کد خبر 361782
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳

همزمان با اجرای رزمایش نیروهای دریایی آمریکا در سواحل کالیفرنیا و هاوایی برای چهار سال آینده، طرفداران محیط‌ زیست نسبت به مرگ و زخمی شدن صدها و هزاران جانور دریایی طی این رزمایش‌ها هشدار دادند.

به گزارش مشرق،  شورای حفاظت از منابع طبیعی هاوایی اخیراً از یک قاضی درخواست کرده تا برای پایان دادن به رزمایش‌های نیروی دریایی در این منطقه و در مکان‌هایی که این نیروها ممکن است قانون حفاظت از پستانداران دریایی را نقض کنند، حکمی صادر کند. این گروه پیش از این و پیش از آغاز این رزمایش‌ها در سال گذشته علیه اجرای این تمرینات نظامی شکایت کردند.

این رزمایش‌ها در حالی اجرا شده‌اند که میلیون‌ها حیوان دریایی ممکن است با زیردریایی‌ها و بمب‌هایی که زیر دریا انداخته می‌شوند، سلامت یا جان خود را از دست دهند.

در همین حال شورای حفاظت از منابع طبیعی و سازمان‌های دیگری که به شکایت از این جانورها پرداخته‌اند، معتقدند که استفاده از زیردریایی‌ها و مواد منفجره در مانور بسیاری از وال‌های آبی، دلفین‌ها و فک را خواهد کشت.

در واکنش به این اظهارات کنت هس، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا مدعی شد، آماری که این سازمان‌ها ارائه می‌دهند در بدترین حالت به وقوع می‌پیوندد و این ارقام واقعی نیست.

وی در این باره گفت: با وجود اینکه دهه‌هاست نیروی دریایی اقدامات مشابهی را در منطقه انجام می‌دهد، هیچ شواهدی مبنی بر چنین تاثیراتی وجود ندارد.

برخی پژوهشگران نیز مواضع نیروی دریایی را تایید می‌کنند و معتقدند این سازمان‌ها در تلاشند تا با مطرح کردن ادعای امکان مرگ تمامی جانوران دریایی توجهات را به خود جلب کنند.

در مقابل فعالان محیط‌ زیست متذکر شده‌اند که حتی ارزیابی‌های نیروی دریایی نیز عدد کمی را نشان نمی‌دهد. در این میان، دیوید هنکین، دادستان مربوط به امور محیط‌ زیست در رابطه با این رزمایش‌ها گفت: هیچ‌کس نمی‌گوید که نیروی دریایی نباید به اجرای رزمایش و آزمایشات بپردازد. اما سوال این است که آیا آنها به تمام قسمت‌های اقیانوس نیاز دارند؟

تا امروز سیستم قضایی آمریکا از نیروی دریایی حمایت کرده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس