کد خبر 334217
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

یک مشاور تغذیه با رد رژیم آب درمانی گفت: اینکه در مدت چند روز افراد تنها آب مصرف کنند، خطرناک است و احتمال مرگ در پی دارد.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، برلیانت بزرگمهر مشاور تغذیه، در پاسخ به این سوال که آیا شما رژیم‌های آب درمانی که فرد طی چند روز تنها آب مصرف کند را تایید می‌کنید گفت: خیر این رژیم بسیار خطرناک است.

وی افزود: درست است که آب برای بدن بسیار مفید است اما به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین غذا شود.

این مشاور تغذیه مصرف زیاد آب بدون خوردن مواد غذایی را موجب بر هم خوردن تعادل الکترولیت‌ها عنوان کرد و تأکید کرد: مصرف زیاد آب موجب می‌شود که الکترولیت‌های داخل سلولی به بیرون سلول بیایند و خیز سلولی و ورم سلولی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: آب داخل سلول بالا رفته و موجب ورم سلول‌ها می شود، این مسئله می‌تواند مرگ آور باشد و به هیچ وجه توصیه به چنین رژیمی نمی‌شود.

بزرگمهر خاطرنشان کرد: در این نوع رژیم مهمتر از سوء تغذیه‌ای که به وجود می‌آید، خیز سلولی و خارج شدن الکترولیت‌ها از سلول‌هاست که می‌تواند در مدت کوتاهی به مرگ انسان بینجامد.

به گفته وی، این نوع رژیم اگر به مرگ منجر نشود، ضایعات مغزی در پی دارد و روی بینایی افراد تأثیر مستقیم می‌گذارد.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آزاده ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    باسلام؛ اگه آب درمانی خطر دارد پس یعنی استاد جلالیان که بیانگذار آب درمانی در ایران است دور از جانش انسان فریبکاری است؟ و همینطور خیلی های دیگر که این دوره را انجام داده اند آیا به دروغ می نویسند که از فلان بیماری رهایی یافته اند. و آیا پیغمبر که در مورد امساک و چله نشینی می گفت باز هم زبانم لال اشتباه می کرده و اینهمه عرفا مثال حضرت مولانا هم که بیشتر وقت ها امساک می کرده و فقط آب می نوشیده باز هم اشتباه می کرده و خیلی های دیگر ...
  • مه یار ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
    0 0
    اگر مشاور تغذیه این حرفها را نزند نانش آجر می شود متاسفانه این روزها وقتی درمان شده منبع در آمد اگر کسی هم بیاد حرف حسابی بزند میشود دروغگو شما فکر کنید اگر با آب کسی درمان شود چقدر دوستان اطبا و شرکتهای تولید دارو وووو داستان دار میشوند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس