کد خبر 344236
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸

یکی از مقام‌های ارشد آمریکا گفت، مخفی‌کاری‌های نظامی چین پروازهای شناسایی آمریکا را در شرق آسیا توجیه می‌کند.

به گزارش مشرق، پکن ماه گذشته میلادی از آمریکا درخواست کرده بود تا پروازهای شناسایی خود را برای بهبود روابط متزلزل میان دو کشور متوقف کند یا کاهش دهد.

این درخواست در پی حادثه 19 اوت سال جاری میلادی و زمانی مطرح شد که یک فروند جنگنده چینی در نزدیکی یک هواپیمای ضد زیردریایی آمریکایی در آب‌های بین‌المللی در جنوب شرق جزیره هینان در چین به پرواز درآمد.

دانیل راسل، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و دیپلمات ارشد آمریکا در امور شرق آسیا با اشاره به این درخواست از جانب چین به مخفی‌کاری‌های نظامی چین در منطقه در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ما حق این را داریم که در خارج از حریم منطقه‌ای چین به پرواز شناسایی بپردازیم. متاسفانه عدم شفاف‌سازی چین در انجام اقدامات نظامی باعث نگرانی همسایگان این کشور و ایالات متحده شده است. ما معتقدیم که تمام منطقه از جمله چین از شفاف‌سازی نفع می‌برند واین مخفی‌کاری به نفع هیچ‌کس نیست.

این مقام مسئول دولت آمریکا به مساله اقدامات خصمانه پکن در ادعای مالکیت جزایر مورد مناقشه واقع در دریای چین جنوبی اشاره کرد و گفت: تمامی این رفتارهای نامناسب عامل خشم کشورهای منطقه هستند. این نوع رفتارها از جانب چین‌ تنها باعث نگرانی و خشم همسایگان می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس