کد خبر 344299
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

سه کشور ژاپن ، سوئد و آلمان در حال تلاش برای فروش زیردریایی به استرالیا هستند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، نیروی دریایی استرالیا به شدت به دنبال یافتن جایگزینی برای زیردریایی های کلاس Collins است که تقریبا در حال نزدیک شدن به پایان عمر عملیاتی خود هستند. در این میان 3 کشور سوئد ، آلمان و ژاپن در تلاش هستند تا زیردریایی های ساخت خود را به استرالیا بفروشند.

تلاش 3 کشور برای فروش زیردریایی به استرالیا
کلاس Collins

دولت استرالیا در ابتدا به دنبال خرید 10 فروند زیردریایی کلاس Soryus از ژاپن بود و منابع خبری از احتمال بالای امضاء قراردادی به ارزش 20 میلیارد دلار برای خرید این تعداد زیردریایی خبر می دهند. اما بر اساس جدیدترین اخبار سوئد و آلمان نیز پیشنهاداتی برای برنامه زیردریایی استرالیا داشته اند که می توان به بحث طرح زیر سطحی A 26 ساخت سوئد اشاره کرد که طرح زیردریایی آینده نیروی دریایی سوئد می باشد.

تلاش 3 کشور برای فروش زیردریایی به استرالیا
زیردریایی کلاس Soryus

آلمانی ها نیز طرحی را برای تولید مشترک زیردریایی با یک شرکت استرالیایی ارائه داده اند که البته هنوز اخبار بیشتری در مورد آن منتشر نشده است. یکی از نکات حساس در مورد این قرار محل تولید این زیردریایی ها می باشد. برخی از کارشناسان معتقد هستند که ساخت این شناورها در بیرون از استرالیا می تواند به از بین رفتن تعداد زیادی از شغل ها در بخش صنایع دریایی منجر بشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس