخت آنها موجب نگرانی دوباره آمریکا شده است.

 به گفته اداره تجسس نظامی دریایی آمریکا موشک قاره ای بالستیک که از زیردریایی جدید چین پرتاب شده، قادر است به سواحل هاوایی، آلاسکا و حتی سواحل غربی بخش قاره ای آمریکا نیز برسد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • manamhamintor ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
    0 0
    az negaraani bemir vahshi

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس